Gå til innhold

EU-motstand og Frp'ere


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Ja, så absolutt.

Det er noe som heter kristendom, eller som vi liker å kalle det, kristenliv.

Nå i helga så jeg det var avertert et møte hvor en palestiner og en jøde, begge kristne, som ville fortelle om sitt samarbeide i Midtøsten. For kristne så skiller en ikke mellom folkeslag og landegrenser når det gjelder å samarbeide.

Et eksempel: Aril Edvardsen dro til et afrikansk land, jeg tror det var Burundi, for å mekle mellom landets president og opprørslederen. Det endte med at opprørslederen ble kristen og sluttet fred med presidenten og hans tilhengere. Senere ble denne opprørslederen lovlig valgt som president i landet.

For meg så virker det som at EUs ledere blir mer og mer diktatoriske.

Dette er da også nødvendig for at de skal få noe som helst gjennomført.

Hva tror du de kunne klare å gjennomføre hvis de skulle hatt en avstemning i alle land for hver viktig sak?

Slik det er i dag, vil jeg tro at de fleste mindre land aldri får sine ønsker gjennomført, hvis de strider mot de store landenes planer.

Hvis ditt innlegg ikke er ironisk, så blir litt vel mye "Dyret i Åpenbaringen" for meg...

Holder man kristen-fanen høyt i politisk sammenheng, så har historien vist at det bare ender i krig og faenskap.

Over 60 års fred mellom de største nasjonene i Europa, som alle har en så blodig historie mellom seg, er ikke tilfeldig. Det tror jeg du vet.

Et spørsmål: Tror du de små EU-landene, som f eks våre naboer i Skandinavia og Baltikum, føler at de blir knust av de store landene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tråden handler om sammenhengen mellom diverse mekanismer i det norske folk, som både har skapt stor EU-motstand, og et så stort parti som FRP. Det er grunn til å frykte begge disse mekanismene.

Kan du utdype hva du mener med "diverse mekanismer"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du utdype hva du mener med "diverse mekanismer"?

Jeg tror jeg er eneste som er både trådstarter og "gjest" i denne tråden, så jeg tror nok at du ut fra hva jeg har skrevet her klarer å finne ut hva jeg sikter til..

...og finner du det ikke ut, så mistenker jeg sterkt at du tilhører den delen av befolkningen som er eksponenter for disse mekanismene...

...hva har skjedd dypt inne i den norske folkesjela, som ukritisk deltar i denne nasjonalistiske og proteksjonistiske stordugnaden med bygging av høye murer mot våre naboer? Hvor er rausheten, solidariteten, og visjonene? Har oljerikdommen ødelagt oss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal være vondt å plutselig oppdage at man stimulerer disse strømningene med sitt standpunkt, slik du nå tydeligvis opplever.

Gjør det ikke vondt å være så dum?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det ikke vondt å være så dum?

Nei, ikke når du har klart å overbevise meg om at du også besitter samme egenskap. Det er trøst i felles skjebne, skjønner du... :fnise:

Enten er jeg i dine øyne pubertal, eller så er jeg stokk dum, og i blant begge deler. Det fryder meg at du i en diskusjon er så til de grader er blottet for annet en skjellsords-betegnelser. Kjør på! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du utdype hva du mener med "diverse mekanismer"?

Er det virkelig så vanskelig å forstå? Akkurat som du mener det er en sammenheng mellom innvandringsmotstand og rasisme, mener vedkommende at det er en sammenheng mellom EU-motstand og rasisme. Si meg, hvordan føles det å møte seg selv i døra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, ikke når du har klart å overbevise meg om at du også besitter samme egenskap. Det er trøst i felles skjebne, skjønner du... :fnise:

Enten er jeg i dine øyne pubertal, eller så er jeg stokk dum, og i blant begge deler. Det fryder meg at du i en diskusjon er så til de grader er blottet for annet en skjellsords-betegnelser. Kjør på! :ler:

Dette er noe Villen gjør i de fleste innleggene sine i alle tråder han er innom. Vet ikke om det kalles for en slags hersketeknikk, men den er veldig lett å avsløre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden handler om sammenhengen mellom diverse mekanismer i det norske folk, som både har skapt stor EU-motstand, og et så stort parti som FRP. Det er grunn til å frykte begge disse mekanismene.

Den mekanismen som denne gjesten frykter, som altså finnes i det norske folk, kalles vett og forstand, og evnen til å tenke selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ditt innlegg ikke er ironisk, så blir litt vel mye "Dyret i Åpenbaringen" for meg...

Holder man kristen-fanen høyt i politisk sammenheng, så har historien vist at det bare ender i krig og faenskap.

Over 60 års fred mellom de største nasjonene i Europa, som alle har en så blodig historie mellom seg, er ikke tilfeldig. Det tror jeg du vet.

Et spørsmål: Tror du de små EU-landene, som f eks våre naboer i Skandinavia og Baltikum, føler at de blir knust av de store landene?

Ja, folkene, om ikke lederne.

Etterhvert vil nok ganske sikkert også lederne føle det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig så vanskelig å forstå? Akkurat som du mener det er en sammenheng mellom innvandringsmotstand og rasisme, mener vedkommende at det er en sammenheng mellom EU-motstand og rasisme. Si meg, hvordan føles det å møte seg selv i døra?

Ehh.. kjenner jeg deg? Hva vet du om hva jeg mener om sammenhengen mellom rasisme og innvandringsmotstand? Jeg er fullt kapabel til å skille mellom de to begrepene. Jeg sluttet å bruke ordene rasist eller rasisme for sikkert ti år siden. Men jeg ser sammenhengen mellom innvandringsmotstand, egoisme og Frp, hvis det kan være en trøst.

Faktisk så spurte jeg gjest/ts om han kunne utdype fordi jeg hadde lest gjennom tråden tre ganger uten egentlig å få tak på hva han mente og hvorfor han mente det. At det var så enkelt som at det var en sammenheng mellom eu-motstand og rasisme hadde nesten ikke falt meg inn.

Det faller jo på sin egen urimelighet og er ingen vits i å diskutere. :fise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehh.. kjenner jeg deg? Hva vet du om hva jeg mener om sammenhengen mellom rasisme og innvandringsmotstand?

Jeg sikter selvsagt til det du skriver her.

Men jeg ser sammenhengen mellom innvandringsmotstand, egoisme og Frp, hvis det kan være en trøst.

Likevel ser du ikke sammenhengen mellom Frp og EU-motstand, egoisme og for ikke å snakke om nasjonalisme? Det kaller jeg for et klassisk tilfelle av ikke å se skogen for bare trær.

Endret av Bønna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sikter selvsagt til det du skriver her.

Da har du ikke lest innlegget mitt godt nok. Det at jeg beskylder en innvandringsmotstander for å prøve å undergrave rasismebegrepet, betyr ikke at jeg kaller ham rasist. Jeg har ingen problemer med å se at man kan være innvandringsmotstander uten å være rasist, uten at det nødvendigvis setter innvandringsmotstanderne i et bedre lys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du ikke lest innlegget mitt godt nok. Det at jeg beskylder en innvandringsmotstander for å prøve å undergrave rasismebegrepet, betyr ikke at jeg kaller ham rasist. Jeg har ingen problemer med å se at man kan være innvandringsmotstander uten å være rasist, uten at det nødvendigvis setter innvandringsmotstanderne i et bedre lys.

Den hadde du klart å komme deg unna med, hadde det ikke vært for at du fikk trangen til å erklære at dette er vanlig brukt taktikk blant "brune" krefter på KG og andre nettfora. Noe nærmere rasismebeskyldninger enn dette kommer man ikke uten å si det rett ut.

Men-men, det er uansett artig å observere at rasismebeskyldninger ikke lenger er fullt så stuerent som det en gang var. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den mekanismen som denne gjesten frykter, som altså finnes i det norske folk, kalles vett og forstand, og evnen til å tenke selv.

...og den evnen mangler altså innbyggerne i 27 andre europeiske land? Ganske oppsiktsvekkende, syns du ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og den evnen mangler altså innbyggerne i 27 andre europeiske land? Ganske oppsiktsvekkende, syns du ikke?

Som jeg tidligere har nevnt, så er det vel ikke mange fra disse 27 landene som både har stemt for medlemskap i EU og på FRP i Norge?

Det var jo det denne mekanismen hadde forårsaket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg tidligere har nevnt, så er det vel ikke mange fra disse 27 landene som både har stemt for medlemskap i EU og på FRP i Norge?

Det var jo det denne mekanismen hadde forårsaket.

Dette er en sleip omgåelse som ikke går hjem. Ditt hovedbudskap er at det norske folk evner å tenke sjøl, og da må man faktisk spørre om det egenskapen ikke finns hos innbyggerne i 27 andre europeiske land.

Nå spør jeg konkret, om du mener at det norske folk har en egenskap som folk i 27 andre land manger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her har svært mange av dere EU-motstandere noen gode venner:

http://www.dnsb.info/politik/ns/index.php

Det er forbløffende mange av disse danskenes politiske program og prinsipper som ligner svært mye på argumentasjonen til EU-motstanderne, og faktisk også ligner mye på FrP meninger.

Her kan dere EU-motstandere lese f eks "Artikel 5":

http://www.dnsb.info/politik/ns/docs/principprogram.php

Noen av dere som etterhvert skammer seg litt kanskje? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en sleip omgåelse som ikke går hjem. Ditt hovedbudskap er at det norske folk evner å tenke sjøl, og da må man faktisk spørre om det egenskapen ikke finns hos innbyggerne i 27 andre europeiske land.

Nå spør jeg konkret, om du mener at det norske folk har en egenskap som folk i 27 andre land manger?

Spørsmålstillingen din er feil, fordi nesten halvparten i de fleste land ikke stemte for EU, og det er disse at de fleste av det norske folk kan sammenlignes med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke gjest
Spørsmålstillingen din er feil, fordi nesten halvparten i de fleste land ikke stemte for EU, og det er disse at de fleste av det norske folk kan sammenlignes med.

Når i tillegg ca 40% av Frp-velgerne og -politikerne er for EU, skjønner jeg ikke helt hvordan ting henger sammen. Får ikke EU-tilhengerne en flau smak i munnen av dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når i tillegg ca 40% av Frp-velgerne og -politikerne er for EU, skjønner jeg ikke helt hvordan ting henger sammen. Får ikke EU-tilhengerne en flau smak i munnen av dette?

40 % av FRP-velgerne stemmer ikke ja til EU. Maks 10 %, dvs den lille andelen som virrer rundt mellom FRP, Høyre og AP, og derfor bærer mye mindre fremmedfrykt(hat?) og proteksjonisme enn resten av FRP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...