Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg skal operere nesen min hos Dr Emmes i Bergen om to uker ca, gru-gleder meg veldig!

Jeg var på konsultasjon hos Dr Haug på Nobel også, men følte selv at han ønsket å forandre på ting som jeg ikke var helt enig i, og følte 3D-bildet vi endte opp med på slutten av konsultasjonen så var nesen veldig liten og unødvendig mye fikset på. I tillegg virket han veldig travel, og hadde faktisk glemt avtalen vår. Ventet i lokalet i 15-20 minutter før en sykepleier la merke til at jeg hadde ventet lenge. Men for all del, han sikkert en kjempeflink kirurg, fikk bare en dårlig magefølelse rett og slett.

Når jeg dro på konsultasjon til Dr Emmes følte jeg han bare "skjønte det" med en gang, og forklarte på en veldig ordentlig og realistisk måte. I tillegg virket han svært profesjonell og fortalte detaljert om risikoer, forventninger og etterbehandling. Jeg har valgt å gå for lokalbedøvelse med likegydighetssprøyte, og er veldig spent på det! 

Oppdaterer sikkert en ukes tid etter operasjonen. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
På 14.9.2008 den 14.27, Gjest Gjest M skrev:

På 14.9.2008 den 14.27, Gjest Gjest M skrev:

Hei.

Jo jeg har lest mye om nesekirurgi før operasjonen, lest på forum om andres erfaringer og sett på det jeg kunne finne av før og etterbilder på nettet. Denne operasjonen var ikke noe jeg bestemte meg å ta på en dårlig dag. Jeg har vurdert dette i flere år.

Jeg har ikke lest at hevelsen kommer etter man har tatt av gipsen. Men det sier seg kanskje selv? Kirurgen sa jeg var litt hoven da han tok av gipsen, men sa det kom til å gå ned etter en uke eller to.

Vi var enige om å ta kulen på neseryggen før operasjonen.

Jeg var tre plasser på konsultasjoner og gikk etter det jeg oppfattet som tryggest og hvor jeg vet flere som har fått gode resultater. Jeg gikk ikke etter en 2. operasjon da jeg har lest at det kan være vanskeligere å gjøre ny operasjon. Jeg ville heller gå til en klinikk der jeg trodde det var minst sjanse for å måtte ta 2. operasjon. Jeg gikk heller ikke etter pris.

Min erfaring er at jeg ser på operasjonen helt annerledes enn hva jeg hadde forutsett før jeg opererte meg. Du vet ikke hvordan resultatet blir for deg og hvordan du reagerer før du faktisk har gjort det, uansett hvor mye du leser.

Jeg skjønner at mange sier nesen er hoven og at det blir bedre. Men nå har ikke disse sett min nese før og nå... Men klart jeg håper jo at det skal være tilfelle.

Åh, tusen takk for at du delte historien! Vurderer Haug, men har akkurat kommet over en kirurg i Iran som skal vise seg å være utroolig flink! Han er omtalt verden over, og utfører flere operasjoner enn USA i gjennomsnitt, altså det er veeldig vanlig for folk i Iran å utføre neseoperasjon!

Bare se på denne: 

Helt sykt for flink han er, og nettsiden hans har masse før-etter bilder, og han er virkelig syk!  Prisen er heller ikke så verst, så vurderer egentlig å dra til han.. Spørs om jeg får lov da, hehe. 

Nettsiden hans er denne: http://drhosnani.com/English/nose-surgery-before-and-after-photos.php

Endret av Anonymlove98
AnonymBruker
Skrevet
På 4.6.2017 den 2.20, Anonymlove98 skrev:

Åh, tusen takk for at du delte historien! Vurderer Haug, men har akkurat kommet over en kirurg i Iran som skal vise seg å være utroolig flink! Han er omtalt verden over, og utfører flere operasjoner enn USA i gjennomsnitt, altså det er veeldig vanlig for folk i Iran å utføre neseoperasjon!

Bare se på denne: 

Helt sykt for flink han er, og nettsiden hans har masse før-etter bilder, og han er virkelig syk!  Prisen er heller ikke så verst, så vurderer egentlig å dra til han.. Spørs om jeg får lov da, hehe. 

Nettsiden hans er denne: http://drhosnani.com/English/nose-surgery-before-and-after-photos.php

Om du skal dit reiser jeg nesten med deg 😱

Anonymkode: 2f1a8...f78

Skrevet (endret)
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om du skal dit reiser jeg nesten med deg 😱

Jeg har vært i kontakt med han (dr. Hosnani), og han virker veldig hyggelig. Han har gitt meg en pris i USD (operasjon, blodtest,medisin samt. en mann som følger deg og som kan flytende engelsk). Denne mannen skal visst hente deg på flyplassen og være sammen med deg rundt den tiden du skal ha operasjonen. Prisen jeg fikk for alt dette er mye billigere enn forventet! Jeg måtte sende bilder av nesa mi før jeg fikk vite prisen på dette.

Også har jeg fått dato også, og det blir rundt August, så må bare vente til jeg får klarsignal, så vi får se! Men nå tror jeg at jeg bare kan glemme å få gjort dette her i Norge, for operasjon i Iran er det garantert en finere nese du får enn her!

Vurderer du Iran? :o

Endret av Anonymlove98
AnonymBruker
Skrevet
På 29. mai 2017 den 1.36, AuroraMarie skrev:

Hei!

Jeg skal operere nesen min hos Dr Emmes i Bergen om to uker ca, gru-gleder meg veldig!

Jeg var på konsultasjon hos Dr Haug på Nobel også, men følte selv at han ønsket å forandre på ting som jeg ikke var helt enig i, og følte 3D-bildet vi endte opp med på slutten av konsultasjonen så var nesen veldig liten og unødvendig mye fikset på. I tillegg virket han veldig travel, og hadde faktisk glemt avtalen vår. Ventet i lokalet i 15-20 minutter før en sykepleier la merke til at jeg hadde ventet lenge. Men for all del, han sikkert en kjempeflink kirurg, fikk bare en dårlig magefølelse rett og slett.

Når jeg dro på konsultasjon til Dr Emmes følte jeg han bare "skjønte det" med en gang, og forklarte på en veldig ordentlig og realistisk måte. I tillegg virket han svært profesjonell og fortalte detaljert om risikoer, forventninger og etterbehandling. Jeg har valgt å gå for lokalbedøvelse med likegydighetssprøyte, og er veldig spent på det! 

Oppdaterer sikkert en ukes tid etter operasjonen. :)

Så spennende! Jeg er nysgjerrig på han og hva han får til av resultater. Lykke til! Oppdaterer du, så vi får høre hvordan det går?

Anonymkode: ddb19...263

• 2 uker senere...
Skrevet (endret)
På 12.6.2017 den 17.11, AnonymBruker skrev:

Så spennende! Jeg er nysgjerrig på han og hva han får til av resultater. Lykke til! Oppdaterer du, så vi får høre hvordan det går?

Hei!

Nå er det vel snart to uker siden operasjonen, og jeg tenkte jeg kunne skrive litt om hvordan ting har gått så langt. Jeg som opererte hos dr Emmes i Bergen. :)

Operasjonen i seg selv gikk litt så som så når det gjelder ubehag. Største delen av operasjonen gikk veldig greit og jeg kjente ingenting og var ganske behagelig "dopet ned". Men i den siste delen av operasjonen begynte litt av lokalbedøvelsen gå ut av kroppen som gjorde at det ble ganske smertefullt, jeg fikk mer beroligende men det hjalp ikke noe særlig, men operasjonen var ganske fort ferdig og jeg fikk mer bedøvelse når han skulle sy. Men jeg "takler" slike ting ganske bra (litt derfor jeg valgte lokalbedøvelse også), og har ikke mareritt eller grøsser i ettertid. Om man takler slike ting kan jeg anbefale lokalbedøvelse, om man er litt redd for blod og lignende så kan jeg anbefale narkose (man kan velge der).

Jeg har faktisk ikke hatt vondt i ettertid av operasjonen. Jeg fulgte instruksjoner fra sykepleier ang smertestillende, og opplevde faktisk at tampongene og selve gipsen var det største irritasjonsmomentet. Jeg har kun hatt litt vondt om jeg eller andre kommet borti nesen min etter gipsen ble tatt av.

Nesen min er enda veldig hoven. Føler det er for tidlig å si noe om resultatet, men jeg kan allerede nå se at vinkelen på nesetippen ser veldig bra ut, så jeg er veldig positiv. Personalet ved Plastikkirurgisk Institutt er veldig flinke og profesjonelle, og jeg føler jeg får god oppfølging i ettertid. Jeg var på kontroll etter 7 dager for å ta av gipsen, og har en ny kontroll ca 3 uker etter operasjonen.

Sorry for lang tekst! :)

Endret av AuroraMarie
Skrevet (endret)

Hei! :) 

Er det noen som har erfaring med Bjørn Tvedt på akademikliniken?

Endret av Limanie55
  • 4 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

*dytt* Lurer på det samme

• 1 måned senere...
Skrevet

Har operert hos Morten Haug. Fått mindre nesetipp men ønsker den litt mindre, mange her som tror han vil ordne det med reoperasjon? 

Anonymkode: ad8bb...7b7

Skrevet
På 15.9.2017 den 21.35, AnonymBruker skrev:

Har operert hos Morten Haug. Fått mindre nesetipp men ønsker den litt mindre, mange her som tror han vil ordne det med reoperasjon? 

Anonymkode: ad8bb...7b7

Kan være den er litt "swollen" som man sier på engelsk.. Det tar litt tid før du vil se det endelige resultatet så tror du må være tålmodig noen uker til.. Hvis ikke så kan du jo ringe og høre med han om dere kan møtes igjen og prate om det du evt ikke er fornøyd med.

• 1 måned senere...
Skrevet
På 28.6.2017 den 12.07, Limanie55 skrev:

Hei! :) 

Er det noen som har erfaring med Bjørn Tvedt på akademikliniken?

Opererte meg hos han tidligere i år. Vet ikke helt hva jeg skal si, egentlig.. Er fornøyd, men kunne gjerne vært mer fornøyd med resultatet. 

Skrevet

Jeg har fått time i tyrkia om noen uker, ønsk meg lykke til! 

Skrevet

Hvilken klinikk i Tyrkia skal du operere hos? Vurderer selv ulike klinikker i Tyrkia. 

Skrevet
5 timer siden, Ipm skrev:

Hvilken klinikk i Tyrkia skal du operere hos? Vurderer selv ulike klinikker i Tyrkia. 

Hei! Skal operere meg hos en klinikk som heter "rinoistanbul"! Du kan sjekke ut klinikken på instagrammen deres! Grugleder meg, men vet at det er dette jeg vil, eller så kommer jeg til å angre og tenke på det hele tiden. Vil få det unnagjort :))

Skrevet

Da har jeg operert nesen hos bjørn Tvedt på akademikliniken. Jeg grudde meg så sykt, sov ikke et sekund natten før operasjonen. Men det var ikke noe vits i å være så redd! De var utrolig flinke og beroligende der alle sammen! Operasjonen gikk veldig bra og tok ca. 1 time. Jeg våknet opp uten smerter og følte meg helt fin! Fikk mat, slappet av litt også dro jeg hjem. Tok kun Paracet, og merket ingenting til smerter! Og hittil kunne jeg ikke vært mer fornøyd med resultatet eller klinikken:) så hvis noen vurderer å operere nesen, anbefaler jeg bjørn tvedt! 

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, Limanie55 skrev:

Da har jeg operert nesen hos bjørn Tvedt på akademikliniken. Jeg grudde meg så sykt, sov ikke et sekund natten før operasjonen. Men det var ikke noe vits i å være så redd! De var utrolig flinke og beroligende der alle sammen! Operasjonen gikk veldig bra og tok ca. 1 time. Jeg våknet opp uten smerter og følte meg helt fin! Fikk mat, slappet av litt også dro jeg hjem. Tok kun Paracet, og merket ingenting til smerter! Og hittil kunne jeg ikke vært mer fornøyd med resultatet eller klinikken:) så hvis noen vurderer å operere nesen, anbefaler jeg bjørn tvedt! 

Ja han og de som jobber der er veldig flinke og hyggelige! Men 1 time i operasjon var da lite:o min tok nesten 3 timer og det er ikke sååå stor forskjell.. Men hvis jeg en annen gang skulle operert nesen, så skal jeg undersøke nøyere. Bjørn er den dykstigste i Norge har jeg hørt, men i forhold til dyktige i andre land så opererer Bjørn kanskje bare 100 ganger/neser i året, mens andre over flere tusen.. Trodde nes mi skulle bli enda mer lik 3d bildet enn den ble.

Skrevet

Så gjennom overnevnte bilder i lenke, prøver de å bli en annen etnisitet ved forandring av nesen alle de i Iran eller?

Ellers, er det noen kirurger som kan redusere nesetipper? 

Anonymkode: 1606d...a61

Skrevet
23 timer siden, Bottega skrev:

Ja han og de som jobber der er veldig flinke og hyggelige! Men 1 time i operasjon var da lite:o min tok nesten 3 timer og det er ikke sååå stor forskjell.. Men hvis jeg en annen gang skulle operert nesen, så skal jeg undersøke nøyere. Bjørn er den dykstigste i Norge har jeg hørt, men i forhold til dyktige i andre land så opererer Bjørn kanskje bare 100 ganger/neser i året, mens andre over flere tusen.. Trodde nes mi skulle bli enda mer lik 3d bildet enn den ble.

Ja, gikk visst veldig fort! Men jeg skulle ikke gjøre store endringer. Ble mest filing av nesebein og løftet tippen litt. Kjedelig at du ikke er helt fornøyd:/ hvertfall siden det koster så mye penger! Jeg føler at nesen min likner ganske mye på 3D bildet, men jeg ville jo ikke ha store endringer heller. Men nesen min er selvsagt veldig hoven, spesielt på sidene av nesebeinet og på tippen, men hittil er jeg veldig fornøyd i alle fall. Ja, er veldig viktig å gjøre mye research, men jeg hadde nok aldri turt å operere meg i utlandet. I såfall kanskje i USA, men synes det er mye tryggere å gjøre det her hjemme i Norge, i tilfelle det skulle skje noe senere:) 

Skrevet (endret)
5 timer siden, Limanie55 skrev:

Ja, gikk visst veldig fort! Men jeg skulle ikke gjøre store endringer. Ble mest filing av nesebein og løftet tippen litt. Kjedelig at du ikke er helt fornøyd:/ hvertfall siden det koster så mye penger! Jeg føler at nesen min likner ganske mye på 3D bildet, men jeg ville jo ikke ha store endringer heller. Men nesen min er selvsagt veldig hoven, spesielt på sidene av nesebeinet og på tippen, men hittil er jeg veldig fornøyd i alle fall. Ja, er veldig viktig å gjøre mye research, men jeg hadde nok aldri turt å operere meg i utlandet. I såfall kanskje i USA, men synes det er mye tryggere å gjøre det her hjemme i Norge, i tilfelle det skulle skje noe senere:) 

Jeg skal til Tyrkia ganske snart, og jeg valgte dette landet fordi kirurgene her i Norge har ikke like mye erfaring som de i utlandet, da de aller fleste nordmenn har helt ok/normal nese. Ergo har de ikke utført mange operasjoner som det kirurgene i utlandet gjør. De er flinkere til å operere neser som skaper harmoni og balanse til resten av ansiktet, noe som er veldig viktig! Og det kan denne kirurgen som jeg skal operere meg hos..

Endret av Anonyml0ve
  • 3 uker senere...
Skrevet

Hei. Opererte nesen min for snart 1 år siden, ville hatt nesetippen min litt mindre, er ikke fornøyd med at den ikke er mindre enn det jeg håpet på, tror dere kirugien gir reoperasjon på det? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...