Gå til innhold

Hun deler hemmelige følelser med andre menn


Gjest Tøffel'n

Anbefalte innlegg

Gjest Tøffel'n

Her sitter da jeg og har ved ren slump funnet ut at min kone har kontakt med flere av sine gamle flammer via mail, sms og msn. Skulle ønske jeg ikke visste dette siden dialogen tilsynelatende kun er i den virtuelle verden. Vi har to barn sammen og hun er fremdeles i permisjon på den siste. Problemet mitt er todelt. For det første har vi hatt en tilsvarende stygg sak for noen år siden, hun glemte å logge seg ut av en hemmelig mailkonto og vips foran meg ser jeg seksuell kommunikasjon på det groveste med deling av fantasier og ønsker. Det ble en heidundradnes oppvask og plausible forklaringer i retning av at det var et forsøk på å gjenopplive vårt sexliv som pr da var ganske sovende. Greit nok. Nå er det altså en ny en, som tidligere en gammel flamme hvor tydeligvis gløden ikke var helt borte altså.

For det andre er vi virkelig på fremgang i forholdet etter en ganske lang periode med mye hverdag. Jeg føler ikke at jeg kan ta dette opp med henne, det ville bli helt feil og jeg tror ikke jeg klarer en slik potensiell konflikt, men naturlig nok er dette vondt som faen og jeg prøver å tenke på helt andre ting. Jeg er inneforstått med at jeg er den lidenskapelige delen av forholdet men synes allikevel det er drøyt at hun har slike kontakter bak ryggen min.

Som sagt, jeg har ingen som helst grunn til på tro at noe fysisk har skjedd - det er så godt som praktisk umulig - men hun lever da alstå tilsynelatende ut et hemmelig følelsesliv med andre enn meg.

Er det da slik at slike ting er ok? Hvor går grensen hvis det i det hele tatt finnes en grense?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva som er ok er helt opp til deg selv.

Det er jo bare du som kan trekke en grense på hva utroskap gjelder etc.

Men du kan ikke bli forbanna på henne dersom hun ikke vet hvor dine grenser går - her gjelder det å ha kommunikasjon og gjensidig forståelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er du som setter grenser på hva som er nok.

MEN jeg ville ikke ha delt livet med noen som deler tydligvis livet sitt med andre, selv om det er på nett via mail og slik. I mine øyne er det også utroskap.

Et forhold skal være basert ekte følelser, åpenhet og kommunikasjon. Når noe av dette blit brutt så blir også båndet dere to deler brutt. Og en ting som er ødelagt kan aldri bli lik originalen før den ble ødelagt.

Krangling, utroskap, stygge tanker, løgner og bedrag er noen ting som aldri hører hjemme i et forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tøffel'n
Hva som er ok er helt opp til deg selv.

Det er jo bare du som kan trekke en grense på hva utroskap gjelder etc.

Men du kan ikke bli forbanna på henne dersom hun ikke vet hvor dine grenser går - her gjelder det å ha kommunikasjon og gjensidig forståelse.

Jeg er ikke forbanna og kommer neppe til å bli det slik ståa er nå, jeg elsker henne og vil etter all sannsynlighet tilgi det meste dessverre. Jeg spør dere kvinner; er dette reaskjoner på at vi menn er for kjedelige og forutsigbare? Synes dere at det er ok å gjøre slik i den sammenheng at dere ville ha gjort det?

Mange av trådene her viser jhvordan dere mener menn er som gjør dette og da er noen av damene her inne ganske nådeløse. Jeg er en tøffel i den forstand at jeg virkelig ikke ønsker å starte en konflikt rundt dette - som sagt små barn osv - men jeg skulle så gjerne ønske at jeg forsto hvorfor hun gjør dette når det samtidig går bra med oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det virkelig bra med dere? Er det noe hun sier også?

For menn og kvinner har en tendens til å ha helt forskjellig oppfatning av hva som er bra eller ikke.

Tror nok at kommunikasjon er nökkelordet her, prat ut om ting, få ting på bordet. Gir du henne noe oppmerksomhet? Hjelper du til en gang i blandt uten at hun har spurt om det? Forteller du henne at du elsker henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men jeg skulle så gjerne ønske at jeg forsto hvorfor hun gjør dette når det samtidig går bra med oss.

Hvordan kan du si at det går bra med dere når hun tydligvis henvender seg til andre, går bak ryggen din og slik?

Det er jo mange varsellamper som lyser rødt her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tøffel'n
Går det virkelig bra med dere? Er det noe hun sier også?

For menn og kvinner har en tendens til å ha helt forskjellig oppfatning av hva som er bra eller ikke.

Tror nok at kommunikasjon er nökkelordet her, prat ut om ting, få ting på bordet. Gir du henne noe oppmerksomhet? Hjelper du til en gang i blandt uten at hun har spurt om det? Forteller du henne at du elsker henne?

Vi deler omlag likt på husarbeid og de fleste andre oppgaver, jeg forteller henne hvor vakker jeg synes hun er så godt som daglig, hvor mye jeg elsker henne osv men jeg er nok også en mye mer åpen person enn henne. Hun har en gedigen klump rundt foten og det er min eks som selv om vi har fint lite med henne å gjøre så gjorde hun starten på forholdet vårt til et helvete. Det henger veldig i ennå selv om det har vært stille i flere år rundt det. Utover det så VET jeg at problemet er den sedvanlige hverdagen med sine inneboende plikter og finurligheter, men den har vi da alle? Er ikke det noe som allebør/må innse - at vi må regne med slike motbakker? Hun (og jeg) har vært mye sliten av ymse årsaker - og dette snakker vi mye om. Det er det som er så rart - vi snakker veldig mye og når vi er på tur sammen er vi som bestevenner. Hjemme blir det ofte barna og husarbeid som tar dagen fra oss begge - men som sagt - er det ikke slik for alle?

Det virker nesten som hun er en splittet personlighet hvor en del av henne er her, mens den andre er i fortiden, uten barn og forpliktekser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både gulrot og pisk må til. Først MÅ du sette grenser for hva du aksepterer. Dernest må du forsøke å gi henne det hun mangler og som er årsaken til at hun ikke vil holde seg innen vanlige grenser. Det kan f. eks. være flere turer, flere felles opplevelser, mer spenning i hverdagen o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tøffel'n
Både gulrot og pisk må til. Først MÅ du sette grenser for hva du aksepterer. Dernest må du forsøke å gi henne det hun mangler og som er årsaken til at hun ikke vil holde seg innen vanlige grenser. Det kan f. eks. være flere turer, flere felles opplevelser, mer spenning i hverdagen o.l.

Er ikke fremmed for at jeg må foreta meg både det ene og det andre, men det forundrer meg likefullt at monogamiets verdiprinsipper tilsynelatende ikke er så verdifullt som det en gang var

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sitter da jeg og har ved ren slump funnet ut at min kone har kontakt med flere av sine gamle flammer via mail, sms og msn. Skulle ønske jeg ikke visste dette siden dialogen tilsynelatende kun er i den virtuelle verden. Vi har to barn sammen og hun er fremdeles i permisjon på den siste. Problemet mitt er todelt. For det første har vi hatt en tilsvarende stygg sak for noen år siden, hun glemte å logge seg ut av en hemmelig mailkonto og vips foran meg ser jeg seksuell kommunikasjon på det groveste med deling av fantasier og ønsker. Det ble en heidundradnes oppvask og plausible forklaringer i retning av at det var et forsøk på å gjenopplive vårt sexliv som pr da var ganske sovende. Greit nok. Nå er det altså en ny en, som tidligere en gammel flamme hvor tydeligvis gløden ikke var helt borte altså.

For det andre er vi virkelig på fremgang i forholdet etter en ganske lang periode med mye hverdag. Jeg føler ikke at jeg kan ta dette opp med henne, det ville bli helt feil og jeg tror ikke jeg klarer en slik potensiell konflikt, men naturlig nok er dette vondt som faen og jeg prøver å tenke på helt andre ting. Jeg er inneforstått med at jeg er den lidenskapelige delen av forholdet men synes allikevel det er drøyt at hun har slike kontakter bak ryggen min.

Som sagt, jeg har ingen som helst grunn til på tro at noe fysisk har skjedd - det er så godt som praktisk umulig - men hun lever da alstå tilsynelatende ut et hemmelig følelsesliv med andre enn meg.

Er det da slik at slike ting er ok? Hvor går grensen hvis det i det hele tatt finnes en grense?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du virkelig maa sette ned foten og si-"Helt alvorlig....osv" Det gaar ikke an aa ha kontakt med eksen over nettet og evnt andre menn. Det er du som er hennes mannog det er deg hun boer forholde seg til og du fortjener respekt fra henne. Av og til er det vel slik at kvinner foeler menn gir for lite, men du hoeres no ut som en grei kar. Alle har vi vaare saker som dukker opp, men dette skal ikek vaere en av de! VAer streng, snakk med henne, hoer om det er samlivet, samtaler, barna, hoer hva hun vil, be henne fortelle hva hun tenker!! Dere maa ordne opp i dette, og etter min mening (siden hun ikke virker som hun sier noe om det) saa maa du ta initiativet-saa kan du bestemme deg deretter. Og om hun vil vaere med andre menn (for selv om de ikke er der, saa er dette foelelsesmessig utroskap-etter min mening) saa maa du finne deg noen som vil ha deg for den du er, eller evnt ta en pause i forholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_mæ igjen_*
Det er du som setter grenser på hva som er nok.

MEN jeg ville ikke ha delt livet med noen som deler tydligvis livet sitt med andre, selv om det er på nett via mail og slik. I mine øyne er det også utroskap.

Et forhold skal være basert ekte følelser, åpenhet og kommunikasjon. Når noe av dette blit brutt så blir også båndet dere to deler brutt. Og en ting som er ødelagt kan aldri bli lik originalen før den ble ødelagt.

Krangling, utroskap, stygge tanker, løgner og bedrag er noen ting som aldri hører hjemme i et forhold.

Trekk pusten litt.... tanker? hvis tanker deffineres som utroskap tror jeg mange har ett problem!!! Og hvis noen går gjennom ett samliv uten en krangel i ny og ne tror jeg noen har på seg enorme rosa tøffler! Synes ikke disse to tingene har noe med utroskap, løgner og bedrag å gjøre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cybergirl

Slike ting er ikke ok, synes det er uakseptabelt av kjæresten din å nettflørte med andre menn. Når jeg hører om slike jenter synes jeg virkelig synd på kjæresten deres. Så jeg håper inderlig du får avklart dette problemet med kjæresten din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trekk pusten litt.... tanker? hvis tanker deffineres som utroskap tror jeg mange har ett problem!!! Og hvis noen går gjennom ett samliv uten en krangel i ny og ne tror jeg noen har på seg enorme rosa tøffler! Synes ikke disse to tingene har noe med utroskap, løgner og bedrag å gjøre

Du må se det i sammenheng i hva som er sagt i tråden tidligere.. jeg bruker ikke å sløse bort tankene mine på fremmede menn når jeg er i et seriøst forhold, ikke fantaserer jeg om andre menn heller, eller drømmer om. Å krangle er ikke normalt i et forhold, ikke om slike ting, når kranglingen går utover samlivet. Å være uenig og ha diskusjoner er noe annet. Men krangling fører aldri noe godt med seg.

Hvis du er i et forhold og tankene dine bruker du til å tenke på andre så er det noe galt syns jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cybergirl
Du må se det i sammenheng i hva som er sagt i tråden tidligere.. jeg bruker ikke å sløse bort tankene mine på fremmede menn når jeg er i et seriøst forhold, ikke fantaserer jeg om andre menn heller, eller drømmer om. Å krangle er ikke normalt i et forhold, ikke om slike ting, når kranglingen går utover samlivet. Å være uenig og ha diskusjoner er noe annet. Men krangling fører aldri noe godt med seg.

Hvis du er i et forhold og tankene dine bruker du til å tenke på andre så er det noe galt syns jeg..

Godt sagt, Christal :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er altfor snill.

Selv hverken tenker eller ser jeg på andre menn når jeg er i et bra forhold, men min siste tålte ikke engang at jeg snakket om helt uskyldige ting til en annen mann og til og med fortalte om han, og at vi var så lykkelige sammen....

Jeg har hatt venninner også som har planlagt utroskap, men som kjærestene likevel har forgudet...

Livet er urettferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

ER MANNEN VELDIG KJEDELIG OG MAN FÅR LITE SEX OG OPPMERKSOMHET, ER IKKE VEIEN LANG TIL ET TASTETRYKK OG LITT FLØRT MED ANDRE MENN SOM ER OPPMERKSOMME MOT DEG OG GIR DEG KOMPLIMENTER.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ER MANNEN VELDIG KJEDELIG OG MAN FÅR LITE SEX OG OPPMERKSOMHET, ER IKKE VEIEN LANG TIL ET TASTETRYKK OG LITT FLØRT MED ANDRE MENN SOM ER OPPMERKSOMME MOT DEG OG GIR DEG KOMPLIMENTER.

Jeg synes mange i denne tråden er urettferdige mot samboeren til TS. Vel er det hun har gjort, på grensen mot utroskap, men TS har invadert hennes private sfære ved å lese det hun har skrevet, noe som det åpenbart ikke var meningen at han skulle få se. Det er derfor først og fremst hun som er krenket i dette tilfellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tøffel'n
Jeg synes mange i denne tråden er urettferdige mot samboeren til TS. Vel er det hun har gjort, på grensen mot utroskap, men TS har invadert hennes private sfære ved å lese det hun har skrevet, noe som det åpenbart ikke var meningen at han skulle få se. Det er derfor først og fremst hun som er krenket i dette tilfellet.

Vi har felles PC som står midt i stua. Skal hun gjøre slikt får hun være såpass at hun husker å logge seg av msn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Jeg synes mange i denne tråden er urettferdige mot samboeren til TS. Vel er det hun har gjort, på grensen mot utroskap, men TS har invadert hennes private sfære ved å lese det hun har skrevet, noe som det åpenbart ikke var meningen at han skulle få se. Det er derfor først og fremst hun som er krenket i dette tilfellet.

Hvordan kan du si dette? I et ekteskap er all slik kommunikasjon direkte skadelig uansett hvordan du vender på det. Kan du virkelig forsvare at hun holder på slik og påstå at HUN er krenket nå hun går bak ryggen hans på denne måten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...