Gjest Ikke innlogget Lula Skrevet 10. juni 2003 #21 Skrevet 10. juni 2003 Jeg må si meg enig med de andre jentene her. Sort gjennomsiktig kjole med gull under høres veeeeeeeeeldig julebord ut. Passer ikke så godt i en barnedåp, nei. Det er et bra tips å låne en kjole av en venninne. Velg noe lyst og sommerlig som passer årstiden. Kanskje har du et pent sommerskjørt? En pen topp til, og du er kledd for barnedåp. Et par pene lyse bukser, med en lekker matchende topp til kan også passe. Jeg skjønner at du ikke har all verden råd til å kjøpe deg en ny kjole, men det behøver ikke koste all verden. Ta en tur på H&M feks. De pleier å ha enkle sommerkjoler. Tilbehør og sko gjør deg mer pyntet for anledingen. Noen lekre smykker og et sjal feks. Barnedåp er jo ikke galla akkurat, men fordrer pent antrekk tilpasset årstid. Hvis du tar en titt i skapet ditt kan det jo hende at du har noe du kan bruke likevel? Evt. spe på med en ny topp, eller litt nytt tilbehør?
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 10. juni 2003 #22 Skrevet 10. juni 2003 Sommerkjoler kan på H&M koste helt nedi 198;- kroner, så det trenger ikke å bli dyrt, med ett sjal til samt pen veske og sko er du kledt for barnedåp, husk på velstelt hår, riktig make-up (ikke oversminket) og pene rene negler, gjerne med en diskret lakk som matcher antrekket- helhet er viktig. Minnie
Gjest 10na Skrevet 10. juni 2003 #23 Skrevet 10. juni 2003 Joa, fikk med meg at den ikke var helt svart - men gull under er ikke noen formildende omstendighet på dåpsbilde Fadder rett fra julebord er ikke bra Suz Greit nok at man mener at kjolen er "feil". Jenta har fått meningene våre, i fleng. MEN............ ER DET VITS I Å LE AV HENNE DA? Igjen, du som startet tråden, har du ikke råd til ny kjole, lån en, eller ton din egen ned med et sjal evt. en dressjakke.
Gjest Anonymous Skrevet 10. juni 2003 #25 Skrevet 10. juni 2003 Etter ca 10 innlegg om at kjolen er en julebordkjole så må jeg vel nesten gi meg, selv om jeg ikke er helt enig, og jeg er den eneste som har sett kjolen Jeg har en knallrød, lang kjole. DET er julekjole for meg! Får vel ut på kjolelakt da, lurer bare på hvordan i all verden jeg skal få tid... Men har jo meg selv å takke når jeg prøver bunaden så sent... Kjoler på H&M til 198,- ser jo deretter ut da.. Og siden jeg er hele 180 cm høy er det ikke så lett å finne kjoler som passer, de blir lett korte både i ryggen og beina. Venninene mine rundt her er ikke helt samme størrelse, og familien er langt unna, og helt annen størrelse! Låne kjole av mor! Hun er 70 år og 170 cm høy! Jeg ba om meninger, og det fikk jeg! Var jo klar over at sort i barnedåp var litt på grensen, men siden så mange bruker sort i bryllup nå tenkte jeg at det kanskje var ok likevel. jeg skal forresten ikke bære barnet, kun vanlig fadder.
Gjest Anonymous Skrevet 10. juni 2003 #27 Skrevet 10. juni 2003 Synes ikke problemet her er at kjolen er sort, men hva slags stil kjolen har. Det høres ut som en vinterkjole, og nå er det sommer. Ser du har bestemt deg for å finne noe annet, men husk at du trenger ikke å være stivpyntet i en barnedåp. Et skjørt med en fin topp til holder helt fint. Og det er jo sommer, så antrekket kan fint være sommerlig.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2020 #28 Skrevet 12. januar 2020 På 10.6.2003 den 14.26, Gjest Minnie Emmerdale skrev: Dette med å kunne kle seg til anledning er dessverre en kunnskap som mange ikke besitter lengre. Folk tror de kan bruke hva som helst og lever etter "det er ikke såååå nøye". Blir litt oppgitt. Minnie Greit for menn som kan komne unna med en pen mørk dress i de fleste anledninger. Men kvinner skal måtte ha ulike antrekk for alle typer anledninger, og de skal helst ikke bruke samme antrekk to ganger på kort tid heller. Ikke alle har råd til å kjøoe et her lt nytt antrekk for anledningen, i tillegg til gave og kanskje også reiseutgifter... Anonymkode: e9d91...a31
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå