Gå til innhold

Kjedelige kjerringer

Fremhevede innlegg

Skrevet

En ting er sminke, en annen ting er klærne. Man kan jo kle seg pent selv om man har dårlig tid. Det tar like lang tid å kle på en bukse om den er pen eller stygg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:overrasket: Hvorfor i alle dager bryr noen seg om hvordan andre kler seg eller om de sminker seg eller ikke? Skjønner ikke hvorfor det skulle irritere noen verken ene eller andre veien.

Jeg tror ikke jeg kjenner noen som har sluttet å bry seg om utseendet etter at de fikk mann, synes de ser ut som før alle sammen. Når det gjelder de med små barn er saken en litt annen, men det har vel mest med ork/overskudd å gjøre. Jeg har sikkert gitt noen butikkdamer i nabolaget inntrykk av at jeg dasser rundt usminket i joggebukse hele dagen etter at jeg fikk barn, men det er jo ikke sant likevel ;)

Ellers så er det vel svært sjelden jeg har hørt de mindre forfengelige kalle andre for jåler. Har derimot hørt MANGE snakke om, og sett flere diskusjoner på nett, om alle som irriterer seg over de som har "latt seg forfalle" etter at de ble mødre/gift.

Skrevet
En ting er sminke, en annen ting er klærne. Man kan jo kle seg pent selv om man har dårlig tid. Det tar like lang tid å kle på en bukse om den er pen eller stygg.

Her kommer flere variabler inn:

- Hva er pent og hva stygt? Pent i dine øyne kan være stygt i noen andres.

- Kanskje man ikke har hatt tid til å få den peneste buksa vasket?

- Kanskje man har en jobb eller er på vei til en fritidsaktivitet som krever litt mer røff eller avslappet påkledning?

- Kanskje man har så stram økonomi at den eneste penbuksa man har er den man bruker til fest, så da blir det ikke så pent til daglig.

Skrevet
Hvorfor blir det slik med mange damer når de når en viss alder, de finner sin mann og får barn. Hvorfor slutter de å pynte seg, og sminke seg?

Det der minner meg om vitsetegningen på seksualsidene i forrige nummer av Vi Menn. Der ble det brede gliset til bruden tolket som et tegn på glede over at hun har utført sin siste sugejobb.

Skrevet
Det der minner meg om vitsetegningen på seksualsidene i forrige nummer av Vi Menn. Der ble det brede gliset til bruden tolket som et tegn på glede over at hun har utført sin siste sugejobb.

:fnise:

Jeg ser for meg ruta videre, som antakelig aldri ble tegnet, hvor man ser et kort stykke inn i fremtiden. Der sitter gubben i sofaen med måne og halvlangt hår på sidene, ølvom og skjeggstubb.

Men det er vel ikke så rart om man slår av litt på strenge krav til egen appearance når man lever i et stabilt forhold vel? Hvor slitsomt ville det ikke være å hele tiden skulle tenke på om gubben/dama synes man er attraktiv nok? Forhåpentligvis er jo forholdet bygget på andre ting enn eksteriøret.

Skrevet

Det er ikke alle som tåler så mye sminke heller! Jeg er hyperallergisk mot det meste, og kan ikke sminke meg. Vel ser jeg da kanskje litt mer ufresh ut, men heller det en væskende sår i ansiktet!!

Skrevet
:fnise:

Jeg ser for meg ruta videre, som antakelig aldri ble tegnet, hvor man ser et kort stykke inn i fremtiden. Der sitter gubben i sofaen med måne og halvlangt hår på sidene, ølvom og skjeggstubb.

Men det er vel ikke så rart om man slår av litt på strenge krav til egen appearance når man lever i et stabilt forhold vel? Hvor slitsomt ville det ikke være å hele tiden skulle tenke på om gubben/dama synes man er attraktiv nok? Forhåpentligvis er jo forholdet bygget på andre ting enn eksteriøret.

Jeg synes denne tråden viser at mange kvinner er opptatt av eget utseende uavhengig av menn. Det virker som om de motiveres til å pynte seg i vel så stor grad av andre kvinner. Jeg tror at mannen i deres liv har like lite å si for kvinners pyntetrang som deres frykt for hva nabokjerringa synes om kjøkkengardinene hennes.

Når det gjelder vitsen mener jeg du feiltolker den. Det hadde ikke noe å gjøre med hennes innsats på utseendefronten før og etter bryllupet, men hennes innsats på seksualfronten før og etter bryllupet. Den omvendte karikaturen vil i dette tilfelle være den overromantiske latinske mannen, som før bryllupet kurtiserer henne etter alle kunstens regler, men som etterpå gir totalt blaffen i alt som heter romantikk, og iallfall den biten som inkluderer henne.

Skrevet (endret)
Da lærte jeg noe nytt i dag også...

Usminket, uten "stæsj" = kjedelig person.

Det er altså ( i følge trådstarter + et par andre) utseendet som bestemmer hvor interessant en er som person... godt å vite!

-Du tok ikke den helt skjønner jeg.:)

Poenget er at det finnes en mellomting.

Altså en mellomting mellom type uflidd og sminkedokke.

Men seff må alt settes på spissen og bli et tema om enten eller. Ikke rart da at enkelte ser ut som takras og andre botox-bimbos..

"Kjærlighet gjør blind - du får synet igjen når du gifter deg." :fnise:

Endret av Roxy
Skrevet
Jeg synes denne tråden viser at mange kvinner er opptatt av eget utseende uavhengig av menn. Det virker som om de motiveres til å pynte seg i vel så stor grad av andre kvinner. Jeg tror at mannen i deres liv har like lite å si for kvinners pyntetrang som deres frykt for hva nabokjerringa synes om kjøkkengardinene hennes.

Når det gjelder vitsen mener jeg du feiltolker den. Det hadde ikke noe å gjøre med hennes innsats på utseendefronten før og etter bryllupet, men hennes innsats på seksualfronten før og etter bryllupet. Den omvendte karikaturen vil i dette tilfelle være den overromantiske latinske mannen, som før bryllupet kurtiserer henne etter alle kunstens regler, men som etterpå gir totalt blaffen i alt som heter romantikk, og iallfall den biten som inkluderer henne.

Det er vel egentlig opplest og vedtatt for lengst at kvinner pynter seg for andre kvinner. For å ta opp konkurransen.

I et nytt forhold kan nok kvinnen pynte seg for mannen, jeg gjorde det selv og jeg er neppe den eneste. Hadde jeg ikke hatt tid til å sminke meg hele dagen, så bråsminket jeg meg når jeg visste at han snart var hjemme. Og der var det ikke mange andre kvinner og pynte seg for. Dette har vel kanskje noe med at man føler seg litt mer usikker i et helt nytt forhold.

Når det gjelder serieruta, så er jeg enig med deg, men det var det det bildet som kom helt spontant.

Skrevet
Det er vel egentlig opplest og vedtatt for lengst at kvinner pynter seg for andre kvinner.

Nettopp. For når hørte vi egentlig en mann si: "jøss, har du ikke sminket deg?" Eller for å sitere trådstarter, "å ingenting stæsj"?? :ler:

Skrevet
Er det slik at noen tenker at nå har jeg fått meg mann, så nå kan jeg bare lene meg tilbake å slappe av?

Eller kanskje de har fått barn, ikke mann, og har mer enn nok å tenke på i forhold til matpakker, treninger, jobben sin, forestillinger på skolen, leksehjelp og dugnader?

Jeg har virkelig aldri tenkt at "Nå har jeg fått meg en mann, nå kan jeg slappe av". Derimot har jeg ofte tenkt "Herregud, vi er sent ute til Petters håndballkamp, jeg tar de enkleste (og styggeste) skoene, kjapp dere ut i bilen, alle sammen!".

Det er faktisk en vesensforskjell der. Ikke minst fordi jeg antar at enhver mann ville sette stor pris på at 1) dama hans så bra ut når hun hadde tid og 2) at dama hans dreit langt i å se bra ut når familien ikke hadde tid.

La oss si at du står opp halv sju. Enten kan du lage en hyggelig frokost for familien, eller så kan du bruke en halvtime ekstra på badet. Hva velger du?

Jeg bruker ikke så mye sminke jeg, men jeg vil gjøre som jeg vil uten at folk synes at jeg er et malerskrin med litt mascara, foundation og rouge. Herregud...

Rouge? :fnise:

Det ser jo så godt som alltid ut som et malerskrin.

Men mer to the point, jeg kommenterer ikke hvordan andre mødre ser ut. I mitt stille sinn er jeg mildt foraktfull ovenfor de som går i joggedresser og med fett hår i et halvt år etter å ha fått en baby, og likeledes i forhold til de mødrene som ser ut som de skal på fest når de henter barnet i siste liten hver ettermiddag.

Ellers? Couldn't care less, jeg antar at folk gjør det som passer for dem.

Skrevet

For en gangs skyld veldig enig med Bønna: Kvinner pynter seg for seg selv, eller for andre kvinner.

Selv gidder jeg ikke, og jeg har ikke mann en gang så jeg kan umulig ha forfalt på grunn av det :ler: . På jobb er jeg uniformert så der har jeg ikke noe valg, og sminke ville sett mildest talt malplassert ut. Dessuten avskyr jeg mascara som etterhvert bare drysser ned i kontaktlinsene mine. Det hender jeg tar på litt solpudder om våren når jeg er på det blekeste. Greit å ikke se ut som man har krabbet opp fra den aller dypeste kjelleren...

Klær? Joda, jeg kunne klart kledd meg penere, men hva er vitsen? Det tar meg 10 minutter å komme meg fra jobb til hjemme og da sitter jeg i bilen så ingen ser meg likevel. Da velger jeg heller joggesko og dongeri (og nå på høsten den akk så utskjelte allværsjakka). Bedre tørr og varm enn stæsja, synes nå jeg.

Skrevet

Jeg pynter meg når jeg skal ut av huset og treffe folk, men ser ikke helt vitsen å ta på seg stram bukse og bruke 20 min på å sminke meg og fikse håret en søndag hvis jeg bare skal være inne hele dagen med kjæresten min og kanskje ta en tur. Må være lov å ta pauser=) men jeg skal aldri bli sånn at jeg slutter å pynte meg og bruker stygt slitt undertøy, et sted går grensen:P

Skrevet
Nettopp. For når hørte vi egentlig en mann si: "jøss, har du ikke sminket deg?"

Skal jeg fortelle dere damer en liten hemmelighet? Mitt inntrykk er at menn flest ikke synes noe særlig om at damene dynger seg ned med sminke. Det bærer litt for mye preg av krigsmaling enkelte ganger. Ikke at det plager oss så fryktelig, men vi finner det ikke spesielt attraktivt heller.

Når det er sagt kan riktig bruk av sminke, og da i små doser, gjøre underverker for kvinnens utseende. Men dersom det blir for mye av det synes iallfall jeg at hun mister noe av sitt menneskelige preg. En amerikanerinne med en kilo pudder i trynet synes jeg rett og slett ikke er særlig pent. Skandinaviske kvinner synes jeg er best på sminkefronten. Ettersom de etter min er faring er blant de mest måteholdne i verden når det gjelder det.

For øvrig synes jeg at det er vel ofte jeg i det siste får kommentarer som begynner med "for en gangs skyld er jeg enig med Bønna". :ler:

Skrevet
Da lærte jeg noe nytt i dag også...

Usminket, uten "stæsj" = kjedelig person.

Det er altså ( i følge trådstarter + et par andre) utseendet som bestemmer hvor interessant en er som person... godt å vite!

Tror nok hun tenkte på at ser mer kjedelig og fargeløs ut uten sminke.

Og det er jeg enig i

Skrevet
Hvorfor må man sminke seg? Er det noen som sier at man ikke kan pynte seg uten å måtte bruke sminke? Jeg kjenner flere som aldri bruker sminke, og tro det eller ei så er de vakker uten sminke, men de pynter seg med stilige klær ol. Men de er kanskje ikke pyntet nok, siden de ikke bruker sminke?

Jeg synes en viss grad av sminke hører med til et stilig antrekk. Det er noe som mangler uten

Skrevet

Jeg sminker meg hver dag, enten jeg skal på jobb eller bare være hjemme. Jeg lesser ikke på, det er moderat.

Det har jeg alltid gjort, til og med med mann og små barn, og skjønner ikke helt det der med at man ikke har tid?? Det tar max 10 min på badet, så er jeg ferdig med både dusj, hår og sminke om morgenen.

• 9 måneder senere...
Skrevet

Jeg er glad noen fronter den feminine siden. I et land hvor det er litt "ut." At det finnes så mange damer som faktisk liker å se bra ut. Uansett om de har vært gift i 20 år eller ikke, er fantastisk.

Menn er mindre gode kommunikativt. Eller vi velger å være. Det betyr ikke at vi ikke ser:) Vi ser detaljer like godt som kvinner:)

Gjest Gjest_Ava_*
Skrevet
Hvorfor blir det slik med mange damer når de når en viss alder, de finner sin mann og får barn. Hvorfor slutter de å pynte seg, og sminke seg?

Jeg har mann og barn, men jeg elsker å prøve ut ny sminke og å kjøpe nye klær av og til alikevel. Ser i min krets her hvor jeg bor rett utenfor en av norges størst byer, her er jeg vel en av de eneste damene som liker å sminke meg. Når jeg hører samtaler de imellom kan det komme opp temaer som sminke, å da er det bare nedsettende kommentarer om jåleri, man er ute etter å skjule alder å slike ting. Det er jo grenser på hvor godt det lar seg gjøre å sminke seg ti år yngre, hvem kan det.

Er det slik at noen tenker at nå har jeg fått meg mann, så nå kan jeg bare lene meg tilbake å slappe av?

Jeg bruker ikke så mye sminke jeg, men jeg vil gjøre som jeg vil uten at folk synes at jeg er et malerskrin med litt mascara, foundation og rouge. Herregud...

Så hvorfor kan ikke andre kvinner få lov til å ikke bruke sminke uten at du skal kalle dem sjuskete? Herregud...

Gjest Gjest_dina_*
Skrevet
Jeg sminker meg hver dag, enten jeg skal på jobb eller bare være hjemme. Jeg lesser ikke på, det er moderat.

Det har jeg alltid gjort, til og med med mann og små barn, og skjønner ikke helt det der med at man ikke har tid?? Det tar max 10 min på badet, så er jeg ferdig med både dusj, hår og sminke om morgenen.

Det var imponerende!

Jeg bruker ihvertfall ikke mindre enn 30 min på å dusje, hår og sminke. Og når man da har det litt travelt og unger som hyler på andre siden av døren så er ikke sminke det som prioteres.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...