Gå til innhold

Bjellene og narren

Harlekin

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det var ikke meningen å sende dere ut på leting, men det er utrolig godt å vite at jeg er savnet! Tusen takk for hilsener, Supramundane, Imli, andungen, Sisu og Myrthel :klemmer: Det er visst et par dager siden jeg har vært her sist. Alt er bra, men av og til blir jeg litt lei av dataen (siden jeg jobber med data, kan det bli litt mye til tider, og da må jeg kutte ned på fritidsdata). Dessuten har jeg vært på kurs i Tyskland (dro på søndag, og kom hjem natt til i dag), og det har vært fryktelig hektisk. All den der reisingen tok virkelig på! Jeg regnet på det, og jeg tok 4 fly, 5 tog og 2 busser på ca. ett og et halvt døgn. Innimellom der var det et heldagskurs. Så jeg er veldig sliten av det (jeg begynner nok å bli gammel ...). Jeg avspaserte i dag, sov lenge (til noen håndverkere vekket meg fra skjønnhetssøvnen med en infernalsk boring), gjorde endel husarbeid og handlet. Nå føler jeg meg som et menneske i alle fall, selv om jeg er trøtt. Håper det går bra på jobb i morgen!

Jeg kjenner fortsatt veldig lite til "bollen i ovnen" ... som oftest husker jeg ikke at jeg er gravid, for jeg kjenner meg jo som vanlig! Litt øm/støl i magen og ditto bryster, ellers ingenting. Sliten er jeg jo, men det er nok en kombinasjon av mange ting. Vi skal på UL 5. november, håper på å få vite litt mer om hvordan det går da. Mannen gleder seg veldig til det! Håper alt står bra til. Gjør det det, skal vi fortelle foreldrene våre det. Vi tenker å invitere dem på kaffe og fortelle dem det da. Lurer på om de kommer til å lukte lunten, for vi inviterer veldig sjelden folk på kaffe. Vi er to litt ensomme ulver, vi! Men ensomme sammen er slett ikke så verst.

Det snødde litt i dag! Jippi, nå kommer vinteren :snø: Jeg elsker den! Skikkelig vinter med snø og kulde altså, ikke semi-kaldt og slaps eller iskaldt regn. Sistnevnte er dessverre nokså synonymt med bergenske vintre - men rognen har vært full av bær i høst, så jeg krysser fingrene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er helt sprøtt altså, jeg er så sulten! Bare spiser og spiser. Var ikke mett etter middag, så da måtte jeg ta to skiver. Så spiste jeg popcorn mens jeg så Grey's Anatomy. Nå har jeg nettopp spist et eple, og er sulten igjen. Helsprøtt, altså ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Der var du ja!

Velkommen tilbake, høres ut som en slitsom tur. Men bollene har det nok bra! :jepp: At du er sulten hele tiden er i alle fall et graviditetstegn! Bollene vokser :fnise:

Ja, nå kom snøen :hoppe:

Ha en fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest andungen

God morgen, Harlekin!

Godt å se at det er liv i deg, og at alt er bra! Er helt overbevist om at bollen(e) har det kjempefint, du er nok ei perfekt "rugehøne". Hihi! Hvordan gikk det på treningen her om dagen forresten? Godt å komme igang litt? Håper du har fått sovet godt i natt, og er uthvilt til en ny dag. Absolutt fornuftig å ta avspasering i går, må hente seg inn litt av og til!

Snø ja... Er ikke så glad i vinteren jeg. Blir gjerne bare kaldt, glatt og ufyselig. Og som Bergensvintrene, så er ikke Sørlandsvintrene heller det helt store. Stort sett slapseføre, is, regn og snø om hverandre. Men men... Har jo sin sjarm sånn innimellom, men ellers klarer jeg meg veldig fint uten snøen altså!

Ha en finfin onsdag!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig var du tilbake! Kjempekjekt å se deg! :klem:

Var inne her og kikket etter deg stadig vekk, men jeg skjønner godt at man trenger en data-pause av og til, jeg skulle nok egentlig tatt flere!

Jeg syns det er så utrolig spennende at du skal bli mamma, og så syns jeg det høres ut som at mannen din gleder seg noe helt enormt. Blir gøy å høre hvordan UL var den 5. :)

Som Nord-Trønder var jeg ikke helt forberedt på Bergensvinteren. Fra deg jeg vokste opp er jeg vant til snø i knehøyde - minst! Selv om det riktignok har minket litt med årene.. Det har i alle fall ikke vært uvanlig med snø fra oktober til mars. Og her .. tja.. på det meste hadde vi vel slaps i fjor? Husker det var noen dager der det var helt UTROLIG mye slaps i sentrum. Vi hoppet fra "øy" til "øy" men ble klissvåte uansett.. :snø: Det minner meg forresten om hvordan det var å komme tilbake til Bergen den 2.januar i år, etter å ha vært nordover for julen. Jeg trodde jeg reiste hjem til jul jeg, men kjente at jeg var hjemme når jeg kom tilbake hit. Veldig godt, men også veldig rart.

Oi, bla bla bla. Tar jo helt av!

Men det er så lenge siden jeg har sett deg! :ler:

Ha en fantastisk dag! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Har antydning til synskhet ja.. så da får vi bare se hvor mange det er ;)

En strek er en strek.

(får vi se om den kommer til meg om noen uker;))

Da var jeg også i boks! :ler:

Skiller vel to uker mellom oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, gi deg, Lissi!! Så fantastisk :klemmer: Må innom dagboken din etterpå ...

Hei jenter. Jeg er visst en ikke helt stabil KG-er for tiden ... men (og jeg vil ikke klage, for dette har jeg valgt helt selv!!) jeg er så sliten og uvel for tiden. Jeg tenkte liksom at jeg sikkert ikke kom til å bli noe dårlig, for jeg er så sjelden syk og har vanligvis veldig god helse. Men nå har jeg vært kvalm og trøtt i fem dager i strekk. Det er ikk bare om morgenen, nei, det er hele dagen. Jeg leste et sted at de tenkte å kalle morgenkvalme for svangerskapskvalme, for det var en myte at det bare var om morgenen. Så sånn er ståa! Litt av et ork å gå på jobb, men jeg har noen feriedager jeg tenkte jeg skulle ta om ikke så lenge, så får jeg et avbrekk. Det blir deeeeilig!

Ellers blir det omtrent ikke trening nå, jeg har ikke ork. Men jeg satser på at det blir bedre utover høsten/vinteren. Min søster og jeg tenkte vi skulle å gå å svømme i Sentralbadet neste uke, det gleder jeg meg til. Tenk så deilig at vannet bærer meg, og jeg bare jobber med musklene i ben og armer!

Ellers har vi det bra her i hjemmet. UL på onsdag, og vi forteller våre kjære foreldre snarest mulig etter det, dersom alt er bra. Har laget en liste med ting vi skal gjøre og spørre om på UL, sånn at vi ikke glemmer noe. Det er nemlig en grense til hvor mye som får plass i hjernen!

Takk for alle hilsener og klemmer. Dere er supre! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det høres slitsomt ut å være så dårlig! Håper det blir bedre etterhvert! Lykke til på UL :) Det må bli gøy å fortelle foreldre da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si at repertoiret til Harlekin er noe begrenset for tiden: Det eneste jeg gjør er å sove og spise, og gå på jobb når jeg gjør det. Ikke det meste spennende mennesket i verden, med andre ord ...

Takk for hilsen, Caya! Gleder meg til å endelig fortelle dette, da :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å se at du har det delvis bra i alle fall! Helt sikkert ikke noe greit å være konstant kvalm i fem dager, det håper jeg gir seg så fort som mulig! Kanskje de har noen gode tips når dere skal på UL?

Lykke til på onsdag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Harlekin, håper formen din blir bedre. Her har det ikke meldt seg noen kvalme, bare småbilsyk! Jeg tenker også som deg at jeg har god helsa og håper jeg slipper, men man har visst ingen garanti. Mamma var ikke dårlig med noen, og søstra mi var kvalm bare i 14 dager.

Det er sikkert litt annerledes siden du skal ha to :ler:

Jeg tuller med deg. Bare ikke jeg har tulla så mye med deg at jeg får to selv.

Jeg sa det til sambo, da fikk han være hjemme sammen med meg første året :)

Jeg spiser litt potetgull med salt når jeg er uggen (litt bilsyk). Dette hjelper for meg. :) God bedring, følger spent med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at du har det delvis bra i alle fall! Helt sikkert ikke noe greit å være konstant kvalm i fem dager, det håper jeg gir seg så fort som mulig! Kanskje de har noen gode tips når dere skal på UL?

Lykke til på onsdag! :klem:

Hei du :kose: Ja, jeg håper også det gir seg snart, men jeg skal nok klare å holde ut. Vi bergensere er tøffe, vettu! :ler: Skal legge til "tips mot kvalme" på spørsmålslisten min.

Går det bra med deg?

Hei Harlekin, håper formen din blir bedre. Her har det ikke meldt seg noen kvalme, bare småbilsyk! Jeg tenker også som deg at jeg har god helsa og håper jeg slipper, men man har visst ingen garanti. Mamma var ikke dårlig med noen, og søstra mi var kvalm bare i 14 dager.

Det er sikkert litt annerledes siden du skal ha to :ler:

Jeg tuller med deg. Bare ikke jeg har tulla så mye med deg at jeg får to selv.

Jeg sa det til sambo, da fikk han være hjemme sammen med meg første året :)

Jeg spiser litt potetgull med salt når jeg er uggen (litt bilsyk). Dette hjelper for meg. :) God bedring, følger spent med deg!

Ja, Lissi, nå må du passe deg! :skratte: Det der ordtaket med vinden, hvordan går det? "Hvis vinden snur, kan du bli slik!" Ikke helt det samme da, men ...

Kanskje jeg skal lage popcorn? Som om jeg ikke har spist nok junk i dag ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du :kose: Ja, jeg håper også det gir seg snart, men jeg skal nok klare å holde ut. Vi bergensere er tøffe, vettu! :ler: Skal legge til "tips mot kvalme" på spørsmålslisten min.

Går det bra med deg?

Ja, Lissi, nå må du passe deg! :skratte: Det der ordtaket med vinden, hvordan går det? "Hvis vinden snur, kan du bli slik!" Ikke helt det samme da, men ...

Kanskje jeg skal lage popcorn? Som om jeg ikke har spist nok junk i dag ...

Ja få i deg salt, det hjelper. Jeg har heldigvis fått dilla på sunn mat og spiser normalt og skikkelig mat. Men jeg vet jo at om jeg blir kvalm så blir det nok bare snacks. :ler:

Men ja jeg skal være forsiktig med mine muntlige utspill her :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...