gruff Skrevet 21. september 2008 #61 Skrevet 21. september 2008 gjorde det, og det stemme.. men fy faen for ett system.. noen burde rydde opp i det, helt feil at fedre skal underholde mor og mann med penger Det er MYE som er galt med bidragssystemet. F.eks. at det oppmuntrer til konflikt mellom foreldrene, at det nesten ikke spiller noen rolle hvor god inntekt den bidragspliktige har, at kostnaden ved å ha barn er latterlig lav, osv. Det siste er jo det største problemet. Vet du hvor stor telefonregning en tenåring forventes å ha ifølge de beregninger som legges til grunn: ca noen få kr i mnd. ferier, sportsutstyr og annet som unger må forventes å ha når fedrene tjener 600000 er heller ikke med. Etter å ha oppdradd et barn helt ferdig (19 år) synes jeg ikke 3300 er mye; slett ikke! mitt barn fikk 3500, og jeg merket det ikke når det falt bort - bare en bagatell i den store sammenhengen, dessverre. Jeg tjente langt mindre enn barnets far, - men heldigvis langt mer enn din eks. Avtal bidrag utenfor bidragsfogden - basert på den livsstilen du synes er naturlig for ditt barn. Barnets mor har IKKE råd til noe mer enn det absolutt aller nødvendigste og du forventer vel ikke at hennes nye mann skal forsørge ditt barn.
Helen Skrevet 21. september 2008 #62 Skrevet 21. september 2008 Tråden er ryddet iht. Kvinneguidens regler. Helen - mod.
Gjest Hmm.. Skrevet 22. september 2008 #63 Skrevet 22. september 2008 Barnet har ikke hatt eget rom før far fikk samboer. Ville vel ikke ha barnet på samme rom som de to da. Så fikk de et barn, så to barn, og siden det har barnet delt rom med sitt søsken. Vel, jeg er vel bare litt oppgitt over faren....Når mennesket blir samboer og får to barn til, men ikke har råd til sandaler til 79,-....... Hva med å ha råd til de barna man allerede har før man skaffer seg flere? Jeg skjønner at du er oppgitt over din eks, det er jo helt urimelig at han ikke kan spandere sandaler til 79 kr! Men der har du vel også forklaringen på hvorfor han har fått flere barn, han hadde vel ikke råd til kondom..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå