Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Du som opererte hos Dr Lars Haasted, lenge siden du postet dette innlegget, men hvordan gikk det? Vurderer samme klinikk selv, men vanskelig å finne erfaringer! Setter utrolig pris på svar :) 

Endret av Lea93
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen her inne som har erfariger med Christiana park klinikk? Vurderer å gjennomføre neseplastikk der. Setter veldig pris på svar og tips! 

Skrevet

Jeg er så redd nå. Opererte meg forrige torsdag, og etter ca 2 dager så jeg at nesa mi gikk mer oppover slik det var planlagt. Nå når jeg ser fra siden synes jeg ikke den går så veldig mye opp lengre og den ser like lang ut som før jeg opererte:( Skal fjerne gipsen på torsdag og er sinnsykt redd for at ingenting skal være forandret. Hva i all verden gjør jeg da? Jeg vet jo at nesa er hoven osv, men regner med at NOE forskjell skal man se etter at gipsen er av..

Skrevet

Høres så skummelt ut når man venter på å få se endelig resultat! Mest sannsynelig er det nok hevelsen som gjør at det ikke ser ut som forventet enda, lest flere innlegg der det blir bedre etter litt tid. Så prøv å ikke skrem deg selv opp. Håper du blir fornøyd når hevelsen har gått mer ned ! Hvor opererte du deg? (Får ikke gått lengre opp i forumet på mobilen for å se om du har skrevet det alt) 

Skrevet
3 minutter siden, Lea93 skrev:

Høres så skummelt ut når man venter på å få se endelig resultat! Mest sannsynelig er det nok hevelsen som gjør at det ikke ser ut som forventet enda, lest flere innlegg der det blir bedre etter litt tid. Så prøv å ikke skrem deg selv opp. Håper du blir fornøyd når hevelsen har gått mer ned ! Hvor opererte du deg? (Får ikke gått lengre opp i forumet på mobilen for å se om du har skrevet det alt) 

Ååh, håper bare så inderlig at det blir bra! Har tross alt betalt 60tusen.. men gipsen gjør jo at jeg ikke ser annet enn nesetippen. Er umulig å se neseryggen, heh. Men opererte hos akademiklinikken! Har hørt ar noen har fått 3d bildet kliss likt etter operasjonen. Jeg forventer ikke 100% likhet, men at det hvertfall går an å se en likhet😐

• Liker 1
Skrevet

Tipper det blir bra jeg! :) Åhh du er heldig som har fått gjennomført noe jeg tipper du har hatt lyst til lenge! Vurderer faktisk wellness travels selv, i Lithauen! Føles litt sykt, men virker veldig bra. Du så ikke noe om dem før du bestemte deg for akademiklinikken? 

Skrevet
17 timer siden, Lea93 skrev:

Tipper det blir bra jeg! :) Åhh du er heldig som har fått gjennomført noe jeg tipper du har hatt lyst til lenge! Vurderer faktisk wellness travels selv, i Lithauen! Føles litt sykt, men virker veldig bra. Du så ikke noe om dem før du bestemte deg for akademiklinikken? 

Satser på det! Jeg var kun innom tanken å gjøre det i utlandet, men føltes mer "trygt" å gjøre det her ettersom jeg ikke aner hvordan det er hvis man ikke skulle bli fornøyd. Er sikkert ordninger der om det skulle skje, men har bare hørt så mye bra om Bjørn!

Skrevet (endret)
På 25.4.2017 den 18.54, fannyfab skrev:

Satser på det! Jeg var kun innom tanken å gjøre det i utlandet, men føltes mer "trygt" å gjøre det her ettersom jeg ikke aner hvordan det er hvis man ikke skulle bli fornøyd. Er sikkert ordninger der om det skulle skje, men har bare hørt så mye bra om Bjørn!

Hei! 

Jeg vurderer også å operere hos Bjørn Tvedt, men er fortsatt litt i tankeboksen enda. Er du fornøyd med resultatet hittil etter at du fikk tatt av gipsen? Og hvordan var den første uken mtp. smerter osv? :)

Endret av Limanie55
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Limanie55 skrev:

Hei! 

Jeg vurderer også å operere hos Bjørn Tvedt, men er fortsatt litt i tankeboksen enda. Er du fornøyd med resultatet hittil etter at du fikk tatt av gipsen? Og hvordan var den første uken mtp. smerter osv? :)

Er veeldig fornøyd!! Er enda ganske hoven på nesetippen. Jeg må også tape nesa i 2 mnd. Utrolig glad for at jeg valgte han og de som jobber der er bare helt fantastiske:-D Jeg hadde ikke vondt i det hele tatt, var kun litt slapp de to første dagene!

Anonymkode: 736cc...b78

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er veeldig fornøyd!! Er enda ganske hoven på nesetippen. Jeg må også tape nesa i 2 mnd. Utrolig glad for at jeg valgte han og de som jobber der er bare helt fantastiske:-D Jeg hadde ikke vondt i det hele tatt, var kun litt slapp de to første dagene!

Anonymkode: 736cc...b78

Så utrolig bra at du er fornøyd! :D Har hørt mye bra om han, men er så sykt skummelt! Litt beroligende å høre at du ikke har hatt vondt, for det er jeg litt redd for. Det og narkosen! Gjorde du mye med nesen? 

AnonymBruker
Skrevet

noen her som har opplevd nesen er kjempe hard? At det nesten kjennes ut som om hele nesen er ben :)

Anonymkode: 2f1a8...f78

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

noen her som har opplevd nesen er kjempe hard? At det nesten kjennes ut som om hele nesen er ben :)

Anonymkode: 2f1a8...f78

Ja, har gått 4 måneder siden operasjon og tippen min er fortsatt veldig hard, samtidig har jeg lite "følelse" i tippen. . Fått beskjed om at dette er vanlig og at den følelsen vil forsvinne litt etter hvert. 

Skrevet

Noen som har erfaringer med Gorm Bretteville? Og er blåmerkene mulig å sminke over når man har tatt av bandasjen eller er de fortsatt for sterke etter en drøy uke? 

Skrevet
På Tuesday, April 25, 2017 den 18.54, fannyfab skrev:

Hvordan er resultatet ditt nå? Fornøyd? 

• 3 uker senere...
Skrevet

Hei dere!

J19 som har veldig lyst på neseoperasjon! Greia er at jeg kommer mest sannsynlig til å gjøre det i Norge, grunnet det blir for dyrt å dra til utlandet, men hadde definitivt dratt til USA for å få det utført.

Men dilemmaet her er at jeg vet ikke hvem jeg skal velge av TVEDT eller HAUG (Akademiklinikken eller Aleris Nobel). Har hørt fordeler og ulemper med begge:

- TVEDT: lukket operasjon, er tydeligvis flinkere til å endre på nesetippen. Dyktig. Konsultasjon: 500kr. Dyrt alt i alt.

- HAUG: åpen operasjon (man får arr etter operasjonen), svakeste området er nesetippen fht. tvedt. Men har gitt bra resultater til     pasienter. Gratis konsultasjon. Billigere fht. akademiklinikken.

Min nese akkurat nå har en hump i neseryggen, den er lang og bred i tuppen. Altså når jeg smiler/ler med tennene så dras nesa nedover, og blir bredere. Jeg ønsker altså å fjerne humpen på nesa samt. gjøre nesetuppen smalere/mindre og litt oppover.

Noen av dere som har fått utført operasjon i en av klinikkene som kan si om resultatene dere fikk og om det ble som dere ønsket?

Skal bestille konsultasjonstime snart, så trenger litt erfaringer så fort som mulig. Takk! :)

Nesa mi ser ikke ut som på før bildet, men vil altså ha noe i nærheten av etter-bildet til hun brunetten

3666956a14ac01d14319139c6bae8898.jpg

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, Anonymlove98 skrev:

Hei dere!

J19 som har veldig lyst på neseoperasjon! Greia er at jeg kommer mest sannsynlig til å gjøre det i Norge, grunnet det blir for dyrt å dra til utlandet, men hadde definitivt dratt til USA for å få det utført.

Men dilemmaet her er at jeg vet ikke hvem jeg skal velge av TVEDT eller HAUG (Akademiklinikken eller Aleris Nobel). Har hørt fordeler og ulemper med begge:

- TVEDT: lukket operasjon, er tydeligvis flinkere til å endre på nesetippen. Dyktig. Konsultasjon: 500kr. Dyrt alt i alt.

- HAUG: åpen operasjon (man får arr etter operasjonen), svakeste området er nesetippen fht. tvedt. Men har gitt bra resultater til     pasienter. Gratis konsultasjon. Billigere fht. akademiklinikken.

Min nese akkurat nå har en hump i neseryggen, den er lang og bred i tuppen. Altså når jeg smiler/ler med tennene så dras nesa nedover, og blir bredere. Jeg ønsker altså å fjerne humpen på nesa samt. gjøre nesetuppen smalere/mindre og litt oppover.

Noen av dere som har fått utført operasjon i en av klinikkene som kan si om resultatene dere fikk og om det ble som dere ønsket?

Skal bestille konsultasjonstime snart, så trenger litt erfaringer så fort som mulig. Takk! :)

Nesa mi ser ikke ut som på før bildet, men vil altså ha noe i nærheten av etter-bildet til hun brunett

Hei! Jeg skal ta av gipsen om to dager, så da kan jeg oppdatere deg mer ift resultat. Jeg opererte meg hos Morten Haug, og hadde en lukket operasjon. Blir altså ikke arr. Jeg har bare endret på neseryggen, så om tippen skal endres kan det jo hende det blir åpen for deg. Hva med å bestille konsultasjon på Aleris først, og høre hva han sier ? Om du etter det ikke er helt sikker kan du jo alltids dra på konsultasjon hos Tvedt også😊 500 kr ekstra er nok verdt det, om ikke annet bare for å føle deg 100% sikker når du velger kirurg. Lykke til! 😀

AnonymBruker
Skrevet
På 21. mai 2017 den 16.09, Anonymlove98 skrev:

Hei dere!

Nesa mi ser ikke ut som på før bildet, men vil altså ha noe i nærheten av etter-bildet til hun brunetten

Hei!

Vil bare si at du ikke trenger å være redd for arr hvis det blir en åpen operasjon. Jeg hadde åpen operasjon og det synes så vidt etter 3-4 mnd. Jeg klarer nesten ikke se hvor stingene har vært :) 

Anonymkode: 5b1fd...ceb

Skrevet
På 22.5.2017 den 2.03, Lea93 skrev:

Hei! Jeg skal ta av gipsen om to dager, så da kan jeg oppdatere deg mer ift resultat. Jeg opererte meg hos Morten Haug, og hadde en lukket operasjon. Blir altså ikke arr. Jeg har bare endret på neseryggen, så om tippen skal endres kan det jo hende det blir åpen for deg. Hva med å bestille konsultasjon på Aleris først, og høre hva han sier ? Om du etter det ikke er helt sikker kan du jo alltids dra på konsultasjon hos Tvedt også😊 500 kr ekstra er nok verdt det, om ikke annet bare for å føle deg 100% sikker når du velger kirurg. Lykke til! 😀

Kunne du si noe om hvordan det har gått med deg etter at gipsen ble tatt av, og om nesa ble slik du ønsket? Altså alt om opplevelsen og kirurgen? :)

Skrevet
På 23.5.2017 den 22.26, AnonymBruker skrev:

Hei!

Vil bare si at du ikke trenger å være redd for arr hvis det blir en åpen operasjon. Jeg hadde åpen operasjon og det synes så vidt etter 3-4 mnd. Jeg klarer nesten ikke se hvor stingene har vært :) 

Anonymkode: 5b1fd...ceb

Åja, det var positivt å høre!

Skrevet
På Thursday, May 25, 2017 den 0.15, Anonymlove98 skrev:

Kunne du si noe om hvordan det har gått med deg etter at gipsen ble tatt av, og om nesa ble slik du ønsket? Altså alt om opplevelsen og kirurgen? :)

Hei! Beklager sent svar. Alt gikk veldig fort når jeg først kontaktet Aleris. Noe jeg ville, så det var helt supert. Var konsultasjon på Mandag og operasjon på Tirsdag. Snakket med dem på tlf fredagen før. På konsultasjonstimen hadde jeg noen spørsmål forbredt, lett å glemme ting i en sånn situasjon, så jeg var veldig glad jeg hadde med meg det. Jeg hadde også med meg en mappe, slik at viktige papirer ikke ble krøllete osv. Jeg følte det var lurt 😁 Morten svarte godt på alle spørsmålene mine, og ga sin mening om hva som evt burde gjøres. Jeg trodde for eksempel at tuppen min burde løftes, men dette mente han ikke var nødvendig. Dette fordi den ville se høyere ut uansett, når humpen ble fjernet. Videre ville jeg rette opp skilleveggen, jeg tror han filte litt på den ene siden(nesen min var skjev). Mesteparten av denne skjevheten lå i selve humpen, så bare ved å fjerne den sa han jeg ville få de resultatet jeg ønsket.Så slipingen var noe jeg ville, om det kunne bli enda rettere ved å gjøre det. På operasjonsdagen møtte jeg aaaaalt for tidlig, er ikke så kjent med busser osv i Lillestrøm og Oslo, så ville regne god tid. Jeg ble faktisk operert før selve operasjonstiden min. Så det var jo veldig bra! Vi hadde også en rask gjennomgang, om hva han skulle gjøre, rett før operasjonen. Legene som la meg i narkose var veldig hyggelige, og stemningen var god. Når jeg våknet, følte jeg meg helt fin. Men leste meldinger jeg hadde sendt til en venninne, og hadde visst vært litt fjernere enn jeg husket 😅  Dro til leiligheten jeg bodde i, etter sikkert et par timer. Hadde veldig lite vondt, men tok smertestillende etter skjema. På dag to kom det litt blåmerker og hevelse, dag 3 og 4 så jeg helt forferdelig ut😅 Så ble det sakte men sikkert bedere. Når jeg tok av bandasjen var nesen min fortsatt ganske hoven, men jeg kunne tydelig se at det lignet det resultatet jeg ønsket. Jeg må nå hs på teip hele tiden, i noen dager til. Etter det kun om nettene. Nesen ser bedre og bedre ut!  Personlig syntes jeg det var vondest og ta ava bandasjen og ut rørene, men det mest fordi jeg hadde veldig lite smerter ellers. Det jeg ville endre på var som sagt en hump og en skjevhet. Alt i alt, veldig fornøyd så langt!  Jeg er fortsatt ganske tett i nesen, men det er jo ikke så rart. Et par ting til: Kjøp vaselin, blir tørr i munn og på lepper av å puste så mye med munnen. Og kjøp sterk mat. Jeg hadde så og si null smaksans, så sterk mat gjorde at jeg hvertfall smakte noe. Ellers er det bare å spørre om det skulle være noe 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...