Gå til innhold

Sandras hverdagsliv

Sandra

Anbefalte innlegg

Så bra at fastlegen tok deg på alvor da! Veldig lurt å få undersøkt det... Kanskje så finner de kanskje en årsak til mageproblemene, og hvis ikke har dere i hvert fall fått utelukket det.

Jeg vurderer også hormonspiral... Har ikke så lyst til å starte med mini-piller, jeg var ganske sløv med vanlige p-piller så :sjenert: Er det veldig vondt å få satt inn spiral...?

Ha en fin helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vurderer også hormonspiral... Har ikke så lyst til å starte med mini-piller, jeg var ganske sløv med vanlige p-piller så :sjenert: Er det veldig vondt å få satt inn spiral...?

Ha en fin helg :klemmer:

Tenkte det samme om å slippe å ta p-piller hver dag jeg også. Glemte det støtt og stadig.

Jeg leste et sted om hormonspiral, og da stod det at smertene kunne minne om menstruasjonssmerter. Og i felleskatalogen pasientutgaven står det dette om insettingen:

"Du kan kjenne innsettingen, men det pleier ikke å gjøre spesielt vondt. I visse tilfeller kan imidlertid lokalbedøving være nødvendig."

--skriveleif

Endret av Sandra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått ny avatar :duskedame:

For å få time hos barnelegen måtte man sende henvisningen, og så skulle han vurdere den, og evt. sende brev med time i posten. Bare håper han tar oss inn.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi meldt oss på babysvømming.

Det begynner når lillemann er akkurat 3 måneder.

I morgen er det manuellterapi igjen. Lurer på om han fortsatt er like stiv i ryggen, eller om hun kjenner bedring. Lurer på hvor lenge vi må gå der egentlig :klø:

Håper han til slutt blir bedre.

Ser at avataren min ikke hadde forandret seg i den ene nettleseren jeg bruker. Måtte tømme cookisene for at den skulle bruke det nye bilde. Nå er jeg ny og fin her også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babysvømming - det blir koselig :)

Hvordan har han vært i det siste da? Mye vondt i magen? Håper mt ser noe bedring. Når vi var til kiropraktor var han nesten like ille på 2. besøk, som var 6 dager etter det 1. Men 3. gang (1 uke senere) var det stor bedring, og behandlingen ble avsluttet :)

Søt avatar :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser ikke den nye avataren din jeg! :klø:

Jeg hadde jo hormonspiral, den var ikke så veldig vond å sette inn altså. Merket det litt, men smerten varte bare et øyeblikk.

Jeg fikk jo ulike problemer med den etter hvert, så jeg tok den ut. Men bivirkninger er heldigvis sjeldne!

Kos dere på babysvømming! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babysvømming - det blir koselig :)

Hvordan har han vært i det siste da? Mye vondt i magen? Håper mt ser noe bedring. Når vi var til kiropraktor var han nesten like ille på 2. besøk, som var 6 dager etter det 1. Men 3. gang (1 uke senere) var det stor bedring, og behandlingen ble avsluttet :)

Søt avatar :rødme:

Ja, gleder oss til det. Gikk på det med storebror også. Han koste seg masse i vannet.

Han har endel vondt fortsatt, men det har vært noen dager siden den skrikingen hele dagen. Synes det har blitt litt bedre, men vet ikke helt om det er ønsketenking :klø: ...

Takk for det :)

Jeg ser ikke den nye avataren din jeg! :klø:

Jeg hadde jo hormonspiral, den var ikke så veldig vond å sette inn altså. Merket det litt, men smerten varte bare et øyeblikk.

Jeg fikk jo ulike problemer med den etter hvert, så jeg tok den ut. Men bivirkninger er heldigvis sjeldne!

Kos dere på babysvømming! :klem:

Det er sikkert fordi browseren din "husker" bilder og sånn på sider du er innom. Hvis du oppdaterer cookies/ fjerner gamle så ser du nok den nye avataren. Gjorde i all fall det på en av nettleserne mine, for jeg så bare den gamle der.

Håper hormonspiral skal passe meg. Jeg får nesten prøve å se, høres jo behagelig ut med reduserte blødninger og ikke å måtte huske å ta p-piller hver dag. :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er koselig bilde ja :hjerter_rundt:

Storebror er stolt ja, han vil gjerne kose og klemme, og er veldig omsorgsfull og henynsfull mot lillebroren sin. Og så tålmodig! Han er virkelig lett å ha med å gjøre. Klager aldri på lillebror.Merker jo at han synes det er slitsomt når lillebror skriker og jeg skal prøve å lese nattahistorie samtidig for eksempel, men han er aldri voldsom eller gjør rampete ting med han.

I går var vi hos manuelltaerapeuten igjen, og hun synes hun kan merke en bedring siden første gangen vi var der. Vi skal likelvel tilbake en gang til i neste uke også. Men som sagt så merket hun en forbedring.

Vi har heller ikke hatt de verste skrikedagene her hjemme, og i går var han eksemplarisk. Tror han hadde det veldig fint i går, for han var ikke lei seg i det hele tatt, og sovnet til slutt klokken 22 og sov helt til kvart over 6! Wow!

De to siste nettene har han også sovet bra, fra 23 til 5, så jeg er veldig takknemmelig for det. Det er utrolig godt å få noen netter med sammenhengende søvn.

I kveld får vi nye møbler her hjemme. En lenestol, og to puffer som passer til sofaen vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er lillemann 7 uker gammel. Han har fortsatt den gode søvnen sin. Og han sovner tidligere og tidligere, de siste to dagene har han sovnet ca. 20:30. I natt fikk han mat i 2 tiden da, men sovnet igjen etter det.

Fikk visst et glass rødvin i helgen også jeg :sjenert:

Begge barna hadde sovnet, klokken var 21, heeelt rolig i huset, bare sofakos med mannen. Litt ost og kjeks hadde vi også. Hadde pumpet klar en flaske, men han sov så lenge at det var helt trygt å amme igjen da han først våknet. Deilig :)

Det virker ikke som han har like vondt lenger heller, men skal til manuellterapeut på onsdag.

Det har vært så nydelig vær i helgen så har vært ute og gått lang tur begge dagene. Storebror er også veldig flink til å gå på lang tur.

I det hele tatt en flott helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fint at lillebror er bedre og at sovingen går så bra :)

Det er deilig med litt sofakos i helgene. Vi hadde også planlagt rødvin på lørdagen, men siden vi ble syke alle mann så ble det ikke noe av. Og godt var det, for jeg måtte amme sikkert 4-5 ganger den natten...

Ha en fin dag i solen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Hei iingvild

Det håper vi også! Ser bra ut foreløpig :smilbla: Nyyydelig høstvær.

Hei på deg Siona.

Ja det er bra at han sover bra for tiden. Sov fra 23 til 5 i natt.

Og i natt har jeg for første gang skiftet bleie på A uten avføring! Han har forresten fått time hos legen nå også, hører fortsatt ikke at noe kommer, og det renner stadig ut. Han har jo vondt i magen endel fortsatt også.

I går var det en anske slitsom dag. Fant ikke helt roen verken på dagen eller kvelden, og hadde mye luft i magen. Lenge siden det har vært så ille for han. I morgen er det manuellteraput.

Trillet en liten tur etter at jeg hadde fulgt storebror i barnehagen i dag, det er jo så deilig vær!

Lille lå og knirket litt da, så det ble ikke så langt, men får ta oss en tur til litt senere i dag.

I dag skal storebror hentes av sin farmor i barnehagen, og samboeren min skal på trening så da blir jeg og lillemann alene helt til i kveld. Storebror kommer vanligvis hit sånn ca. kl. 19. Han blir hentet av og til av farmoren sin, som er en helt nydelig og snill dame. De er gode venner :smilbla:

Glad jeg har en så hyggelig "svigermor" når jeg leser alle de forferdelige svigermortrådene rundt om kring :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå har jeg fått lest gjennom sidene dine :) Gratulerer med lillegutt forresten !!! Avataren din er bare helt skjønn da :rødme:

Trist at han har så mye vondt i magen sin stakkars, håper han blir bedre snart !! Husker jeg gikk å bar på vesla i timesvis uten at noe hjalp :sukk: får vondt langt inni sjela av å høre på slik gråting ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at han har fått time til legen. Høres jo ikke helt normalt ut at det bare siver ut hele tiden... Men jeg vet ikke så mye om hva som er vanlig og ikke hos små babyer da.

Bra han er flink til å sove på natten, det gjør alt så mye bedre :) Godt å ha overskudd til å gjøe ting på dagtid.

Ha en fortsatt fin uke :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei shatika, Ann78 og Ellla!

Ja, det er bra at vi har fått time hos legen, men det er en stund til. Ikke før 10. okt. Håper på at alt er bedre innen den tid.

Det er en stund siden jeg sjekket bleia veldig ofte, forsto at jeg måtte gi opp det etter hvert, skiftet jo bleie hele tiden, og ble veldig veldig opptatt av det.

Det er kanskje en overdrivelse å si at det siver konstant, det er som sagt en stund siden jeg sjekket så ofte. Det kommer uansett aldri aldri mye, og man hører aldri at det kommer noe. Og så sliter han mye med å få luften ut.

Men jeg skal ta en skikkelig kartlegging nå snart og se om det er like ille som før. Ta på meg sykepleierbrillene :ler: Dokumentere alt: farge, hyppighet, sammenheng med smertene i magen, mengde, konsistens osv osv.

Nå skifter jeg bleie ca. annenhver, tredjehver time eller noe sånt. Det er aldri mye avføring i bleia, og vi har klart å holde stumpen fin og ikke sår i det siste. Bruker Inotyolsalve etter tips fra La Traviata når et begynner å bli sårt. Hørte fra helsesøsteren på helsestasjonen at de også hadde diskutert salver for såre stumper her en morgen, og de hadde også kommet frem til at inotyol var den beste salven. På natten når han sover skifter vi kun når han våkner for mat.

I sted hørte jeg DET bulderet fra bleia hans, og tenkte at YES, nå har han endelig produsert en av de fulle, klissete bæsjebleiene vi fikk levert av storebror (Jeg mener at jeg håpet på det altså :ler:). Men den gang ei, bare litt klatter..

Det er jo greit å finne ut om det har noen sammenheng med magesmretene/luftsmertene og avføringen i all fall.

Har vært ute på tur igjen i sted. Det er så nydelig vær her i dag. Kjempedeilig! Fikk det nye Sykepleien i posten i dag, og hade tenkt til å sette meg på en benk i solen å lese litt i det egentlig, men det ble til at jeg ruslet en passe lang tur i stedet for.

Storebror er hos farmor, lillebror sover, mannen er på trening og jeg bare koser meg :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...