Gå til innhold

Mitt liv, mine drømmer.

Midna

Anbefalte innlegg

hei hei, håper du har hatt en god helg:)

Så bra at du begynner å føle deg bedre, ikke greit å begynne det nye året med sykdom. De fleste av oss, lik som deg har jo forsetter om å spise sunnere og trene mer, og det er ike alltid like greit å overholde når formen ikke er helt bra.

Briller ja, kan fort bli dyrt det. Jeg har brukt briller siden ungdosmskolen og syntes ser ut til å bare bli dårligere og dårligere. nå kan jeg ikke se på tv uten briller lenger. Jeg har ikke sjangs til å se bilde klart og tydelig, og jeg kan se langt etter å lese teksten. Jeg kjøpte meg briller helt i begynnelsen av sommerferien og jeg klarte å treffe en innfatning på tilbud heldigvis, så jeg kom meg unna litt billigere:gjeiper:.

Vel nå er helga over hvert øyeblikk og en ny uke står for dør. Ønsker deg en fott uke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heldig du er som fant på salg da! Det var jo også mine planer, men sånn går det ikke når man tydeligvis ikke kler det meste... Det hadde nok litt med at jeg ikke er vant til å se ansiktet mitt med briller å. Det ble liksom rart uansett. ;) Men nå er jeg veldig fornøyd altså! :)

I dag har jeg og samboer kost oss med spekemat med honningmelon, potetsalat, rundstykker, salat med masse godt i osv til. Det var KJEMPEGODT! Nå sitter vi også ser på two and a half men og koser oss. :)

Tidligere i dag gikk jeg en halvtimes tur ute i det dårlige været (og det var faktisk ganske deilig) og etterpå trente jeg styrke. *stolt*

Har på meg kjole for tredje dag på rad i dag, og begynner å bli mer og mer avhengig glad i det! Nå har jeg på meg grå tykk strømpebukse, en tynn grå genser og en petroleumsblå (?) bommulskjole utenpå. Kjempebehagelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et utrolig dårlig vær det er i dag, og jeg skal gå til jobb. Jeg tror jeg går i god tid slik at jeg kan ta meg en tur i svømmehallen først. Da får jeg også dusjet og ordnet meg og tatt på meg tørre jobbklær. ;) Også får jeg med litt trening på kjøpet. Ikke dumt!

:hjerte:

I dag jobber jeg fra 15-23 og i morgen fra 07-15 i resepsjonen. I morgen skal jeg prøve å stå litt alene, og jeg gruer meg litt. Men det får jo bare gå bra! :) Kommer sikkert til å lære masse da.

Nå skal jeg shine opp litt her hjemme før jeg pakker svømmebagen og hiver meg ut i stormen. ;)

Denne uken skal jegi kke drikke brus. Hvis jeg klarer det denne uken, så kan jeg jo kanskje prøve en uke til.. ;) Og så skal jeg sitte maks 1 time forran pc hver dag. Tror nemlig det er på tide å bli litt mer streng mot meg selv.. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var denne mandagen over. Både trening og jobb er fullført og jeg er klar for å legge meg. Jeg begynner på jobb igjen i morgen tidlig igjen, og det kommer nok til å bli litt tungt, men noe problem blir det nok ikke. :) I morgen er min første dag jeg skal prøve å stå litt alene i resepsjonen. En fra booking skal sitte på kontoret bak resepsjonen for å hjelpe meg med de situasjonene jeg ikke klarer selv da. Det er litt skummelt, men gleder meg! <3 Etter jobb i morgen skal jeg ta meg enda en svømmetur. Det er så UTROLIG herlig å svømme og legge seg i boblebadet etterpå! Gleder meg allerede. :)

Nå er det nattinatt for min del, det er jo bare 5,5 time til jeg skal opp igjen. :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagene går unna om dagen! I dag har jeg jobbet fra 07-15, og selvom jeg bare fikk sovet 5 timer natten før så gikk det bra. Gikk rett i svømmehallen etter jobb og svømte 50 lengder i bra tempo. La meg i boblebadet og slappet av etterpå. :hjerte: Nå lager samboer hjemmelaget pizza, og jeg gleder meg til å spise den! :spise:

Utover kvelden i dag skal jeg prøve å holde meg våken samt gjøre noe fornuftig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ops... sovnet etter middagen og våknet nå med hodet på fanget til sambper. Det var ikke helt meningen! Nå er jeg nesten litt sur og skal gå og rense filteret på støvsugeren og støvsuge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Marihan! :) Det gikk helt greit egentlig. Jeg begynner å kunne mer og mer, problemer er bare at jo mer jeg jobber jo flere ting finner jeg ut at jeg må lære. ;) Resepsjnssjefen sier at det tar ca 2 måneder med fulltidsjobbing før man er helt inne i det, såer ikke så rart at jeg ikke kan alt etter 6 vakter. Men jeg skulle gjerne vist alt med en gang da. :P

:hjerte:

Ting på dagens to-do-list:

- Støvsuge andre etasje

- Litt klesvask

- Rydde og ordne litt her og der..

- Jobbe fra 15-23 og gå til jobb. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om å ha surrete dager på jobben for tiden! Fikk beskjed rett før jeg skulel skifte at jeg ikke skulle jobbe i dag allikevel av diverse grunner, og med spørsmål om jeg kunne jobbe fredag isteden. Det var jo forsåvidt greit det, selvom det er litt irriterende. Jeg vet heller ikke når jeg skal jobbe eller i hvilke avdeling jeg skal jobbe i i morgen en gang. Men sjefen skulle ringe meg etterpå. For jeg som er så glad i å ha planene i orden er det litt frustrerendes, men jeg har nok bare litt godt av det også. :sjenert:

Det positive er at jeg har fått gjort en del husarbeid osv tidligere på dagen siden jeg skulle være effektiv før jobb, og jeg har fremdeles masse tid på meg resten av dagen. Har ringt mamma for å spørre om hun vil bli med å gå en tur i ettermiddag, så håper det blir noe av.

Støvsugingen er unnagjort, jeg har rydde litt i klesskapet og funnet 3 gensere og 1 topp som skal til fretex, ryddet litt "her og der", satt på en klesvask osv. Nå får jeg kle på meg vanlige klær igjen og fortsette å ordne her. Kan like gjerne bruke tiden effektivt da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Positive ting med denne dagen:

:hjerte: Jeg har fått gjort en litt rydding og husarbeid

:hjerte: Jeg har vært hos mamma og pappa og gått tur med dem. Kjempedeilig

:hjerte: Jeg fikk brått fri fra jobb

:hjerte: Jeg har hatt tid til å sitte i sofaen med en kopp te, bok og brødskiver med godt pålegg.

:hjerte: Pappa har sagt at han kommer til lørdagen for å begynne å pusse opp gangen vår! Han er så snill!!

Alt i alt en fin dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år! (litt på etterskudd)

Det var en fin liste du lagde for 2009. Og så flink som lager ukesmenyer. Jeg har fått mannen til å være enig i at vi skal begynne med det, men så var det å få ham til å faktisk sette seg ned og gjøre det, da...

Hvordan går det med å begrense seg til 1 time forran PCen? Jeg har prøvd og gitt helt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kara! Hyggelig at du er på plass igjen! En time forran pcn har ikke gått så bra nei... hehe. Det er ikke lett! Men i dag har jeg nok klart det. :) Skal besøke dagboken din i morgen, nå skal jeg prøve å legge meg tidlig slik at jeg er våken og opplagt seks i morgen tidlig.

Positive ting med denne dagen:

:hjerte: Jeg klarte å stå opp med en gang vekkerklokken ringte!

:hjerte: Det har vært en superhektisk dag på jobb i dag, men allikevel har jeg hatt masse energi og det har bare vært gøy. Sjefen tok også opp en ting med meg om noe som har plaget meg i det siste, men som jeg ikke helt har følt for å ta opp. (gjelder en annen ansatt, og slikt er ikke alltid like lett). Så nå føler jeg meg både glad og lettet) :)

:hjerte: Jeg ruslet en liten kveldstur i stad med ipoden i øra som spilte arctic monkeys. Det er så deilig å tømme tankene helt ved å gå en tur før man tar kvelden.

:hjerte: Jeg har skiftet på sengen og GLEDER meg til å legge meg i rent sengetøy.

:hjerte: Jeg har lest ut 1000-siders boken jeg har holdt på med en stund, og er endelig klar for å hive meg over en ny bok! Gleder meg. :)

:hjerte: Huset er ganske så ryddig!

:hjerte: Jeg tok tid til å spise ordentlig kveldsmat med en stor kopp løsvektste med en skive sitron i, mens jeg leste. Perfekt avslutning på dagen.

Nå skal jeg ta ut av oppvaskmaskinen og tørke over kjøkkenbenkene før jeg legger meg. God natt! :søvn:

ps: et av nyttårsforsettene mine har vært å tenke masse positivt, og det er utrolig hvordan ting ordner seg når man har gode tanker. Alt flyter liksom bedre, og jeg får stadig positive overaskelser, noe som gir meg enda mer overskudd til å være hyggelig og hjelpsom mot andre. Positiv sirkel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Koselig at du nevner positive ting med dagen! Det skaper i hvert fall en liten positiv sirkel her inne, for det gjør at jeg assosierer og finner positive ting med min egen dag også (selv om jeg ikke er like flink til å skrive det ned).

Og så hyggelig at jeg har inspirert deg til søndagstur. Jeg synes det er en obligatorisk del av en søndag. Laster ned morsomme podcaster, musikk eller lydbøker og går en lang tur, gjerne et par timer hvis jeg har tid og ork. Skal kjøpe nytt batteri til skrittelleren min, har ikke brukt den på en stund, men det er en god motivasjonsfaktor og en belønning i seg selv å se hvor langt man har gått. Og jeg pleier å ta på meg treningstøy og joggesko når jeg går tur, for da har jeg mulighet til å løpe noen strekk hvis jeg føler for det :)

Forresten synes jeg det høres gøy ut å jobbe på hotell. Skjønner godt at du synes det er litt skummelt hvis du ikke kan alt i resepsjonen, men det er det vel ingen som forventer etter så kort tid heller. Jeg synes derimot det høres ut som om du gjør en bra jobb - bare det at du trives der vitner om det!

Nå skal jeg snart på ekstrajobben min (har fri fra forelesninger i dag). Den er perfekt på en slik måte at jeg kan bestemme selv når jeg vil begynne og hvor lenge jeg vil jobbe hver gang. Og så er det interessant, lærerikt for meg og ikke for vanskelig.

Ha en fin fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Fru Luna!

Det med å ta på treningstøy hørtes smart ut! Det skal jeg gjøre neste gang. Har hendt flere ganger at jeg har lyst til å løpe også har jeg på meg kåpe og masse klær. Da går det liksom ikke helt. :fnise:

Hoelljobbing er kjempespennende, og jeg tror jeg gjør en god jobb rett og slett fordi jeg trives, og faktisk prøver å gjøre en god jobb hver gang jeg er på jobb. Det er jo ikke værre enn det. :) Hadde en super dag i resepsjonen i dag. Det var masse stress, men det gjorde bare at jeg lærte enda mer. Siden jeg sovnet i elleve-tiden i går så var jeg våken også. ;)

Hva jobber du som da Fru Luna? Må være herlig å ha en fleksibel jobb! Det skulle jeg også ønske. Du får ha en kjempefin dag videre, og takk for et langt og koselig innlegg! :hjerte:

Nå lager jeg kyllingwok med brokkoli, babymais, vårløk, gulrøtter og sukkererter. Med ris til da. Det blir kjempegodt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frukt og grønt i kjøleskapet akkurat nå:

- Appelsiner

- Ruccolasalat

- Vårløk

- Rødløk

- Sitron

- Gulrtøøter

- Poteter

- Brokkoli

- Kinakål

- Paprika

Hva pleier dereå ha i kjøleskapet av frukt og grønt?

Endret av Midna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frukt og grønt i kjøleskapet akkurat nå:

- Appelsiner

- Ruccolasalat

- Vårløk

- Rødløk

- Sitron

- Poteter

- Brokkoli

- Kinakål

- Paprika

Hva pleier dereå ha i kjøleskapet av frukt og grønt?

Det finnes nesten alltid løk, hvitløk, gullerøtter, poteter, paprika og agurk. I tillegg har vi ofte vårløk, sitron, lime, kanskje noe chillipepper, og en frukt (appelsin, epple, banan og melon er de vanligste). Vi er desverre mye flinkere til å kjøpe inn enn å spise den :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Kara!

Glemte å skrive gulrøtter, det har jeg alltid. Jeg er ikke så flink til å ha frukt i kjøleskapet, men har blitt mye flinkere etter at jeg har begynt med "nyttårsforsettene" mine. Klarer som regel å spise opp det meste av frukt og grønt, men det hender jo at noe må kastes.

Dagens inntak av frukt og grønt:

- En appelsin

- Brokkoli, babymais, gulrøtter, vårløk og sukkererter i wok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å ha løk, hvitløk, paprika, agurk, salat, gulrøtter, champignon, brokkoli og vårløk i kjøleskapet. Tomater på kjøkkenbenken, synes de smaker mye bedre når de ikke er kjøleskapskalde. Og bananer, epler og klementiner/appelsiner i fruktskålen. Tror jeg spiser over gjennomsnittet med frukt og grønnsaker, for jeg er avhengig av noe grønt til hvert måltid. Men det er jo bare bra det ;)

Nå om dagen har jeg helt dilla på å lage smoothies. Favoritten for tiden er en klementin, en halv banan og en håndfull jordbær, søtet med en dæsj eplejuice. NAM! En vitaminbombe man trenger på mørke vinterdager.

En god helg ønskes deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Fru Luna! Så sunn du er (og kara w selvfølgelig)! Nå ble jeg inspirert til å prøve å spise enda mer frukt og grønt.

Mine 10 favoritter i klesskapet akkurat nå:

1. Kari Traa superundertøyet mitt. :hjerte: Finnes det noe lekrere og mer behagelig superundertøy egentlig? Knall rosa er det også. ;D

2. Grå strikket kjole jeg fikk av samboer til jul. Passer til de fleste anledninger.

3. Mørk blå strikket kjole med korte armer og med "høy hals" som er vid og henger "nedover", hvis det går ann å forstå det. :fnise:

4. Offwhite ullstrømper fra HM. Kommer til å slite de ut med en gang, og de er så fine å ha utenpå en tykk strømpebukse til en strikket kjole.

5. Grå tynn bommulsgenser fra Vero Moda som sitter ordentlig og er laang. <3

6. Kari Traa hipstere. De sitter så utrolig godt på. Anbefales på det sterkeste.

7. En vindtett fleecejakke som jeg elsker å slenge på meg når jeg skal ut på tur eller en liten tur ut.

8. Ullsokker som mormor har strikket. Er helt avhengig.

9. Petroleumsblå bomullskjole fra HM.

10. En strikket offwhite supersøt kort kjole med knyting under puppene og rund hals.

Nå skal jeg hoppe i kari traa superundertøyet og legge ut på en jogge/gåtur. Har endelig bestemt meg for å begynne å jogge igjen, men det må bli intervaller mellom gå/jogging til å begynne med. Ellers så er motivasjonen borte med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært ute på en 55 minutters jogge/gåtur. Det ble faktisk mest jogging. De siste 3 km jogget jeg sammenhengende, og før der jogget jeg og gikk om hverandre. Det gikk over all forventning og jeg skal få på planen min at jeg skal jogge en gang i uken (i tillegg til svømming og styrke da).

Nå skal jeg hoppe i dusjen og etter det skal jeg støvsuge gangen. Pappa har nemlig rivd ned veggen mellom vindfanget og gangen i dag, så er litt bøss. Det blir så fint nå som jeg får en åpen og fin gang med plass til skap og kommode. Jeg gleder meg til den er helt ferdig!

Dagen på jobb i dag var foresten super!

Endret av Midna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...