Gå til innhold

Nyhetene på tv2, i skrivende stund!


MidnightChildDreamer

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kanskje tekstforfatterne har råttet seg mot denne nyhetsdama, og med VILJE lagt inn ordet ofte. Fordi de vet hun sier det feil?

Kanskje damen lukter vondt? og ingen liker henne? Eller er det en bitter eks inn i bildet?!

Mulighetene er mange. :jepp:

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt rart, egentlig, at hun brukte et ord som er vanskeligere å uttale enn det riktige.

jeg VET!! :slår:

Håpløst! :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i dette, selvsagt, men jeg måtte bare flire litt. Egentlig er feil språkbruk like ille som en nyhetsoppleser med feil slips, feil frisyre og så videre, fordi det er så lett å få fokus på slike ting i stedet for selve nyheten. En nyhet som kan være mye mer alvorlig enn feil uttalelse av et ord.

Jeg ser det forresten mye i andre media også: feilstavinger, feil orddeling m.m., som faglærte journalister bør unngå. I grunnen helt ok å påpeke slike ting. :)

Artig å følge med på denne tråden :-). Nå skal jeg pirke litt, også. Det heter uttale. En uttalelse er noe annet. :gjeiper:

l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MÅÅÅ legge til:

At tabber er lov. Alle kan drite seg ut, og takk og lov for det! For det har jo ofte ført til en good start på dagen i form av en fantastisk latterkule! :hoho:

MEN: en taleleif som blir gjentatt, og gjentatt og gjentatt!! OG GJENTATT!!

:dåne:

Kanskje tekstforfatterne har råttet seg mot denne nyhetsdama, og med VILJE lagt inn ordet ofte. Fordi de vet hun sier det feil?

Kanskje damen lukter vondt? og ingen liker henne? Eller er det en bitter eks inn i bildet?!

Mulighetene er mange. :jepp:

"har rottet seg sammen mot". Hilsen Korrekturleseren ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"har rottet seg sammen mot". Hilsen Korrekturleseren ;-)

MEN vi har LOV. Vet du hvorfor?! :jepp:

..fordi vi er IKKE nyhetsopplesere eller journalister! :hoho:

(Men, takk. Jeg må rette. Hater leifer generelt! ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er verst med alle de som sier "RESSISJERT/RESSISJERE"! Har inntrykk av at minst 80% av alle nyhetsopplesere gjør denne feilen nå om dagen. Verst er sportsjournalistene. Begynte å se på en håndballkamp, men måtte skru av da jeg forsto at de hadde tenkt å si "RESSISJERE" om hvert eneste angrep i kampen. Folkens! Det kommer av "REGI", som IKKE uttales "RESI"!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til opplysning: Kanalen heter faktisk TV 2, ikke TV2.

Det vet jeg. Men som tidligere sagt: jeg er ikke journalist, og jeg liker å skrive TV2, fordi jeg ofte gjør det med ord.. se nicket mitt feks:)

Og denne tråden blei startet med en viss ironi, så ta deg en bolle! :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet jeg. Men som tidligere sagt: jeg er ikke journalist, og jeg liker å skrive TV2, fordi jeg ofte gjør det med ord.. se nicket mitt feks:)

Og denne tråden blei startet med en viss ironi, så ta deg en bolle! :skratte:

Men du, jeg tror denne gjesten også mente det h*n skrev veldig ironisk ;)

Ellers enig med deg vedr. nyhetsdama :fnise:

(egentlig så burde denne tråden enten ligge på snikk/snakk eller språk forumet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg forøvrig over frustrasjonen, og DEN nyhetssendingen er over for lenge siden. SÅ tråden kan gjerne slettes for min del.. :jepp:

Ikke akkurat en tråd man trenger å flytte, eller diskutere i det vide og det brede i et språkforum altså. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...