Gå til innhold

Mitt liv, mine drømmer.


Midna

Anbefalte innlegg

Mål for 2009.

Mat og drikke:

-Spise frukt og grønt hver dag, og alltid ha det tilgjengelig i kjøleskapet.

-Bli flinkere til å prøve meg på nye litt mer spennende matretter/lære meg å lage mer mat.

-Lage mer sunn mat.

-Få i meg rundt 2 liter vann per dag.

-Ta vitaminene mine hver dag.

-Kaste mindre mat.

-Lage ukesmeny.

Trening:

-Få en rutine på treningen.

-Svømme to dager i uken

-Trene styrke og bevegelighet minst en gang i uken.

-Være flink til å gå til og fra jobb.

-Begynne å trene på treningssenteret når vi får gratis medlemskap. Hvis dette ikke kommer i orden skal jeg melde meg inn.

Hus og hage:

-Pusse opp gangen, kjøpe skap og henge opp bilder der.

-Få flere bilder rundt omkring i huset så det blir mer hjemmekoselig.

-Få orden på vaskerommet.

-Få orden på kjelleren.

-Få orden på kontor/gjesterommet.

-Male siste strøk på verandarekkverket.

-Gjøre ferdig plassen foran ytterdøren og gjøre det enda mer koselig der.

Økonomi:

-Betale ned 80 000 ekstra ned på lånet i løpet av hele 2009.

-Sette inn 20 000 hver på bsu kontoene for år 2009.

-Holde et lavt forbruk på klær og sko, og bare kjøpe når jeg virkelig trenger og har lyst på det.

-Fylle opp julekontoen slik at det står 5000 kr der i desember 2009.

Annet:

-Dra på en koselig ferie til sommeren til et sted jeg/vi virkelig har lyst til å besøke.

-Tenke mange positive tanker hver eneste dag.

-Bruke mindre tid foran pc.

-Legge meg tidligere og stå opp tidligere.

- Fokusere på å gjøre mitt aller beste på jobb!

-Bare tenke på jobb når jeg er på jobb.

-Begynne å studere økonomi på deltid til høsten. Ta minst ett fag til å begynne med

Dette er mine mål for 2009, og det kan bli spennende å se om jeg får det til. Det som er skrevet i kursiv er ting som allerede er gjennomført.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne dagens planer og gjøremål:

- Ta vitaminer

- Trene

- Plantestell

- Støvsuge gang, kjøkken, trapp til 2.etasje og stue.

- Organisere litt i kjeller og på kontor sammen med samboer. <3

- Lage god middag med masse grønnsaker.

- Få besøk av søster, spille tvspill og kose oss.

- Gjøre ferdig ukesmenyen og handle inn.

Slik ser menyen ut hittil:

Søndag: Pizza lagd på pitabrød med diverse grønt og skinke på toppen.

Mandag: pFullkornspasta med svinekjøtt. http://www.matprat.no/oppskrift.aspx?tema=...&artid=7411

Tirsdag: Koteletter og masse grønt. Kanskje noe ala denne oppskriften: http://www.matprat.no/artikkel.aspx?artid=7462

Onsdag:

Torsdag: Kjøttboller med fullkornspasta. http://www.matprat.no/oppskrift.aspx?tema=...amp;artid=12707

Fredag:

Lørdag:

Søndag:

Er det noen som har noen tips? Skal få inn minst et fiskemåltid på denne menyen i alle fall.

Endret av Midna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei, god jul og godt nyttår

håper dere har hatt en flott feiring:)

Ser på forsettene dine, og du har virkelig satt deg ned og tenkt ut hvordan 2009 skal bli et enda bedre år enn 2008:)

Misunner ukesmenyene dine og så. Prøver å få til samme ordning med sambo, men han nekter sånt, han vil kunne velge hva han skal spise den dagen han skal spise det. helt utrolig...han trenger litt mer jobb der.. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Zarabi! Er ikke det typisk de mannfolka? :fnise: Du kan jo foreslå en ordning slik at en uke så får han det på sin måte, og uken etter bestemmer du og lager meny? Han burde jo gå med på det? :) Kanskje han til og med begynner å like ukesmenyene dine og så ordner det seg? :D Det er i det minste lov å håpe!

Nå skal jeg gjøre ferdig vår ukesmeny mens samboer rydder og installerer tørketrommel på vaskerommet. Broren hans skal flytte utenlands og dermed tok vi den over. Kjekt! Etter det skal vi dra i butikken og handle for neste uke. HA en strålende lørdag alle sammen!

Endret av Midna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vist blitt syk! Jeg har i alle fall vondt hals, hode og er slapp. Siden jeg begynner på jobb i morgen så passer det veldig dårlig, men det kan jo hende det går over. :) Klarte ikke å komme meg opp av sengen før halv ett(!), og er fremdeles skikkelig trøtt. Selvom jeg ikke er i form så klarer jeg liksom ikke å sitte helt stille heller. Har fått ryddet vekk all julepynten og fått på plass de vanlige tingene og ryddet kjøkken og slikt. Samboer holder på i kjeller og på vaskerom og jeg tenker å ta meg en tur ned dit etterpå for å organisere litt. Nå har han fått opp lufteluken til kjelleren som har vært "gjengrodd" siden vi kjøpte huset så nå blir det endelig bedre luft der også! Det er så deilig når ting begynner å gå fremover. :) Om en ukes tid begynner pappa og pusse opp gangen også, og jeg gleder meg som en liten unge til det er ferdig!!

Nå skal jeg sette meg i sofaen med bok og en varm kopp te og bare bli frisk før jeg prøver å gjøre noe igjen. :)

Gårsdagens inntak av frukt og grønt:

- Grønnsaksblanding til middag

- En appelsin

- Noen grønnsaker som var igjen etter nyttårsmiddagen

Hittil i dag har jeg bare fått i meg en 1/4 paprika. Men skal lage meg en salat til lunsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaskerommet blir så bra nå! :hoppe: Det ser selvfølgelig ikke pent ut fordi det ikke er pusset opp der og det ligger i kjelleren min, men det er utrolig hva noen gamle bilder, en fillerye, ommøblering og slikt gjør! Jeg hadde tre bilder som jeg ikke hadde noe behov for å henge opp i huset, men på vaskerommet passet det perfekt! Det lønner seg vist å tenke litt alternativt til tider. :) Nå trenger jeg bare flere bokser og mer organisering så blir det perfekt i mine øyne. Vi har tenkt litt tanken på å pusse det opp etterhvert også, men det spørs. Jeg vil heller bruke penger på vaskerom når vi om en del år flytter inn i det som forhåpentligvis er drømmehuset. Nå er jeg ganske takknemlig for at jeg faktisk har et eget vaskerom og slipper å bruke badet til det. :)

Formen er heldigvis litt bedre nå. Nok en ting å være glad for! ;)

Nå skal jeg ta en økt og gjøre kontoret finere også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag var første arbeidsdag etter ferien og jeg må si det var en ganske dårlig start. Jeg skulle egentlig jobbe fra 07-15 men jeg måtte gå hjem klokken elleve fordi formen ikke er noe bedre i dag. Men da har jeg i alle fall prøvd!

Gikk hjem og la meg på sofaen med ullsokker og strikkejakke under pleddet og frøs og sov om hverandre i et par timer. Drømte at huset var invadert av plagsomme folk som jeg måtte lage mat til som var skikkelig frekke, også kom det bare flere og flere. Det var en som satt med føttene oppe i ansiktet mitt, hele huset var fullt av rot og trappa var full av kakestrøssel! Lurer på om jeg kanskje har litt feberfantasier? :fnise: Jeg var i alle fall ganske lettet da jeg våknet til tom og ryddig stue av en samboer som ringer og spørr om han skal ta med kinamat på vei hjem fra jobb slik at jeg slipper å lage middag. :hjerte:

I natt drømte jeg foresten at det spøkte i telefonen vår og at jeg var i Polen og ble jaktet på av noen som drev et spisested... Ikke greit!

:hjerte:

I morgen har jeg heldigvis fri, og jeg håper at jeg er frisk igjen da! Sjefen ville at jeg skulle komme på jobb i morgen og få mer opplæring i resepsjonen men jeg sa jeg skulle tenke på det. Så jeg regner med at jeg blir hjemme og blir 100 % frisk isteden. :)

Nå skal jeg sitte på rumpa i sofaen og lese frem til samboer kommer hjem med mat. Man må jo tross alt kose seg litt mens man er syk. ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NÅ har lønningen min kommet på konto og er fordelt slik:

- 5000 til regningskonto som jeg og samboer har sammen (stod igjen en del fra forrige måned der i tillegg så vi har litt buffer fremover noe som ikke er dumt med tanke på vegavgift osv).

- 2000 kr til kontoen studielånet skal trekkes fra. (jeg syntes det er greit å ha en egen konto til det slik at jeg får bedre oversikt og har mulighet til å sette inn ekstra penger der når jeg har råd for å ligge litt i forkant).

- 100 kr til julegavekonto (allit greit å begynne tidlig, det står også igjen litt fra denne julen).

- 1000 til feriekonto. Målet er å ha minst 15 000 der før sommeren.

- 3000 til sparekontoen.

Da står det ca 10 000 kr igjen på brukskontoen min og det er greit siden vi må kjøpe litt møbler og slikt til gangen i januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjenert: Skulle være flink å gå inn og gjøre om på skattekortet mitt for å få med at jeg har boliglån osv. Men så gikk det opp for meg at jeg ikke klarer å fylle ut skjemaene - det var jo mye lettere når jeg bodde hjemme! :sukk: Jeg får skaffe den informasjonen jeg trenger og litt hjelp så det blir riktig, og så får jeg fikse det så fort som mulig i alle fall!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei:) Ser du er syk, vi får håpe det går fort over igjen:)

Hehe..skattekort ja.. Jeg må også inn der å fikse på det ligningskontoret har virkelig rotet det til i år. Men mamma er flink i økonomi, så hvir det er noe jeg ikke skjønner så tar jeg bare en telefn til henne. men vil helst prøve litt selv først da. Nå er jeg lissom voksen å skal klare detta sjøl...hehe

Ha en fin uke videre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Zarabi! Det håper jeg også! Lei av å ikke få gjort noe nå. Formen er ikke så bra i dag heller. Klarte å karre meg opp litt over elleve og da var i alle fall hodet litt bedre enn det var i ni tiden.

Blir helt gal av å ikke gjøre annet enn å sitte/ligge/sove så i dag skal jeg i alle fall få gjort noen små oppgaver:

- Sette på en klesvask og legge på plass det som er tørt.

- Lage middag.

- Støvsuge kjøkkengulv.

Det burde vel gå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marihan

Hei!

Du er ikke alene om å være syk.. Eller jeg er ikke skikkelig syk, men jeg har vondt i halsen og føler meg slapp. Sitter og tenker på alt jeg burde gjort :sjenert:

Så flink du er til å spare og fordele på forskjellige kontoer. Kjempelurt å ha en egen ferie og julekonto :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Marihan! Er ikke gøy å ha det sånn nei... Får liksom så dårlig samvittighet over alt man burde ha gjort. Jeg blir hjemme fra jobb i morgen og på torsdagen skal jeg være klar igjen! ;) Du får ha god bedring du også! :klemmer:

Jeg syntes sparingen blir mye morsommere når man har flere kontoer å fordele til. Det føles liksom så godt ut. :gjeiper: En annen morsom ting er at jeg fikk brev fra banken i dag om at renten på lånet vårt er på 4,95 %! Herlig! Da blir det mer penger til kos, sparing eller til ekstra nedbetaling på lånet.

Dagens frukt og grønt inntak:

- En appelsin

- Et eple

- Brokkoli og blomkål og hjemmelaget saus lagd av hakkede tomater, rødløk og revne gulrøtter som tilbehør til pastaen.

Er ganske fornøyd med det. Nå skal jeg slappe av med kakao og eplebåter i sofaen sammen med vakre samboer og en bok før jeg legger meg. :hjerte: HAr sovet litt for mye de siste dagene, så er liksom ikke helt soveklar enda...

Endret av Midna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ny dag, nye muligheter! I dag føler jeg meg mye bedre, og jeg er rimelig klar for å dra på jobb i morgen! Endelig!

Vaskemaskinen er satt på og nå skal jeg fikse litt frokost til meg og samboer. Samboer er nemlig også syk og hjemme fra jobb. Stekte rundtstykker, kokt egg og te vil i alle fall smake godt nå. :)

:hjerte:

Jeg har ingen store planer for dagen. Jeg skal holde meg mest mulig inne, og så skal jeg få gjort unna litt lett husarbeid. I kveld tenkte jeg å kle godt på meg og ta meg en liten tur ut bare for å få litt frisk luft i kroppen. Jeg har også en bok på 1000 sider som jeg har planer om å få fullført i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marihan

Oi, 4,95 er jo kjempebra rente! Håper vi også får en brev snart :) Er deilig å betale mindre i faste utgifter hver måned..

Jeg er ikke blitt skikkelig syk enda, så jeg spiser alt av sunne ting jeg kommer over, i god tro om at det hjelper, hehe :) Håper jeg slipper unna det verste, det er så kjedelig å være syk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4,95 er kjempebra! Da betaler vi bare rundt 5330 i måneden på lånet, så det er absolutt en veldig bra forbedring! Tror vi betalte 6800 på lånet i desember nemlig...

Akkurat nå føler jeg meg helt fin i kroppen, nå er det bare forkjølelsen som herjer. Og det er litt deilig. :) Jeg har drukket MASSE te og prøvd å spise mye grønt, ha skjerf i halsen osv. Tror faktisk det har hjulpet litt. :) Du får fortsatt ha god bedring Marihan. *kryssefingre for at du blir fort frisk og får hyggelig brev i posten fra banken*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag fikk jeg en pakke i posten som samboer har bestilt for meg på ebay! :hoppe: Kjøpte blank beskyttelsesetui så jeg slipper å ripe opp skjermen på ipoden og holder til ipoden til å ha på armen når man trener. Til sammen for begge produktene med frakt ble det 5,5 dollar!! Det kan man vel kalle et kupp? Et slikt beskyttelsesetui koster nemlig 198 kr i Norge, så hurra for ebay. ;)

Jeg og samboer tok oss en liten handlerunde i stad og kjøpte 10 kg kattemat til pus. Vi valgte å prøve et annerledes fôr som er bra for pelsen siden hun får utrolig lang pels om vinteren. Det kostet rundt 600 kr men 10 kg kattemat varer i et halvt år så da er det jo billig, og jeg nekter å kjøpe kattemat i matbutikken fordi det er tilsatt så mye dritt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marihan
4,95 er kjempebra! Da betaler vi bare rundt 5330 i måneden på lånet, så det er absolutt en veldig bra forbedring! Tror vi betalte 6800 på lånet i desember nemlig...

Akkurat nå føler jeg meg helt fin i kroppen, nå er det bare forkjølelsen som herjer. Og det er litt deilig. :) Jeg har drukket MASSE te og prøvd å spise mye grønt, ha skjerf i halsen osv. Tror faktisk det har hjulpet litt. :) Du får fortsatt ha god bedring Marihan. *kryssefingre for at du blir fort frisk og får hyggelig brev i posten fra banken*

Takk :) Jeg har også gått med sjerf i halsen hele tiden, og drukket masse varm drikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...