Gå til innhold

Otto Jespersen's tale til Mia Gundersen (video)


Gjest Gjest_Thomas_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjeste Blondie65
Du skriver at "det er Mia selv som har valgt å skrive om sexlivet sitt" og "når hun selv mener at hele Norge har behov for å vite alt som skjedde under dynen i hennes liv, så må hun også regne med at det blir harselert med".... Vel, en voldtekt har ingenting med sexliv å gjøre. Det er en ganske så grov og skummel sammenligning du bruker der. For min del må alle gjerne gjøre narr av Mia for at hun går ut med sitt ville sexliv offentlig - for det er noe hun har valgt selv å oppleve og i de tilfellene er hun ikke offer for noe ulovlig.

Jeg er helt enig i at voldtekt ikke har noe med sexliv å gjøre. Det er en voldshandling, som hun ble utsatt for og som hun er uskyldig i. Hadde hun valgt å skrive om forholdet / opplevelsen av å vokse opp med en mor med rusproblemer og voldtekten så hadde det vært en sak, men hun velger å putte disse alvorlige tingene inn i en setting med løsluppent seksualliv (som jeg selvsagt unner henne) i en bok. Dermed blir leseren (og dessverre altså også alle vi som IKKE kommer til å kjøpe denne boken men har fått det stuet ned i halsen takket være pressen) tvunget til å gjøre seg noen refleksjoner om jenten har så lite å skrive om at hun velger å selge voldtektshistorien sammen med resten. Det var DETTE Jespersen harselerte over, i sin vanlige "smakfulle" stil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er helt enig i at voldtekt ikke har noe med sexliv å gjøre. Det er en voldshandling, som hun ble utsatt for og som hun er uskyldig i. Hadde hun valgt å skrive om forholdet / opplevelsen av å vokse opp med en mor med rusproblemer og voldtekten så hadde det vært en sak, men hun velger å putte disse alvorlige tingene inn i en setting med løsluppent seksualliv (som jeg selvsagt unner henne) i en bok. Dermed blir leseren (og dessverre altså også alle vi som IKKE kommer til å kjøpe denne boken men har fått det stuet ned i halsen takket være pressen) tvunget til å gjøre seg noen refleksjoner om jenten har så lite å skrive om at hun velger å selge voldtektshistorien sammen med resten. Det var DETTE Jespersen harselerte over, i sin vanlige "smakfulle" stil.

Er helt enig i at blandingen er uheldig. Og som jeg skrev i et tidligere innlegg så er det nok mye i den boken som er både unødvendig å skrive om og fullstendig uinteressant å lese om. Men jeg tror vi bare får si oss uenige der. Jeg mener i hvert fall ikke at det er respektabelt å gjøre narr av henne fordi hun gikk ut med voldtekten - uansett hvor mye tull hun har skrevet om i samme boka. Han hadde vært mye morsommere om han gjorde narr av boka hennes for det som faktisk er latterlig i boka - og unnlot å nevne det hun skriver om som faktisk er viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt enig med at voldtekt er noe man IKKE spøker med!

Uansett om Otto spøker med Mia (Noe han for øvrig gjør til vanlig) eller med voldtekt her, så syns jeg ikke det va morsomt. Litt for smakløst tema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...