Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Emo er en stil og musikksjanger. Noen sier at det kommer av ordet emo Emotional, og at en person som er emo er følelsesfull.

Noen mener at følelsesfulle-emoer er triste, men det synes jeg er tull for de er like forskjellige som alle andre. Om en emo kutter seg eller er deppa, er det vel ikke fordi man er emo. Og om det skulle stemme, burde man kanskje tenke at personen lider av andre ting enn "emo". Kanskje Emosyndromet.

Isåffall er Emo en Stil og en musikksjanger

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Sånn ellers virker de få jeg har blitt kjent med som hyggelige og høflige folk, muligens i større grad enn blant "vanlig" ungdom hvor det ser ut til å eksistere overdreven fokus på popularitet og materielle goder. Ville ikke karakterisert gruppen som oppmerksomhetssyk, det virker som de kler seg slik mest for å vise tilhørighet til sine egne, ikke for at vi andre skal gi dem så veldig mye oppmerksomhet.

Oj, endelig en som faktisk sier dette så rett!!!

Gjest BettyBluuuue
Skrevet
Jeg lurer også på hva en emo er!! Har bare dannet meg et eget bilde, som det er stor sansynlighet for at jeg kan ha fordreid litt, eller muligens også mer enn litt.. Altså -kler seg i sort, sort og sort. Tenker nedsettende tanker om seg selv og alle og hele verden. Er, eller ihvertfall fremstår som, apatisk og ikke-glad. Sminker rare greier rundt øynene; eller er det ikke de som gjør det kanskje???Der ser dere... Guide meg!!

Ja.. jeg skal guide deg. "Hva er en tennåringsjente" nå til dags og alltid-dags. Den jeg tror du snakker om er Britney spears i musikksjangeren Lucky, eller var det slave?

Skrevet
Ja.. jeg skal guide deg. "Hva er en tennåringsjente" nå til dags og alltid-dags. Den jeg tror du snakker om er Britney spears i musikksjangeren Lucky, eller var det slave?

:eeeh::klovn:

Skal sette meg ned og prøve å finne sanger i musikksjangeren Lucky jeg nå; og etterpå i slave-sjangeren. Lurer på hvem beste mannlige artist i slave-sjangeren er..

Gjest ninna_mor
Skrevet

Emo kommer av det engelske ordet emotional cutter, emoer er selvskadere. Selvskadere går ikke rundt å ser sure ut, de faker smil for å skjule over smerten. Det er en dyp hemmelighet som de aller helst vil holde for seg selv. Jeg selv begynnte å kutte meg når foreldrene mine skilte seg og det oppstod masse problemer i familien. Det ble rett og slett alt for mye for meg.Men jeg kler meg ikke i sort, bruker ikke sterk eyeliner, jeg elsker rett og slett hvite gensere og kler meg som alle normale tenåringer(jeg er femten<3), bruker også lys/søt sminke. De emoene du tenker på som kler seg merkelig og bruker hard svart sminke kler seg bare etter musikk smaken sin, men selvom de blir kalt emoer så betyr det ikke at de kutter seg selv . Håper jeg forklarte det forståelig<3

Skrevet
Emo kommer av det engelske ordet emotional cutter, emoer er selvskadere. Selvskadere går ikke rundt å ser sure ut, de faker smil for å skjule over smerten. Det er en dyp hemmelighet som de aller helst vil holde for seg selv. Jeg selv begynnte å kutte meg når foreldrene mine skilte seg og det oppstod masse problemer i familien. Det ble rett og slett alt for mye for meg.Men jeg kler meg ikke i sort, bruker ikke sterk eyeliner, jeg elsker rett og slett hvite gensere og kler meg som alle normale tenåringer(jeg er femten<3), bruker også lys/søt sminke. De emoene du tenker på som kler seg merkelig og bruker hard svart sminke kler seg bare etter musikk smaken sin, men selvom de blir kalt emoer så betyr det ikke at de kutter seg selv . Håper jeg forklarte det forståelig<3

Så du er emo fordi du kutter deg? Neiii gi deg nå:P Gi deg nå;)

STOPP!!!!!

Skrevet
Emo er en stil og musikksjanger. Noen sier at det kommer av ordet emo Emotional, og at en person som er emo er følelsesfull.

Noen mener at følelsesfulle-emoer er triste, men det synes jeg er tull for de er like forskjellige som alle andre. Om en emo kutter seg eller er deppa, er det vel ikke fordi man er emo. Og om det skulle stemme, burde man kanskje tenke at personen lider av andre ting enn "emo". Kanskje Emosyndromet.

Isåffall er Emo en Stil og en musikksjanger

Henger meg på her

Gjest Lamia Lenis
Skrevet

HeheheHÆHÆHÆ!!! :scorpis::legrine:

Skrevet

Hehe

:klappe:

Skrevet

EMO er et uttrykk som ikke bruktes for noen år siden. Folk har kledd seg i svart lenge, men det hette bare ikke EMO før, vet ikke hvordan uttrykket er kommet inn i samfunnet. Brukes vertfall veldig hyppig, var ikke sånt før! Skru tiden 10 år tilbake, ingen ville ant hva du pratet om. Er nå under 1 år siden jeg hørte d!

Skrevet

Stereotypisk emo:

-Liker manga (japansk tegnefilm), bruker mange japanske smilies når hun skriver og er generelt ofte tilhenger av japansk populærkultur

-Har tung lugg som slutter rett ovenfor de kraftig sminkede øynene. Håret er som regel farget svart, men har ofte innslag av f.eks rødt eller blått.

-Blek hud, ofte piercinger

-Som profilbilde på Nettby ol. har hun et bilde av seg selv tatt ovenfra og skrått nedover, hvor hun titter sørgmodig inn i kameraet

-Bruker stripete pulsvanter, har masse buttons ol på vesken sin, går i ganske androgyne klær som gjerne ser litt slitte ut

-Hører på Tokio Hotell

-Føler selv at hun er ekstremt spesiell og annerledes, og lager alltid sære profiler på nettsamfunn

-Mindre mørk enn en gother eller metaltilhenger, mindre freaka enn en pønker, mindre feminin enn en gothic lolita

-Ofte deprimert, ofte selvkutter. Men kanskje enda oftere: Faker depresjon for å passe inn i stilens deprimerte image

-Skriver bloddryppende, triste dikt

-Gjør små rare ting for å vise hvor annerledes hun er. F.eks som å sitte på bakken i stedenfor å bruke krakken som står 5 meter bortenfor.

Gjest Gjest_Aha_*
Skrevet
Stereotypisk emo:

-Gjør små rare ting for å vise hvor annerledes hun er. F.eks som å sitte på bakken i stedenfor å bruke krakken som står 5 meter bortenfor.

Da er jeg veldig annerledes jeg da. Da tror jeg at du ville blitt sjokka over hva som kan finnes på! Hahah

Hva er det med det her da?

Hva er en typisk trance person, techno person, babe, osv... det er ikke så annerledes!

Hørt på makan! Har dere sett andre mennesker rundt om kring?

Skrevet

Har mange forskjellige venner, forskjellige miljøer, forskjellige "søte rare personligheter". Ingen er typisk... eller joda, såklart. Har man med en EMO å gjøre, eller:

Typisk babe:

Typisk trance:

Typisk techno:

Typisk rocka:

Typisk kvinne:

Typisk Mann:

Typisk svartkledd:

Typisk metall:

Typisk gother:

Typisk 14iss:

Typisk jente:

Typisk gutt:

Typisk mor:

Typisk far:

Typisk typisk typisk... Om dere ser sånn her på folk, så forundrer det meg ikke om dere i det hele tatt kan kjenne noen eller i hvertfall-

"komme åverens" med folk! Jammen, hvor i alle dager er den trangen etter å kamme folk hæ? Skaff dere noe...ett eller annet. Det her gidder jeg ikke :P

Arg, merker at jeg bare blir trist og provosert.

Skrevet
Da er jeg veldig annerledes jeg da. Da tror jeg at du ville blitt sjokka over hva som kan finnes på! Hahah

Hva er det med det her da?

Hva er en typisk trance person, techno person, babe, osv... det er ikke så annerledes!

Hørt på makan! Har dere sett andre mennesker rundt om kring?

Har mange forskjellige venner, forskjellige miljøer, forskjellige "søte rare personligheter". Ingen er typisk... eller joda, såklart. Har man med en EMO å gjøre, eller:

Typisk babe:

Typisk trance:

Typisk techno:

Typisk rocka:

Typisk kvinne:

Typisk Mann:

Typisk svartkledd:

Typisk metall:

Typisk gother:

Typisk 14iss:

Typisk jente:

Typisk gutt:

Typisk mor:

Typisk far:

Typisk typisk typisk... Om dere ser sånn her på folk, så forundrer det meg ikke om dere i det hele tatt kan kjenne noen eller i hvertfall-

"komme åverens" med folk! Jammen, hvor i alle dager er den trangen etter å kamme folk hæ? Skaff dere noe...ett eller annet. Det her gidder jeg ikke :P

Arg, merker at jeg bare blir trist og provosert.

Det er jo en grunn til at det heter emo da, og gother og pønker; de skiller seg ut på en eller annen måte! Akkurat som at noen har en rocka stil, klassisk stil, glam-stil, hiphop-stil. Det ble jo spurt etter hva som var typisk for emoene! Dere får bare bli så triste og provoserte dere bare vil, men jeg regner med at de som kler og ter seg som pønkere gjør det fordi de vil være pønkere. Hiphoperne kler seg også på en spesiell måte, som er ulik den klassiske stilen f.eks. Hva er det som er så jæla trist med det da!?? Emo er en egen gruppe, hvis ikke hadde emo vært et eget uttrykk.

:slåss:

Gjest Gjest_Tuva_*
Skrevet
Det er jo en grunn til at det heter emo da, og gother og pønker; de skiller seg ut på en eller annen måte! Akkurat som at noen har en rocka stil, klassisk stil, glam-stil, hiphop-stil. Det ble jo spurt etter hva som var typisk for emoene! Dere får bare bli så triste og provoserte dere bare vil, men jeg regner med at de som kler og ter seg som pønkere gjør det fordi de vil være pønkere. Hiphoperne kler seg også på en spesiell måte, som er ulik den klassiske stilen f.eks. Hva er det som er så jæla trist med det da!?? Emo er en egen gruppe, hvis ikke hadde emo vært et eget uttrykk.

Men å få de frem på en så negativ måte. Det må man faktisk få lov til å reagere på. Handler ikke om grunnen til å være emo, punker og at de kaller seg det. Handler om måten de blir sett på i denne tråden...

Så jeg er veldig enig med de to gjestene.

Hadde jeg spurt en venninne som er emo, "Hva er emo, og alle disse spøresmålene", ville hun ikke blitt sint. Men da hadde jeg kanskje fått et mer seriøst svar enn her...

Skrevet
Men å få de frem på en så negativ måte. Det må man faktisk få lov til å reagere på. Handler ikke om grunnen til å være emo, punker og at de kaller seg det. Handler om måten de blir sett på i denne tråden...

Så jeg er veldig enig med de to gjestene.

Hadde jeg spurt en venninne som er emo, "Hva er emo, og alle disse spøresmålene", ville hun ikke blitt sint. Men da hadde jeg kanskje fått et mer seriøst svar enn her...

Ja jøss, folk må bare reagere. Alle skjønner jo at man ikke kan skjære alle emoer under én kam, men et eller annet må de jo ha til felles for å kunne "havne i samme gruppe". Det var det det ble spurt etter. Jeg for eksempel, ante ikke hva en emo var. At noen velger å utdype det veldig bastant får være deres sak. Kan ikke alle dere gjestene som er uenige si hva dere forbinder med emo da, så får dere det "riktig"?

Gjest Gjest_Tuva_*
Skrevet
Kan ikke alle dere gjestene som er uenige si hva dere forbinder med emo da, så får dere det "riktig"?

Ja, nå ble det andre boller

Skrevet
Ja, nå ble det andre boller

*Venter i spenning*

Gjest BlomstenBlummen
Skrevet

Vil si at med det samme jeg leser "de er bare selvskadere og triste" orker jeg ikke å lese videre. Det er vel bare de emoene som absolutt skal ta all plassen og dramaet, fordi de legger seg sånn åver alle med det. Også blir det snappet opp av folk som digger å se akkurat slik på folk, også tror de at "Nå har jeg funnet ut hva det er, og sånn er de hele gjengen". De har vel aldri sett en glad emo fordi drama og nedsettende ting er mer spennende å synes noe om.

Folk som sperrer opp øynene i stor interesse med det samme man snakker om dumme ting!

Gikk på en stor skole på videregående. Mange rocka, emoer, pønkere og metalfolk og lignende. De var kjempe kule:D Snasne mennesker med kjempe kul humor og hadde fin innstilling på det meste. Synes de alltid var imøtekommende og høflige og glade.

Savner glemmen :) ) ) )

Skrevet

Dere her inne er skremmende flinke til og sette folk i båser mener jeg.

For det første, emoer er ikke selvskadere. Mennersker er selvskadere, og du finner selvskadere i alle former, fasonger, farger og aldersgrupper... Som regel merker du ingenting på de før du legger merke til ett arr eller 2...

Emo er så vidt jeg vet en forkortelse for EMOsjonell. Men om de er mer følsomme enn andre vil jeg ikke si sikkert, men de er kanskje litt bedre til og vise det. (hvem vet?)

Letteste måten og kjenne igjen en emo på, er vel klestilen, jeg vil velge og si at stilen er noe pirataktig, uten skipstøyet da såklart... Mye striper, sirkler, og gjerne piratsokker ;)

At Emoer gjerne sitter på bakken fremfor benker og lignende kan jeg godt forså... er du en liten gjeng ute og går, så er bakken mer bruksvenlig mener jeg. Man kan sette seg i ring, og faktisk få øyekontakt med alle du prater med, istedenfor bare sidemannen. Jeg foretrekker ofte og sitte på bakken selv.

Emo er blitt en stil nå, og det vil altid være en stil her i landet som skiller seg ut ifra alle andre. Tenk tilbake før emoene, hvem var det da?

Istedenfor og se ned på de som er emo, se heller på deg selv, er du faktisk så mye bedre? Var du sikker på hvem du var når du var på den alderen der?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...