Gå til innhold

Nyhetene på tv2, i skrivende stund!


MidnightChildDreamer

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg blir gal av slikt!! :bond:

De lever av å lese nyheter, og dermed språket.. det minste man burde forlange i en sånn jobb er jo at man klarer å uttale ordene riktig?!

Aiaiaiaiai!!

FOR en start på dagen :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Best å ringe dem. Språket de fører er jo egnet til å gi folket alvorlige traumer. Her meldes det om børskrakk og høyere rente, mord og annen form for elendighet hver eneste dag nesten. Og så er de formastelige nok til å si PSYKRIATRISK!!!! :kjefte:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Best å ringe dem. Språket de fører er jo egnet til å gi folket alvorlige traumer. Her meldes det om børskrakk og høyere rente, mord og annen form for elendighet hver eneste dag nesten. Og så er de formastelige nok til å si PSYKRIATRISK!!!! :kjefte:

:fnise:

Ja..

Viktig å sile ut det som betyr noe i en nyhetssending... :omg:

Oi. DETTE sa virkelig noe om hvor ignorant og herdet man er blitt...

(evt: jeg er en sneversynt, egosentrisk og nevrotisk person... )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ikke denne forståelige frustrasjonen gjør dere sprø og dere ender opp på psykiatrisk? Kanskje best å slå av TV2 Nyhetskanalen først som sist? Der går jo alt i en endeløs loop.

:goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner ikke hvorfor dere er så ironiske? :klø:

Helt seriøst, så mener jeg at nyhetsopplesere/journalister skal bruke korrekt norsk språk. Samtidig ser jeg poenget til Skywalker i at det finnes viktigere ting å bekymre seg for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å ha talefeil som nyhetsoppleser er som en pilot som ikke kan lande fly, eller en politiker som snakker sant.

Men TV2 har gjort småfeil før:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt seriøst, så mener jeg at nyhetsopplesere/journalister skal bruke korrekt norsk språk.

Enig i dette, selvsagt, men jeg måtte bare flire litt. Egentlig er feil språkbruk like ille som en nyhetsoppleser med feil slips, feil frisyre og så videre, fordi det er så lett å få fokus på slike ting i stedet for selve nyheten. En nyhet som kan være mye mer alvorlig enn feil uttalelse av et ord.

Jeg ser det forresten mye i andre media også: feilstavinger, feil orddeling m.m., som faglærte journalister bør unngå. I grunnen helt ok å påpeke slike ting. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne ikke se nyhetene flere ganger pga dette!! Så da har tv2nyhetene ansvaret for alt jeg IKKE har fått med meg av faenskap i verden idag...

Nei.. :bond:

Jeg startet tråden i ren morgengretten frustrasjon, og irritasjon fordi hun MÅTTE si det så mange ganger! Ødela min morgen, gjorde hun... Mer enn bare det å måtte stå opp gjør ..

Selve nyheten hun presenterte er faktisk noe av det jeg brenner for.

Norges "PsykRiatRiske" helsevern.

Kanskje vi alle burde "go mental" , og skylde på tv2.

Eller har vi allerede gjort det? :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MÅÅÅ legge til:

At tabber er lov. Alle kan drite seg ut, og takk og lov for det! For det har jo ofte ført til en good start på dagen i form av en fantastisk latterkule! :hoho:

MEN: en taleleif som blir gjentatt, og gjentatt og gjentatt!! OG GJENTATT!!

:dåne:

Kanskje tekstforfatterne har rottet seg sammen mot denne nyhetsdama, og med VILJE lagt inn ordet ofte. Fordi de vet hun sier det feil?

Kanskje damen lukter vondt? og ingen liker henne? Eller er det en bitter eks inn i bildet?!

Mulighetene er mange. :jepp:

Endret av MidnightChildDreamer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...