Gjest Gjest_Line_* Skrevet 26. september 2008 #41 Skrevet 26. september 2008 Jeg har begynt på julegavene Liker å ha flere prosjekter på en gang, for går lei om jeg strikker det samme hele tiden. Er ferdig med sitteunderlag, og nå strikker jeg tøfler og skjerf
Gjest Pysepus Skrevet 26. september 2008 #42 Skrevet 26. september 2008 Huff, det er mange ting som skjer her for tiden - ammeinnlegg - jakke i babysilk og faerytale (til baby) - flettejakke i babyull (til baby) - lappeteppe til baby i babyull - vognteppe i babyull I tillegg så syr jeg et "velkommen-til-verden-bilde" og jeg hekler et helseteppe til baby i babyull (og i morgen etter jobb har jeg nok et hentesett med meg hjem som skal strikkes som modell)
Wildy Skrevet 26. september 2008 #43 Skrevet 26. september 2008 Den siste uka har det gått i julegavestrikking, og lageret av firkant-tøfler klar for toving øker stadig, holder på med sjette paret nå.
artloff Skrevet 26. september 2008 #44 Skrevet 26. september 2008 Her går det i julegaver, selvkomponert sjal, og luer. Jeg jukser litt og strikker på maskin, men sokker må strikkes for hand. Hvis noen har sokkeoppskrift til maskinstrikk blir jeg kjempeglad.
Wildy Skrevet 26. september 2008 #45 Skrevet 26. september 2008 Åh, jeg ønsker meg strikkemaskin!!!!!! Sparer litt her og der som etterhvert skal gå til det, men det har gått litt tregt. Kanskje jeg skal ønske meg tilskudd til stirkkemaskin-grisen til jul?
artloff Skrevet 26. september 2008 #46 Skrevet 26. september 2008 Åh, jeg ønsker meg strikkemaskin!!!!!! Sparer litt her og der som etterhvert skal gå til det, men det har gått litt tregt. Kanskje jeg skal ønske meg tilskudd til stirkkemaskin-grisen til jul? Å strikke på maskin er kjempegøy,men litt annerledes en håndstrikk. Det er vanskelig å få tak i oppskrifter til strikkemaskin. Jeg er ganske fersk i faget så det har blitt mange lapper og skjerf. Selv har jeg lånt en Norsy finstrikkermaskin. Har prøvd litt med hullkort og mønster og strikket,..... ja skjerf med mønster. med litt trening så går det vel
Mrs. K Skrevet 27. september 2008 #47 Skrevet 27. september 2008 Jeg vet at det finnes små, runde maskiner man kan strikke sokker på. Wildy, du kan saktens ønske deg penger til en bestemt sak. Jeg sparer til en litt dyr ting og jeg har fått penger til grisen flere ganger - både av en venninne (veldig overraskende og gledelig) og av min mann.
Gjest Gjest_Matty_* Skrevet 27. september 2008 #48 Skrevet 27. september 2008 Hvor langt bør et herreskjerf være?
Aeryn Skrevet 27. september 2008 #49 Skrevet 27. september 2008 (endret) Holder på med enda en Doctor Who-veske til mp3-spiller, en lue og en katteseng som skal toves. Endret 27. september 2008 av Aeryn
Mrs. K Skrevet 27. september 2008 #50 Skrevet 27. september 2008 Holder på med enda en Doctor Who-veske til mp3-spiller, en lue og en katteseng som skal toves.Så morsomt med den lue. Min datter har akkurat i dag bestilt en slik lue i sort med røde horn
Gjest Miley Skrevet 27. september 2008 #51 Skrevet 27. september 2008 Nå strikker jeg slike i alle mulige størrelser.
Rotthilde Skrevet 28. september 2008 #52 Skrevet 28. september 2008 Nå strikker jeg slike i alle mulige størrelser. De var utrolig fine, og ser ikke så vanskelige ut å strikke. Du skriver du strikker de i alle mulige størrelser, er det noen størrelser du følger? Altså, hvor mange masker til hvilken størrelse? Tror jeg må prøve disse, men må strikke de litt større enn dette
Gjest Miley Skrevet 28. september 2008 #53 Skrevet 28. september 2008 (endret) De var utrolig fine, og ser ikke så vanskelige ut å strikke. Du skriver du strikker de i alle mulige størrelser, er det noen størrelser du følger? Altså, hvor mange masker til hvilken størrelse? Tror jeg må prøve disse, men må strikke de litt større enn dette Nei, jeg tar det på feelingen igrunn. Til en fem åring la jeg opp 32 masker, til en litt yngre unge la jeg opp 28. Og så justerer jeg litt på lengden. Jeg har ikke felt masker jeg da. Så det er sagt. Endret 28. september 2008 av Miley
prinsesseBea Skrevet 28. september 2008 #54 Skrevet 28. september 2008 Akkurat nå strikker jeg babyteppe
Nabodama Skrevet 30. september 2008 #55 Skrevet 30. september 2008 (endret) Lange strømper, men uten fot, i forskjellige farger og mønstre. Passer til skjørt og skoletter til vinteren. De går til over kneet. Har nettopp strikket en genser til meg selv også.Har ikke strikket på flere år, før mannens tid, så han skulle IKKE ha noen genser....men da han så at jeg kunne dette, skulle han ha likevel, så jeg drar og kjøper garn til genseren hans i morgen:) Endret 30. september 2008 av Nabodama
Gjest Gjest_Maria_* Skrevet 1. oktober 2008 #56 Skrevet 1. oktober 2008 Åh, så gøy med inspirasjon! Er ganske fersk i gamet jeg da, så er på mitt 2. sokkepar. Fra før har jeg kun strikket et skjerf for å lære meg å strikke. Nå strikker jeg disse, bare at jeg strikker de grønne med mørkegrønn tupp, hæl og topp. Også strikker jeg toe-up sokk, fordi jeg måtte prøve det. Men skal snart begynne på selbuvotter. Fant en side med masse oppskrifter: her
Chianty Skrevet 1. oktober 2008 #57 Skrevet 1. oktober 2008 Tror jeg har 3 ting jeg holder på med. Får liksom ikke tid til å sette meg ned verken om dagen / kvelden. kunne ikke døgnet ha bestått av litt flere timer ? hehe
leandra Skrevet 11. november 2008 #58 Skrevet 11. november 2008 Så moro og inspirerende å se hva dere holder på med av strikketøy. Jeg har flere prosjekter på gang nå, siden det nærmer seg jul: denne og denne. I tillegg holder jeg på med ei babyjakke med uglemønster.
Wildy Skrevet 12. november 2008 #60 Skrevet 12. november 2008 Blånisseluer og votter på pinnene her også. Ble egentlig veldig fornøyd når jeg fant ut at det var Blåfjell i år, blånisseluer er artige å strikke. Ferdig på et blunk og ungene elsker de! Til to små tuppiser jeg kjenner har jeg også lyst til å strikke blånissegensre. Mine jenter hadde full mundur da de var små, og elsket å leke blåfjell. Nå er de store, men til og med 13-åringen ble glad for at det var Blåfjell. " Da skal jeg se barnetv jeg å" var kommentaren.Men luer vil de ikke ha, det får da være måte på! Hehe.... Skal ikke se bort fra at mor skal se årets julekalender heller!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå