Muffin! Skrevet 19. november 2008 Forfatter #281 Del Skrevet 19. november 2008 Skal si tida flyr når jeg er på KG (eller skal vi si pc'en generelt). Jeg hadde egentlig håpet å rekke en liten power-nap før vi dro på middag hos svigermor, men det ble det dårlig med. Det ble litt lite søvn i natt, for i går kveld begynte jeg å lage hjemmeside til bryllupsfesten vår, og når jeg første begynte var det vanskelig å stoppe. Og tida gikk ganske fort. :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 19. november 2008 #282 Del Skrevet 19. november 2008 Jøss, her var det julestemning!! Masse snakk om kalendere, marsipan og gaver jo! I like!!! Jeg kjøpte noen gaver da jeg var i Budapest, men har en haug igjen... Gleder meg masse - bortsett fra til at jeg skal ha min første jul uten familien, hjemme hos svigers... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 19. november 2008 #283 Del Skrevet 19. november 2008 Gratulerer på overstått med 6-årsdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muffin! Skrevet 20. november 2008 Forfatter #284 Del Skrevet 20. november 2008 Gratulerer på overstått med 6-årsdag Takk. Jøss, her var det julestemning!! Masse snakk om kalendere, marsipan og gaver jo! I like!!! Jeg kjøpte noen gaver da jeg var i Budapest, men har en haug igjen... Gleder meg masse - bortsett fra til at jeg skal ha min første jul uten familien, hjemme hos svigers... Ja, det har visst blitt litt julesnakk her. Kommer nok av at jeg faktisk gleder meg til jul i år. (Det kan ha noe med at jeg ikke jobber i matbutikk lenger.) Jul hos svigers blir sikkert koselig. Jeg og kjære har feiret jul sammen så lenge vi har kjent hverandre vi. Den første jula hadde vi bare vært sammen en drøy måned. Vi er begge fra "broken homes", så da vil vi hvertfall være sammen vi to. Bytter litt på hvor vi er. I år skal vi til søstra mi og mannen hennes. Det blir så koselig å feire jul med lille niesa mi. Pappa og kjæresten hans kommer også dit. ----------------------------- Litt mer julesnakk: Vi tok en tidlig tur til byen i stad (har fri begge to i dag), så nå har vi kjøpt de fleste julegavene! Og så ble det nylagde smultringer til frokost. Det var så fristende. Jeg får heller trimme det av meg etterpå. Så noe bryllupsrelatert: Etter litt mas fra meg har kjære endelig bestemt seg for forlover. Han sa ja, så nå er papirene fylt ut og sendt! (Takk for hjelp Strix. Du skal ikke se bort fra at det kommer et par spørsmål til fra meg etter hvert som ting nærmer seg. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 20. november 2008 #285 Del Skrevet 20. november 2008 Skal dere ha med forloverne til Roma? MÅÅÅÅ man ha forlovere...? :klø: Vi tenkte bare å benytte oss av ambassadens folk som vitner, vi, og ikke involvere noen andre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muffin! Skrevet 20. november 2008 Forfatter #286 Del Skrevet 20. november 2008 Skal dere ha med forloverne til Roma? MÅÅÅÅ man ha forlovere...? :klø: Vi tenkte bare å benytte oss av ambassadens folk som vitner, vi, og ikke involvere noen andre... Nei, vi skal reise alene, bare oss to. :rødme: Tror man må ha forlovere ja. Dere må sende inn egenerklæringer og erklæringer fra forlovere for å få prøvingsattest som dere må ha for å kunne gifte dere. Men forloverne trenger ikke være med på vielsen, dere kan ha andre vitner enn forloverne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 20. november 2008 #287 Del Skrevet 20. november 2008 Sukk... da må jeg velge likevel da.... Men da har ikke forloverne noen annen rolle enn det som står på papiret da? Bortsett fra planlegging av utdrikkingslag Og ikke skjønner jeg hva slags rolle de har på papiret heller, egentlig... er det for å vitne på at jeg er jeg og han er han når vi skal søke om å få prøviingsattest? Og klart man skal være alene i Roma :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muffin! Skrevet 20. november 2008 Forfatter #288 Del Skrevet 20. november 2008 Sukk... da må jeg velge likevel da.... Men da har ikke forloverne noen annen rolle enn det som står på papiret da? Bortsett fra planlegging av utdrikkingslag Og ikke skjønner jeg hva slags rolle de har på papiret heller, egentlig... er det for å vitne på at jeg er jeg og han er han når vi skal søke om å få prøviingsattest? Og klart man skal være alene i Roma :rødme: Du må nok velge ja. Forlovernes eneste oppgave er jo egentlig bare å skrive under på forlovererklæringen. Utdrikningslag og hjelp til festplanleggingen er jo bare en bonus. Forloveren skriver under på at h*n kjenner godt den h*n er forlover for, at du ikke er i nær slekt med den framtidige ektefellen, og om du har vært gift før. Her er skjemaet. Det er vel for at de skal kunne dobbeltsjekke at opplysningene dere oppgir om dere selv stemmer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 20. november 2008 #289 Del Skrevet 20. november 2008 Tusen takk fellow ambassade-hottie-bride Jeg har lyst til å dra til Berlin NÅÅ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muffin! Skrevet 20. november 2008 Forfatter #290 Del Skrevet 20. november 2008 Bare hyggelig å kunne være til hjelp. Jeg vil til Roma NÅ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 20. november 2008 #291 Del Skrevet 20. november 2008 Ja, får gjøre det. Jeg ønsker meg kinderkalender jeg. Og så skal jeg få pakkekalender av snille mammaen min. Vokser aldri fra det. Eller, kanskje når jeg får egne barn. Mmmarsipan. Jeg knasker litt pepperkaker nå jeg. Jeg er egentlig motstander av å starte jula så tidlig, men det er jo godt. :gjeiper: Snille mammaen som gir pakkekalender... Min mor har også spurt om hun trenger å gi pakkekalender lenger, har sagt hun ikke trenger jeg da... Jeg og kjære gir hverandre pakkekalender Jeg er også motstander av å starte veldig tidlig, men nå begynner jo julebordene også, så jeg synes det er greit nå... Har blitt litt påvirket av min kjære! Bedre å starte litt tidlig og nyte jula leeenge, enn å starte rett før og synes at jula har gått så fort! Syns det var så koslig å lese at dere feiret julen sammen :rødme: Vi kommer til hverandre utpå kvelden vi, og sover over for så å ha 1.juledags brunsj... I år skal jeg reise til hans foreldre, er alltid veldig koslig der - spesielt 1. juledag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille Blåklokke Skrevet 20. november 2008 #292 Del Skrevet 20. november 2008 Jøss, her var det julestemning!! Masse snakk om kalendere, marsipan og gaver jo! I like!!! Jeg kjøpte noen gaver da jeg var i Budapest, men har en haug igjen... Gleder meg masse - bortsett fra til at jeg skal ha min første jul uten familien, hjemme hos svigers... Jeg også skal feire første jul uten fam, sammen med svigers. gruer meg litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strix Skrevet 21. november 2008 #293 Del Skrevet 21. november 2008 Innom for å ønske deg en riktig god helg Muffin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 21. november 2008 #294 Del Skrevet 21. november 2008 Jeg også skal feire første jul uten fam, sammen med svigers. gruer meg litt Du skal det ja? Da kan vi grue oss litt sammen... Dumt at det liksom ikke er noe jeg kan fortelle min samboer, da blir jo han lei seg hvis han skjønner jeg ikke vil være hos moren hans... Han var jo med meg til min familie i fjor... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muffin! Skrevet 21. november 2008 Forfatter #295 Del Skrevet 21. november 2008 Snille mammaen som gir pakkekalender... Min mor har også spurt om hun trenger å gi pakkekalender lenger, har sagt hun ikke trenger jeg da... Jeg og kjære gir hverandre pakkekalender Jeg er også motstander av å starte veldig tidlig, men nå begynner jo julebordene også, så jeg synes det er greit nå... Har blitt litt påvirket av min kjære! Bedre å starte litt tidlig og nyte jula leeenge, enn å starte rett før og synes at jula har gått så fort! Syns det var så koslig å lese at dere feiret julen sammen :rødme: Vi kommer til hverandre utpå kvelden vi, og sover over for så å ha 1.juledags brunsj... I år skal jeg reise til hans foreldre, er alltid veldig koslig der - spesielt 1. juledag! Så koselig å gi pakkekalendere til hverandre da. Da bør mammaen din slippe ja. Det får holde med en pakkekalender. Men jeg husker den tida jeg hadde to, en med penger i fra mamma, og en med godteri fra pappa. Ja, det er så koselig å feire sammen. :rødme: Vi har ingen spesielle tradisjoner, så da går jo det fint. Det høres veldig koselig ut sånn dere gjør det også. Foreldrene deres bor i nærheten av hverandre da eller? Håper du får en fin helg, Tutta-mi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muffin! Skrevet 21. november 2008 Forfatter #296 Del Skrevet 21. november 2008 Jeg også skal feire første jul uten fam, sammen med svigers. gruer meg litt Du skal det ja? Da kan vi grue oss litt sammen... Dumt at det liksom ikke er noe jeg kan fortelle min samboer, da blir jo han lei seg hvis han skjønner jeg ikke vil være hos moren hans... Han var jo med meg til min familie i fjor... Det blir nok så fint så. Selv om dere er hos svigerfamilien akkurat på julaften, så er det jo mange andre dager i jula dere kan kose dere med familien deres. De har kanskje noen andre tradisjoner og sånn, men det behøver jo ikke være noe negativt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muffin! Skrevet 21. november 2008 Forfatter #297 Del Skrevet 21. november 2008 Innom for å ønske deg en riktig god helg Muffin Takk søte Strix. God helg til deg også! ---------------------- Wee, nå er det helg igjen! Syns det nettopp var helg jeg, men det er vel fordi jeg har hatt endel fri den uka her. I morgen skal kjære på julebord med jobben, og jeg på innflytningsfest. Litt kjedelig at vi skal på hver vår fest i hver vår by, men vi får det nok gøy begge to. I kveld blir det kjærestekosekveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco Biscuit Skrevet 21. november 2008 #298 Del Skrevet 21. november 2008 Høres ut som en koselig helg uansett Muffinsen Så bra at han har valgt forlover til papiret Det betyr jo at nå er ting veldig virkelige etterhvert og at det ikke er lenge igjen Håper du får en strålende helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muffin! Skrevet 21. november 2008 Forfatter #299 Del Skrevet 21. november 2008 Høres ut som en koselig helg uansett Muffinsen Så bra at han har valgt forlover til papiret Det betyr jo at nå er ting veldig virkelige etterhvert og at det ikke er lenge igjen Håper du får en strålende helg Det nærmer seg virkelig nå. Håper du får en finfin helg også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sekretæren Skrevet 21. november 2008 #300 Del Skrevet 21. november 2008 God helg, Muffinsen!! (Er du sjokoladesmak? Blåbær? Naturell? ?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg