Sandra Skrevet 30. august 2008 Forfatter #21 Del Skrevet 30. august 2008 Hei Ella! Jeg søkte faktisk etter manuellterapeuter i går kved og fant en som jobber like ved her vi bor med lang erfaring med å jobbe med barn. Høres jo bra ut! Skal ringe til henne på mandag. Det skader jo som sagt ikke. --- I går kveld gikk det faktisk ikke så verst Var jo litt lei seg en stund, men det virket ikke som det var magen som plagde han. Tror han bare var trøtt og ikke helt fant roen. Sov bra i natt også. Storebror kastet opp i dag tidlig Håper han ikke blir syk. Han er litt slapp og sutrete, men ellers i grei form. Vi får se om han orker litt forkost eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doratheexplorer Skrevet 30. august 2008 #22 Del Skrevet 30. august 2008 Hei! Håper dagen din har vært fin til tross for uvell storebror. Hvordan går det med han nå?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 30. august 2008 #23 Del Skrevet 30. august 2008 Grattis med dagbok! Denne hadde jo gått meg hus forbi, men nå skal jeg endelig få lest om livet som tobarnsmor. Slitsomt men så utrolig givende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 30. august 2008 #24 Del Skrevet 30. august 2008 Håper dagen har vært fin, og at storebror er i bedre form nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 31. august 2008 Forfatter #25 Del Skrevet 31. august 2008 Hei jenter Storebror ble heldigvis ikke syk i går. Etter frokost var helt helt i form igjen. Heldigvis Hadde besøk i går også, et vennepar med to gutter på storebror alder så de koste seg masse og lekte sammen. Lillebror hadde en utrolig fin dag i går. Sov masse på dagen, og det kom ikke et knyst fra han på kvelden heller. Ikke noe vondt i magen i går, bare helt rolig og fin Sov veldig godt i natt også Hadde besøk på kvelden i går også, og etter at besøket hadde gått fortsatte vi å være oppe enda lenger, og la oss til slutt 1:30 :dåne: Drakk en kopp fenikkelte i går, smakte ikke så verst faktisk. Får vel drikke litt av den fremover, kanskje det kan hjelpe lille litt selv om jeg ikke gir det til han. Den lille engelen har begynt å smile nå Ååå det smelter jo et mammahjerte med en gang. Så søtt I morgen ringer jeg manuellterapeuten jeg har funnet. Blir spennende å se om hun har tid til oss, og om det hjelper lille litt. I dag har vi bare kost oss inne. Det regner ute, så vi finner på ting inne i stedet for. Og så har vi begynt å abbonere på Aftenposten Det er luksus på en dag som denne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 31. august 2008 Forfatter #26 Del Skrevet 31. august 2008 Samboer og jeg skal på konsert 25. oktober! . Har ordnet med barnevakt, eller.. vi sover over hele gjengen hos mamma og så tar vi to en liten tur på konsert og kommer tilbake etter det. Da er babyen 2 md. og 3 uker. Blir bare en liten tur, og håper og tror at det skal gå bra å gi babyen en flaske da. Lurer på når den beste tiden for å la han prøve flaske, har jo hørt om mange babyer som ikke vil ta flaske også.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 1. september 2008 Forfatter #27 Del Skrevet 1. september 2008 Lillemann hadde vondt i magen på kvelden i går. Natten gikk bra som vanlig (er så takknemmelig for det). Lille A fikk time hos manuellterapeuten på onsdag, så det blir spennende. Han har begynt mer og mer å bøye seg bakover, og ligger som en banan nesten noen ganger når han er våken. Om det ikke hjelper for magen, hjelper det nok for andre ting. Han har begynt med en favorittside også, så driver iherdig med å prøve å stimulere han til holde hodet den andre veien. I helgen handlet jeg litt på Nøstebarn Til babyen kjøpte jeg en pysjamas uten bein i grønt og en brun ulljakke. Jeg fikk noen ullsignletter, ammeinnlegg og ullvaskemiddel ( ) . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 1. september 2008 #28 Del Skrevet 1. september 2008 Så spennende. Blir interessant å høre hvordan det går på onsdg. Så fine klær du har kjøpt Har også lyst til å handle litt fra Nøstebarn, men vet ikke hva som er lurt å handle. Koster jo litt, så vil gerne få tak i noe han kan bruke en stund... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Indo Skrevet 1. september 2008 #29 Del Skrevet 1. september 2008 Bare lurer! Hva gjør en manuellterapeut? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 2. september 2008 Forfatter #30 Del Skrevet 2. september 2008 Ella Ja, det er veldig dyrt. Det jeg kjøpte kostet rett oppunder 200 kroner :dåne: Kjøpte den pysjamasen i str. 74, det skulle være fra 2-9 måneder. Tror jeg gjorde det samme med den jakken, men det har jeg visst allerede glemt :klø: Hei Indo En manuellterapeut en en fysioterapeut med videreutdanning, det står litt om det på denne siden. Utdrag: "Manuellterapeuten kan gi deg smertelindrende behandling og behandling som normaliserer muskel- og skjelettfunksjonene. Til dette brukes ulike behandlingsteknikker: å løsne ledd som har låst seg (manipulasjon), strekkbehandling (traksjon), massasje, tøyninger, avspenning, rygg- og nakkeskole." I tillegg er det endel som har spesialisert seg på barn, det står en liste over disse på hjemmesiden deres. Det var der jeg fant hun lille A og jeg skal til i morgen. -- I går sluttet jeg med å gi Minifomdråper. Det gjorde jeg fordi jeg ikke synes det har hatt noen klar virkning, og fordi jeg kom over en advarsel på statens legemiddelverk angående ukritisk og langvarig bruk av Minifom (over uker, der nytten ikke overstiger en mulig risiko) ettersom det er hormonforstyrrende stoffer i det (parabener) Helsesøsteren sa at det ikke var noe farlig med å bruke denne, ettersom den virket dirkekte på skummet i magesekken og ikke ble tatt opp i kroppen. Tror jeg skal ta med den advarselen på 6-ukers-kontrollen i tilfellet hun ikke vet om det. Les mer her. har visst tatt på meg opplyserhatten i dag Det gikk ganske greit i går, men lille har hatt noen perioder med luftsmerter. Hadde blant annet det en time etter måltidet kl. 12 (det var da jeg sluttet med dråpene). Blir spennende å se hva manuellterapeuten kan gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 2. september 2008 #31 Del Skrevet 2. september 2008 Her vil jeg gjerne følge med videre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iingvild Skrevet 3. september 2008 #32 Del Skrevet 3. september 2008 Håper du har hatt en fin dag. Det er koselig å følge familien din i dagboka di! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 5. september 2008 Forfatter #33 Del Skrevet 5. september 2008 Lillemanns skriking og magevondt har nådd nye høyder Vi var hos manuellterapeuten for 2 dager siden, på onsdag. Han var urolig på morgenen før besøket, og også før vi skulle inn til manuellterapeuten. Hun tøyde nakken, som var stiv, noe som gjør at det er vanskelig å snu seg mot den ene siden. Han var også stiv i ryggen der kolikkbarn er stiv i ryggen, som hun sa. Han likte ikke å bli tøyd, men det varte ikke så lenge heldigvis. Tror det ikke var så vondt, men mest det å ligge på benken uten å bli tatt opp. Etterpå var han også urolig, og måtte ta han opp flere ganger på vei hjem, også på en humpete t-bane.. På kvelden gikk det bedre, han var mye roligere, og lå våken uten å være lei seg eller trykke. Han sov også ganske mye den ettermiddagen. I går var hverdagen en helt annen. Det er den verste dagen hittil, både for meg og for han. Han hadde mye vondt i magen, og gråt i mange timer, helt utrøstelig. Det hjalp jo å gå frem og tilbake over gulvet til en viss grad. Han fikk ikke ut luft, ingenting jeg gjorde hjalp han for å få ut luften Massere magen, sykle med beina, bære han på magen, over skulderen... Han svelger så mye luft! Gulper i seg massevis. Synes jeg har prøvd det meste av varianter for å forhindre det, men i går og i for i gårs har han svalgt mye. Nesten så han har lagt seg til en dårlig uvane når han skal die. Det er spesielt en periode litt ut i måltidet det har vært verst, akkurat som om han tror/ forventer at det skal komme masse melk, og så fortsetter han å svelge unna som en helt. Napper i puppen før han skal spise så jeg ser at det kommer melk ut før han skal legges til. Passer på at han har mye av det brune inni munnen, og han ligger godt inntill meg så han ikke skal henge i puppen. Han svelger noen store slurker med luft helt i begynnelsen av måltidet, det har blitt en vane for han, det er etter ca 5 sug, og da tar jeg han vekk en bitteliten stund. Prøver å komme han i forkjøpet, men han likso fortsetter å svelge luft etter at han er tatt vekk. Har mye melk, og det kommer mye i begynnelsen når det kommer skikkelig i gang. Han svelger ivrig unna da, og det går veldig fint, han er glupsk og svelger unna det som kommer da. Jeg har det alltid rolig rundt meg når jeg skal amme, har hann litt oppreist og prøver alltud å rape han. Problemet er bare det at det nesten er umulig til tider. Noen ganger kommer luften lett opp, andre ganger (de fleste gangene) kan jeg gå lenge med han uten at det kommer noe som helst. Gulper også svært lite. Denne uka har det vært både tirsdag og i går der han har skreket flere timer i løpet av en dag. Han har vært veldig urolig på morgenkvisten i dag også, og det varte nesten en time i sted. Han sovnet heldigvis til slutt, og da oppå magen min. Vi skal tilbake til manuellterapeuten på torsdag i neste uke også. Håper virkelig det hjelper etter hvert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 5. september 2008 Forfatter #34 Del Skrevet 5. september 2008 Hei på dere forresten iingvild og MellonCollie Ja, det er veldig dyrt. Det jeg kjøpte kostet rett oppunder 200 kroner :dåne: Kjøpte den pysjamasen i str. 74, det skulle være fra 2-9 måneder. Tror jeg gjorde det samme med den jakken, men det har jeg visst allerede glemt :klø: Det skulle selvsagt være 2000 Fikk forresten pakken i går, og både pysjamasen og jakken er digre, Får nok bytte dem i en størrelse mindre for de der kan han jo ikke bruke før om et år eller noe sånn Du skal være ganske stor som 2-måneder for ikke å fullstendig drukne i den pysjen. Toppene mine var fine da, og klærne hans også så klart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 5. september 2008 #35 Del Skrevet 5. september 2008 Her sliter vi også med magevondt om dagen Jeg synes liksom ikke lillegutt får i seg så mye luft når han spiser heller, men sliter også med rapinga. Og selv de gangene han har både prompet og rapet skikkelig så kommer det noen skikkelige knip en stund etter mat. Vondt å se på når man ikke kan hjelpe.. Håper det går seg til hos oss begge! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella* Skrevet 5. september 2008 #36 Del Skrevet 5. september 2008 Så synd at han skal ha så vondt! Håper manuellterapeuten kan hjelpe dere... Virker jo som du gjør alt (og litt til) for at han ikke skal få luft i magen... Stor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siona Skrevet 5. september 2008 #37 Del Skrevet 5. september 2008 Stakkars liten som har så vondt i magen sin. Det er så vondt å se at de små er plaget. Største jenta vår var plaget med kolikk de første månedene, så jeg vet hvor slitsomt det er. Det var forresten kiropraktor som hjalp oss til slutt. Håper lillegutten blir bedre snart, og at dere får en fin helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doratheexplorer Skrevet 5. september 2008 #38 Del Skrevet 5. september 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 9. september 2008 Forfatter #39 Del Skrevet 9. september 2008 Hei dere Takk for støtte Har den kriopraktoren i bakhodet Siona. Hvis ikke manuelltarapeuten hjelper så prøver vi det. I går og i dag har dagene vært litt bedre. A har fått prompet endel, og det hjelper Stakkar liten I morgene er det 6-ukerskontroll. Han er bare 5 uker og 3 dager da, men det var den dagen det passet for legen sa helsesøsteren. Hvis ikke hadde det ikke blitt før han var 8 uker. Skal få henne til å se på hvordan jeg ammer i morgen. Bare for å se at det er riktig og for evt. komme med noen tips. Byttet nøstebarnklærne til en mindre størrelse, eller altså sendte pakken tilbake i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 13. september 2008 Forfatter #40 Del Skrevet 13. september 2008 Litt oppdateringer: Onsdag var det 6-ukerskontroll for A. Han hadde lagt på seg masse, og hadde vokst i både lengden og rundt hodet. Vi skulle inn til legen først. Jeg nevnte at jeg syntes det var rart at avføringen hans liksom siver ut hele tiden, og at det aldri kommer "porsjonsvis". (Altså, vi har aldri noen gang hørt at det kommer avføring, det kommer aldri mye av gangen, bare renner ut hele tiden. Små små mengder.) Vi vet jo det at det er normalt med hyppige bleieskift med små babyer, vi har jo en fra før av som bæsjet masse da han var liten han også. Men med storebror hørte vi da i all fall når det kom og så skiftet vi bleier da. Buldet og prompet, og så kom det masse. Med A er det bæsj i bleia uansett om jeg hadde skiftet hvert 10. minutt. Hadde kanskje ikke reagert nødvendigvis hvis det bare var dette, men når han i tillegg tydeligvis har mye magesmerter syntes jeg det var verdt å nevne. Det er sånn tjukk suppe, og normal farge. Kanarigult :smilblå: Han var ikke interessert i høre på det i det hele tatt. Han visste liksom hva jeg skulle spørre om før jeg hadde stilt spørsmålene, og svarene kom som de var programmert inn på forhånd. Jeg skjønner at det er mye like spørsmål, og at barn har kolikk, mye avføring og at dette er normalt, men det er sammenhengen mellom den sivende avføringen og magesmertene jeg ville påpeke. Nevnte det samme for helsessteren da, og hun var mer interessert og lurte på hva det kunne være. Spurte om legen hadde kjent på magen. Han gjorde det, og kjente ingenting spesielt. Hun synes vi skulle prøve litt maltekstrakt, og skal gjøre det også tenkte jeg. Men dagen etter skulle vi til manuellterapeuten så da ville jeg ikke gjøre så mange tiltak samtidig. Vil jo gjerne vite hva som funker og hva som ikke hjelper. På torsdag var vi hos manuellterapeuten igjen. Han var fortsatt stiv i ryggen, så hun tøyde mer. Skal tilbake neste uke også. Han var mer rolig både på torsdag og fredag, så kanskje det har hatt litt effekt. Vanskelig å si så tidlig synes jeg. På fredag skulle jeg til etterkontroll hos fastlegen. Hadde med meg A, og nevnte probemet med magen hans til fastlegen. Han er så hyggelig, og får en alltid til å føle at en blir tatt på alvor. Han synes også det var litt rart med avføringen og magesmertene, og ville at vi skulle henvises til barnelge. Fikk derfor henvisning og skal ringe etter time på mandag. Deilig å få sjekket at ha ikke er fortstoppet i all fall. De var visst veldig flinke der vi skal, legen har vært overlege på Ullevål. Deilig å bli tatt alvorlig, og så får man i all fall utelukket at det er noe avorlig. Snakket også om prevansjon. Har fått resept på hormonspiral, men kjenner at jeg gruer meg veldig til å sette den inn. Har fått veldig angst for å kjenne smerter nedentil, selv bare hvis det kommer til å gjøre litt vondt, etter fødselen med storebror, som jo endte i ruptur 3B.. Må lese litt mer om det også, men synes det høres deilig ut slippe å ta p-piller, å ha lite blødninger, og så er det bra å ikke skulle ta så mye hormoner. Legen fortalte at hormonmengden tilsvarte 1-2 piller i måneden! Det var fordi de virket direkte inn på livmoren. -- Har prøvd å gi lille flaske nå, og den tok han kjempefint. Men lurer vedig på hva som er passe mengde. Han eier overhodet ikke magemål, spiser til han stuper, og jeg vil ikke at han skal få mer vondt i magen (enn han allerede har). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå