Gjest Gjest Skrevet 4. september 2008 #1 Del Skrevet 4. september 2008 Jeg skjønner ikke all denne kritikken mot disse emoene. Det er greit at de er oppmerkomhetsyke og ser helt sprø ut. Men de er da ganske få?!! Jeg kjenner ingen emoer og lurer rett og slett på hvor de holder til. Hvilken politisk side er de på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 4. september 2008 #2 Del Skrevet 4. september 2008 De fleste emoer er vel bare fjortiser som jeg vet om hvertfall, så noen politisk side står de nok ikke på. Og kjenner ingen, men det er flere av de i byen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Mim* Skrevet 4. september 2008 #3 Del Skrevet 4. september 2008 Det er i alle fall få av dem blant småbanrsmødre i trettiåra. Kjenner ingen, jeg, men det hender jeg ser noen gå gjennom Storgata her. De smiler ikke, nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2008 #4 Del Skrevet 4. september 2008 Hvor de er? Hjemme med foreldrene, i butikken og på byn slik som alle andre. De har nok ikke hemmelige tilholdssted eller er husokkupanter eller noe slikt, hihi. Politisk rettning? Det fører vel ikke med en politisk rettning med en spesifikk klessil og musikksmak. Emo er bare en spesiell stilrettning og har ingen betydning ut over det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 4. september 2008 #5 Del Skrevet 4. september 2008 Tror ikke det har noe som helst med politikk å gjøre. Ellers holder de nok til i en grotte under jorden, der de utfører sin onde gjerning i nattens mulm og mørke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
feuerstein Skrevet 4. september 2008 #6 Del Skrevet 4. september 2008 Har en følelse av at av de få som er politisk aktive er det overveiende på venstresiden, opprør mot samfunnet og alt det der som emoenes foreldre selv skrek om da de var unge. Kjenner dog en rimelig konservativ katolikk som hvertfall på utseende faller inn under emo-begrepet. Sånn ellers virker de få jeg har blitt kjent med som hyggelige og høflige folk, muligens i større grad enn blant "vanlig" ungdom hvor det ser ut til å eksistere overdreven fokus på popularitet og materielle goder. Ville ikke karakterisert gruppen som oppmerksomhetssyk, det virker som de kler seg slik mest for å vise tilhørighet til sine egne, ikke for at vi andre skal gi dem så veldig mye oppmerksomhet. Ikke bland selvskading og emo ("mine" emo ble hvertfall mektig irritert da jeg antok at det var en sammenheng), de fleste emo skal ha det rimelig greit med seg selv, det er de få emo som er selvskadere som får uforholdsmessig mye oppmerksomhet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lamia Lenis Skrevet 4. september 2008 #7 Del Skrevet 4. september 2008 Jeg kjenner et par "emoer" ja. De ser i hvert fall sånn ut i klesveien. Og de er helt vanlige. Ganske blide og glade også faktisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 4. september 2008 #8 Del Skrevet 4. september 2008 Men hva er egentlig en emo? Jeg har ikke skjønt det enda... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2008 #9 Del Skrevet 4. september 2008 Men hva er egentlig en emo? Jeg har ikke skjønt det enda... Takk! Da er vi to Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pittie Skrevet 4. september 2008 #10 Del Skrevet 4. september 2008 (endret) Hva har man ikke wikipedia for ? http://no.wikipedia.org/wiki/Emo Jeg selv var i det man kaller "satanist" og emo miljø. Mange av de gir blanke i politikk og noen er sterkt opptatt av det. De er som alle andre og intresserer seg i forskjellige partier. Jeg må få sakt at denne gruppen mennekser var de beste vennene jeg noensinne har hatt. De forstår deg, snakker om musikk istedet for "bimbo" sminke etc.. Mange av disse er slett ikke fjortisser, mange nærmer seg 30 år. Jeg selv var bare i en fase, men endel av den jeg var er i meg enda. Jeg liker samme musikken og jeg kan ha dype samtaler med de, eller ufattelig usaklige og morsomme samtaler. Uh.. Føler jeg snakker som om de skulle vært sin egen rase. Emo'er og folk som ligner på emo'er er ikke egen rase, men som meg og deg Edit Legge til: vi/de holder til på lumbugne puber, hjemme å hører på musikk og prater etc. Ikke så altfor gøy å gå mye offentlig når folk glaner og sier stygge ting. Endret 4. september 2008 av pittie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bomullstrusa Skrevet 4. september 2008 #11 Del Skrevet 4. september 2008 Jeg lurer også på hva en emo er!! Har bare dannet meg et eget bilde, som det er stor sansynlighet for at jeg kan ha fordreid litt, eller muligens også mer enn litt.. Altså -kler seg i sort, sort og sort. Tenker nedsettende tanker om seg selv og alle og hele verden. Er, eller ihvertfall fremstår som, apatisk og ikke-glad. Sminker rare greier rundt øynene; eller er det ikke de som gjør det kanskje???Der ser dere... Guide meg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pittie Skrevet 4. september 2008 #12 Del Skrevet 4. september 2008 Hmm.. jeg mener ut ifra hva jeg har erfart fra dem, er at de rett og slett har noe tungt i livet. Som meg selv når jeg hadde en periode. Man ønsker gjerne ikke å snakke så mye om det, men når man er blant "emoer" så føler man at de forstår deg uten å behøve å snakke. Man oppmuntrer hverandre, forekom aldri noe mobbing av noe slag. (bortsett fra blonde 13-åringer med svart eyeliner på leppene som trodde de var "in") Og musikken da. Den spiller en utrolig stor rolle. Jeg aner selv ikke hvor det kommer av at bandmedlemmer i metal av div sorter kler seg i sort,nagler og sminker seg. Men det smitter over til de som hører på det og. Alt i alt så kler de seg bare slik fordi de trives slik. Akkurat som en sossegutt med rosa svettebånd. De bruker jo andre farger og. Det morsomste jeg husker er en venninne fra det miljøet hadde vaskedag. Hadde på seg rosa genser og joggebukse De sminker gjerne seg selv. De liker det. Og hele gjengen er en gjeng gladaper :D gjerne med noe vondt inni seg. Jeg er foresten ufattelig dårlig til å forklare for meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bomullstrusa Skrevet 4. september 2008 #13 Del Skrevet 4. september 2008 Hmm.. jeg mener ut ifra hva jeg har erfart fra dem, er at de rett og slett har noe tungt i livet. Som meg selv når jeg hadde en periode. Man ønsker gjerne ikke å snakke så mye om det, men når man er blant "emoer" så føler man at de forstår deg uten å behøve å snakke. Man oppmuntrer hverandre, forekom aldri noe mobbing av noe slag. (bortsett fra blonde 13-åringer med svart eyeliner på leppene som trodde de var "in") Og musikken da. Den spiller en utrolig stor rolle. Jeg aner selv ikke hvor det kommer av at bandmedlemmer i metal av div sorter kler seg i sort,nagler og sminker seg. Men det smitter over til de som hører på det og. Alt i alt så kler de seg bare slik fordi de trives slik. Akkurat som en sossegutt med rosa svettebånd. De bruker jo andre farger og. Det morsomste jeg husker er en venninne fra det miljøet hadde vaskedag. Hadde på seg rosa genser og joggebukse De sminker gjerne seg selv. De liker det. Og hele gjengen er en gjeng gladaper :D gjerne med noe vondt inni seg. Jeg er foresten ufattelig dårlig til å forklare for meg Hmm.. Jah. Hehe. Greit å bare kle seg i noe sort og henge med andre som kler seg i sort, og så kan de bare henge sammen, og ikke prate sammen, fordi de forstår hverandre uansett! Mener ikke å sette meg selv høyere her altså, men det er jo litt spesielt da! En skulle jo tro at det vonde du beskriver, som de bærer inni seg, ville blitt lettere å bære om man kunne snakket med noen om det. Skjønner det ikke ennå heller jeg, hva en emo EGENTLIG er altså. Tar gjerne imot enda mer rettledning. Greit å skjønne hvem man har med å gjøre, liksom, istedet for å forhåndsdømme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 5. september 2008 #14 Del Skrevet 5. september 2008 Nei nei nei, dagens emo er langt fra de gamle emoene. Og virker som om mange blander metal/goth med emo her Emoene er i mange tilfeller ganske fargerike Dette er slik dagens emo er: http://img1.blogcu.com/images/k/r/a/kraltv...-pictures-2.jpg http://www.fashionshanty.com/images/emo/gi...emo-haircut.jpg http://www.uniquepicturehunter.com/wp-cont...-pictures-8.jpg http://i306.photobucket.com/albums/nn253/bambibabe69/Emo.jpg http://i108.photobucket.com/albums/n37/eMo...664169707_l.jpg http://i181.photobucket.com/albums/x222/di...monew/emo-7.jpg De fleste rundt her er ganske fargerike som sagt, som oftest har de rose tutu skjørte, grønne og svarte strømpebukser, svarte sko med rosa liser, rosa og svart topp og masse sløyfer, spenner, hårbøyler i håret sitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lamia Lenis Skrevet 5. september 2008 #15 Del Skrevet 5. september 2008 http://i108.photobucket.com/albums/n37/eMo...664169707_l.jpg Yummy!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pittie Skrevet 5. september 2008 #16 Del Skrevet 5. september 2008 Hm.. Det er egentlig kanskje vansklig å si HVA en emo er, annet enn et menneske. For de er stort sett ikke noe annet En må bare oppleve dem for å i det hele tatt forstå dem, som med alle mennesker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pittie Skrevet 5. september 2008 #17 Del Skrevet 5. september 2008 Jeg ser foresten på slike som du nevner Annchristin86 som en egen sjanger. Slags fjortispunk eller noe (ikke vondt ment altså) De kler seg uskyldig og sukkersøtt, da blir det litt off for min del når det gjelder satanister, emoer, gothere, metalheads og punkere. Derfor liker jeg å kalle de fjortispunk og emopunk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søtpotita Skrevet 5. september 2008 #18 Del Skrevet 5. september 2008 De fleste rundt her er ganske fargerike som sagt, som oftest har de rose tutu skjørte, grønne og svarte strømpebukser, svarte sko med rosa liser, rosa og svart topp og masse sløyfer, spenner, hårbøyler i håret sitt. Er eg ein emo? :klø: Eg likar det du skriv over her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 5. september 2008 #19 Del Skrevet 5. september 2008 Er eg ein emo? :klø: Eg likar det du skriv over her... Det kommer egentlig ann på hvordan du kombinerer det.. Noen er bare litt mer cyber enn dagens emo.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HeavenSakeMommy Skrevet 6. september 2008 #20 Del Skrevet 6. september 2008 Det er i alle fall få av dem blant småbanrsmødre i trettiåra. Kjenner ingen, jeg, men det hender jeg ser noen gå gjennom Storgata her. De smiler ikke, nei. Jeg smiler stort sett ikke jeg heller. Men jeg smiler når jeg har det koselig med meg selv, men vet ikke om jeg alltid har det like koselig med meg selv når jeg går ned gata. Jeg liker å smile til venner, når jeg snakker i tlf. Når jeg danser smiler jeg heller ikke. Jeg er ikke blandt småbarnsmødrene, men jeg ser dem gå nedover gaten. De smiler ikke, nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå