Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
9 minutter siden, idaaa92 skrev:

Vi som er interessert i å gjennomføre sekundær har laget en privat gruppe her. Du får si ifra om du kunne tenkt deg å joine:) 

Jeg vil gjerne bli med i den!

Anonymkode: ce1b2...922

Videoannonse
Annonse
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil gjerne bli med i den!

Anonymkode: ce1b2...922

Send meg en privat melding her på KG!

• 1 måned senere...
Skrevet

Da har jeg også fått satt opp operasjon 8. Januar. Skal fjerne hump på neseryggen, samt. rette opp noe skjevhet og smalne nesetippen ørlite, da den utgjør ca. 80% av bredden på neseborene. Dette har plaget meg siden jeg var liten jente, så det blir godt å få gjort noe med det, selv om jeg ikke skal få noen drastiske forandringer. Skal opereres hos Dr. Emmes i Bergen :) 

Eneste jeg gruer meg til, er vel at operasjonen skal foregå i lokalbedøvelse sammen med likegladsprøyte. Fikk beskjed at jeg kommer til å være helt i min egen verden under operasjonen. Noen med erfaringer? 

Skrevet

Jeg skal gjøre både neseryggen og nesetippen lavere. Men er det noen som vet om det går det ann å gjøre nesetippen lavere med lukket operasjon? Har nemlig lest noen steder at skal noe gjøres med nesetippen så er det åpen operasjon som gjelder..

Anonymkode: 94a11...b73

Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal gjøre både neseryggen og nesetippen lavere. Men er det noen som vet om det går det ann å gjøre nesetippen lavere med lukket operasjon? Har nemlig lest noen steder at skal noe gjøres med nesetippen så er det åpen operasjon som gjelder..

Når så mye skal gjøres, så er det alltid åpen kirurgi vil jeg tro. Det inntrykket jeg fikk på konsultasjon hvertfall. Skal utføre noe i samme duren som deg, og det var ikke spørsmål om noe lukket operasjon 😊

• 3 uker senere...
Skrevet

Opererte meg nå nylig hos Tormod Westvik på cosmo clinic og jeg må si jeg er veldig fornøyd. 

Anonymkode: 24fa7...f68

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Opererte meg nå nylig hos Tormod Westvik på cosmo clinic og jeg må si jeg er veldig fornøyd. 

Hva ble utført? ☺️ Bra du er fornøyd.

Skrevet
2 timer siden, helo18 skrev:

Hva ble utført? ☺️ Bra du er fornøyd.

Rettet opp skadet nesevegg, fjernet hump og fikk den mindre. Jeg hadde en veldig god følelse etter konsultasjon, han var veldig flink, omsorgsfull og lyttet, og jeg følte det samme på operasjonsdagen og etterpå. Han gir følelsen av at han tar seg tid til deg. 

Skrevet

Kanskje dumt spørsmål, men når man velger å få utført plastisk operasjon på en privatklinikk - kommer dette i journalen som fastlegen har? Eller har privatklinikken egen journal for det som er utført hos dem? 

Anonymkode: c196d...90d

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje dumt spørsmål, men når man velger å få utført plastisk operasjon på en privatklinikk - kommer dette i journalen som fastlegen har? Eller har privatklinikken egen journal for det som er utført hos dem? 

Anonymkode: c196d...90d

Nei, det dokumenteres ikke i journalen hos fastlegen. Jeg har operert og dette har kun blitt dokumentert hos klinikken som opererte meg. 

• Liker 1
Skrevet
På 26.8.2019 den 10.13, Absolutly 62 skrev:

Nå skal jeg snart opp til sykepleier å ta ut de digre tampongene i nesen, men nå må  jeg oftere og oftere holde igjen nysing,kjenner det presser på🤧.,,noen tips for å unngå å nyse ?😎

Er sååå nysgjerrig på hvordan det har gått med deg?? Er du fornøyd?

Skrevet
På 10.12.2019 den 14.46, helo18 skrev:

Når så mye skal gjøres, så er det alltid åpen kirurgi vil jeg tro. Det inntrykket jeg fikk på konsultasjon hvertfall. Skal utføre noe i samme duren som deg, og det var ikke spørsmål om noe lukket operasjon 😊

Ok, Hvor var du på konsultasjon? Har du fått tatt operasjonen enda? ☺

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, Hvor var du på konsultasjon? Har du fått tatt operasjonen enda? ☺

Var på konsultasjon i mai hos Plastikkirurgisk Institutt i Bergen (Dr.Emmes). Skal opereres neste onsdag den 8. Januar😊

Skrevet

Opererte før jul hos tormod westvik på cosmo clinic og jeg er veldig fornøyd. Skikkelig hoven, men ser ganske stor forskjell allerede ☺️ 

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, Scarlettes skrev:

Opererte før jul hos tormod westvik på cosmo clinic og jeg er veldig fornøyd. Skikkelig hoven, men ser ganske stor forskjell allerede ☺️ 

Har du lyst å dele før etter bilde på PM? 

Har vært hos han til konsultasjon en gang men er fortsatt usikker på om jeg helt tør gjøre det.. 

• Liker 1
Skrevet
På 2.1.2020 den 14.33, Scarlettes skrev:

Hva var det du fikk endret på? Jeg skal operere nesetippen og er veldig spent på hvor lenge jeg vil være veldig synlig hoven.. 

Skrevet

Da er jeg ferdig operert. Operasjonen gikk fint, men var veldig kvalm etterpå. Kastet opp flere ganger før jeg dro til hotellet. Nå går det fint. Bare veldig blårød under øynene og hoven. Tyter ut blod fra neseborene hver gang jeg svelger, så det er litt ekkelt. Får også litt dotter i ørene fordi nesen er så tett. Er forberedt på å våkne i morgen med helt grusomme hevelser og blåmerker😅 Men men, slik er det. 

Skrevet

Hvordan går der med deg nå? Hva gjorde du med nesen din?

Skrevet
20 timer siden, Andrea87 skrev:

Hvordan går der med deg nå? Hva gjorde du med nesen din?

Humpreduksjon, samt. smalning og korreksjon av skeiv nesetipp. Det går bra, men har våknet hver morgen hittil med intens svimmelhet og kvalme. Tror jeg reagerer på de sterke pillene jeg fikk. Jeg har ingen smerter, så jeg skal prøve å holde meg til Paracet bare, for å se om jeg blir bedre. Ellers begynner blåmerkene å bli mer gulere i fargen, hevelsen rundt øynene avtar og beveger seg nedover. Skal ta ut tampongene selv i morgen (dag 3 post-op) så det blir godt. Kommer nok til å være tett enda, men følelsen av å ha de inni nesen er ekkel. 

Skrevet
På 10.1.2020 den 13.38, helo18 skrev:

Humpreduksjon, samt. smalning og korreksjon av skeiv nesetipp. Det går bra, men har våknet hver morgen hittil med intens svimmelhet og kvalme. Tror jeg reagerer på de sterke pillene jeg fikk. Jeg har ingen smerter, så jeg skal prøve å holde meg til Paracet bare, for å se om jeg blir bedre. Ellers begynner blåmerkene å bli mer gulere i fargen, hevelsen rundt øynene avtar og beveger seg nedover. Skal ta ut tampongene selv i morgen (dag 3 post-op) så det blir godt. Kommer nok til å være tett enda, men følelsen av å ha de inni nesen er ekkel. 

Har du tatt av gipsen må? Er du fornøyd? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...