Gå til innhold

Otto Jespersen's tale til Mia Gundersen (video)


Gjest Gjest_Thomas_*

Anbefalte innlegg

Se talen til Otto

Går Otto J for langt her, eller er det bare morsom satire?

Jeg digger humoren hans, og tror Mia tar det med godt humør.

TV2's styre har selvsagt også sin del av ansvaret, håper virkelig noen saksøker denne mannen snart!

Etter at innlegget mitt ble endret, ser vel ovenstående setning ganske teit og ensom ut, vel? :klaske:

Endret av kaprifolen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Se talen til Otto

Går Otto J for langt her, eller er det bare morsom satire?

Jeg digger humoren hans, og tror Mia tar det med godt humør.

At O.J presenterer humor, er noe nytt for meg.

Endret av Skya
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje Mia er fornøyd med at han reklamerte for hennes bok :ler:

Jeg hadde ikke hørt om boka før jeg så klippet av OJ, det kommer sikkert av at jeg ikke leser Se og Hør lenger. Gir meg ingenting lenger det bladet...

Endret av *smak*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TV2's styre har selvsagt også sin del av ansvaret, håper virkelig noen saksøker denne mannen snart!

Etter at innlegget mitt ble endret, ser vel ovenstående setning ganske teit og ensom ut, vel? :klaske:

Det så vel egentlig ganske teit ut fra begynnelsen av :fnise: Litt rasjonalitet er jo ikke å forakte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han er jo ikke morsom. Null sjarm, bare lange kjedelige setninger han har brukt altfor lang tid på å komme på. Også skal alle begynne å syte om at han går for langt? Det er helt uinteressant. Alle burde bare overse fyren. Han har ingenting å komme med. Og da sier jeg ikke dette som en provosert person.. Kanskje bare provosert over at folk gidder å bry seg om hva som kommer ut av kjeften på gamlingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg blir grundig provosert at noen kan være så ignorante at de støtter latterliggjøring av voldtekt.

Han latterliggjorde ikke voldtekt, han latterliggjorde Mia Gundersen, fordi hun har en tendens til å selge seg selv ganske billig til media, for å få litt oppmerksomhet. Ingen i denne tråden har støttet latterliggjøring av voldtekt, siden det ikke var det som skjedde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kan ikkje heilt sjå kva oppstusset kjem av. Han gjorde ikkje narr av anna enn kjendiser som absolutt må selge historia si, uansett kor uinteressant ho er, og dei kan godt få litt tyn, synest eg.

Men så likar eg OJ også eg då, sjølv om han av og til går over streken. Eg synest ikkje han gjorde det i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes han er slitsom å høre på. Oppkonstruert og masete. Fikk med meg at han nevnte Mia Gundersen men jeg måtte rett og slett skifte kanal fordi jeg fikk gnagsår i ørene av å høre på fyren.

Han er utgått på dato i likhet med Thomas Gjertsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes han er slitsom å høre på. Oppkonstruert og masete. Fikk med meg at han nevnte Mia Gundersen men jeg måtte rett og slett skifte kanal fordi jeg fikk gnagsår i ørene av å høre på fyren.

Han er utgått på dato i likhet med Thomas Gjertsen.

Signerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er jo ikke morsom. Null sjarm, bare lange kjedelige setninger han har brukt altfor lang tid på å komme på. Også skal alle begynne å syte om at han går for langt? Det er helt uinteressant. Alle burde bare overse fyren. Han har ingenting å komme med. Og da sier jeg ikke dette som en provosert person.. Kanskje bare provosert over at folk gidder å bry seg om hva som kommer ut av kjeften på gamlingen.

Jeg er enig, men jeg synes ikke noe om ordbruken din mot slutten der du kaller ham "gamlingen". Det er ganske negativt...du insuinerer at folk over 50 ikke hara noe i denne verdenen å gjøre eller har noe å bidra med. Det blir jo feil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan i alle dager insinuerer jeg at folk over 50 ikke har noe å bidra med? Jeg kalte han gamling, ja, men det er fordi han er en. Og en kjedlig en også. Sier ikke om gamlinger generelt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han latterliggjorde ikke voldtekt, han latterliggjorde Mia Gundersen, fordi hun har en tendens til å selge seg selv ganske billig til media, for å få litt oppmerksomhet. Ingen i denne tråden har støttet latterliggjøring av voldtekt, siden det ikke var det som skjedde.

Det jeg mente var at jeg blir grundig provosert av at noen støtter at han latterliggjør Mia fordi hun var åpen om voldtekt.

Jeg har heller ikke noe særlig til overs for folk som selger seg billig til media. Og jeg er heller ikke så grundig provosert av Jespersen, fordi jeg som andre har skjønt at det ikke kommer så mye vettug humor ut av munnen på han. Jeg blir derimot trist når jeg leser at andre rettferdigggjør det at han latterliggjorde Mia fordi hun gikk ut om voldtekt. Det er nemlig noe flere bør tørre å gjøre, men han bidrar jo til at temaet fremdeles blir hysj, hysj. Han bidrar til at de som forteller om voldtekt fremdeles er utsatt for å få stempelet som "PR-kåte", og "en som roper om oppmerksomhet", slik som så mange har fått før Mia.

At Mia er PR-kåt får så være, men da får man heller kritisere henne for de tingene hun utleverer som er rett og slett unødvendig og uinteressant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det så vel egentlig ganske teit ut fra begynnelsen av :fnise: Litt rasjonalitet er jo ikke å forakte.

Jo, i dette tilfellet, synes jeg rasjonalitet er oppskrytt! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjeste Blondie65
Det jeg mente var at jeg blir grundig provosert av at noen støtter at han latterliggjør Mia fordi hun var åpen om voldtekt.

Men er det det han gjør? Det er Mia selv som har valgt å putte voldtekten sammen med skildring av sex med Røkke, trekantsex på 80-tallet osv. Det er hun selv som har valgt å lage en sensasjon ut av sexlivet sitt der alt er lov å selge. Når hun selv mener at hele Norge har behov for å vite alt som skjedde under dynen i hennes liv, så må hun også regne med at det blir harselert med.

Jeg synes det er ganske så kvalmt at kjendiser bruker sin egen voldtekt til å selge bøker og når noen påpeker akkurat det så er det den som påpeker det som er smakløs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Han snakket med den antakelse at "folket" ikke liker Mia - men den antakelsen slo feil, fordi folket liker Mia. Hun har vært ærlig og snakket sist i Senkveld med "Thomas & Harald" der hun fikk medhold og sympati.

Jeg er glad jeg ikke er en del av folket. Har ingenting til overs for mia og jeg må si innslaget henes på senkveld gjorde at jeg rett og slett skrudde det av, og det er sjelden jeg går glipp av senkveld. Senkveld er ment for morro, og ikke utallige forklaringer om boken, livet hennes o.s.v. Da kunne hun heller ha dratt seg på et talk show, der holder de på med slikt.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det det han gjør? Det er Mia selv som har valgt å putte voldtekten sammen med skildring av sex med Røkke, trekantsex på 80-tallet osv. Det er hun selv som har valgt å lage en sensasjon ut av sexlivet sitt der alt er lov å selge. Når hun selv mener at hele Norge har behov for å vite alt som skjedde under dynen i hennes liv, så må hun også regne med at det blir harselert med.

Jeg synes det er ganske så kvalmt at kjendiser bruker sin egen voldtekt til å selge bøker og når noen påpeker akkurat det så er det den som påpeker det som er smakløs.

Nja, tviler på at hun "brukte" voldtekten og den triste historien om moren sin for å selge bøker. Jeg har selv en lignende historie med min mor, og merker at jeg synes det er fint at noen som har tilgang til det offentlige - faktisk går ut og er åpen om det. Fordi det letter på det teppet av taushet som ligger rundt slike temaer. Det er ikke akkurat sånn at jeg vet hva jeg skal si når folk spør hva moren min døde av - ikke fordi jeg ikke vil si det, men fordi det er så tabubelagt. Og folk reagerer stort sett ganske så spesielt når de står ansikt til ansikt med slike tabubelagte historier, de blir tause og stumme og alt blir litt ubehagelig. Ofte kan man føle at man har gått over streken i hva man bør fortelle. Slik tror jeg det er med de som har opplevd voldtekt også - kanskje i enda større grad.

At hun gikk ut så detaljert om Røkke og sitt ville sexliv - deler av livet som hun faktsik selv har valgt å inngå i, ja det er en helt annen sak. Der ser jeg plutselig det tabloide i det hele - altså den delen av boka som er skrevet i håp om ekstra markedsføring og salg. Skulle jeg skrevet en selvbiografi så tror jeg ikke at jeg ville skrevet om antall sexpartnere - men absolutt som min mor, og min voldtekt dersom jeg hadde vært så uheldig å oppleve det.

PS: Du skriver at "det er Mia selv som har valgt å skrive om sexlivet sitt" og "når hun selv mener at hele Norge har behov for å vite alt som skjedde under dynen i hennes liv, så må hun også regne med at det blir harselert med".... Vel, en voldtekt har ingenting med sexliv å gjøre. Det er en ganske så grov og skummel sammenligning du bruker der. For min del må alle gjerne gjøre narr av Mia for at hun går ut med sitt ville sexliv offentlig - for det er noe hun har valgt selv å oppleve og i de tilfellene er hun ikke offer for noe ulovlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan i alle dager insinuerer jeg at folk over 50 ikke har noe å bidra med? Jeg kalte han gamling, ja, men det er fordi han er en. Og en kjedlig en også. Sier ikke om gamlinger generelt

Vel, hva så om han er en "gamling"? Er det ille? Du mener folk over 50 er "gamlinger"?

Du snakker jo nedsettende om det å bli eldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...