Gå til innhold

Neseplastikk


Penny Lane

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 13.1.2022 den 2.09):

Jeg også. Finner ikke brukeren, men jeg kjenner meg sånn igjen. Skulle startet egen gruppe og delt erfaringer. Kanskje vi blir klokere? 😅

Jeg hadde min andre operasjon og det har gått passe dårlig. Jeg får ikke puste nå et år etter operasjonen og det er synlige hakk som synes vekdig godt, så neseryggen ser veldig ujevn ut. Det er nok derfor jeg gjerne har store smerter også, for det ser ut som det mangler støtte i neseryggen. Er kronisk tett i nesen og det er på en måte gjort litt for mye ellers. Det ser ut som jeg har vært i krigen hvertfall. 

Jeg skal inn igjen snart, så finner vi ut av veien videre. Opplevde at kirurgen var hjelpsom. 

Men det må la seg fikse, for jeg fikk en skikkelig knekk av dette. Turte ikke gå ut døra, så det har vært en prøvelse for forholdet 😅 Livet er på vent på en måte. 

Anonymkode: 3ceb1...19b

Håper du svarer snart- skal snart til Westvik og trenger råd… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Andrea87 skrev (På 20.1.2022 den 8.46):

Håper du svarer snart- skal snart til Westvik og trenger råd… 

Skal også til Westvik neste uke, og er litt forvirret med medisin man skal ta før operasjonen. Er det akkurat en time før oppsatt operasjon dere har tatt dem(9stk)? Hvor mye vann er lov å drikke med dem, skal jo faste fra midnatt. Noen som kan hjelpe her, hadde vært takknemlig😊

Anonymkode: 2f00a...8be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skal også til Westvik neste uke, og er litt forvirret med medisin man skal ta før operasjonen. Er det akkurat en time før oppsatt operasjon dere har tatt dem(9stk)? Hvor mye vann er lov å drikke med dem, skal jo faste fra midnatt. Noen som kan hjelpe her, hadde vært takknemlig😊

Anonymkode: 2f00a...8be

Jeg var ikke hos Westvik men en annen kirurg. Tok medisinene før jeg reiste hjemme fra. Fikk beskjed om å ta medisinene med et halvt glass vann.

Anonymkode: 279c9...c8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Skal også til Westvik neste uke, og er litt forvirret med medisin man skal ta før operasjonen. Er det akkurat en time før oppsatt operasjon dere har tatt dem(9stk)? Hvor mye vann er lov å drikke med dem, skal jo faste fra midnatt. Noen som kan hjelpe her, hadde vært takknemlig😊

Anonymkode: 2f00a...8be

Så spennende! Er det primær eller sekundær? 
Det står på esken når du skal ta de forskjellige medisinene. Og du kan drikke de med et lite glass vann☺️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Det er primær! Må si jeg er nervøs nå 🙈

Anonymkode: 2f00a...8be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk! Det er primær! Må si jeg er nervøs nå 🙈

Anonymkode: 2f00a...8be

Samme her, mye mer nervøs nå enn før den første operasjonen min😩🤢 Hva skal du fikse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Andrea87 skrev (8 minutter siden):

Samme her, mye mer nervøs nå enn før den første operasjonen min😩🤢 Hva skal du fikse?

Når hadde du den første? Jeg har i utgangspunktet lang og smal nese, så han skal gjøre den mindre i alle dimensjoner sa han 🙈 Håper bare han lykkes og at det blir naturlig og balanserer med ansiktet mitt. Du da? 

Anonymkode: 2f00a...8be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Når hadde du den første? Jeg har i utgangspunktet lang og smal nese, så han skal gjøre den mindre i alle dimensjoner sa han 🙈 Håper bare han lykkes og at det blir naturlig og balanserer med ansiktet mitt. Du da? 

Anonymkode: 2f00a...8be

Så spennende! Håper du holder oss oppdatert etter operasjonen! Var du på konsultasjoner hos flere? Og hva var grunnen til at du valgte Westvik? 
jeg opererte for litt over ett år siden hos Morten Haug. Midten av neseryggen min har sunket innover, litt som en slags saddlenose. Ser ut som nesen min er delt i to midt over neseryggen. Håper Westvik klarer å rette opp nok i dette til at det ihvertall blir til noe jeg kan leve med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andrea87 skrev (13 minutter siden):

Så spennende! Håper du holder oss oppdatert etter operasjonen! Var du på konsultasjoner hos flere? Og hva var grunnen til at du valgte Westvik? 
jeg opererte for litt over ett år siden hos Morten Haug. Midten av neseryggen min har sunket innover, litt som en slags saddlenose. Ser ut som nesen min er delt i to midt over neseryggen. Håper Westvik klarer å rette opp nok i dette til at det ihvertall blir til noe jeg kan leve med.

Det skal jeg! Jeg valgte bevist å undersøke på nettet om hver og en kirurg før jeg valgte en å gå til, valgte etter magefølelsen og meninger fra andre. Håper på det beste! Er det lenge til du skal til ham? Krysser fingre for at han gjør det beste og at dette blir ditt siste operasjon. 

Anonymkode: 2f00a...8be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det skal jeg! Jeg valgte bevist å undersøke på nettet om hver og en kirurg før jeg valgte en å gå til, valgte etter magefølelsen og meninger fra andre. Håper på det beste! Er det lenge til du skal til ham? Krysser fingre for at han gjør det beste og at dette blir ditt siste operasjon. 

Anonymkode: 2f00a...8be

Ja, det håper jeg også. Det har vært og er fortsatt virkelig et mareritt. Hadde aldri trodd at jeg skulle havne i denne situasjonen.. Håper virkelig at det bli bedre nå. Men gruer meg til å gå igjennom alt dette igjen, hele prosessen er en stor påkjenning. Gleder meg bare til å bli ferdig. Skal operere på mandag 😵😖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andrea87 skrev (3 minutter siden):

Ja, det håper jeg også. Det har vært og er fortsatt virkelig et mareritt. Hadde aldri trodd at jeg skulle havne i denne situasjonen.. Håper virkelig at det bli bedre nå. Men gruer meg til å gå igjennom alt dette igjen, hele prosessen er en stor påkjenning. Gleder meg bare til å bli ferdig. Skal operere på mandag 😵😖

Men har du vært hos Morten etter å ha operert? Hva sa han til det som skjedde? Da er du før meg ihvertfall? 🙈 Det er sånn at du også skal ta 9 piller før operasjonen? Synes apotek dama surra litt. Jeg gleder meg også å bli ferdig når jeg først har valgt å gjøre dette😫 

Anonymkode: 2f00a...8be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Men har du vært hos Morten etter å ha operert? Hva sa han til det som skjedde? Da er du før meg ihvertfall? 🙈 Det er sånn at du også skal ta 9 piller før operasjonen? Synes apotek dama surra litt. Jeg gleder meg også å bli ferdig når jeg først har valgt å gjøre dette😫 

Anonymkode: 2f00a...8be

Ja, mener det er 9 tabletter. Skal du til uken du også? Hvor lenge har du tatt fri fra jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andrea87 skrev (17 minutter siden):

Ja, mener det er 9 tabletter. Skal du til uken du også? Hvor lenge har du tatt fri fra jobb?

Jaaaa!! Håper vi snakkes på mandag kveld hvis du er i form til det. Gleder meg å høre fra deg og inntrykk av alt. Jeg har tatt 14 dager, håper det er nok! Du da? 

Anonymkode: 2f00a...8be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jaaaa!! Håper vi snakkes på mandag kveld hvis du er i form til det. Gleder meg å høre fra deg og inntrykk av alt. Jeg har tatt 14 dager, håper det er nok! Du da? 

Anonymkode: 2f00a...8be

Jeg har tatt en uke, men sitter på hjemmekontor, så tenkte å fortsette med det i 1,5 uke etter ferieuken. Sist gang gikk blåmerkene bort etter ca.2,5 uke, håper det ikke varer lenger enn det denne gangen.. 

Skal oppdatere på mandag-kveld om formen er grei😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andrea87 skrev (7 minutter siden):

Jeg har tatt en uke, men sitter på hjemmekontor, så tenkte å fortsette med det i 1,5 uke etter ferieuken. Sist gang gikk blåmerkene bort etter ca.2,5 uke, håper det ikke varer lenger enn det denne gangen.. 

Skal oppdatere på mandag-kveld om formen er grei😊

Har også hjemmekontor men med kamera og møter, derfor 2 uker helt off, og håper blåmerkene lar seg sminke over😏 Blir man veldig hoven også? Vi snakkes! Ønsker deg masse lykke til! Hvor lang tid vil operasjonen ta, sa han noe om det? 

Anonymkode: 2f00a...8be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har også hjemmekontor men med kamera og møter, derfor 2 uker helt off, og håper blåmerkene lar seg sminke over😏 Blir man veldig hoven også? Vi snakkes! Ønsker deg masse lykke til! Hvor lang tid vil operasjonen ta, sa han noe om det? 

Anonymkode: 2f00a...8be

Jeg var ekstremt hoven de første 5 dagene, og nesen hovnet en del opp når jeg tok av gipsen. Men det var mest hevelse jeg så selv. Blåmerkene var egentlig det verste, men de ga seg vel etter ca. 2,5 uke som sagt.
Det er satt av 3 timer til min operasjon. Hva med din da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Andrea87 skrev (5 minutter siden):

Jeg var ekstremt hoven de første 5 dagene, og nesen hovnet en del opp når jeg tok av gipsen. Men det var mest hevelse jeg så selv. Blåmerkene var egentlig det verste, men de ga seg vel etter ca. 2,5 uke som sagt.
Det er satt av 3 timer til min operasjon. Hva med din da?

Såpass 🙈 Hjelper ikke de medisinene mot hevelse da noe? Forresten ser det står ta dem de 3 dagene etter operasjonen, da begynner du på tirsdag med de, ikke sant? Da må jeg vente å bli mørbanket da 😅🙈 Han sa 2,5 time. 

Anonymkode: 2f00a...8be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Såpass 🙈 Hjelper ikke de medisinene mot hevelse da noe? Forresten ser det står ta dem de 3 dagene etter operasjonen, da begynner du på tirsdag med de, ikke sant? Da må jeg vente å bli mørbanket da 😅🙈 Han sa 2,5 time. 

Anonymkode: 2f00a...8be

Hva endret du på nesen ved første operasjon? Merket noen at noe var annerledes ved deg etter operasjonen? 

Anonymkode: 2f00a...8be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt på at grunnen til at jeg ble så hoven kanskje var fordi jeg først begynte å kjøle ned øynene dagen etter operasjonen, og ikke med en gang jeg kom hjem. Skal spørre kirurgen om dette før operasjonen, om jeg kanskje burde begynne å kjøle ned med en gang jeg er hjemme fra operasjonen isteden, selv om hevelsen ikke kommer før etter flere timer (ihvertfall ikke hos meg). 
 

Jeg hadde en ganske lang nese med en merkelig og stygg nesetipp. Og en liten kul på neseryggen (som jeg valgte å fjerne, selv om den egentlig aldri plaget meg. Hadde jeg ikke fjernet den hadde jeg nok sluppet å operere på nytt, da det er fjerning av denne kulen som har gjort at neseryggen kollapset innover fordi kirurgen ikke har gjort nødvendig arbeid rundt fjerning av kulen). Nesetippen min har blitt veldig fin. Men som nevnt tidligere her inne, så hjelper ikke det når det ser ut som noen har slått meg midt på neseryggen (flat og bred neserygg🤢).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var forresten INGEN som la merke til noe etter operasjonen. Selv ikke mine nærmeste venninner. Og det kan jeg ikke fatte, for jeg så virkelig helt annerledes ut. Det sier bare litt om hvor lite andre folk uten nese-komplekser tenker over andres neser… 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...