Gå til innhold

Mitt liv, mine drømmer.


Midna

Anbefalte innlegg

Uff, som jeg føler meg i dag... Føler meg ikke bedre i det hele tatt, men skal komme meg på jobb. Jeg kan ikke love at jeg holder ut så lenge, men jeg skal i alle fall gjøre et forsøk. Det frister ikke mye å være i kundekontakt i dag. Jeg må også gå til jobb, men det får bare gå. Begynner ikke før tre, så jeg har jo noen timer til å komme meg på. :)

Endret av Midna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest marihan
Uff, som jeg føler meg i dag... Føler meg ikke bedre i det hele tatt, men skal komme meg på jobb. Jeg kan ikke love at jeg holder ut så lenge, men jeg skal i alle fall gjøre et forsøk. Det frister ikke mye å være i kundekontakt i dag. Jeg må også gå til jobb, men det får bare gå. Begynner ikke før tre, så jeg har jo noen timer til å komme meg på. :)

Lykke til på jobb :) Håper det går greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det. :) På en måte skal det jo bli deilig å komme seg på jobb igjen også. Er litt lei av å surre rundt hjemme uten å gjøre så mye fornuftig.

Nå skal jeg støvsuge litt nede og slikt før jeg skal ordne meg og gå til jobben halv tre.

I morgen skal jeg foresten på synstest. Er så spent på om jeg må begynne med briller!

Endret av Midna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg overlevde jobbdagen! :hoppe: Er sliten som en sokk nå, men det er egentlig litt deilig. I dag har jeg klart å registrere bookinger over telefon og er egentlig litt stolt. :gjeiper: Jeg liker bare bedre og bedre å jobbe i resepsjonen, og det er nesten så jeg vurderer å søke på en 100 % stilling hvis det skulle bli ledig etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tanita! :vinke: Koselig med besøk!

Klarte å holde meg våken fra litt over ni i dag, og syntes ikke det var så ille siden jeg jobbet til sent i går. Siden jeg ble syk akkurat da ferien var over har jeg ikke helt klart å snu døgnet tilbake enda, men nå begynner det å hjelpe. I morgen skal jeg opp klokken sju så da er det jo greit å ikke være helt omtåket. I dag har jeg foresten fri, og dessuten er formen mye bedre! Den eneste håndfaste planen jeg har er synstest klokken halv fire og jeg tenkte jeg skulle gå begge veier. Det var vel ca 15-20 minutter hver vei så det blir en liten søt gåtur. :)

:hjerte:

Nå sitter jeg her med morgenkåpen på, men antrekket senere i dag blir en grå strikket hverdagskjole med trekvart lange armer og en grå tykk strømpebukse til, og et silkeskjerf/sjal i halsen. Fredagsmiddagen blir kylling og ris med sursøt saus til. MUligens med litt salat ved siden av?

Fornuftige planer for dagen:

- Vaske bad

- Ta en økt med klesvask

- Shine raskt over kjøkken og stue

- Rense filteret til støvsugeren

- Fortsette på kontorprosjektet mitt

Kanskje samboer også kan fortsette litt i kjelleren? :)

Gårsdagens inntak av frukt og grønt:

- En appelsin

- Blomkål og brokkoli til middag.

Får prøve å være enda flinkere i dag!

Endret av Midna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til uken begynner foresten treningen for fullt igjen! Jeg gir meg fri resten av uken slik at jeg kan bli helt kvitt forkjølelsen, også skal jeg gjøre en ekstra innsats til uken. Jeg gleder meg faktisk til å fortsette å trene, og det er jo et godt tegn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marihan

Så bra at du overlevde jobben i går og at formen er stigende :)

Jeg har også planer om å komme i gang med trening etter helga, så da får vi motivere hverandre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger motivasjon så det høres ut som en god idé Marihan! Jeg skal prøve å få minst to turer i svømmehallen og kanskje to styrkeøkter. Hva med deg?

Nå har jeg vært og tatt synstest, og jeg fikkk beskjed om at jeg var nærsynt og trengte briller. Så nå kommer jeg til å se så smart ut så. ;) Jeg har ikke sett på briller enda, men jeg tenkte å ta meg en tur i morgen. Optikeren sa at jeg kom til å passe jordfarger veldig godt, så da får jeg se etter noe slikt. Jeg vil i alle fall ikke ha kjedelige briller. :) Siden jeg aldri har brukt briller så aner jeg ikke hva jeg klar eller ikke kler så jeg får bare se.

Optikeren viste meg hvordan jeg kom til å se med briller og ting jeg så helt uklart med uten briller kunne jeg se helt klart med briller, så det blir deilig!

Tok også en tur innom butikken etterpå og handlet inn litt mat til helgen. Kjøpte honningmelon, en pakke trippelsalat, plommetomater, epler og vårløk samt litt annet. I kveld skal vi ha kylling i wraps med gresk kryddermiks og dressingmiks. Det blir nam! Honningmelonen er erstatning for godteri. ;) Jeg prøver nemlig å bli flink!

Endret av Midna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens middag:

Wraps fyllt med kyllingfilet med gresk vri. Hjertesalat, ruccolasalt, plommetomater og vårløk som tilbehør samt rømme med gresk dressingmiks i. Nam!

:hjerte:

Og hva med et lite glass rødvin? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marihan

Tror jeg skal satse på to timer i uka med aerobic/spinning (evnt gåtur hvis jeg ikke kommer meg på treningssenteret) og en time styrke.

Hørtes ut som en nydelig middag, kos deg i kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp! Jeg tror jeg har funnet en jobb jeg har litt lyst til å søke på... Jeg leter jo egentlig ikke etter ny jobb, men denne har bedre lønn og det ser ut som om jeg er kvalifisert! Det skader jo selvfølgelig ikke å prøve. Tror jeg skal søke jeg.

Endret av Midna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg søkt! Jeg har ikke akkurat de største forhåpningene, men jeg har i alle fall prøvd. Så får vi se hva som skjer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende at du har søkt en ny jobb!

Blir inspirert av treningssnakket her inne. Jeg skal fornye medlemskortet mitt på treningssenteret på mandag, tenkte jeg. Mitt mål er 3-4 økter i uken, pluss en lengre gåtur i helgen (søndager er som regel perfekt til slikt). Liker best intervalltrening på tredemølle, svømming og spinning. Og et par styrkeøkter i uken må til. Men skal begynne litt rolig tror jeg, det er noen uker siden jeg trente regelmessig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så bra at du også er motivert til å trene Fru Luna! :hoppe: Vi får holde motivasjonen oppe til uken også. Fortell gjerne hvordan det går. :)

I dag har jeg hatt en veldig fin dag på jobb, og etter jobb var jeg og shoppet briller. Jeg endte opp med en D&G brille som selvfølgelig ikke var på salg (selvom nesten alle innfatninger var på salg, er ikke det typisk?). Men det var den eneste brillen jeg følte at jeg virkelig kledde, og når man skal bruke noe daglig så er det er veldig viktig faktor. Damen i butikken var litt usikker på hva slags glass jeg skulle ha så hun skulle sjekke det opp og ringe meg. Jeg måtte enten ha noen som kostet 500 kr stykket eller 1000 kr stykket... Hjelpes! Det koster å få dårlig syn! Det blir vel rundt 4000 til sammen, avhengig av hvilke glass det blir. Det svir litt i lommeboken, men jeg har heldigvis råd til det.

Jeg fikk ikke helt med meg hva som "feilte" øynene mine når jeg var der i går men jeg har vist skjev hornhinne og -0,25 på det ene øyet, og -0,75 på det andre. Hvis noen lurte liksom. :ler: Da har jeg i alle fal skrevet det ned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal vi ha en utrolig sunn middag, nemlig hamburger og pommes frites! :sjenert: Må jo inrømme at det smaker ganske så godt innimellom. Jeg skal lage det selv da. Er ikke så lat at jeg går og kjøper (selvom det også hender). ;)

Det som var så perfekt med jobben i dag var at jeg hadde god tid til arbeidsoppgavene mine, de som hadde kurs takket for god service, jeg hadde tid til å hjelpe til i resepsjonen (noe jeg bare elsker mer og mer) i tillegg til at jeg hadde tid til å hjelpe restauranten med å legge på duker til 230 stykken mens jeg hadde på ipoden og bare koste meg. Kan det bli mer perfekt da? Til uken skal jeg jobbe mest i resepsjonen, og da skal jeg også jobbe noen vakter nesten alene. Det må jeg si jeg gruer meg litt til, men det fører vel til at jeg lærer enda raskere.

:hjerte:

Nå skal jeg slappe av litt mer i sofaen før jeg begynner på maten og så har jeg en klesvask som må henges til tørk. Men kvelden i dag skal nok brukes mest til avslapning. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marihan

Briller er dyrt ja! Jeg brukte lesebriller da jeg gikk på barneskolen, men på mystisk vis vokste jeg det av meg. Kjekt det :)

Middagen hørtes god ut, man må jo ikke være sunn bestanding. Vi har spist gryterett og hvitløksbaguetter, ikke så sunt det heller :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke værst å vokse det fra seg, MArihan! Jeg har desverre gjort det motsatte. :gjeiper: Men nå gleder jeg meg faktisk til å få brillene, for de er ganske lekre. :hjerte:

Fru Luna har inspirert meg til å begynne å gå søndagstur, så det tenkte jeg å begynne med i dag. Jeg må si jeg gruer meg litt for været er helt grusomt. Men har man bestemt seg, så har man bestemt seg.

Nå har jeg fått tatt meg i sammen og tatt en økt på kontoret, og nå begynner det virkelig å hjelpe! Skal gjøre litt mer etterpå, men nå skal jeg sette meg ned og kose meg litt inne før jeg tar turen ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...