Gå til innhold

trening man ikke får muskler av...


Gjest Gjest_camilla_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_camilla_*

håper noen kan svare meg på dette:

hvilken trening (på treningstudio) brenner fett og gjør slik at man ikke får så mange muskler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, for å få mange muskler eller større muskler som du sikkert tenker på, så skal det ganske hard trening til, så det er ikke noe å bekymre seg for.

Husk at muskler øker forbrenningen.

Du kan uten problem drive med styrketrening uten å få store muskler som alle jenter er så redde for. Jeg derimot elsker fitnesskropper :)

Ta deg en joggetur, rask gange på tredemølla, spinning, aerobic, trappemaskin +++

Jeg vil anbefale deg på det sterkeste å supplere kondisjonstrening med styrketrening. Det er så viktig å få ei god holdning. Tro meg, du vil se slankere ut bare ved å rette deg opp og få litt muskler i mage og rygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er der så utrolig mange jenter tar feil, en tror det er bare å trene vekter så får man blodsprengte muskler.. Det skal som i innlegget over her masse blodslit til for å i det heletatt få markerte muskler for de fleste jenter. Styrke trening er noe av det beste mann kan trene for å få en fin og stram kropp. Det er ikke synonymt med å være slank og ha lite fett. Trener mann styrke vil mann forbrenne mere fett generelt over hele dagen og få en mye lekrere kropp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Elisa H

En kombinasjon av styrketrening og kondisjon er genialt. Hvis du ikke vil ha "store" muskler, bør du prøve pilates. teknikken og fokus på pust gjør at man toner musklene istedet for å bygge dem, lange slanke muskler er målet. kombiner 1-2t pilates med 1-2t kondisjonstrening i uka og du skal få se resutater ja!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kombinasjon av styrketrening og kondisjon er genialt. Hvis du ikke vil ha "store" muskler, bør du prøve pilates. teknikken og fokus på pust gjør at man toner musklene istedet for å bygge dem, lange slanke muskler er målet. kombiner 1-2t pilates med 1-2t kondisjonstrening i uka og du skal få se resutater ja!!!

Dette har du greie på. :grine: Tone muskler, lange slanke muskler ja. Det er helt sikkert ikke en gammel myte som er avlivet for lengst....

Virker som du har fulgt godt med........hint hint.........

Bekkis har skjønt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei,

en generell regel er:

3-6 repetisjoner i ca 4 sett, så tungt du bare klarer gir maksimal styrke uten at du legger på deg, musklene blir selvsagt strammere.

8-13 repetisjoner i ca 4 sett, så tungt du bare klarer bygger mest mulig volum, slik vi jenter ikke liker

25-30 gir små muskler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Annonse

Løping, sykling, langrenn, stepmaskin, aerobic og dans er typisk trening som ikke gjør deg større. Se bare på de pinglene som løper, sykler og går langrenn. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig
Hei,

en generell regel er:

3-6 repetisjoner i ca 4 sett, så tungt du bare klarer gir maksimal styrke uten at du legger på deg, musklene blir selvsagt strammere.

8-13 repetisjoner i ca 4 sett, så tungt du bare klarer bygger mest mulig volum, slik vi jenter ikke liker

25-30 gir små muskler

25-30 er lite effektiv kondisjonstrening.

Volum bygger man når man spiser mer kalorier enn det man forbrenner. (og i jenters tilfelle, har kjempeheldige gener)

Det er bare å trene på, tro meg, du klarer FINT å stoppe i tide før du blir for muskuløs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25-30 er lite effektiv kondisjonstrening.

Volum bygger man når man spiser mer kalorier enn det man forbrenner. (og i jenters tilfelle, har kjempeheldige gener)

Det er bare å trene på, tro meg, du klarer FINT å stoppe i tide før du blir for muskuløs.

Enig med deg i det du skriver!

Men tror tallene 25-30 i innlegget over var ment som repetisjoner i styrketrening...??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Jeg er klar over det. Styrketrening med så mange repetisjoner er lite effektiv kondisjonstrening, i mine øyne :) Alt for mange reps til å få gjort noe annet enn å samle opp melkesyre.. Ineffektiv trening er bortkastet tid...

Hvis man har lyst å gjøre mange repetisjoner men samtidig ha intensiteten i behold, ville jeg prøvd meg på Tabata Method

Endret av Bolledeig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man har lyst å gjøre mange repetisjoner men samtidig ha intensiteten i behold, ville jeg prøvd meg på Tabata Method

Høyintensitetsintervaller a la Tabata er ekstremt effektiv trening, kanskje ikke helt greia for noen som kommer rett fra sofaen, men når man først har begynt å komme litt i form er det fine greier. Selv for på forhånd godt trente personer skal det være vanskelig og vondt, og mot slutten av økta skal man ha lyst til å legge seg ned og dø. Ellers har man ikke gjort det riktig.

Endret av Leifr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hvorfor vil man ikke ha muskler? :sukk:

Jogging er vel den treningsformen som generelt sett bare forbrenner, mens f.eks. spinning bygger en god del setemuskler, med mindre man bare kjører raskt uten belastning.

Jeg vet at mange godt voksne damer kjører old-school og tar f.eks. en rolig sykletur slik at pulsen ligger i "fettforbrenningsonen" på 60%.

Jeg mener dette er tull, men er vel forsket på...

Endret av sexy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at mange godt voksne damer kjører old-school og tar f.eks. en rolig sykletur slik at pulsen ligger i "fettforbrenningsonen" på 60%.

Jeg mener dette er tull, men er vel forsket på...

Det med fettforbrenning på lavintensitet er at, ja - man brenner prosentvis litt mer fett med lav intensitet.

Men, trener man med høy intensitet, brenner man mye mer kalorier totalt, og selv om det er kanskje prosentvis er bittelitt mindre forbrenning av fett, brenner man egentlig mer fett, siden totalforbrenningen er høyere.

Det er i hvert fall sånn jeg har forstått det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det med fettforbrenning på lavintensitet er at, ja - man brenner prosentvis litt mer fett med lav intensitet.

Men, trener man med høy intensitet, brenner man mye mer kalorier totalt, og selv om det er kanskje prosentvis er bittelitt mindre forbrenning av fett, brenner man egentlig mer fett, siden totalforbrenningen er høyere.

Det er i hvert fall sånn jeg har forstått det :)

Jeg synes det blir alt for kjedelig med en rolig sykletur på trimsykkelen. Syns man skal svette når man trener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...