Devilina Skrevet 9. mars 2009 #961 Skrevet 9. mars 2009 Ja pokker så stilig bilde av dere Viste kjære det og. Han var jo overbegeistret over beltet til din kjære da, fikk bare beskjed om at, det skulle søren meg han få lov å ha på og... han har likt vettu... men vet ikke om det gjør seg på en sånn type dress han skal ha JA da er det bare festen igjen, samme dag som oss. Har dere bestilt fin vær? Det har vi
Muffin! Skrevet 10. mars 2009 Forfatter #962 Skrevet 10. mars 2009 Jeg får ikke sitert dere alle sammen, men tusen takk Miso, dinedama, plingo, Mazilla, _lene_, Miss Shorty, Ansjoni, cypress, ^^Belle^^, Agnethe, Bambi85, MaiL, bryllupsTwisted, Maye, TuttaV, eleit, ¤Linda¤, Strix, zilje_k, perle_84 og Devilina. (Håper jeg fikk med alle nå.) Jeg blir jo helt rørt over all omtanken og de koselige ordene fra dere. :rødme: Skal prøve å få lagt ut et referat litt senere i dag. Og bilder kommer snart på fb. Må bare få sortert litt. Har fått oppdatert meg på de fleste av bøkene deres, så nå skal jeg en tur rundt og legge igjen noen spor.
Muffin! Skrevet 10. mars 2009 Forfatter #963 Skrevet 10. mars 2009 Ja pokker så stilig bilde av dere Viste kjære det og. Han var jo overbegeistret over beltet til din kjære da, fikk bare beskjed om at, det skulle søren meg han få lov å ha på og... han har likt vettu... men vet ikke om det gjør seg på en sånn type dress han skal ha JA da er det bare festen igjen, samme dag som oss. Har dere bestilt fin vær? Det har vi Kjære har bare sånne belter. Men syns det funket fint. Han var jo så kjekk. :rødme: Bra dere har bestilt fint vær. Har lagt inn en bestilling nå jeg også.
Muffin! Skrevet 10. mars 2009 Forfatter #964 Skrevet 10. mars 2009 Bryllupsdagen vår: Da vekkerklokka mi ringte 5. mars var det ingen sure miner, og det var kun én tanke i hodet mitt: "I dag skal vi gifte oss!" Før frokosten ringte jeg ambassaden for å sjekke at alt var i orden (for jeg ble bedt om å gjøre dette i en mail). Heldigvis var det det. Frokosten på hotellet var veldig god. Det var ikke så mye plass i magen min, for den var full av sommerfugler, men litt croissant fikk jeg da ned. Etter frokosten gikk vi bort til den koselige blomsterhandleren litt borti gata. Vi hadde vært og snakket med han dagen før, så han satt i gang med å lage en flott bukett med calaliljer og store blader til meg. Veldig fin! Så gikk vi innom en liten sjappe og kjøpte noe vi kunne spise på rommet før vi skulle dra. Da vi kom opp på rommet igjen begynte jeg å ordne meg. Kjære trengte ikke like lang tid, så han rakk å slappe av litt før han også måtte hoppe i dusjen. Vi brukte god tid, ikke noe stress denne dagen. Kjære ble utrolig kjekk, og han virka ganske fornøyd med hvordan jeg så ut også. Litt over halv to kom fotografen og sjåføren og hentet oss på hotellet. De var veldig hyggelige begge to. Så kjørte vi alle sammen til den norske ambassaden. Skal innrømme at jeg ble litt stressa da klokka var fem på to og vi ikke var framme, men vi entret ambassaden ett minutt på to og gikk rett inn. Der ble vi møtt av tre blide damer. Vigsleren sjekket at alt var i orden med passene våre før seremonien startet. Det ene vitnet filmet vielsen, og fotografen knipset i vei. Seremonien var veldig fin og høytidelig. Vigsleren leste vigselsformularet som blir brukt ved borgerlige vielser og et dikt, før vi ga hverandre vårt "ja" og fikk kysse hverandre for første gang som mann og kone. :rødme: Så satt vi på ringene, og de søte damene gratulerte oss. Så kjørte vi av gårde for å ta bilder rundt om i Roma. Vi dro først bare et lite stykke opp i gata (tror det var til Maltas ambassade) hvor fotografen ba oss titte inn i et nøkkelhull. Gjennom det så vi kuppelen på Peterskirken gjennom en lang hekkepassasje. Litt vanskelig å forklare, men det var veldig kult. Så dro vi og tok bilder foran Circus Maximus, Konstantinbuen, Colosseum, Trevifontenen og Castel Sant'Angelo. Det var litt rart å bli tatt bilder av, men koselig og gøy også. Vi fikk mange kommentarer og gratulasjoner fra folk, og ved Trevifontenen fikk vi tilogmed applaus. Fotografen var veldig flink. (Han kom bort til hotellet vårt to dager etterpå og ga oss bildene og gikk gjennom dem sammen med oss. Flotte bilder!) Det var nok ikke helt enkelt å ta bilder den dagen, for lyset skiftet hele tiden, så han måtte opp med lysmåleren i ett sett. På morgenen hadde det regnet ganske kraftig, men vi slapp heldigvis unna regn resten av dagen. Vi hadde med paraplyen i tilfelle det skulle komme noe regn, og tok den med på noen bilder, siden den er så fin. Det blåste endel, så håret mitt var litt til alle kanter innimellom, men vi fikk også gløtt med sol. En vellykket fotografering, alt i alt. Som en bonus fortalte sjåføren oss veldig mye om forskjellige bygninger vi så mens vi kjørte rundt, så vi fikk jo en sightseeing i samme slengen. Etter fotograferingen ble vi kjørt tilbake til hotellet, og vi spiste lunsj med et glass hvitvin til på en liten vinbar ved siden av hotellet. Etter det gikk vi opp på rommet for å slappe av litt. Etter en liten stund banket det på døra, og inn kom bartenderen med champagne til oss! Koselig gjort av hotellet. Etter litt kos på rommet tok vi taxi til hotel Hassler hvor vi skulle spise bryllupsmiddagen vår. Vi kom litt tidlig så vi tok en drink i baren der først. Da vi satt der fikk vi flere gratulasjoner av folk der, og en amerikaner sa at drinken vi drakk skulle han betale. Restauranten var minst like fin som resten av hotellet. Utsikten var utrolig flott. Vi kunne se hele Roma. Vi bestilte en veldig god rødvin (som jeg selvfølgelig har glemt navnet på) og kalv med trøfler til hovedrett. Mens vi ventet på den fikk vi en forrett med ansjos, noe jeg faktisk likte. Kalvekjøttet var det beste kjøttet jeg har spist noen gang. Det smeltet i munnen. Mellom hovedrett og dessert fikk vi en liten "førdessert", og så holdt vi tale til hverandre. Jeg fikk tårer i øynene av kjære sin, og han likte min veldig godt også. :rødme: Så kom desserten. Kjære spiste tiramisu, og jeg jordbærsorbet. Absolutt godkjent det også. Mens vi spiste dessert kom den ene kelneren bort med en lapp til oss. Vi skjønte ikke så mye, men brettet den opp og leste den. Den var fra damen ved nabobordet (som hadde gått da vi fikk lappen) og der hadde hun skrevet at jeg måtte sette pris på hvor vakker jeg var i min ungdom, og at hun håpet sønnen hennes også ville se like flott og sofistikert ut som kjære gjorde på sin bryllupsdag, og at han ville finne en like vakker brud. Det var utrolig søtt. Syns vi møtte så mange hyggelige mennesker den dagen, i tillegg til alle koselige hilsner vi fikk hjemmefra. Mens vi betalte regningen ble det satt fram noen søtsaker til oss, og kelneren vår lagde en liten pakke til oss med noen godbiter. Vi tok noen flere drinker i baren etter middag og bare koste oss. Kom i snakk med noen folk, blant annet et norsk/dansk par. Da det nærmet seg leggetid tok vi taxi tilbake til hotellet vårt før vi tilbrakte vår første natt sammen som ektepar. Bryllupsdagen vår var en drømmedag. Den ble like fantastisk som vi hadde håpet på. Kan nesten ikke utelate flyturen ned eller velkomsten vi fikk da vi kom hjem, for dette må vel sies å være en del av feiringen. Da vi gikk på flyet på Gardermoen spurte vi om det var noe sted vi kunne henge opp kjolen og dressen, og den blide flyvertmannen tok imot kjoleposen og sa at det skulle han ordne. Vi småpratet litt om det at vi skulle gifte oss dagen etter, for det var litt kø, og han spurte hvor vi satt. Da vi var vel oppe i luften kom han med en liten cava til hver av oss. Koselig! Det var heller ikke dumt å bli møtt på Fiumicino av en sjåfør med navnet mitt på en plakat. Følte oss litt viktige da. Flyturen hjem var ganske rolig, men velkomsten på Gardermoen var heller livlig. Der stod mammaene våre klare med masse blomster og en banner hvor det stod "nygift". Bilen var også pynta med "nygift" i bakruta, og bånd rundt. Dette førte til mye tuting på veien. Da vi kom hjem fikk mammaene våre bli med inn og se bryllupsbildene og filmen fra vielsen, og de ble jo selvfølgelig veldig rørt. De andre dagene i Roma var også supre! De bestod av en fin kombinasjon av sightseeing, spising og masse kos. Jeg har fått et nytt kallenavn, nemlig "lille kon". Vi kaller hverandre "mannen min" og "kona mi" hele tiden. Veldig koselig. Det er herlig å være nygift.
Mazilla Skrevet 10. mars 2009 #966 Skrevet 10. mars 2009 Åh, Muffin! :rødme: For en nydelig historie!! Det må ha vært helt magisk!
Gjest Neferet Skrevet 10. mars 2009 #967 Skrevet 10. mars 2009 :strix: Det hørtes ut som en magisk dag Muffin! Fikk helt gåsehud her jeg satt og leste! :rødme: :rødme: :rødme:
¤Linda¤ Skrevet 10. mars 2009 #968 Skrevet 10. mars 2009 Huuuulk!!! Ååå,så romantisk..... Hørtes ut som en drøm! Sukk...
Devilina Skrevet 10. mars 2009 #969 Skrevet 10. mars 2009 (endret) Så romantisk og for en flott og perfekt dag!!!! :rødme: :rødme: Gleder meg mer og mer til min dag, tenk... endelig kunne si "mannen min" Endret 10. mars 2009 av Devilina
Kanutten Skrevet 10. mars 2009 #970 Skrevet 10. mars 2009 Åhhhh. så utrolig fin historie. :rødme: Hele opplegget hørtes fantastisk ut. Igjen Gratulerer så mye som nygifte.
zilje_k Skrevet 10. mars 2009 #971 Skrevet 10. mars 2009 Sitter her med tårer i øynene.. Hørtes ut som er drømmedag!!! Og så mange hyggelige mennesker dere traff på!! Koselig av deg å dele dagen med oss og kos dere masse som mann og kone
Gjest Ansjoni Skrevet 10. mars 2009 #972 Skrevet 10. mars 2009 :rødme: Ååh. for en nydelig historie, Muffin!Så fin en bryllupsdag Det hørtes virkelig helt perfekt ut! Tusen takk for at vi fikk lov å dele dagen med dere!!
^^Belle^^ Skrevet 11. mars 2009 #974 Skrevet 11. mars 2009 *sukk* Det hørtes ut som om dere hadde en fantastisk tur! :rødme: Gleder meg veldig til å få se bilder!
Muffin! Skrevet 11. mars 2009 Forfatter #975 Skrevet 11. mars 2009 Dere er så søte. :rødme: Det var virkelig en eventyrdag! Nå har jeg lagt ut noen bilder på fb.
Store My Skrevet 11. mars 2009 #976 Skrevet 11. mars 2009 (endret) *løpe inn på fb og se* edit: det var jo ikke på gruppa de var lagt ut, så da får jeg ikke sett dem. Endret 11. mars 2009 av plingo
Lilywhite Skrevet 11. mars 2009 #977 Skrevet 11. mars 2009 Åh, høres bare ut som en fantastisk dag fra ende til annen! Ble litt rørt jeg! Så koselig med den lappen fra hun fremmede damen da, må være litt rørende å få så mye oppmerksomhet fra fremmede folk også! gleder meg til det er min tur! Artig velkomst dere fikk når dere kom hjem også
Mazilla Skrevet 12. mars 2009 #978 Skrevet 12. mars 2009 Så nydelige bilder!! Gratulerer med 1 uke som gift forresten! :strix:
¤Linda¤ Skrevet 12. mars 2009 #979 Skrevet 12. mars 2009 Jeg vil også se... Mulig å bli med i fbgruppa? Hvem var det som styra med det der nå igjen...? :klø:
perle 84 Skrevet 12. mars 2009 #980 Skrevet 12. mars 2009 Hei muffin Så koselig å lese om bryllupet. Gleder meg til vi reiser til Roma. Kan jeg få se noen av bildene, vi har jo tenkt å bruke samme fotografen. Sendte ikke jeg en mail med info om to fotografer, kanskje du har mailadressen min så kunne du ha sendt et par bilder til meg på mail .
Fremhevede innlegg