Gå til innhold

Mitt liv, mine drømmer.


Midna

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

To sekunder med berømmelse var ganske vilt ja. ;-) Hehe

Når jeg står opp klokken 06 og ikke en vant til det så er jeg nesten avhengig av en liten middagslur. :søvn: Det er godt da!

Etter at jeg hadde sovet fikk jeg brått masse energi og gjorde dette:

- Satt på plass nytt skap og kommode og flyttet på plass kjøkkenbord og slikt igjen

- Pyntet og ordnet litt her og der

- Shinet over kjøkkenbenker og tok ut og inn av oppvaskmaskin

- Vasket søppeldunk + søppeldunkskap

- Støvsugde gjesterom, gang og kjøkken

- Vannet planter

Så nå er det ganske levelig her, og det blir så fint i gangen! ♥

Nå skal jeg steke egg til å ha på brødskiva. Fikk brått så lyst på det!

:hjerte:

Boktyven, som jeg leser nå er foresten UTROLIG bra! Den anbefales på det sterkeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det tid for litt bok og tekos, for jeg hopper i senga. Søte samboer ligger oppe på sofaen og sover. Totalt utslitt stakkar. :hjerte:

I morgen har jeg planer om å få unna litt fornuftige sakker og kanskje ta en treningsøkt? Om et par dager har jeg gratis trening også, snakket nemlig med dama på treningssenteret i stad og nå begynner avtalen å bli ferdig. Gleder meg til å ta meg en tur på treningssenteret før eller etter jobb!

God natt! :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med fridag! Det er faktisk en eneste fridagen jeg har denne uken. :) Men neste uke har jeg vel tre fridager, så da går det greit. ; D

Hittil har jeg fått tatt av sengetrekket på sengen og luftet rommet, ryddet i veska mi og ryddet skjerf og votter osv inn i det nye garderobeskapet i gangen.

Nå skal jeg drikke te, spise brødskiver og lese i Boktyven. Resten av planene for dagen er:

- Ta på nytt sengetøy på sengen

- Masse klesvask

- Støvsuge soverom, trapp og stue.

- Tørke støv/vaske over flater

- Gå ut med søppel og papp

- Trene på kvelden

Også har jeg et håp om å gjøre mer, men begynner der.

Endret av Midna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:briller:

HAr egnetlig kost meg masse og fått gjort en del i huset! MASSE klesvask og stryking av duker og slikt. Deilig. :) Har også kost meg med samober. >: ))

Nå skal jeg vel snart hoppe i senga. Skal bare ned og sette noe i oppvaskmaskinen og slå av tørketrommelen.

Det skal bli så herlig å legge seg i rent sengetøy! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det lønningsdag og pengene er fordelt:

- 2000 kr på konto for nedbetaling av studielån

- 750 kr på feriekonto

- 100 kr på julegavekonto

- 2500 kr på sparekonto

- 4500 kr på regningskonto

Da sitter jeg igjen med rundt 6800 kr til å bruke på mat og fornøyelse.

Denne måneden har jeg planer om å ikke bruke så mye penger, men dette skal jeg unne meg:

- Frisørtime med farging og klipp (rundt 900 kr)

- Noe nytt som trengs til huset (ønsker meg lampe, lite bord, lite teppe til gangen, bilder osv). Noe av det må jeg i alle fall unne meg. : )

Denne måneden skal jeg ikke kjøpe meg noe klær eller tilbehør og det tror jeg ikke skal bli noe problem. Vi har dessuten planer om å betale ned litt på boliglånet. Kanskje 30 000?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er helgen snart over, og det er ganske deilig når man har jobbehelg! PÅ mandagen har jeg fri, men jeg skal på miljøkurs på jobben i tre timer i tillegg til at vi skal ha avdelingsmøte. Etter det tenkte jeg å hoppe i bassenget. Egentlig er mandager supre!

Jegh ar også sett et par jobber jeg kunne tneke meg å søke på. Det er egentlig litt tullete siden jeg egentlig ikke vil skifte jobb, men det er så gøy å se og søke og se hva skjebnen sier. Det skader jo aldri å holde øynene åpne. Så vi får se. ; )

Nå sitter jeg på en lørdagskveld og ble igjen bacheloroppgaven min. Får mange minner tilbake da ja... Vurderer egentlig å sende den til hotell-direktøren. :sjenert: Det skader jo ikke å reklamere litt for seg selv?

I stad var vi og spiste gratisk på peppes pizza med verdens beste oreo-kake til dessert! :slurp: Veldig greit at vi kunne sende faktura til idrettslaget til samboer. ;D Selvom det er en litt tung og slitsom helg og jeg skal opp sju på en søndag, er helgen alt i alt grei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom og sier hei.

Du er flink til å dele opp pengene dine, må jeg si. Her bare brukes pengene til det er slutt :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Zarabi, Marihan og Kara W! Jeg har hatt en fin helg selvom jeg har jobbet, i går ble det til og med bowlingtur med noen venner. Koselig! Det er greit å få gjort litt selvom man har en slitsom jobbehelg.

I dag har vi vært og spist biff stroganoffgryte hos svigers. Det var supergodt! Og resten av dagen har gått med til avslapning (i tillegg til jobb da).

Kara W: det er veldig greit å dele opp pengene slik at man har penger til det man ønsker å slikt. For meg er det veldig naturlig, men jeg kan nok kanskje være litt for ekstrem også. :P Det er så deilig å ha penger til julegaver når julen kommer, penger til å dra på ferie uten å bruke pengene på brukskontoen osv. :)

:hjerte:

I morgen skal jeg på miljøkurs på jobben fra 09-12 etterfulgt av personalmøte. Etter det blir det en tur i svømmehallen og så må jeg vel hjem å gjøre husarbeid. Har nemlig blitt dårlig med rydding og slikt i helgen... :sjenert: Jeg har også planer om å bake grove rundstykker. Er det noen som har oppskrift som er sunn og god? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var det mandag igjen - ukens beste dag! Den har ikke vært helt super for min del, mye på grunn av at jeg var så sinna at jeg holdt på å sprekke pga noe jobbrelatert. Går det ann?!?!

Sinnet klarte jeg å svømme av meg i svømmehallen. Svømte 2000 meter, på en time og fem minutter. Etter det ble det en tur i butikken for å handle inn til middag. I dag stod det kyllingwok med babymais, gulrøtter, brokkoli, chili og rukkolasalat på menyen. Kjempegodt!

Nå slapper jeg av i sofaen og har planer om å rydde og støvsuge litt snart. Det frister bare mest å sitte her...

I morgen er det tidligvakt i resepsjonen. Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei..Kjenner igjen hvordan konflikter på jobben kan påvirke oss. Men de går over, vi får bare holde motet oppe:)

Kyllingwok hørtes digg ut:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Zarabi! Nei, det er ikke allitd like enkelt. Det irriterer meg grenseløs når talentløse, late folk når så langt som de gjør... Men de får vel igjen senere. : )

Jeg er så sliten nå! 2000 meter svømming tok vist litt på kroppen på en mandag. ;)

Nå har jeg fått shinet kjøkkenet, satt på en vaskemaskin, tatt ut av svømmebagen, støvsugd første etasje og gått ut med søppel. Så alt i alt har jeg gjort mye i dag!

Nå koser jeg meg med hjemmelaget guacamoledip med gulrøtter og stangselleri til.

Jeg tok det jeg hadde i kjøleskapet og da ble oppskriften slik:

- 1 avokado

- 1/2 hakket chili

- 1/3 sitron.

- - 2 teskjeer rømme

Ble ganske godt, og ikke minst sunt. Hvis man ser bort i fra litt rømme da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er så trøtt! Jeg har ikke hatt fri siden onsdagen og har ikke fri før til lørdagen, og jeg må si at jeg LENGTER etter fri nå.

I dag i resepsjonen var avdelingslederen syk slik at jeg måtte stå alene. Med 98 utsjekk som skulle ut før 11:00 og 97 innsjekk (jeg sjekket inn 50 av de før jeg sluttet) i tillegg til mailer og telefoner som skulle besvares + andre oppgaver på pcn som må gjøres. Det gikk heldigvis bra og da oppgjøret stemte ble jeg overlykkelig. :P Jeg var dog litt frustrert på slutten da det var lang kø, telefonen ringte, og jeg skulle aller helst ringe opp de som skulle ha sjekket ut men ikke hadde gjort det. Det er ikke bare bare å være ny i avdelingen å stå alene med så mye som kan gjøres! Men tiden går utrolig fort og man treffer så utrolig mange koselige folk! Absolutt verdt det. :)

Etter jobb var jeg så sliten at jeg sov på sofaen mens samboer laget pizza. Kjempegodt! Nå i kveld har jeg prøvd å gjøre litt fornuftig. Jeg har fått shinet kjøkkenet, hengt opp klesvask, vasket stuebord og skiftet duk, ryddet litt på soverom osv. Nå har jeg planer om å rydde stua og måke snø.

I morgen er det jobb fra 12-20 og jeg har planer om å stå opp i ni-tiden for å få litt ut av dagen før jobb. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God formiddag!

Så flink du er som får gjort så mye i en stressende jobb! Håper det ikke blir like stressende for deg i dag.

Ønsker deg en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Fru Luna! Jeg hadde vel egentlig ikke noe annet valg, men jeg må si at jeg var ganske fornøyd når det var over. Selvom det var mye syntes at det var kjempegøy (bortsett fra på slutten da jeg hadde mest lyst til å gå bak på kontoret å gråte litt fordi jeg hadde verdens lengste kø mens husøkonomen hele tiden ringte ned og sa jeg måtte ringe opp de som ikke hadde sjekket ut). Men man kan da ikke begynne å ta masse telefoner når man har lang kø og man er alene. :sukk:

I dag har dagen vært roligere. Jobbet i kurs og hadde mellomvakt. Mesteparten av dagen gikk med på å rigge masse møterom i tillegg til å ta seg av et kveldsmøte. Etter møtet så fikk jeg to bokser vitaminer som "driks" (var en apotekjede som hadde møte). Gøy å få litt innimellom, og vitaminer kan jo være greit å ha. :)

:hjerte:

I stad så kom jeg på at jeg ikke har drukket brus på en og en halv uke. *stolt* I tillegg har jeg fått i meg mye frukt og grønt om dagen. Jeg har også kjøpt meg granateplejuice som jeg drikker et glass om dagen. Jeg har jo hørt at det skal være veldig sunt, så da må vi jo prøve. :) Problemet med at jeg har blitt sunnere (jeg har da aldri levd spesielt usunt, men har skjerpet meg enda mer nå) er at jeg tror jeg har gått ned litt i vekt... Jeg merket det brått på jobb-buksa. Så jeg får prøve å spise mer og få i meg mer sunt fett. Jeg som prøver å legge på meg liksom...

Endret av Midna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Nei, å begynne å ta telefoner foran en lang kø som venter er en provokasjon man bør prøve å unngå...jeg vet med meg selv at jeg hadde blitt ganske provosert av det ;) Man må bare ta den tiden man trenger og ta en ting av gangen. Jeg har selv erfart at hvis man ikke stresser, får man nesten gjort mer!

Ikke noe særlig hvis man begynner å gå ned i vekt hvis man heller vil legge på seg, nei. Og kan vel ikke si at det florerer i ukebladene om tips til hvordan man skal gå OPP i vekt ;)

Ha en fin torsdagsettermiddag/-kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...