Gå til innhold

Vi prøver igjen!

Gossip girl

Anbefalte innlegg

Gratulerer så masse med fast stilling :hoppe: Det er ikke dumt å ha det i orden til lillebaby skal komme i magen din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var på eggtitting hos legen min i dag. Der var det små små folikkler bare :sukk: På grunn av min ferie og legens ferie må vi bare vente med å gjøre noe til jeg er i en syklus i august :sur: Jeg har gått med enkle pergokurer og hatt EL i pergo mndene, men virker ikke som jeg har det i pausemndene. I august syklusen blir det dobbel pergo med oppfølging ved UL og evt ovitrelle. MEn etter denne kuren (min tredje) Ville han ikke gi meg flere, han snakket om sykdommer og overstimmulering osv. Vet jo det er en fare, men det er jo mange her som går på dobble og tripple kurer og ikke har pauser over lengre tid :forvirret:

Han laget en plan B hvis det ikke klaffer i august. Da sender han oss til Haugesund Siden vi ikke ønsker prøverør, sitter jeg litt med følesen hva er alternativene våre nå?! :trist:

Og ikke minst så dritt lei av ventingen vår, så nå må jeg gå ut denne syklusen og en til uten EL :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sukk: Så kjedelig at ferien skal klusse til slike ting :kose:

Go´Gossipen sin liste

Herlig mann :hjerte: (etter det du har fortalt her)

Fast jobb ( kun uker etter innlevert B-oppgave) :strix:

Sender deg mange gode :hug: vennen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sukk: Så kjedelig at ferien skal klusse til slike ting :kose:

Go´Gossipen sin liste

Herlig mann :hjerte: (etter det du har fortalt her)

Fast jobb ( kun uker etter innlevert B-oppgave) :strix:

Sender deg mange gode :hug: vennen.

Takk vennen :klemmer: Vil bake gråte i dag, snop har jeg også spist :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh søte deg :kose:

JEg kan kjenne tristheten din i meg, syntes så synd på deg no, no må det være din tid snart! Men den kommer, du må bare ikke gå å være lei deg og tenke at det aldri vil skje. Da vil det ikke skje. Bare fortsett og :sengekos: med mannen din, så satser vi på at det går bra i august. Hva som skjer i Haugesund?

Har du noen planer for ferien? :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh søte deg :kose:

JEg kan kjenne tristheten din i meg, syntes så synd på deg no, no må det være din tid snart! Men den kommer, du må bare ikke gå å være lei deg og tenke at det aldri vil skje. Da vil det ikke skje. Bare fortsett og :sengekos: med mannen din, så satser vi på at det går bra i august. Hva som skjer i Haugesund?

Har du noen planer for ferien? :hug:

Er i haugesund de har prøverør og slikt.

Nei skal ikke noe i ferien, bare være hjemme i bygda ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk vennen :klemmer: Vil bake gråte i dag, snop har jeg også spist :sukk:

Sitter her og kjenner på de kjipe følelsene du har Gossip, skulle ønske det var noe jeg kunne gjøre slik at du fikk det litt bedre :klemmer:

Kan lett se for meg en lignende setting her også.

Vet jeg/vi må gå noen runder på hvor langt jeg/vi er villig til å gå. Dette må vi ha klart innen timen vår til høsten.

Hvis det ender opp med at vi velger adopsjon må vi se å få fingeren ut å gifte oss, noe vi i utgangspunktet ikke har planer om :sjenert: Har vært å surfet adposjons sider, og ser at enkelte land ikke godtar deg utenat du har vært gift i fem år, så har man en øvre aldersgrense og forholde seg til også :sjenert: Adopsjonsprosessen tar litt tid den og..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her og kjenner på de kjipe følelsene du har Gossip, skulle ønske det var noe jeg kunne gjøre slik at du fikk det litt bedre :klemmer:

Kan lett se for meg en lignende setting her også.

Vet jeg/vi må gå noen runder på hvor langt jeg/vi er villig til å gå. Dette må vi ha klart innen timen vår til høsten.

Hvis det ender opp med at vi velger adopsjon må vi se å få fingeren ut å gifte oss, noe vi i utgangspunktet ikke har planer om :sjenert: Har vært å surfet adposjons sider, og ser at enkelte land ikke godtar deg utenat du har vært gift i fem år, så har man en øvre aldersgrense og forholde seg til også :sjenert: Adopsjonsprosessen tar litt tid den og..

Ja sett en del på adopsjon jeg også, men aldersgrensen er min 25, så er jo hele to år før vi får lov å starte den prosessen :sukk: Mange land godtar de at man har bod sammen i x antall år, noen krever ekteskap, noen krever man er kristne, noen krever at man er eldre osv. Så ser det gjelder å finne det rette landet. Men er veldig dumt man må være 25 syns jeg :sjenert:

Men du må huske at det med dere godt mulig er en "filleting" Du er i startfasen av en utredning, må ikke la mine "uhell" på den siden sort male ditt syn på hav det kan ende i. Mange er heldige og at det er små ting som skal gjøre de gravide ved litt hjelp :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja sett en del på adopsjon jeg også, men aldersgrensen er min 25, så er jo hele to år før vi får lov å starte den prosessen :sukk: Mange land godtar de at man har bod sammen i x antall år, noen krever ekteskap, noen krever man er kristne, noen krever at man er eldre osv. Så ser det gjelder å finne det rette landet. Men er veldig dumt man må være 25 syns jeg :sjenert:

Men du må huske at det med dere godt mulig er en "filleting" Du er i startfasen av en utredning, må ikke la mine "uhell" på den siden sort male ditt syn på hav det kan ende i. Mange er heldige og at det er små ting som skal gjøre de gravide ved litt hjelp :Nikke:

Det er godt mulig det bare er en "filleting", men uansett må vi finne ut av hva vi vil :)

Og se på hvilke muligheter vi kan komme til å få (stikkemannen min har anbefalt oss å diskutere dette frem og tilbake før timen til høsten)

Jeg må bli enig med meg selv om hva jeg evt vil utsette kroppen min for :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt mulig det bare er en "filleting", men uansett må vi finne ut av hva vi vil :)

Og se på hvilke muligheter vi kan komme til å få (stikkemannen min har anbefalt oss å diskutere dette frem og tilbake før timen til høsten)

Jeg må bli enig med meg selv om hva jeg evt vil utsette kroppen min for :sjenert:

Ja det er viktig å ta stilling til det. En "filleting" som å prøve pergo er jo vært en karusell uten like. Humøret går fra deprimert til supert, energi fra null til 100 ++, så til og med de små tingene påvirker kroppen mye.

Men ikke minst psykisk. Det er hardt for forholdet disse prøve tingene. Håper du kan være heldig å slippe unna med en enkel grunn uten at det må gjøres mye. For dette er virkelig noe av det verste jeg har opplevd.

Jeg har mistet flere personer jeg har vært glad i, men den sorgen forsvinner sakte og sikkert og vil bare komme opp med bestemte minner etterhvert, men dette tenker jeg på daglig. Finnes nesten ikke en dag hvor jeg ikke har tenkt på det di sist to årene, det sliter psykisk. Så all ære til dere damer der ute som har strevd i mange mange år og dere som har mistet gang på gang :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:grine: når eg les korleis du har det om dagen. :kose:

Men du, som eg har sagt tidligare: Det kan jo henda at lap kan hjelpa deg? Eg synst det virkar som du har fleire symptom på endo. Lap er vel ikkje noko du ikkje nødvendigvis vil gjennom? Det kan jo vera det berre trengst litt "opprydding" der inne, ein pergokur - og vips: Gossip er på tjukka. ;) Snakka ikkje gyn om den muligheten? Eller er det noko dei tar seg av på fertilitetsseksjonen i Hgsd?

Mange :klemmer: til søte Gossipen min på ein ekstra vond dag. :hug:

Endret av dreia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:grine: når eg les korleis du har det om dagen. :kose:

Men du, som eg har sagt tidligare: Det kan jo henda at lap kan hjelpa deg? Eg synst det virkar som du har fleire symptom på endo. Lap er vel ikkje noko du ikkje nødvendigvis vil gjennom? Det kan jo vera det berre trengst litt "opprydding" der inne, ein pergokur - og vips: Gossip er på tjukka. ;) Snakka ikkje gyn om den muligheten? Eller er det noko dei tar seg av på fertilitetsseksjonen i Hgsd?

Mange :klemmer: til søte Gossipen min på ein ekstra vond dag. :hug:

Jo spurte om det, men han sa at de fleste som fikk lap endte med prøverør tilslutt :sukk: Men det blir haugesund som må ta den vurderingen når vi blir sendt over der. Men det blir vel ikke før nærmere sen høst eller tidlig vinter :sukk:

Dette er en drittdag uten like :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er viktig å ta stilling til det. En "filleting" som å prøve pergo er jo vært en karusell uten like. Humøret går fra deprimert til supert, energi fra null til 100 ++, så til og med de små tingene påvirker kroppen mye.

Men ikke minst psykisk. Det er hardt for forholdet disse prøve tingene. Håper du kan være heldig å slippe unna med en enkel grunn uten at det må gjøres mye. For dette er virkelig noe av det verste jeg har opplevd.

Jeg har mistet flere personer jeg har vært glad i, men den sorgen forsvinner sakte og sikkert og vil bare komme opp med bestemte minner etterhvert, men dette tenker jeg på daglig. Finnes nesten ikke en dag hvor jeg ikke har tenkt på det di sist to årene, det sliter psykisk. Så all ære til dere damer der ute som har strevd i mange mange år og dere som har mistet gang på gang :klemmer:

Det er hardt psykisk, det vet jeg. Fra høyt oppe til langt nede på No time :sjenert: Merker også at jeg trekker meg lengre bort fra enkelte mennesker, samtidig som jeg kommer nærere inn på andre. Det har utelukkende med livssituasjonen å gjøre, min som deres. Jeg vet jeg må ta meg sammen og ta vare på alle vennene mine, med eller uten barn og/eller mann/samboer.

Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg kan telle på en hånd de dagene jeg ikke har tenkt på å få barn det siste året. Etter henvisningen ble sendt i april, har jeg vært mye mer avslappet enn tidligere. Vi gjør det vi kan, nå er det andre som også hjelper :) Til høsten blir det mer hjelp.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Me får kryssa fingrane for eit lite mirakel i mellomtida. :hug:

Eg har utrulig vondt av deg i dag, vennen, og har dessverre få trøstande ord på lager. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad jeg ha dere jenter som vet hva det er å sitte med den følesen og undringen over om man kan få barn :klemmer: Trakk meg en del unna KG en periode da jeg syns alle bare ble gravide i tidlige PP`er :sjenert: Da er det "godt" å ha dere her :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad jeg ha dere jenter som vet hva det er å sitte med den følesen og undringen over om man kan få barn :klemmer: Trakk meg en del unna KG en periode da jeg syns alle bare ble gravide i tidlige PP`er :sjenert: Da er det "godt" å ha dere her :klemmer:

:klemmer:

Det er utrolig godt å ha noen ja :klemmer:

Sov godt Gossip :klemmer:

Nå køyer jeg :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sender over mange :klemmer: :klemmer: også får vi bare håpe at tiden føles kort frem til det går noe videre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, kjenne meg så godt igjen i mye av det du skriver :kose: Noen ville sagt slapp av, du er ennå ung, men da kjenner jeg at jeg freser på innsiden! Om man er 20 eller 30 så kan man vel være like klar for å få barn. Og har man eks. prøvd i 2 år så har man prøvd i 2 år uansett alder!

Det må være frustrerende å bare oppdage små follikler på ul, det er jo ikke sånn det skal være! Kjempepositivt at du reagerer riktig på Pergoen de månedene du tar den, men når det ikke gir resultater så...

Jeg gikk 3 sykluser etter hverandre på dobbel dose, men hadde bare dødskkjipe bivirkninger og ingen effekt(var dog ikke på ul).

Et alternativ kan kanskje være AID, om de gir deg Pergo og så inseminerer sæd så er det kanskje større sjanse for at et skikkelig egg kan bli befruktet?? Er jo flere som får det til på den måten. Og da slipper dere prøverør.

Har du tatt hormonblodprøver, i sykluser uten Pergo? Jeg er ikke overvektig eller har noen usunn livsstil på noen måte. Men gyn. mistenkte mild pco hos meg fordi han såg flere små follikler de gangene jeg tok ul hos han.

Mine blodprøver viste jo dessverre at hormonnivåene ikke var som de burde være i enkelte måneder, men ok i andre. Kan jo være greit å vite hva som er årsaken også.

En lap. kan ho også være grei, mulig at den vil gi svar, evt. løsninger.

Jeg kjenner også oppgittheten over alle som får det til i PP1-2-3. Er jo supert for de som ikke må gå gjennom det vi må, men allikevel... Har inntrykk av at enten går det på 1-2-3, eller så tar det 1 år og har det ikke gått til dess så snakker vi åresvis...

Man føler seg jo mildt sagt ikke-fruktbar. Vi kommer aldri noensinne til å bruke en krone på prevansjon tenker jeg.

Eneste jeg ikke kjenner meg igjen i, er det med at det sliter på forholdet. Jeg vet mange sier det og kan forstå det også. Men det har jeg heldigvis aldri kjent på selv, føler bare det hele gjør oss sterkere sammen. Og det tross problemene Pergoen førte med seg.

Nei, jeg håper du får en fin sommer og at dere får noen svar og god hjelp til høsten :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tatt prøver i pergofrie mnd, men tok 2-3 før jeg begynte på pergo. De prøvene var normale sa han. Det eneste er stoffskiftet, men det får jeg levaksin for.

Forklarte meg kanskje litt dårlig ang det at det sliter på forholdet. Men det jeg mener er at "plikt sexen" dominerer mye i forholdet, sex hører mye hjemme i EL perioden, og blir lite av den andre typen sex ;) Det andre som jeg merker er at jeg blir ei bitch på pergo :sjenert: Hissig og gråter, og det går utover mannen min. Vi har liksom få av de dagene hvor vi har overskudd og bare er kjærester. Men forholdet og kjærligheten oss to i mellom er like sterk, og kanskje sterker, men vi har færre av de dagene der vi får vist det føler jeg.

Takk for langt svar og omtanke strix :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...