Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
29 minutter siden, Andrea87 skrev:

Har du tatt av gipsen må? Er du fornøyd? 

KJEMPE FORNØYD. Er fornøyd allerede nå, selv om jeg er kjempe hoven enda. Gleder meg til å se fremover når hevelsen begynner å avta😍 Veldig fornøyd med klinikken og hvordan jeg ble behandlet også. Anbefales på det sterkeste! Og jeg har forresten ikke kjent antydning til litt smerte engang.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så heldig du er😊 Gjorde du mye med tippen din? Og synes du at du så vedlig annerledes ut? Jeg hører flere si at man ikke helt kjenner seg selv igjen i speilet, og det synes jeg er skummelt. 

Skal operere i juni forresten, hos Morten Haug. Har vært hos Westvik og Tvedt også, men følte at Haug hadde best forklaring på hvordan han ville gå frem for å få det resultatet jeg ønsket..

Skrevet
8 timer siden, helo18 skrev:

KJEMPE FORNØYD. Er fornøyd allerede nå, selv om jeg er kjempe hoven enda. Gleder meg til å se fremover når hevelsen begynner å avta😍 Veldig fornøyd med klinikken og hvordan jeg ble behandlet også. Anbefales på det sterkeste! Og jeg har forresten ikke kjent antydning til litt smerte engang.

Jeg er glad på dine vegne. Jeg er selv veldig fornøyd etter 5,5 år. 

Anonymkode: 82444...0eb

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, Andrea87 skrev:

Så heldig du er😊 Gjorde du mye med tippen din? Og synes du at du så vedlig annerledes ut? Jeg hører flere si at man ikke helt kjenner seg selv igjen i speilet, og det synes jeg er skummelt. 

Skal operere i juni forresten, hos Morten Haug. Har vært hos Westvik og Tvedt også, men følte at Haug hadde best forklaring på hvordan han ville gå frem for å få det resultatet jeg ønsket..

Jeg hadde ingen stor nese i utgangspunktet, men nesetippen utgjorde ca 80% av bredden til neseborene (tror det var det han sa), dermed hadde jeg ikke veldig definert nesetipp. I tillegg var det skjevhet, der nesetippen pekte mer mot høyre side. 

Han smalnet nesetippen litt og rettet opp skjevheten. Han «krympet» også nesetippområdet ørlite (Dvs., fra alle kanter og ikke bare fra sidene), og løftet tippen litt slik at tippen passer med vinkelen på overleppen og ikke peker nedover når jeg smiler (altså, skrået den litt slik at nesen virker litt kortere uten at den er det).

På konsultasjon ble vi enige om at nesen fortsatt skulle «være min». Jeg var også redd for å ikke ligne meg selv. Profilen var det viktigste for meg, men for å rette opp skjevheten så måtte han utføre litt tippkorreksjon. Han var veldig på at det absolutt ikke skulle være noen MJ nese. Og det ble det ikke ☺️ Samme nesen, bare mer definert nesetipp og rettere, samt. finere profil. Nesen er så lik det bildet vi manipulerte, at det nesten er uvirkelig for meg! Jeg hadde ikke forventet at nesen skulle bli så rettet opp heller, da det er vanskelig å få til 100% med den tykke huden jeg har på nesetippen.

Når jeg så meg i speilet klarte jeg å se hvordan han hadde formet nesen og at det var slik jeg ville ha det, og jeg følte at det enda var meg. Jeg så tydelig at nesen virket bredere enn den var før operasjon, men det er jo bare den ekstreme hevelsen man får etterpå. Tror det er lurt å psyke seg opp litt i forkant av operasjonen, slik at du ikke får sammenbrudd og tror at slik nesen er etter gipsfjerning, er slik den kommer til å se ut om 3 uker, 6 måneder og 12 måneder. Mange får helt break down etter gipsfjerning fordi de ikke har forberedt seg nok på nettopp dette.

Håper du forsto forklaringene mine, haha. 

Det kommer nok til å gå kjempe bra med deg☺️

Skrevet

Tusen takk for utfyllende svar. Var du hos Morten Haug på konsultasjon?

Skrevet
11 minutter siden, Andrea87 skrev:

Tusen takk for utfyllende svar. Var du hos Morten Haug på konsultasjon?

Nei, det var jeg ikke. 

Skrevet
2 timer siden, helo18 skrev:

Nei, det var jeg ikke. 

Ok. Kan jeg spørre om det er noen spesiell grunn til at du ikke var hos han? Og hva som gjorde at du valgte Westvik? Har egentlig bestemt for kirurg, men vil likevel ha andres erfaringer. 

Om noen flere her nylig har operert seg/skal operere hos Haug, vil jeg gjerne høre😊

Skrevet
34 minutter siden, Andrea87 skrev:

Ok. Kan jeg spørre om det er noen spesiell grunn til at du ikke var hos han? Og hva som gjorde at du valgte Westvik? Har egentlig bestemt for kirurg, men vil likevel ha andres erfaringer. 

Om noen flere her nylig har operert seg/skal operere hos Haug, vil jeg gjerne høre😊

Tror du har forvekslet meg med noen andre ☺️ Jeg opererte meg hos Dr. Emmes ved Plastikkirurgisk Institutt i Bergen. 

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er glad på dine vegne. Jeg er selv veldig fornøyd etter 5,5 år. 

Anonymkode: 82444...0eb

Hvor opererte du deg?

Skrevet
5 timer siden, helo18 skrev:

Tror du har forvekslet meg med noen andre ☺️ Jeg opererte meg hos Dr. Emmes ved Plastikkirurgisk Institutt i Bergen. 

Det har jeg nok, mente det var du som var hos Westvik🙈😉 Men så bra du er fornøyd. De fleste jeg har lest om er fornøyde, så jeg krysser fingrene for at jeg også blir det..  Hvor lenge ble du anbefalt av kirurgen din å ta det med ro? Da tenkjer jeg på når du kan begynne med hverdagslige ting igjen, som type vaske klær ol.😉 Og hvir lenge skal du være hjemme før du begynner på jobb igjen?

sorry mye spørsmål, takknemlig hvis du gidder å svare😉

Skrevet
På 15.1.2020 den 21.01, Andrea87 skrev:

Det har jeg nok, mente det var du som var hos Westvik🙈😉 Men så bra du er fornøyd. De fleste jeg har lest om er fornøyde, så jeg krysser fingrene for at jeg også blir det..  Hvor lenge ble du anbefalt av kirurgen din å ta det med ro? Da tenkjer jeg på når du kan begynne med hverdagslige ting igjen, som type vaske klær ol.😉 Og hvir lenge skal du være hjemme før du begynner på jobb igjen?

sorry mye spørsmål, takknemlig hvis du gidder å svare😉

Jeg føler meg helt bra nå og fungerer normalt. Jeg skal ikke på jobb før siste uken i januar, siden jeg har en veldig fysisk jobb. Hadde nok klart en kontorjobb nå☺️ Eneste jeg kjenner på er at nesen er nummen og øm enda, og i tillegg hoven. Kroppen er helt fin. 
Det står i informasjonspapirene mine at jeg kan begynne med lett fysisk aktivitet etter to uker, men at jeg ikke kan begynne med vektløfting og annen tung aktivitet før etter tre uker. Men når det skal sies, så gjør jeg nødvendig husarbeid nå. Vaske klær er hvertfall ikke noe problem!
Tror det er viktig å kjenne etter selv på sin egen kropp hva en klarer og ikke - men selvfølgelig skal man følge rådene til kirurgen. 

Skrevet
20 timer siden, helo18 skrev:

Jeg føler meg helt bra nå og fungerer normalt. Jeg skal ikke på jobb før siste uken i januar, siden jeg har en veldig fysisk jobb. Hadde nok klart en kontorjobb nå☺️ Eneste jeg kjenner på er at nesen er nummen og øm enda, og i tillegg hoven. Kroppen er helt fin. 
Det står i informasjonspapirene mine at jeg kan begynne med lett fysisk aktivitet etter to uker, men at jeg ikke kan begynne med vektløfting og annen tung aktivitet før etter tre uker. Men når det skal sies, så gjør jeg nødvendig husarbeid nå. Vaske klær er hvertfall ikke noe problem!
Tror det er viktig å kjenne etter selv på sin egen kropp hva en klarer og ikke - men selvfølgelig skal man følge rådene til kirurgen. 

Så bra at du føler deg i fin form. Har du vært åpen om at du skulle operere? Til kollegaer for eksempel? Er nesen din veldig synlig hoven nå? Planen er at jeg skal på jobb igjen etter 6 uker. Er veldig redd for at jeg da kommer til å være ekstremt hoven, slik at det er lett å se at det har skjedd noe i fjeset..

Skrevet
5 minutter siden, Andrea87 skrev:

Så bra at du føler deg i fin form. Har du vært åpen om at du skulle operere? Til kollegaer for eksempel? Er nesen din veldig synlig hoven nå? Planen er at jeg skal på jobb igjen etter 6 uker. Er veldig redd for at jeg da kommer til å være ekstremt hoven, slik at det er lett å se at det har skjedd noe i fjeset..

Ikke meg du spør, men jeg var tilbake på jobb 2,5 uke etter operasjonen, ingen som så noe som helst! Kunne sikkert dratt tilbake etter 2. 

Anonymkode: 49224...d18

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Andrea87 skrev:

Har vært åpen om det til noen av de jeg jobber mest med, men samtidig tenker jeg at ingen har noe som helst med hva jeg velger å gjøre med mitt utseende. De ser det nok, men jeg kunne ikke brydd meg mindre. Nesen er hoven, men det har gått ned en del siden starten av uken. Synes ikke jeg er SÅ hoven at det ser helt unormalt ut. Kirurgen sa at den ekstreme hevelsen vil gå ned mye på 2-3 uker, mens det vil ta opptil 6 måneder for neseryggen og 12 måneder for tippen. Så jeg tror ikke du skal uroe deg for at du vil se kjempe hoven ut etter 6 uker altså ☺️ Bare vær flink å bruke teip i ettertid, da det er med på å minske hevelsen mellom hud og brusk/bein. 

Skrevet
18 timer siden, helo18 skrev:

Kan du gå igjennom prossessen fra da du ankom lokalet dagen du skulle operere? Var det sånn at du først fikk en sprøyte i hånda (gjorde dem vondt?) og så fikk du gassmaske? Var du i full narkose?

Anonymkode: da030...21d

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kan du gå igjennom prossessen fra da du ankom lokalet dagen du skulle operere? Var det sånn at du først fikk en sprøyte i hånda (gjorde dem vondt?) og så fikk du gassmaske? Var du i full narkose?

På plastikkirurgisk institutt bruker de i hovedsak bare lokalbedøvelse i kombinasjon med likegyldighetssprøyte. Det vil si at jeg er bevisst, men er likegyldig til situasjonen og føler ikke smerte. Der koster det 2000kr ekstra for narkose. 
Det var seriøst NULL STRESS å være bevisst. Gruet meg sånn til det, men jeg bare lå der og brydde meg ikke 😁 Var litt merkelig når de filte og hamret, men det gikk fort og det var mest lydene og det at han brukte veldig med makt. Når det skal sies, var det MYE verre følelse å få utført oralkirurgi hos tannlegen (trekk av visdomstann). 
Nå har jeg hatt narkose flere ganger i andre operasjoner, så jeg regner med at det er samme fremgangsmåte med en neseoperasjon eller annen kosmetisk operasjon. Først prater du med kirurgen på kontoret og oppsummerer det dere har blitt enig om, samt. får info. Så må du vel inn i operasjonsklær, så legger du deg på benken og får kanylen. Jeg synes det er fort gjort og ikke er noe vondere enn å ta blodprøve i armen. Så får du på masken og så husker du ikke mer😁

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke meg du spør, men jeg var tilbake på jobb 2,5 uke etter operasjonen, ingen som så noe som helst! Kunne sikkert dratt tilbake etter 2. 

Hva gjorde du med nesen din da? Jeg skal operere tippen i utgangspunktet. Jeg har en veldig merkelig nesetipp (🤣), den er veldig smal innerst så går den ut på sidene ved ytterste delen av tippen, på en måte. Dette gjør at ytterste del av tippen ser veldig stor og rund ut. I tillegg har tippen en grop i midten. Ikke så lett å forklare🙈 Kirurgens plan er å forkorte nesen noe, sy sammen brusken på tippen og legge en bruksbil på hver side av nesen for at formen skal bli finere. Noen som har operert noe lignende, evt. vet om noen som har operert lignende nese..?

Skrevet

Hva gjorde du med nesen din da? Jeg skal operere tippen i utgangspunktet. Jeg har en veldig merkelig nesetipp (🤣), den er veldig smal innerst så går den ut på sidene ved ytterste delen av tippen, på en måte. Dette gjør at ytterste del av tippen ser veldig stor og rund ut. I tillegg har tippen en grop i midten. Ikke så lett å forklare🙈 Kirurgens plan er å forkorte nesen noe, sy sammen brusken på tippen og legge en bruksbil på hver side av nesen for at formen skal bli finere. Noen som har operert noe lignende, evt. vet om noen som har operert lignende nese..?

Jeg fjernet en hump på neseryggen, smalnet nesetippen, gjorde neseborene mindre og forkortet nesen litt slik at den ikke peker ned når jeg smiler! Ganske mye arbeid på tippen, men ikke samme som deg da.

Skrevet

Må du bruke brusk fra deg selv eller finnes det sånne "neseimplantater" man kan bruke nå for tiden? Hvor skal du isåfall hente brusket fra?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...