Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.2.2022 den 16.53):

Det høres bra ut😊 Masse lykke til med operasjon! Håper det blir alt du ønsket deg🥰

Anonymkode: 8570b...3b8

Takk!

Det håper jeg å 🤞🏻

Skal gifte meg I sommer så på en måte er  det en del som står  på spill 🤣

Dere andre som nettopp har operert her. Hvordan er det med smerter? Hvor er de? Og hvorsan sover dere?

Jeg sover alltid med ansiktet ned i puten.

Har prøvd å få til og sovne på ryggen. Men det er helt umulig 🤣 Det kommer til å bli en vanskelig ting og få til merker jeg. Er redd for å ødelegge etter operasjon...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Oppgitt123 skrev (20 timer siden):

Takk!

Det håper jeg å 🤞🏻

Skal gifte meg I sommer så på en måte er  det en del som står  på spill 🤣

Dere andre som nettopp har operert her. Hvordan er det med smerter? Hvor er de? Og hvorsan sover dere?

Jeg sover alltid med ansiktet ned i puten.

Har prøvd å få til og sovne på ryggen. Men det er helt umulig 🤣 Det kommer til å bli en vanskelig ting og få til merker jeg. Er redd for å ødelegge etter operasjon...

Skal du operere hos Westvik? 
Jeg hadde veldig mye mer vondt ved første operasjon en ved andre operasjon, så det varierer nok. Men ved min 2.operasjon så begynte jeg å kjøle øyne og kinn med en gang jeg kom hjem (etter min 1.operasjon begynte jeg først dagen etter). Kjølte hver halvtime, føler at det hadde mye å si for både smerte og hevelse (særlig for hevelsen og blåmerker). Men hadde en del ubehag, men ikke direkte vondt. Blir også ganske sliten den første tiden, så tok det med ro ihvertfall 1 og en halv uke. 
Det er ikke så lett å sove på ryggen, men kjøp sånn fly-pute til å kneppe fast rundt nakken. Det gjør ihvertfall at du ikke får  snudd hodet slik at du presser borti nesen. Jeg sover med den fortsatt, men en ekstra pute sånn at jeg kommer litt høyere. Hjelper veldig på hevelse. Når skal du operere?

• Nyttig 1
Skrevet
Andrea87 skrev (På 7.2.2022 den 21.24):

Skal du operere hos Westvik? 
Jeg hadde veldig mye mer vondt ved første operasjon en ved andre operasjon, så det varierer nok. Men ved min 2.operasjon så begynte jeg å kjøle øyne og kinn med en gang jeg kom hjem (etter min 1.operasjon begynte jeg først dagen etter). Kjølte hver halvtime, føler at det hadde mye å si for både smerte og hevelse (særlig for hevelsen og blåmerker). Men hadde en del ubehag, men ikke direkte vondt. Blir også ganske sliten den første tiden, så tok det med ro ihvertfall 1 og en halv uke. 
Det er ikke så lett å sove på ryggen, men kjøp sånn fly-pute til å kneppe fast rundt nakken. Det gjør ihvertfall at du ikke får  snudd hodet slik at du presser borti nesen. Jeg sover med den fortsatt, men en ekstra pute sånn at jeg kommer litt høyere. Hjelper veldig på hevelse. Når skal du operere?

Jeg skal operere hos Frank Steinbach på Volvat om en uke.

Da skal jeg huske på det med nedkjøling! Alle tips tas imot 😍
Man skal vel kun holde seg til øyne og et stykke ut på kinnene?
De skal både ta kulen på neseryggen og smalne nesen helt inne ved kinnene i bunnen så nesen ikke blir for bred, samt tippen så det blir gjort mye der.

Jeg skal ha fri et par dager helt.

Så hjemmekontor to dager før det er helg, men fleksitid 🤗Og blir liggende på sofaen å jobbe noen uker etter det.

Sover du med den når du sover flatt?

Jeg tenkte kjøpe en slik og bruke når man skal sove mer oppreist de første dagene. 

https://chillout.no/products/evolution classic

Jeg har også tenkt på å kjøpe en slik "rynke pute" som kan være kjekk å ha når man begynner å sove flatt igjen kanskje?

https://www.apotekhjem.no/face-in-place-pute?gclid=Cj0KCQiAxoiQBhCRARIsAPsvo-yml_-jmXE-sdTuKwmshzvYh_hEp3roA0X5llWSBIjwR1dT1tj0hPYaAmfMEALw_wcB

Høres det ut som en god løsning?

Skrevet

Jeg har satt opp time hos Westvik i mars, men så kom jeg over en kirurg som heter Håvard Løseth. Han jobber på Bærum plastikkirurgi, Medi3 Ålesund og Louisenberg sykehus. Han har bare gode anmld og virker som han har mye kompliserte neser ut i fra Instagram kontoen hans.  Noen her som har operert hos ham? 
Tenker litt på om jeg evnt skulle tatt en konsultasjon hos ham og for å se om han anbefaler det samme eller noe helt annet.. 

Skrevet
SJRB skrev (15 timer siden):

Jeg har satt opp time hos Westvik i mars, men så kom jeg over en kirurg som heter Håvard Løseth. Han jobber på Bærum plastikkirurgi, Medi3 Ålesund og Louisenberg sykehus. Han har bare gode anmld og virker som han har mye kompliserte neser ut i fra Instagram kontoen hans.  Noen her som har operert hos ham? 
Tenker litt på om jeg evnt skulle tatt en konsultasjon hos ham og for å se om han anbefaler det samme eller noe helt annet.. 

Hei! Jeg er i samme båt som deg, har bestilt operasjon hos Westvik, men har vurdert en stund å dra til Håvar. Har kontaktet Bærum Plastikkirurgi om en konsultasjon, kan holde deg oppdatert :) Drar dit så fort jeg får time. Er litt i tvil om jeg skal operere meg hos Westvik (sekundær), har ikke en så god magefølelse av en eller annen grunn.

Anonymkode: 84f92...1a1

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hei! Jeg er i samme båt som deg, har bestilt operasjon hos Westvik, men har vurdert en stund å dra til Håvar. Har kontaktet Bærum Plastikkirurgi om en konsultasjon, kan holde deg oppdatert :) Drar dit så fort jeg får time. Er litt i tvil om jeg skal operere meg hos Westvik (sekundær), har ikke en så god magefølelse av en eller annen grunn.

Hei:) Jeg fikk time til konsultasjon hos Håvard på onsdag neste uke:)  Jeg stoler veldig på Westvik men ble så usikker siden jeg ikke fikk sett noe simulering, føler da at det blir veldig opp til ham og derfor blir jeg livredd for at vi missforstår hverandre. Dette er sekundær for min del også. Ser at Håvard bruker en ny og mer skånsom teknikk, tror det vil passe meg bra for jeg har veldig tynn hud. Det er primært nesetippen som plager meg, den dropper og har veldig lange nesebor.  Hva er det du må rette opp? 

Skrevet

Nå er det straks 3 uker siden jeg opererte hos Westvik. Tross hevelse kan jeg fortsatt se at den nedsunkede neseryggen fortsatt er den samme, og den tydelige «buen» men nedsunket septum ser lik ut som før operasjon. Han har jo smalnet nesebena og lagt inn ribbeinsgraft, som har hjulpet på bredden, men ikke på høyden. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre nå. Det er fortsatt hevelse, og da tør jeg ikke tenke på hvordan jeg vil se ut når hevelsen er helt borte. Jeg tror han har gjort så godt han kan, men jeg tror at skadene som skjedde ved min første operasjon rett og slett var FOR vanskelig å fikse. Jeg hadde troen på at denne operasjonen skulle reparere skadene, men det ser dessverre ikke ut som om det var mulig. Nå ser jeg for meg at jeg nå må vente i 2 år før det kan legges inn et «onlay ribbeinsgraft» (har lest om saddle nose og kollaps på Real self). Det orker jeg ikke å vente på, og jeg kjenner at jeg ikke ønsker å leve lenger. Jeg orker ikke å lenger gå rundt å se deformert og skadet ut. Og denne operasjonen kostet 104 000 kr. Jeg blir helt kvalm. Legger ved et bilde, så det er lettere for dere å se hva jeg mener.

Skrevet

Denne «buen» synes ekstra godt i sterkt lys (butikker osv)

Skrevet
Andrea87 skrev (16 minutter siden):

2A83E976-348D-4208-A0D1-A0B32B6AA827.jpeg

Så leit å lese hvordan du har det nå! Har du snakket med Westvik om ditt inntrykk etter å ha tatt av skjoldet? Kanskje når hevelsen går ned at buen forsvinner og blir tilnærmet borte. Du må jo huske at nesen er veldig hoven etter bare 3 uker. 
Kan du ta et bildet fra profil, vil synes tydeligere. Jeg ser ikke stort nå ved bildet du legger ved her. 
Hvordan er nesen ellers, er den vond å berøre, dunker det i den og er den vondt til tider? Puster du bare med den nå eller fortsatt litt med munnen? Vil bare sammenligne med det jeg opplever nå etter 2 uker som var på onsdag. 

Anonymkode: 2f00a...8be

• Liker 1
Skrevet
Andrea87 skrev (26 minutter siden):

Hei! Jeg ser ikke noe ille her i det hele tatt. Kan du ta et mer synlig bildet? Synes alt ser bra ut her 🙂 Husk også at nesen forandrer seg mye etter hvert. Etter 3 uker er det fortsatt mye hevelse. 

Anonymkode: 3ceb1...19b

• Liker 4
Skrevet
Andrea87 skrev (54 minutter siden):

Men kjære deg, dette er jo en helt normal og pen nese. Den buen du ser er jo neseryggen som er høyest øverst og lager skygge på midten, dette er helt normalt.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hei! Jeg ser ikke noe ille her i det hele tatt. Kan du ta et mer synlig bildet? Synes alt ser bra ut her 🙂 Husk også at nesen forandrer seg mye etter hvert. Etter 3 uker er det fortsatt mye hevelse. 

Det som er problemet er at under de fleste lys (typisk i lys ovenfra som på kontor, butikker osv), så har jeg en strek over neseryggen. Det ser på en måte ut som om nesen er delt i to deler (typisk for en saddle nose). Fra siden ser den grei ut, ganske rett. Det som bekymrer meg er at når hevelsen blir borte, vil dette bli mer synlig. 
jeg tror at Westvik er flink, men jeg tror at mitt tilfelle var veldig komplisert, siden septum har sunket ned så mye. Jeg tror han gjorde det beste han kunne, men at han kanskje ikke har vært borti et tilfelle som mitt før. Jeg har ikke vært hos han ennå, da jeg har følt på at jeg synes det er for tidlig. Men jeg tenker å dra om kanskje en måned. Tenker da (og håper) at han vil være enig i at det som også trengs er å legge inn ett onlay graft fra ribbein (i tillegg til Spreader-graft, som jeg allerede har fra ribbein). Men jeg må da vente 2 år og det er helt forferdelig. I tillegg vet jeg ikke om nesen min tåler enda en operasjon. 
jeg legger ved et bilde før operasjonen his Westvik, her kommer buen tydeligere frem. Jeg mistenker at det vil være det samme når hevelsen blir borte.

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Men kjære deg, dette er jo en helt normal og pen nese. Den buen du ser er jo neseryggen som er høyest øverst og lager skygge på midten, dette er helt normalt.

Så snill du er😘 Men det er vanskelig å vise tydelig på bilder. Vanlige neser har ikke noe innsøkk midt på neseryggen og på sidene. Man kan på en måte se at øvre del av nesen ikke henger sammen med nedre del. Det eneste jeg ønsker meg er en normal nese.

Skrevet
Andrea87 skrev (9 minutter siden):

8AD99B62-F500-4844-BD31-4E7AE7ABDDED.jpeg

Dette her er ingenting. Synes du skal være kjempe fornøyd og du har fått en kjempe fin nese! Jeg ser ingenting galt her, og det mener jeg av hele mitt hjerte 🌷 Jeg kan garantere deg at de hakkene jeg har fått på nesen er myyye verre enn dette! ( ikke for å sammenligne hvem som er verst, men for å forklare at dette ikke er noe ille!) Dumt jeg ikke tør å sende bilder, men jeg lover deg, synes dette var kjempe bra! 

Hos meg så kan du tydelig se hakk og klumper på neseryggen. Sånn skikkelig innsykk så det ser helt merkelig ut. I tillegg til at jeg får puste i mindre og mindre grad. 

Husk at det er mye som kan gå galt med en slik operasjon, til og med hos de beste kirurgene. Så hadde jeg vært deg, hadde jeg virkelig prøvd å akseptere hvordan det er nå. For resultatet er kjempe bra 🙂

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Dette her er ingenting. Synes du skal være kjempe fornøyd og du har fått en kjempe fin nese! Jeg ser ingenting galt her, og det mener jeg av hele mitt hjerte 🌷 Jeg kan garantere deg at de hakkene jeg har fått på nesen er myyye verre enn dette! ( ikke for å sammenligne hvem som er verst, men for å forklare at dette ikke er noe ille!) Dumt jeg ikke tør å sende bilder, men jeg lover deg, synes dette var kjempe bra! 

Hos meg så kan du tydelig se hakk og klumper på neseryggen. Sånn skikkelig innsykk så det ser helt merkelig ut. I tillegg til at jeg får puste i mindre og mindre grad. 

Husk at det er mye som kan gå galt med en slik operasjon, til og med hos de beste kirurgene. Så hadde jeg vært deg, hadde jeg virkelig prøvd å akseptere hvordan det er nå. For resultatet er kjempe bra 🙂

Du er veldig søt som sier det. Men som sagt, det er ikke så lett å se på bilder. Jeg tviler på at din er verre, det skal mye til. 

Jeg som var så ekstremt sikker i mitt valg og på valg av kirurg før første operasjon. Jeg tenkte at det kan jo umulig bli verre. Lite visste jeg. At det kunne bli så mye verre, det hadde jeg aldri i min villeste fantasi forestilt meg. Tenk å ha betalt 170 000 kr for alt dette. Jeg kan ikke og vil ikke tro at dette skjedde meg, at jeg endte opp her. Det er helt utrolig vanskelig og ikke minst ekstremt flaut. Jeg skulle ha latt den forbanna nesen være. 

• Hjerte 3
Skrevet
Andrea87 skrev (15 timer siden):

Du er veldig søt som sier det. Men som sagt, det er ikke så lett å se på bilder. Jeg tviler på at din er verre, det skal mye til. 

Jeg som var så ekstremt sikker i mitt valg og på valg av kirurg før første operasjon. Jeg tenkte at det kan jo umulig bli verre. Lite visste jeg. At det kunne bli så mye verre, det hadde jeg aldri i min villeste fantasi forestilt meg. Tenk å ha betalt 170 000 kr for alt dette. Jeg kan ikke og vil ikke tro at dette skjedde meg, at jeg endte opp her. Det er helt utrolig vanskelig og ikke minst ekstremt flaut. Jeg skulle ha latt den forbanna nesen være. 

Er det mulig å få se før og etter bilder? 

Skrevet
Andrea87 skrev (18 timer siden):

Nå er det straks 3 uker siden jeg opererte hos Westvik. Tross hevelse kan jeg fortsatt se at den nedsunkede neseryggen fortsatt er den samme, og den tydelige «buen» men nedsunket septum ser lik ut som før operasjon. Han har jo smalnet nesebena og lagt inn ribbeinsgraft, som har hjulpet på bredden, men ikke på høyden. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre nå. Det er fortsatt hevelse, og da tør jeg ikke tenke på hvordan jeg vil se ut når hevelsen er helt borte. Jeg tror han har gjort så godt han kan, men jeg tror at skadene som skjedde ved min første operasjon rett og slett var FOR vanskelig å fikse. Jeg hadde troen på at denne operasjonen skulle reparere skadene, men det ser dessverre ikke ut som om det var mulig. Nå ser jeg for meg at jeg nå må vente i 2 år før det kan legges inn et «onlay ribbeinsgraft» (har lest om saddle nose og kollaps på Real self). Det orker jeg ikke å vente på, og jeg kjenner at jeg ikke ønsker å leve lenger. Jeg orker ikke å lenger gå rundt å se deformert og skadet ut. Og denne operasjonen kostet 104 000 kr. Jeg blir helt kvalm. Legger ved et bilde, så det er lettere for dere å se hva jeg mener.

Hei. 
Så leit å høre at det ikke ble som du hadde forventet. Garanterte Westvik deg et annet resultat? Fikk du noe forklaring fra Westvik etter operasjon eller når han tok stingene/bandasjen? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.2.2022 den 23.06):

Jeg lot være å skylle da det stod at man kan begynne med det 14 dager etter. Tror jeg må begynne, føler meg tett og puster gjennom munnen, ubehagelig og tørr munn🙈 Tror jeg skyller i kveld hvis du også har gjort det! Nesen er så øm, og når jeg kommer bort i den ved å vaske meg i ansiktet, den er så følsom å berøre. Også veldig stiv da! Det ser veldig fint ut, og jeg ser stor forskjell. Jeg er hoven ja, da neseryggen er lik hele veien 😅 

Anonymkode: 2f00a...8be

Er du fornøyd med resultatet? 😊

Anonymkode: 8570b...3b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...