Malama Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter #281 Del Skrevet 1. oktober 2008 Da har vi vært hos manuell terapaut, og fått vite at det ikke er noe som tyder på at noe er låst på den vesle gutten min Så da er det nok luft, evt noe jeg har spist, som har plaget den vesle sjarmøren min, så da håper vi at den bedringen vi har merket siden timen ble bestilt for 2 uker siden, bare fortsetter Og endelig har da denne treige mamma'n funnet en løsning som lar gutten sove, uten å ligge i mine armer eller sjalet. Hvordan det har seg at dette fungerer vet jeg ikke, men når jeg legger ham fra meg i vogna, våkner han. Når jeg legger ham fra meg i vogga, våkner han. Når jeg legger ham fra meg i reisesenga (som står på stua for tida) våkner han. Men når jeg legger ham ved siden av meg i sofaen, vips, ja da ligger han der og sover, visstnok... Skjønnignen min har vært på "fremvisning" på jobb i dag også. (og jeg har svart på et par spm, og faktsik HUSKET hva jobben min handlet om...) Og fått pakke. Litt usikker, han fikk en utedress/bobledress. (Ja, også en innedress og en lekesak som lager lyd) Men det jeg lurer på, som de også sa, jeg kan evgt bytte den i en annen størrelse. Den er størrelse 62. 3 mnd. Pr i dag bruker han 50/56 og 56. (og noen ting som er 50, men de begynner å bli små.) Jeg vet ikke når han trenger en bobledress-sak jeg.... jeg har ikke kjøpt ham uteklær fordi han ligger nedi en pose nedi vogna når han er ute i vinter... jeg har ikke tenkt sette ham ut i snøen for å leke, denne vinteren. Men, trenger han en sånn dress? I så fall 62, som antakelig er passe sånn ca frem til jul, eller 68, som sikter mer på januar-februar? (antar jeg da, utfra sånn ca gjennomsnittsstørrelse, gutten er ganske normal i størrelse, mener jeg) Og så et langt mindre komplisert "problem". Jeg skulle vært en tur på badet... og gutten sover, so far, so good. Men han sover jo i sofaen. Vel og merke er han svært lite mobil, men han ligger jo ikke trygt oppi sofaen da... Man forlater aldri en baby på stellebordet, for den kan finne på å plutselig bevege seg så den faller ned. Og a forlater man den jo slett ikke sovende på sofaen for å gå til en annen etasje... Skal jeg tørre å legge ham ned på gulvet, kanskje? Evt ta ham med seg, selvsagt, men våkner han da? Det er jo rett og slett freistende å bare la være å gå, så sover han... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 1. oktober 2008 #282 Del Skrevet 1. oktober 2008 Jenta mi sov masse ved siden av meg på soffaen, jeg pumpet jo masse den første tiden. Først lå hun med føttene inn mot ryggen og hodet ut fra soffaen lissom, la henne i en sprekk mellom to puter. Der lå hun trygt lenge, helt til hun startet å sparke Da flyttet jeg henne slik at hun lå inntil soffaryggen. Soffaen vår heller litt innover slik at det ble en liten oppoverbakke hun ikke klarte å rulle mot. Funket fint! Eventuelt kan du sette stuebordet inntill soffaen og "kle" det med pledd slik at kantene ikke er skarpe og harde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 1. oktober 2008 #283 Del Skrevet 1. oktober 2008 jeg la jenta inn mot kanten (sofan heller litt nedover).. og så la jëg en pute ved siden av henne.. så da lå hun trygt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter #284 Del Skrevet 1. oktober 2008 Han våkna og ble med meg på badet Likte liksom ikke helt tanken på å la ham ligge i stua når jeg gikk i kjelleren, uten sjangs til å høre ham. Dvs, det gjør jeg jo daglig, men da er han trygt plassert på gulvet eller i vogna eller i bilstolen (når jeg kommer på at lommeboka ligger i stelleveska som er på badet, i det vi er på vei ut døra) etc. Egentlig, så ligger han jo ganske stille, men faktsik så beveger han seg i senga, så han kan vel bevege seg i sofaen også... Det er mulig sofaen heller litt mot ryggen, så jeg kunne lagt ham innerst der, men han lå med føttene mot ryggen, og hodet ut. Jaja, han våkna jo og ble med ned uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter #285 Del Skrevet 2. oktober 2008 (endret) Nå fikk jeg endelig rota meg til å ringe rett dame om leie av menighetshuset.... (har hittil sendt mailer jeg, for jeg husker det etter klokka to...men ikke fått svar på mail)... og nei, noen andre har booka det til dåp før meg Ikke plass hjemme. Får ikke være på jobb med mannen. Og menighetshuset opptatt. Vet ikke om flere plasser Må til å undersøke. Vet bare ikke hvor jeg skal lete. POKKER! Endret 2. oktober 2008 av Malama Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 2. oktober 2008 #286 Del Skrevet 2. oktober 2008 mange barnehager leier ut lokalene sine i helgene, går kanskje ann å høre om det. (ei i barselgruppa mi leide en barnehage og det var veldig fint det vistnok) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 2. oktober 2008 #287 Del Skrevet 2. oktober 2008 Åsane Nye Kirke (den runde) har mange fine rom som dei leiger ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 2. oktober 2008 #288 Del Skrevet 2. oktober 2008 Elles er det sikkert både bedehus og samfunnshus i nærare nærleik der de bur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 6. oktober 2008 #289 Del Skrevet 6. oktober 2008 Lenge siden jeg har vært innom gitt... Godt det ikke var en låsning da. Godt å slippe å bekymre seg for det, men får håpe dere finner ut av det. Var ganske mye skriking hos oss også, og utrolig deilig at det er over... Får håpe dere finner et sted å ha dåpen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Villimey Skrevet 13. oktober 2008 #290 Del Skrevet 13. oktober 2008 Her har det ikke vært aktivitet på en uke - håper alt går bra med dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 13. oktober 2008 #291 Del Skrevet 13. oktober 2008 Dei er på ferie! Håpar de kosar dåke masse, gler oss til å sjå dåke igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamille86 Skrevet 14. oktober 2008 #292 Del Skrevet 14. oktober 2008 Håper dere har en nydelig ferie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter #293 Del Skrevet 15. oktober 2008 Ferien, som var familiebesøk, var koselig. Kjekt å vise frem junior til både mine og mannens slektninger. Mandag reiste vi hjem, men mamma ble med oss, derfor er det lite nett-tid på meg denne uken også, jeg sitter lite med pc'n når mamma er her, da skravler vi heller. Men vi har det bare bra, Harald gråter mye mindre enn før, og vi trives. Men den lille har fått et lite lekkert utslett i bleieområdet, som ikke forsvinner uansett hva vi smører med. Og dette har han hatt i ei uke nå. Han er dessuten en del plaget med noe som virker som magevondt, som vi mistenker henger sammen med at han bare har hatt våte bleier i 4 døgn nå, ikke noe avføring... Jeg vet dette er normalt for fullammede barn, at det ikke er unormalt med enda lenger intervall, men han har hatt daglige bæsjebleier inntil denne stoppen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 15. oktober 2008 #294 Del Skrevet 15. oktober 2008 Termometertrikset Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter #295 Del Skrevet 15. oktober 2008 funker det på fullammede barn? Mamma brukte det på meg når jeg var liten sa hun, men det var når jeg fikk mat da. Fullammede babyer får jo etter det vi leser ikke forstoppelse, det er bare rett og slett normalt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 15. oktober 2008 #296 Del Skrevet 15. oktober 2008 Det er uten tvil verdt et forsøk. For dersom det er NOE i "anløp", så vil det stimulere og hjelpe på. Men igjen, her gikk vi også direkte fra avføring hver dag, til hver 10. dag - over natta.... (husker ikke med hvem av dem, men...) Så det trenger jo ikke å være noe unormalt... Promper han mye? Og lukter dette ev grusomt? Det var et sikkert tegn på at det var noe på gang hos oss i alle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter #297 Del Skrevet 16. oktober 2008 Han promper, med lukt ja. Har gjort det i flere dager. Og virker plaget, med vondt i magen, jobber og styrer. Men bare i perioder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 16. oktober 2008 #298 Del Skrevet 16. oktober 2008 funker det på fullammede barn? Mamma brukte det på meg når jeg var liten sa hun, men det var når jeg fikk mat da. Fullammede babyer får jo etter det vi leser ikke forstoppelse, det er bare rett og slett normalt... Ja, det sies at de ikke kan det, og jenta mi kunne gå 10 dager uten bæsjebleie uten problemer. Men noen ganger så hadde hun tydelig problemer til tross for at hun kun fikk morsmelk. Så om det ikke er forstoppelse så tror jeg nok at de noen ganger trenger litt starthjelp. Når man har termometeret i åpningen og kanskje roterer litt forsiktig, stimulerer man deres egen trykketrang og hjelper de igang. Man holder bare der til starten på bæsjen har kommet ut. Husker mamma hjalp meg med å gjøre det første gangen, og jeg har aldri sett så mye bæsj noen gang! Var over en halv meter tilsammen! :dåne: Og ungen pressa og pressa og pressa og var helt himmelfallen etterpå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter #299 Del Skrevet 16. oktober 2008 Dama på helsestasjonen, som dog ikke var helsesøster, så hva hun var vet jeg ikke..., sa at vi ikke skulle putte noe inn, "det gjorde de i gamle dager, vet du " sa hun med en litt sånn lett "nedlatende" latter... Men, som mamma sier, det var det første de gjorde på meg på sykehuset. Da jeg altså etter en tur på helsestasjoen ble sendt på sykehuset med min forstoppelse. Jeg var nok forstoppet da, jeg hadde begynt med mat jeg. (Men begynte med mat etter datidens anbefalinger, 3 mnd gammel, så jeg var ikke så veldig stor) Ikke helt utenkelig at vi prøver... det frister, for det hadde vært greit for ham å få ut det som plager ham. Sukkervann roer ham ned når han skriker som verst, og uansett hva folk måtte mene om det, det benytter vi når det trengs, så han har fått det to ganger i dag, og han fikk det vel en gang i går også. Han har VONDT, jobber med hele kroppen, spenner seg og hyyyyyyyyler. Litt sukkervann senere ligger han rolig og halvsover i armene til faren. Jeg holder ikke ut å se ungen min ha så vondt uten å gjøre noe, når jeg kan gjøre noe. Men jeg tror vi skal tenke på å muligens "måle feberen hans" (uten å bruke "febrtermometersutten" onkelen hans kjøpte da ) og se om vi kan lure ut noe. For det er jo for ille at han skal slite sånn. At det er lenge mellom bæsjebleiene er greit, og sikkert normalt, men at han skal ha SÅÅÅ vondt, det skjønner jeg bare ikke at kan være normalt. Man skal da vel ikke sitte å se på at han sliter sånn, og bare si "det er normalt"? Ja, hun sa de kunne bli sutrete. Det har han vært. Men i dag sutrer han ikke, han skriker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter #300 Del Skrevet 16. oktober 2008 Vi prøvde. Ikke en halvmeter, men i alle fall en dobbel bleiemengde vil jeg anslå. Håper han får til mer selv i natt eller i morgen. Nå tar vi natta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå