Gå til innhold

emoer

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Dere her inne er skremmende flinke til og sette folk i båser mener jeg.

For det første, emoer er ikke selvskadere. Mennersker er selvskadere, og du finner selvskadere i alle former, fasonger, farger og aldersgrupper... Som regel merker du ingenting på de før du legger merke til ett arr eller 2...

Emo er så vidt jeg vet en forkortelse for EMOsjonell. Men om de er mer følsomme enn andre vil jeg ikke si sikkert, men de er kanskje litt bedre til og vise det. (hvem vet?)

Letteste måten og kjenne igjen en emo på, er vel klestilen, jeg vil velge og si at stilen er noe pirataktig, uten skipstøyet da såklart... Mye striper, sirkler, og gjerne piratsokker ;)

At Emoer gjerne sitter på bakken fremfor benker og lignende kan jeg godt forså... er du en liten gjeng ute og går, så er bakken mer bruksvenlig mener jeg. Man kan sette seg i ring, og faktisk få øyekontakt med alle du prater med, istedenfor bare sidemannen. Jeg foretrekker ofte og sitte på bakken selv.

Emo er blitt en stil nå, og det vil altid være en stil her i landet som skiller seg ut ifra alle andre. Tenk tilbake før emoene, hvem var det da?

Istedenfor og se ned på de som er emo, se heller på deg selv, er du faktisk så mye bedre? Var du sikker på hvem du var når du var på den alderen der?

Flott sagt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Anonym_*

Emo er engelsk og betyr emotional.. altså følelsesmessig. Emo er ikke noen som går i svart, som er deprimerte og kutter seg. Det er heller ikke fjortiss folk heller! Hvis man er såkalt emo har man mye følelser, eller viser følelsene bedre. Emoer er akkurat som deg! uansett hvilken stil du har. EMO ER FAEN MEG IKKE STIL! got it? good!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emo er engelsk og betyr emotional.. altså følelsesmessig. Emo er ikke noen som går i svart, som er deprimerte og kutter seg. Det er heller ikke fjortiss folk heller! Hvis man er såkalt emo har man mye følelser, eller viser følelsene bedre. Emoer er akkurat som deg! uansett hvilken stil du har. EMO ER FAEN MEG IKKE STIL! got it? good!

Fortell det til alle emoene som vrimler rundt omkring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Anonym_*

Emoer er AKKURAT SOM DEG! de er ikke på en spesiell politisk side.. de holder ikke til på et spesielt sted.. Emoer er ikke fjortisser eller noe lignene. Emo er noen folk som er følelsesmessige eller viser følelsene sine litt mer enn andre. det er ikke folk som går rundt i svart, kutter seg selv eller prøver å vise seg fram! HVA FEILER DET FOLK? hjelpes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emoer er AKKURAT SOM DEG! de er ikke på en spesiell politisk side.. de holder ikke til på et spesielt sted.. Emoer er ikke fjortisser eller noe lignene. Emo er noen folk som er følelsesmessige eller viser følelsene sine litt mer enn andre. det er ikke folk som går rundt i svart, kutter seg selv eller prøver å vise seg fram! HVA FEILER DET FOLK? hjelpes.

Nå har du nettopp fornærmet en mengde emo-inspirerte ungdommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest xX2dWoLfXx

Hva er en Emo, et hett tema virker det som :)

Okay en emo er så mye.

Emo kan være kulturen, musikken, moten eller livsstilen.

Musikken kan deles opp i, mener jeg (2 hovedgrupper) egentlig Mange :)

Det før rundt år 2000, som starta på 80tallet (Mineral, Moss Icon, Texas is the Reason) osv. (Høres ut som en blanding av punk, alternativ rock og jazz).

Det etter 2000 (A.F.I, Hawthorne Heights, Aiden, 30 seconds to Mars, Escape The Fate, Paramore) osv. (Veldig store ulikheter i hvordan dette høres ut. Vanligvis mer inspirert av metal virker det som).

Moten er også veldig forskjellig, og har forandret seg veldig på en kort periode. Det man som regel kjenner best igjen en emo etter, er hårfargen og skotypen. :P

Det finnes også en del logoer som er fremtredende. Som hodeskaller, hjerter, striper og mønstere som ser blodige ut.

Fargekombinasjonene kan variere veldig, men som regel de man legger mest merke til går som regel med lilla, mørkeblått, rødt, sort, rosa. <3<3

Svært få emo'er sier de er emo fordi det går imot det å være emo. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stereotypisk emo:

-Liker manga (japansk tegnefilm), bruker mange japanske smilies når hun skriver og er generelt ofte tilhenger av japansk populærkultur

-Har tung lugg som slutter rett ovenfor de kraftig sminkede øynene. Håret er som regel farget svart, men har ofte innslag av f.eks rødt eller blått.

-Blek hud, ofte piercinger

-Som profilbilde på Nettby ol. har hun et bilde av seg selv tatt ovenfra og skrått nedover, hvor hun titter sørgmodig inn i kameraet

-Bruker stripete pulsvanter, har masse buttons ol på vesken sin, går i ganske androgyne klær som gjerne ser litt slitte ut

-Hører på Tokio Hotell

-Føler selv at hun er ekstremt spesiell og annerledes, og lager alltid sære profiler på nettsamfunn

-Mindre mørk enn en gother eller metaltilhenger, mindre freaka enn en pønker, mindre feminin enn en gothic lolita

-Ofte deprimert, ofte selvkutter. Men kanskje enda oftere: Faker depresjon for å passe inn i stilens deprimerte image

-Skriver bloddryppende, triste dikt

-Gjør små rare ting for å vise hvor annerledes hun er. F.eks som å sitte på bakken i stedenfor å bruke krakken som står 5 meter bortenfor.

Det er min (stereotypiske) oppfatning av dagens unge emoer og!

I tillegg så synes jeg de virker litt overlegne, de er f eks fast bestemt på at deres musikk (Tokio Hotel eller My Chemical Romance) er uendelig mye bedre enn alt annet. De klager på at de blir dømt på utseende, når de selv er de mest dømmende av alle. De ser ned på "bimboer" og tror de er så mye mer spesielle, når de selv bare følger en trend. Emoer tror fast på sin egen særegne individualitet, men man kan jo spørre seg hvor individuelle de egentlig er når alle i gjengen kler seg helt likt.

Jeg jobber på et kjøpesenter hvor det henger en emo-gjeng. De labber rundt og prater og skriker og har det morsomt som alle andre fjortiser. Favoritt-hobbyen er å stå i en platebutikk og bla i pop-avdelingen og si "HAHAHA, britney spears, fy faen".

Ser på det mest som en stil mange klamrer seg til i perioden når man er usikker på seg selv og trenger litt tilhørighet. Regner med det er en uskyldig fase for de fleste. Selvkuttingen er nok ganske oppskrytt, men de dveler litt mer ved det deprimerende f eks ved å skrive elendige dikt om hvor mørkt og trist alt er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...