Gå til innhold

Vi prøver igjen!

Gossip girl

Anbefalte innlegg

Gjest TittTitt

Så fin den jakken var da, dere er flinke :jepp:

Ja, det er lurt å handle inn masse. Men jeg er ikke flink å handle inn for en hel uke. Weee.. Hvor mye kom det på da? Jeg og har fryser, og det er deilig. Har begynt å ha oppskjært brød i fysen og hive de i risteren når jeg skal spise. Spart litt på det ihvertfal :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det må være godt å få sagt det til sin mamma ja, godt at noen andre også vet det så man slipper maset... :klemmer: :klemmer:

Det er sikkert nok å si det til dem først, det er jo en ting man ikke liker å snakke om med folk man ikke kjenner altfor godt, så det kan fort bli vanskelig å ta opp sånne ting med svigers, man vet jo aldri åssen reaksjonen er og om det blir lett eller vanskelig å fortelle sånt, det er jo veldig personlig. Jeg hadde aldri i mitt liv klart å fortelle svigersene mine om sånne ting! Men det er meg da :sjenert:

Ikke lett å se på at andre gleder seg til å få barn og har en i magen når man sliter med å få en selv, jeg kan ikke tenke meg åssen det føles :klemmer: Håper det klaffer for dere snart sånn at dere også kan glede dere og se frem til en liten skapning, det kommer en gang, og vi håper at det kommer snart! Dere har iallefall mange av oss KG'ere som sender babystøv og tenker på dere!!!

:klemmer: :klemmer: :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin den jakken var da, dere er flinke :jepp:

Ja, det er lurt å handle inn masse. Men jeg er ikke flink å handle inn for en hel uke. Weee.. Hvor mye kom det på da? Jeg og har fryser, og det er deilig. Har begynt å ha oppskjært brød i fysen og hive de i risteren når jeg skal spise. Spart litt på det ihvertfal :)

Ja vi har også brød i frysen er så enkelt og greit. Men vi baker også en del brød i brødbakemaskinen.

I dag kom det på rundt 1600 tror jeg, variere så!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være godt å få sagt det til sin mamma ja, godt at noen andre også vet det så man slipper maset... :klemmer: :klemmer:

Det er sikkert nok å si det til dem først, det er jo en ting man ikke liker å snakke om med folk man ikke kjenner altfor godt, så det kan fort bli vanskelig å ta opp sånne ting med svigers, man vet jo aldri åssen reaksjonen er og om det blir lett eller vanskelig å fortelle sånt, det er jo veldig personlig. Jeg hadde aldri i mitt liv klart å fortelle svigersene mine om sånne ting! Men det er meg da :sjenert:

Ikke lett å se på at andre gleder seg til å få barn og har en i magen når man sliter med å få en selv, jeg kan ikke tenke meg åssen det føles :klemmer: Håper det klaffer for dere snart sånn at dere også kan glede dere og se frem til en liten skapning, det kommer en gang, og vi håper at det kommer snart! Dere har iallefall mange av oss KG'ere som sender babystøv og tenker på dere!!!

:klemmer: :klemmer: :klemmer:

Tilbake på deg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den stripete jakka strikker Gossip :)

og jeg også :sjenert: Blir nok ikke ferdig før om noen år :fnise:

Har du kommet langt du da gossip? Hvor langt blir det når man er ferdig med et nøste :klø: Er tilbake på 5 cm etter jeg rakk opp pga bruk av for tykke pinner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Gossip! Innom med morgen- :klemmer:

Også lurer jeg på et skikkelig dumt spørsmål.. kan ikke disse prøvegreiene så godt :sjenert: Hva betyr det at du er på CD 29 idag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

og jeg også :sjenert: Blir nok ikke ferdig før om noen år :fnise:

Har du kommet langt du da gossip? Hvor langt blir det når man er ferdig med et nøste :klø: Er tilbake på 5 cm etter jeg rakk opp pga bruk av for tykke pinner..

Jeg er på 12-13 cm, da jeg byttet nøste, men da ødelagte jeg noe voldsomt :sjenert: Vet ikke helt kos jeg klarte det :fnise: Så har ikke fått strikket noe de siste ukene. Snart oppe i de 14 cm før man skal gjøre noe nytt, og da aner jeg ikke kos jeg skal gå fram :fnise:

Hei Gossip! Innom med morgen- :klemmer:

Også lurer jeg på et skikkelig dumt spørsmål.. kan ikke disse prøvegreiene så godt :sjenert: Hva betyr det at du er på CD 29 idag?

CD er antall dager i syklusen. CD 1 er dagen du får mensen, så nå er det 29 dager etter jeg fikk mensen. Etter EL teller vi også noe som heter DPO dager. Så jeg er på cd 29 og dpo 7 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD er antall dager i syklusen. CD 1 er dagen du får mensen, så nå er det 29 dager etter jeg fikk mensen. Etter EL teller vi også noe som heter DPO dager. Så jeg er på cd 29 og dpo 7 :)

Okej tusen takk for informasjonen! Da føler jeg meg litt klokere :):klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sov dårlig i natt, så gikk ikke på skolen i dag. Hadde jo ikke undervisning, men skulle være flink å lese :fnise: Jaja, kommer en ny dag i morgen!

Har trent godt i dag, men den dumme pulsklokka haded sluttet å registrere kcal :sur: Trener på dette kalles Aerobic stripping, men er ikke så mye stripping mer en dans for tar jo ikke av klærne. Men bruker mest volum 2 som er mye styrketrening av mage, lår og armer.

I dag skal jeg prøve å lage Couscous Marrakesh til middag, blir spennende :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da er det rundt festetid rett og slett :hoppe: Da passer det sikkert bra med babystøv :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TittTitt
Okej tusen takk for informasjonen! Da føler jeg meg litt klokere :):klemmer:

Forstår bare ikke hvordan dere klarer å lære det der så fort. Fremdeles skjønner ikke jeg kvekket. Jeg leser og leser og prøver å skjønne, me syntes dette er helt forferdelig vanskelig. Like vanskelig som humanbioligi :fnise:

Eller kansje jeg skjønte litt no. Du sier at CD er da du får mensen, og no er du på CD 29. Det vil si at du no får mensen igjen.. Begynner du på nytt på CD 1 da? :klø:

DPO får vi ta i andre omgang :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD og DPO er engelske forkortelser.

CD = Cycle Day altså syklus dag

DPO = Day Past Ovulation altså dag etter eggløsning

CD 29 vil si at man er på 29 dag i syklusen

DPO 7 vil si at man hadde eggløsning for 7 dager siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så imorgen er hun på DPO 8? Osv..?

Det stemmer. Og CD tallene vil også øke. Og når man får mensen begynner man på CD1 igjen - det er tilbake til start.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TittTitt

Ok, skjønner no litt mer :jepp:

Men når jeg skal bli gravid, så skal jeg bare ha sex til jeg blir det, kommer til å bli gaaal i nøtten ( :fnise: ) av disse kodene! Heldigvis har jeg laang tid på meg igjen :)

Men du Gossip, tror du ma kan fryse druer? No har jeg kjøpt inn bananer, epler og druer, og tenkte og lage sånne smoothies poser som jeg skal ha i frysen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, skjønner no litt mer :jepp:

Men når jeg skal bli gravid, så skal jeg bare ha sex til jeg blir det, kommer til å bli gaaal i nøtten ( :fnise: ) av disse kodene! Heldigvis har jeg laang tid på meg igjen :)

Men du Gossip, tror du ma kan fryse druer? No har jeg kjøpt inn bananer, epler og druer, og tenkte og lage sånne smoothies poser som jeg skal ha i frysen..

Godt Nòtt kunne forklare litt :)

Men ang druer, ja du kan fryse de, men de blir veldig harde når de skal i maskinen senere, så anbefaler deg å dele de i to før du fryser de. De tar man også ut steinene i de. Det at bitene ikke skal være for store gjelder all type frukt. Er de for store er det vanskelig for blenderen å knuse de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Så da er det rundt festetid rett og slett :hoppe: Da passer det sikkert bra med babystøv :strix:

:strix: Takker så mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sukk: PMS humøret har kommet, sitter bare å venter på tanta (selv om det bare er dpo 8) :sjenert
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så kjedelig når man "vet" at mensen kommer. :klem:

Ja er det, men liksom litt vant med det også. Bare å vente å høre hva spesialisten har å si 5. mars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...