Gjest Portis Skrevet 1. oktober 2008 #21 Skrevet 1. oktober 2008 Utseende bestemmer ikke hvor interessant en person er, men det går ann å pynte seg litt engang i blandt for den man elsker. Ikke bare gå i "kjedelige" klær, usminket etc
Gjest Piper Skrevet 1. oktober 2008 #22 Skrevet 1. oktober 2008 Bedre å være jålete enn å se ut som man nettopp har stått ut av senga! Så det er enten eller? Enten sminker man seg masse, eller så ser det ut som man nettopp har stått opp av sengen? Hvorfor er det greit å kritisere det ene eller det andre? De som sminker seg mener det er greit å kritisere de som ikke sminker seg, og de som ikke sminker seg syns det er greit å kritisere de som sminker seg. Er det for å heve seg selv opp, at man velger å kritisere andres valg?
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2008 #23 Skrevet 1. oktober 2008 Er det for å heve seg selv opp, at man velger å kritisere andres valg? Heve seg selv opp fra hvor? Vannet?
Gjest Piper Skrevet 1. oktober 2008 #24 Skrevet 1. oktober 2008 Utseende bestemmer ikke hvor interessant en person er, men det går ann å pynte seg litt engang i blandt for den man elsker. Ikke bare gå i "kjedelige" klær, usminket etc Hvorfor må man sminke seg? Er det noen som sier at man ikke kan pynte seg uten å måtte bruke sminke? Jeg kjenner flere som aldri bruker sminke, og tro det eller ei så er de vakker uten sminke, men de pynter seg med stilige klær ol. Men de er kanskje ikke pyntet nok, siden de ikke bruker sminke?
Gjest Tanita Skrevet 1. oktober 2008 #25 Skrevet 1. oktober 2008 Så det er enten eller? Enten sminker man seg masse, eller så ser det ut som man nettopp har stått opp av sengen? Hvorfor er det greit å kritisere det ene eller det andre? De som sminker seg mener det er greit å kritisere de som ikke sminker seg, og de som ikke sminker seg syns det er greit å kritisere de som sminker seg. Er det for å heve seg selv opp, at man velger å kritisere andres valg? Sa ikke sminke seg masse jeg. Er det å være litt jålete å dynge seg ned med makeup? Men jeg sier bare at det er bedre å være jålete enn å se ut som man har stått ut av senga! Ta det for det jeg skriver og ikke annet!
Gjest Portis Skrevet 1. oktober 2008 #26 Skrevet 1. oktober 2008 Jeg skrev pynte seg, IKKE sminke seg. (jeg bruker nemlig ikke sminke), men det betyr ikke at jeg ikke pynter meg for den jeg elsker.
Bellatrix Skrevet 1. oktober 2008 #27 Skrevet 1. oktober 2008 Jeg sminker meg ikke til hverdags. Pynte meg gjør jeg når jeg føler for det. Jeg pynter meg ikke for å dra til byen for å levere en bok på biblioteket så de som så meg i dag tenkte nok at jeg er en kjedelig sjuske der jeg gikk med mitt usminkete ansikt, dongeribukse og allværsjakke. Når jeg kom hjem så mannen min deriomot at jeg har på en topp som både er sexy og behagelig. Jeg satt faktisk å funderte på det da jeg var i byen. Jeg tenkte på disse damene i høyhælte sko, sminke og fine klær. Jeg tenkte ikke noe negativt om de, men ble bare litt forundret over at folk pynter seg for å handle melk og brød på butikken. Folk er forskjellige og så lenge folk opprettholder normal hygiene så synes jeg ikke man skal kritisere det ene eller det andre valget.
Gjest Magica de Spell Skrevet 1. oktober 2008 #28 Skrevet 1. oktober 2008 Utseende bestemmer ikke hvor interessant en person er, men det går ann å pynte seg litt engang i blandt for den man elsker. Ikke bare gå i "kjedelige" klær, usminket etc Enig! Generelt så synes jeg det er veldig hyggelig at man i et forhold pynter seg litt for hverandre, også i hverdagen. Det trenger jo ikke å bety å sminke seg masse og trippe rundt i stiletthæler, men heller å vise litt omtanke for hva man har på seg. Går gjerne i behagelige klær og uten sminke hjemme, men det trenger ikke å bety at jeg gir helt blaffen i hva jeg har på meg eller hvordan jeg ser ut på håret. Den situasjonen parteneren ser en i er som oftest når man er hjemme, og å derfor bare gi blaffen i hvordan man ser ut da er for meg unaturlig.
Gjest Magica de Spell Skrevet 1. oktober 2008 #29 Skrevet 1. oktober 2008 Jeg tenkte på disse damene i høyhælte sko, sminke og fine klær. Jeg tenkte ikke noe negativt om de, men ble bare litt forundret over at folk pynter seg for å handle melk og brød på butikken. Sånn som jeg ofte går på butikken det. Men det er stort sett fordi jeg kommer rett fra jobb.
AnetteR Skrevet 1. oktober 2008 #30 Skrevet 1. oktober 2008 Sånn som jeg ofte går på butikken det. Men det er stort sett fordi jeg kommer rett fra jobb. Enig i denne. Effektiv tidsbruk tilsier at man tar handling på vei hjem fra jobb eller andre aktiviteter. Kommer jeg fra jobb er det både høye hæler og leppestift, og kommer jeg fra Sats er det tights, joggesko og en jakke som absolutt ikke passer til resten av antrekket. Så jeg håper virkelig ikke folk dømmer meg jålete/sjuskete på bakgrunn av hvordan jeg ser ut når jeg handler mat=)
Sekretæren Skrevet 1. oktober 2008 #31 Skrevet 1. oktober 2008 Jeg sminket meg før. Hver dag, til og med på en fridag jeg visste jeg skulle være hjemme. Jeg likte ikke meg selv uten sminke, jeg synes jeg så ut som en blek grisunge. Jeg var også veldig nøye med hva jeg hadde på meg. Slik var det også de to første årene jeg bodde med min kjære. Nå er jeg eldre, liker meg selv bedre, kan se meg i speilet og være mer tilfreds med det jeg ser, uten å grøsse. Dette har noe med selvtillit å gjøre. Dermed bruker jeg ikke så mye sminke, veldig ofte ingenting, kanskje mascara og lipgloss hvis jeg skal noe spesielt. Jeg er også mer avslappet i klesveien, joggebuksa kommer på oftere, men penklærne blir ikke gitt bort til Fretex av den grunn. Sånn jeg ser det har det med alder å gjøre, og tilfeldigvis faller dette sammen med etableringen av familie. Derfor ser folk på dette utelukkende som husmorsyndromet. Merkelig. La meg forfalle? Nei, for faen, jeg trener og holder meg i form, er bevisst på kosthold og er renslig. Men ikke overraskende dømmer folk kun på det de ser på overflaten. Jeg er lykkeligere i joggebuksa mi nå, enn da jeg gikk i korte skjørt og strømper da jeg var yngre. Jeg er avslappet og trives med meg selv. Dessuten synes min kjære at joggebuksa er praktisk, da den er så lett å ta av Så ja! Det blir sex her i gården. Det som forundrer meg hver gang noen tar opp temat, er at det stort sett er det samme skrikekoret som klager over skjønnhetspresset vi kvinner må forholde oss til i samfunnet i dag. Merkelig.
Bellatrix Skrevet 1. oktober 2008 #32 Skrevet 1. oktober 2008 Sånn som jeg ofte går på butikken det. Men det er stort sett fordi jeg kommer rett fra jobb. Ja, jeg renger med at mange handler etter jobb. De jeg så i dag som var stæsjet opp så jeg i 13-tiden så de var neppe kommet fra jobb, men det kan jeg umulig vite. På samme måte som at man ikke kan vite om noen er syke, har vært på trening eller skal til tannlegen.
Gjest AnneShirley Skrevet 1. oktober 2008 #33 Skrevet 1. oktober 2008 De jeg så i dag som var stæsjet opp så jeg i 13-tiden så de var neppe kommet fra jobb, men det kan jeg umulig vite. Mulig forklaring (som kunne vært meg): har tatt fri denne dagen for noe (ala jobbintervju, privat avtale el) og gikk på butikken etter denne "avtalen".
Gjest Mollimona Skrevet 1. oktober 2008 #34 Skrevet 1. oktober 2008 Hvorfor må man sminke seg? Er det noen som sier at man ikke kan pynte seg uten å måtte bruke sminke? Jeg kjenner flere som aldri bruker sminke, og tro det eller ei så er de vakker uten sminke, men de pynter seg med stilige klær ol. Men de er kanskje ikke pyntet nok, siden de ikke bruker sminke? Hjelp, igjen legger du ord i munnen på de andre som har skrevet innlegg i tråden. Ingen har vel sagt at man MÅ sminke seg eller noe av det andre du klarer å lire ut av deg. At det går an å være så krass i hver eneste diskusjon, det er nesten så det er fascinerende.
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2008 #35 Skrevet 1. oktober 2008 Jeg TS, går da selv minst 4 dager i uken i joggebukse, men jeg pynter meg jo av og til. Det jeg egentlig reagerer mest på er at de som ikke sminker seg, eller tar på seg høyhælte støveletter en gang i blandt, tar seg lov til å krittisere de som gjør det. Jeg har aldrig kritisert de for at de drar ut på byen i sekker til gensere å joggesko, å totalt uten sminke. Men de har visst lov til de, de har jo mann så..... som om ikke jeg har det da jeg har hatt den samme mannn i 18 år å vi har 3 barn. Alikevel gidder jeg å pynte meg av og til. Men folk velger jo selv, så synes jeg man skal la være å krittisere de som gidder å fiffe seg opp av og til.
Sekretæren Skrevet 1. oktober 2008 #36 Skrevet 1. oktober 2008 Jeg TS, går da selv minst 4 dager i uken i joggebukse, men jeg pynter meg jo av og til. Det jeg egentlig reagerer mest på er at de som ikke sminker seg, eller tar på seg høyhælte støveletter en gang i blandt, tar seg lov til å krittisere de som gjør det. Jeg har aldrig kritisert de for at de drar ut på byen i sekker til gensere å joggesko, å totalt uten sminke. Men de har visst lov til de, de har jo mann så..... som om ikke jeg har det da jeg har hatt den samme mannn i 18 år å vi har 3 barn. Alikevel gidder jeg å pynte meg av og til. Men folk velger jo selv, så synes jeg man skal la være å krittisere de som gidder å fiffe seg opp av og til. For det første mener jeg du skraper på overflaten når du sier at enkelte aldri gjør ditt og datt. Som en annen i denne tråden påpekte, du ser ikke folk 24/7. For det andre, har du ikke moderert deg litt nå? For i startinnlegget ditt mener jeg du virkelig var like kritiserende som de du anklager for å kritsere andre igjen. :klø: Det du ikke sier eksplisitt, oppfattes like sterkt implisitt.
Gjest Sativa Skrevet 1. oktober 2008 #37 Skrevet 1. oktober 2008 Jeg har egentlig ikke den oppfatningen jeg, at man blir mindre jålete etter at man blir etablert. De aller fleste mammaer og koner jeg kjenner er velstelte og bevisste. På jobben min, enda vi har arbeidstøy og ikke viser oss så mye ute blant folk flest, så er de aller fleste damene bevisste på hva de har på seg, lukter godt og har ulik grad av sminke på seg. Det er slettes ikke alle som flytter inn i allværsjakka med hårknuten og brillene og kaster all sminken sin når de "blir voksne"
mysan Skrevet 1. oktober 2008 #38 Skrevet 1. oktober 2008 Jeg sminket meg mer da jeg var yngre, selv da jeg hadde mann. Men ikke hver dag tror jeg... husker ikke det lenger. Nå gjør jeg det så å si aldri. Hvorfor? Jeg er drit lei!! Jeg har sminket meg i årevis, jeg har jobbet med hud og sminke i årevis, og andre former for salg som har gjort at jeg har måttet se representabel og stashet ut, og jeg gidder simpelthen ikke lenger. Nå finner jeg det å sminke meg så kjedelig at jeg ofte ikke gidder om jeg skal i selskap en gang. Og de få gangene jeg gjør det, så angrer jeg når jeg skal legge meg og sminken må fjernes først. Kler meg pent i gitte situasjoner, men gidder helst ikke det heller. Og antakelig passer jeg inn i beskrivelsen kjedelig kjerring også.
Gjest Kjedelig kjerring Skrevet 1. oktober 2008 #39 Skrevet 1. oktober 2008 Hvorfor blir det slik med mange damer når de når en viss alder, de finner sin mann og får barn. Hvorfor slutter de å pynte seg, og sminke seg? Jeg har mann og barn, men jeg elsker å prøve ut ny sminke og å kjøpe nye klær av og til alikevel. Ser i min krets her hvor jeg bor rett utenfor en av norges størst byer, her er jeg vel en av de eneste damene som liker å sminke meg. Når jeg hører samtaler de imellom kan det komme opp temaer som sminke, å da er det bare nedsettende kommentarer om jåleri, man er ute etter å skjule alder å slike ting. Det er jo grenser på hvor godt det lar seg gjøre å sminke seg ti år yngre, hvem kan det. Er det slik at noen tenker at nå har jeg fått meg mann, så nå kan jeg bare lene meg tilbake å slappe av? Jeg bruker ikke så mye sminke jeg, men jeg vil gjøre som jeg vil uten at folk synes at jeg er et malerskrin med litt mascara, foundation og rouge. Herregud... Utseende bestemmer ikke hvor interessant en person er, men det går ann å pynte seg litt engang i blandt for den man elsker. Ikke bare gå i "kjedelige" klær, usminket etc Nå tolket ikke jeg trådstarters innlegg i den retning å pynte seg for den man elsker... men hvordan se ser ut når de er utenfor hjemmet UTEN mannen. Jeg ser at trådstarter gjentar opptil flere ganger at det ser ut som om disse kjedelige kjerringene hun beskriver tenker: "nå har jeg fått meg mann, så nå kan jeg gi blaffen i hvordan jeg ser ut om dagene".
Gjest Gjest_Maja_* Skrevet 1. oktober 2008 #40 Skrevet 1. oktober 2008 Jeg sminket meg mer da jeg var yngre, selv da jeg hadde mann. Men ikke hver dag tror jeg... husker ikke det lenger. Nå gjør jeg det så å si aldri. Hvorfor? Jeg er drit lei!! Jeg har sminket meg i årevis, jeg har jobbet med hud og sminke i årevis, og andre former for salg som har gjort at jeg har måttet se representabel og stashet ut, og jeg gidder simpelthen ikke lenger. Nå finner jeg det å sminke meg så kjedelig at jeg ofte ikke gidder om jeg skal i selskap en gang. Og de få gangene jeg gjør det, så angrer jeg når jeg skal legge meg og sminken må fjernes først. Kler meg pent i gitte situasjoner, men gidder helst ikke det heller. Og antakelig passer jeg inn i beskrivelsen kjedelig kjerring også. Hehe, her beskrev du meg! Med unntak av at jeg aldri har hatt en jobb der jeg har vært nødt til å være stashet. Jeg synes bare det er så vanvittig kjedelig å sminke meg. Og etter en lang kveld på byen er det et ork å fjerne den og rense huden etterpå. Føler meg mye bedre uten sminke.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå