Gå til innhold

Mitt liv, mine drømmer.


Midna

Anbefalte innlegg

Hei og hopp! Energinivået er mye høyere i dag, heldigvis! Planene for kvelden er å rydde og shine "overalt" før jeg skal begynne å male strøk nummer to på veggene i gangen og kjøkkenveggen.

Ting jeg elsker ved jobben min:

:hjerte: Det er nye utfordringer hver dag

:hjerte: Man treffer utrolig mange mennesker hver eneste dag. Det er spesielt morsomt når man begynner å bli kjent med de forskjellige personene og gruppene som er der ofte.

:hjerte: Jeg jobber sammen med mange herlige mennesker i alle aldre, og vi har et utrolig godt arbeidsmiljø.

:hjerte: Jeg har en god tone med sjefen, og jeg føler at jeg kan si det jeg mener til han - og bli tatt alvorlig.

:hjerte: Jeg tror at jobben har gjort meg mer utadvendt og selvsikker.

:hjerte: Tiden på jobb går som regel veldig fort.

:hjerte: Jeg har fått lært masse som jeg tror jeg kan få brukt for senere i livet.

:hjerte: Jeg skal få være "sjef" når sjefen min har pappaperm. (den delen skremmer meg nok også litt men)

Jeg har vel egentlig all grunn til å glede meg til jobb i morgen også? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fliiink! Nå har jeg brukt to timer på å male siste strøk i gangen og kjøkken. Det beste av alt er at samboer er på trening og han tror at vi skal male når han kommer hjem om et par minutter. ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad i dag! Fikk vite på jobb i dag for at de i ledelsen ønsker at jeg skal jobbe 80 % av stilllingen min i resepsjonen. <3 Jeg håper så inderlig at det går i orden! Hun jeg snakket med mente at det var et bedre alternativ for meg med tanke på utdannelsen min, og at jeg har ønske om å jobbe meg oppover. *kryssefingre*

Nå bygger samboer skap til gangen. Tror det skal bli bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir det så fiiint her! I morgen skal vi ut å finne gulv (1 m2 der vindfanget var før pappa kom og rev og fikset), vi skal også kjøpe maling så jeg kan male panelet i den lange gangen. Jeg er skikkelig klar for å male det panelet nå, så jeg må nesten få gjort det i løpet av helgen!

Nå får vi straks besøk av et vennepar. Koselig fredag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæ. :( Jeg og samboer "krangler". Han nekter å ha pynt på toppen av den lille kommoden i gangen. Altså, det er det eneste flaten vi har i gangen til å sette noe på! Og det ble så lekkert med de lysestakene der. Man kan jo ikke bare la være å pynte en flate? Det blir jo helt tomt! Jeg syntes det er dårlig gjort å nekte jenter og pynte! Spesielt med tanke på at han har planer om å slenge alt av nøkler og kortholdere på toppen og ikke i den lille skuffen rett under. Det blir jo pent...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest marihan
Blæ. :( Jeg og samboer "krangler". Han nekter å ha pynt på toppen av den lille kommoden i gangen. Altså, det er det eneste flaten vi har i gangen til å sette noe på! Og det ble så lekkert med de lysestakene der. Man kan jo ikke bare la være å pynte en flate? Det blir jo helt tomt! Jeg syntes det er dårlig gjort å nekte jenter og pynte! Spesielt med tanke på at han har planer om å slenge alt av nøkler og kortholdere på toppen og ikke i den lille skuffen rett under. Det blir jo pent...

Kjenner meg igjen i dette.. Jeg er veldig glad i lysestaker og annet pynt, men samboern min er ikke like begeistret.. Håper dere blir enige om noe :)

Spennende med oppussing av gang forresten? Kanskje det kommer et bilde eller to i bloggen? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer nok til å legge ut noen bilder ja. :) MÅ bare bli heeelt ferdig først. Tror vi klarte å bli litt enige. Jeg skal prøve å velge noe som tar mindre plass. Jeg syntes det jeg valgte ut var utrolig fint da men. Da får jeg finne en annen plass til det. :)

Problemet er at han føler at jeg bestemmer for mye når det gjelder pynting og slikt. Han har for eksempel lyst til å pynte med helikopteret sitt. :P Men jeg får vel prøve å bli litt mer imøtekommende. Men jeg er jo så glad i pynting og dilling, og jeg føler at det er noe han egentlig ikke bryr seg så mye om da... :sjenert:

Nå har besøket vårt gått, og det har vært en koselig kveld. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roolig lørdags morgen. :) Frokosten skal straks spises (litt sen frokost ja). HAr dog ikke sovet helt til nå. :)

I går ble badet vasket og i dag skal jeg fortsette med oppussing. med oppussing er at det blir så rotete og bøssete. Men i dag når skapet er helt klart får jeg hengt opp alt som nå ligger inne på gjesterommet slik at det endelig kan bli fint der igjen. :)

Lørdagskvelden denne helgen tror jeg blir rolig for min og samboers del. Får besøk i kveld og skal kanskje ta et glass rødvin eller to, men ikke noe mer. En treningsøkt er også på planenl Men først shopping og maling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer nok til å legge ut noen bilder ja. :) MÅ bare bli heeelt ferdig først. Tror vi klarte å bli litt enige. Jeg skal prøve å velge noe som tar mindre plass. Jeg syntes det jeg valgte ut var utrolig fint da men. Da får jeg finne en annen plass til det. :)

Problemet er at han føler at jeg bestemmer for mye når det gjelder pynting og slikt. Han har for eksempel lyst til å pynte med helikopteret sitt. :P Men jeg får vel prøve å bli litt mer imøtekommende. Men jeg er jo så glad i pynting og dilling, og jeg føler at det er noe han egentlig ikke bryr seg så mye om da... :sjenert:

Kjenner meg så veldig igjen. Mannen vil ha helt klare flater. Hans mål er at det aldri skal ligge noen ting på noe bord, benk eller komode. Jeg prøver å si at det ser veldig tomt ut, men han er ikke enig. Også vil han gjerne henge et stort rollespillkart på veggen i stuen. Der satte jeg foten ned, og det får jeg høre hver gang jeg vil henge opp noe som helst. Får også høre at han ikke fikk ha Lord of the Rings-bildene sine, men jeg prøver bare å forklare at jeg syntes de passet mye bedre i gangen/kontoret enn i stuen. Jeg har ihvertfall fått lov til å ha duk på bordet i spsiestuen, men det var bare så vidt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klaske: Pynte med helikopteret sitt? :hoho: Nei, sett opp de lysestakene du vil der og kanskje en skål han kan slenge nøkkelen i og sånt oppi. Det må jo være levelig... :klem:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Da syntes jeg faktisk nesten litt mer synd på deg Kara! Jeg har i alle fall fått lov til å pynte andre flater i huset (selvom han ikke har vært helt enig der). Den med rollespillplakaten var jo bare helt herlig! Skjønner at du ikke vil ha den i stua! Kan dere ikke finne et kompromiss der du i alle fall kan pynte noen steder?

Tanita: "Problemet" er at han ikke vil rote rundt blant lysestakene mine for å få tak i kortholderen og nøkkelknippet sitt når han skal ut døra. :lete::fnise: Egentlig tror jeg at det en en unnskyldning for at han syntes de lysestakene er sinnsykt stygge da. ;) Men nå har jeg funnet er par andre jeg håper vi kan bli enige om å sette opp isteden som er litt tynnere. Også har han jo rett i at jeg bestemmer litt for mye også da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg egentlig vært ganske lat men jeg har i alle fall fatt malt siste strøk på det stygge panaelet i gangen. Fargen ble også denne gangen antikk hvit... :sjenert: Det ser veldig bra ut da! Samboer har skrudd sammen resten av skapet og i morgen skal vi få opp stangen til å ha inne i skapet slik at jeg får hengt opp jakker og diverse slik at jeg får ryddet gjesterommet.

Nå sitter jeg i sofaen med et glass vin og er så lat som det går an å bli. :) Deilig! I morgen skal jeg ha en effektiv dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var strøk nummer to på panelet i gangen malt, og nå er det bare listene som står igjen. I går fikk vi et matchende speil som skal henges opp over kommoden, men det tror jeg at samboer kan få lov til. Samboer har jeg kjørt på kamp og nå tenkte jeg å shine opp litt her og spise spagetti. Jeg får kanskje besøk av mamma og pappa etterpå også.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke løse problemet med at han må lete rundt lysestakene etter nøkler og slikt, ved å sette en liten kurv el.l. som han kan legge tingene sine i når han kommer hjem? Det blir mer pyntet for din del, og enklere for ham å finne nøklene sine. Alle fornøyd! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæ. :( Jeg og samboer "krangler". Han nekter å ha pynt på toppen av den lille kommoden i gangen. Altså, det er det eneste flaten vi har i gangen til å sette noe på! Og det ble så lekkert med de lysestakene der. Man kan jo ikke bare la være å pynte en flate? Det blir jo helt tomt! Jeg syntes det er dårlig gjort å nekte jenter og pynte! Spesielt med tanke på at han har planer om å slenge alt av nøkler og kortholdere på toppen og ikke i den lille skuffen rett under. Det blir jo pent...

Hehe, det er som å høre meg å sambo:) Han vil helst ha alt i umiddelbar nærhet. (type: Alle pc duppeditter må ligge i en eske på soverommet hvor vi egentlig ikke har plass til den, istede for å ha den i boden i kjelleren, en trapp ned). Han er heller ikke så glad i "jentete" pynt. Han vil helst ha oppe en Liverpoolcolage og en Liverpoolkalender på veggen og en coca cola pute hvitt og blått i rødt i vår nydelige beige sofa. Det er helt utrolig, men jeg tror vi har klart å nærme oss hverandre.

Syntes nå de er så søte også jeg da når de forteller om hvordan de gjerne ønsker å "pynte"..hehe

Gratulerer med nye jobb beskrivelse (følte det var den beste forklaringen på nyheten:) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:fnise: JA de er egnelig veldig søte når de skal "pynte". Hihi. Godt at det er flere som har slike diskusjoner. :) Må si at min aldri har prøvd å pynte med noe jeg ikke har likt før den diskusjonen vi har hatt nå, så kan vel ikke klage. :)

Den nye stillingen min er ikke helt klar enda Zarabi, men jeg krysser fingrene for det. Ledelsen vil at jeg skal bytte, så da regner jeg med at det blir slik!

I dag har jeg hatt en halveffektiv mandag med svømming (70 lengder, 1750m, er fornøyd med det, og kveldsvakt på jobben). HAr også brettet litt tøy, men det er det. Men det er da ikke galt til å være mandag! Nå skal jeg bare slappe av siden jeg må opp 06 i morgen. En kopp te, noen brødskiver og boken jeg leser blir bra nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjenert: Fikk nettopp mail fra skolen jeg gikk på om at kontinuasjonseksamen jeg skulle ta i "fag x" var 19.2. Jeg vet jo at jeg ikke strøk i det faget og derimot fikk toppkarakter, men får jo litt noia! :sur: Endret av Midna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg hatt en flott dag på jobb. HAr for det meste stått alene i resepsjonen, og føler at jeg har forstått endas litt mer i dag. Vi har fått ny sjef som begynte i går så det var sikkert ikke bare lett for henne å svare på alt jeg lurte på.

Jeg ble også så vidt filmet til distriktsnyhene i stad. De skulle lage en sak om hotellet vårt og ville filme folk som jobbet. SIden det var så stille akkurat da måtte de stå og filme meg mens en annen på jobben min skulle ringe og late som om han skulle booke rom, slik at de kunne filme meg mens jeg stod i telefonen. :legrine::sjokkert:

Etter jobb i dag har jeg og samboer lagd og spist middag, også sovnet jeg på sofaen. :sjenert: Men det er lov når jeg jobbet i går kveld og i dag tidlig. Men nå skal jeg snart gå og gjøre noe. Må bare få med meg distriktsnyhetene først. :fnise:

I morgen har jeg friii! :hjerte:

Endret av Midna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre koselig ting er at min gamle reiselivslærer fra videregående kom innom i dag for klassen hun hadde skulle ha omvisning. Da ble jeg glad! Jeg rakk desverre ikke å snakke så mye med henne, men har sendt henne en mail. Vi hadde liksom så god kontakt på videregående og jeg er vel den eneste som hadde reiseliv på vg som fortsatte med det på Høyskole så vi har liksom hatt litt sporadisk kontakt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...