Gå til innhold

Hva strikker du nå?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Moro å se hva dere strikker! Jeg holder på med ei strikkejakke til meg selv i alpakkaull, fant oppskrift i et ukeblad. Har også begynt så smått på ei babyjakke med uglemønster, og skal snart til på denne . Er herlig med noen strikkeprosjekter om høsten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Moro å se hva dere strikker! Jeg holder på med ei strikkejakke til meg selv i alpakkaull, fant oppskrift i et ukeblad. Har også begynt så smått på ei babyjakke med uglemønster, og skal snart til på denne . Er herlig med noen strikkeprosjekter om høsten.

Den barnekjolen er så flott!!

Har laget en i str 2 år og den ble kjempefin:)

Valgte litt andre farger, en slags dus turkise..

Skrevet
Engelsk eller norsk? Garntykkelse?

Helst norsk oppskrift, men skal nok greie å komme meg gjennom en engelsk en også. Har ennå ikke prøvd å strikke etter enegelske oppskrifter.

Jeg tenkte jeg skal strikke sokkene av to garn jeg har av Tasseladd.

Garnet er ganske tykt.

Begynte på en oppskrift i str 43 men den sokken ble gigantisk. Sikkert fordi

garnet mitt er tykt.

Noen som har noen gode oppskrifter som kan passe ?

Skrevet

Holder på med ett tykt og godt pannebånd som skal toves. Husker ikke hva slags garn det er, men fargen er kongeblå og kjempefin :)

Skrevet

pannebånd, firkanttøfler, strikkeveske(til meg selv :) ), vinveske, babytøfler og lue. julegavestrikkingen er i gang ;)

Skrevet

Strikker disse sokkene. Flere par i i forskjellige farger som skal bli julegaver.

Skrevet

Sigarettetui strikker jeg nå. Som skal toves

Og mobilvesker

Gjest strikkedilla
Skrevet
Sigarettetui strikker jeg nå. Som skal toves

Og mobilvesker

Har du oppskrift på mobilveske som du kan dele?

Skrevet (endret)
Har du oppskrift på mobilveske som du kan dele?

De er veldig enkle:

Legg opp ca 30 m på fire strømpepinner nr 5,5- 6, med fritidsgarn eller lignende.

Strikk rundt til den er ca 15 cm

Fell av to av pinnene, og fortsett med arbeidet(klaffen) til det er ca 15 cm

Tov i maskin på 40 grader

(Til sigarettetui må du legge opp 34m)

Kan feste på magnetknapp som lås, men dette trengs ikke. Pynt med det du måtte ønske, Panduro har fine iron-on figurer

Endret av Rotthilde
Skrevet
Jeg har begynt på DENNE i dag. Og så strikker jeg på Denne og Denne.

Den her holder jeg på med nr 6 av, de blir dritlekre.

Alt på en gang?! Oi! Eller da, pleier å ha et par prosjekter samtidig jeg også... :sjenert:

Fikk ikke til de der Calorimetry jeg. :klaske: Men gir ikke opp enda. ;) Vil ha! :jepp:

Gjest AnneShirley
Skrevet

Ikke noe ennå, men jeg har planer om å begynne på en poncho. Ser for meg at det kan være en grei ting å varme seg på til vinteren (som gravid).

Skrevet

Jeg strikker på en lue med fletter. Jeg måtte rekke opp en god del fordi jeg hadde strikket for kort innen jeg begynte å felle. Slik går det når man skal prøve seg uten mønster...

Skrevet

holder på med ein genser til meg sjølv. hekler og ein duk og babykjole.

dåken så lage sitteunderlag kva garn bruke dåken og lage dåken di store?

Skrevet

Babyteppe! Egen oppskrift, synes det er så morsomt :) Strikker lapper i forskjellige størrelse, alt i en farge (naturhvitt), men i mønsterstrikk. Så skal alt sys sammen med tykke, tette sting. Så det er litt puslespill over det, skal jo bli kvadratisk til slutt :)

Ellers så holder jeg på med en ullbukse til nyfødt. Og skal begynne på en del bomullsklær til nyfødt. Men jeg finner ikke riktige pinner! Tror jeg må kjøpe, de er vekk...

Alt er gaver, to tantebarn som kommer over jul.

Men å strikke i julegave er jo en mulighet, vet bare ikke hva...

Skrevet
Men å strikke i julegave er jo en mulighet, vet bare ikke hva...

Gå inn på sidene til Garnstudio. Se under oppskrifter på tilbehør. Der finner du masse fint som er ypperlig til gaver.

Skrevet

Jeg holder fortsatt på med fletteluen. Jeg måtte rekke opp et stykke ennå engang fordi jeg ble fri for garn. Nå venter jeg bare på å få den prøvd på ungen innen jeg fester ender.

Jeg har lagt opp til tøfler til toving. Det går fort og jeg får brukt opp masse restegarn :)

Skrevet

jeg har som alltid maaange prosjekter på samme gang. Nå strikker jeg på nordlandskofta for harde livet ;) er ferdig med buksen. Så strikker jeg lue, lester og tova votter til hele familien, pluss ei kofte til meg selv, også vil jeg begynne på hentesett til babyen pluss vognteppe. hm begynner å tvile på at vinteren blir lang nok i år til å få tid til alt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...