Gå til innhold

Malamas nye liv

Malama

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:Nikke: Sette på vaskemaskina

:Nikke: Spise frokost

Rydde litt (defineres herved som to punkter fra lista)

:Nikke: Legge sammen klær

:Nikke: Legge bort klær

:Nikke: Henge opp klesvask

:Nikke: Sette på maskina igjen

:Nikke: Spise lunsj

:Nikke: Gå trilletur

:Nikke: Hente posten

Dåpsforbredelser

:Nikke: Henge opp klesvask (og faktsik satt på maskina igjen!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lista fra i går:

:forvirret: Rydde litt (defineres herved som to punkter fra lista) - Et ryddepunkt og et shoppepunkt...

:forvirret: Dåpsforbredelser - teller det at jeg planla bord i natt da jeg ikke fikk sove?

:Nikke: Henge opp klesvask (og faktsik satt på maskina igjen!)

Her er jobbelista mi.

*Rydde spisebordet mandag

*Rydde på skapet i spisestua

*Rydde på det lille skapet i stua

*Rydde salongbordet og sofaene

*Rydde hobbybordet med "omgivelser"

*Rydde kjellergangen

*Rydde kjøkkenbenkene

*Rydde kjøkkenbordet med "omgivelser" (papirinnsamlig unger bordet etc)

*Tømme kjøleskapet for det som kan kastes

*Fjerne kassene ved trappa (for store/små babyklær, kan lagres annet sted enn på stua)

*Rydde badet nede

I tillegg er det noen shoppingoppgaver:

*julegaver

*svange, bog/lår og "ribbe"

*nattbleier mandag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så var det dagens liste da

Legge sammen klær

Legge bort klær

Henge opp klesvask

Sette på maskina igjen

Spise lunsj

Gå trilletur

Hente posten

Dåpsforbredelser

Henge opp klesvask

Sitter her med en halvsovende gutt på fanget etter amming. Får vel legge ham bort i senga og gå igang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spise lunsj

Gå trilletur

Hente posten

:Nikke: Dåpsforbredelser - planlagt koldtbord og kakebord i samråd med mamma på telefon

Henge opp klesvask

Ja, det blir vel bokstavlig talt babysteps når du har en liten en som avbryter det du holder på med til stadig :ler:

Sånn kan du godt si det ja :ler:

Nå skal jeg prøve å få i meg lunsj mens han sover. Han ligger i vogna si ute og sover nå, der sover han somregel ganske greit i en time eller to, så går vi tur når han våkner. Da sovner han igjen, og noen ganger sover han litt etter vi er kommet hjem også. Totalt sett får han da sove ca 3 timer ute i frisk luft, gode greier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Nikke: Rydde litt (defineres herved som to punkter fra lista)

:Nikke: Dåpsforbredelser - planlagt koldtbord og kakebord i samråd med mamma på telefon

Bare ryddinga som gjenstår, og jeg har tatt et punkt, holder på med det andre, gjenstår bare å gjøre av de ulike bunkene "papirinnsamling" og "plastinnsamling" er tatt hånd om, men de ulike "ta vare på" bunkene må gjøres av på sine korrekte plasser. Men det må vente litt, nå skal harrald få kveldsstell, kveldsmat (selv om det bare er melk, men fra flaske i kveld, pappa'n skal få mate, han får det av og til for å holde ved like at Harald tar flaske, og dessuten at mannen får gleden av å gi mat) og puttes i seng. SÅ får jeg gjøre ferdig ryddinga, og litt voksentid for meg og mannen før leggetid. (I praksis: Grey's Anatomy på tv, og litt mat, tenker jeg)

Edit: SÅ var ryddinga gjennomført. Ja, kun et strikketøy gjenstår... ei bleiebukse i størrelse nyfødt som ble neeeeeeesten ferdig før Harald ble født... jeg får vel gjøre den ferdig, men om den passer fortsatt er jeg noe usikker på, de minste kjøpte bleiebuksene begynner han nemlig å vokse fra nå...

Endret av Malama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jobbelista mi.

*Rydde spisebordet mandag

*Rydde på skapet i spisestua

*Rydde på det lille skapet i stua Tirsdag

*Rydde salongbordet og sofaene Tirsdag

*Rydde hobbybordet med "omgivelser"

*Rydde kjellergangen

*Rydde kjøkkenbenkene

*Rydde kjøkkenbordet med "omgivelser" (papirinnsamlig unger bordet etc)

*Tømme kjøleskapet for det som kan kastes

*Fjerne kassene ved trappa (for store/små babyklær, kan lagres annet sted enn på stua)

*Rydde badet nede

I tillegg er det noen shoppingoppgaver:

*julegaver

*svange, bog/lår og "ribbe"

*nattbleier mandag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det onsdag da.

Jeg er litt usikker på om jeg skal sikte på ei vanlig jobbeliste i dag også, eller satse på en litt annerledes dag, en tur til Åsane, litt shopping, dvs, mest kjøtt jeg tenker på å se etter da, men glo litt på servietter, blomster og sånn...

Men det er kaldt! Dvs, bilen (som står ute siden gamlebilen står i garasjen) er frossen. Og jeg har ikke så lyst å skrape, så da frister det mer å vente litt utpå dagen i alle fall, om bilen tiner da... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kald bil er kjedelig :ler:

Det har du rett i!

Jeg kan jo alltids dra i morgen da, for det er ikke meldt minus til natta, så da er den sikkert ikke frossen, og det er mye enklere da :)

Vi får se hvordan dagen utvikler seg, i forhold til soving, mat, trilletur og lyst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen var fortsatt frossen når mannen skulle hentes etter jobb...

Ikke fikk jeg pakke i dag heller, som jeg hadde håpet.

Og ikke har jeg fått ryddet noe særlig. Joda, litt innimellom, det lille han sov når jeg ikke gikk tur, men ikke sånn at jeg får stryke noen punkter på lista, mer bare sånn smårydding her og der.

Og i morgen må jeg nesten prøve å komme meg på den handleturen, finne kjøtt OG julegaver. Usj, jaja, det blir vel en ordning på et vis.

Nå er jeg trøtt og sliten og tenker jeg krabber til sengs. Ny dag i morgen, og i det minste er det meldt at temperaturene forhåpentligvis gjør at jeg slippe å skrape bil... Så var det bare å finne ut hva jeg skal kjøpe da... Men det ordner seg vel.

Der våkna muligens junior? I alle fall slo babycallen ut, men jeg tror han grynta i søvne, for jeg hører ikke noe mer. Uansett, tannpuss, vitaminer, og rett i seng. Ny dag i morgen, og innimellom shoppingen håpe jeg å få pakke med noen nye bleier, må vaske mye klær (deriblandt håper jeg de nye bleiene) for junior tisser jo på noen håndklær for dagen, og gulper utover seg selv til tider, i det jeg skulle kle av ham for kvelden gulpet han ut både buksa og bodyen sin, og de kan nå si hva de vil om at det ikke lukter av morsmelk, det lukta SURT OPPKAST rett og slett. Og prøve å få stryke 4 punkter på lista, siden jeg ikke styker noen i dag.

Men i det minste har jeg HOLDT de bordene jeg HAR ryddet da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går var jeg på julegavshopping. Det ble dessverre ikke strøket noen punkter på den store lista mi i går heller (Men noen punkter er halv-gjort)

I dag derimot, da SKAL det strykes flere punkter ja. For i morgen kommer mamma!

(Jo, jeg kan stryke litt shoppingpunkter da... Jeg fikk kjøpt kjøtt og julegaver)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare kjøpt til mine foreldre og min bror da altså, siden de skal få med seg sine gaver tilbake etter barnedåpen.

Nå ropte mannen (som bytter bleie) meg ned, jeg måtte komme.... og halvveis nede trappa hører jeg det... LATTER!

Jepp, Harald smiler og gliser og lager små "hvinelyder", nårjeg tuller med ham. Men i dag LO han skikkelig, skikkelig latterkule!

Åhh, ja, det gir litt motivasjon til å orke den jeg satt og utsatte... ringe sjefen. (Han har ringt meg to ganger i dag, først var mobilen tom for strøm, andre gangen mens jeg spiste og snakka i hustelefon, to ting på en gang holder, ikke tre...) Jeg har fått en mail fra vikaren min jeg ikke har svart på, jeg klarte ikke vri hodet rundt til helt å kjønne hva hun spurte om... men må vel bare ringe tilbake og prøve å finne ut av det...

Jaja, med en sønn som ler, så kom jeg i godt humør. Og en mann som er hjemme (syk mann er ikke så dumt når han er frisk nok til å bytte bleier og lage mat) så fikk jeg kyllingbaguette til lunsj, ferdig servert. Jepp, da er ikke livet så ille, og jeg skal orke å ta den telefonen (etter ammingen). Og deretter få stryke noen punkter på ryddelista.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det var en kjempedeilig lyd! Tenk, lille deilige ungen min!

Nå sover han, og jeg bedriver en kombinasjon av å legge sammen klær, sette på vaskemaskina, tømme oppvaksmaskina og tømme kjøleskapet for utgåtte ting (må ta en runde av og til, og få ut dressingen fra i sommer, som hadde dato i oktober, rester av pizzasaus som gjemte seg bakerst på ei hylle og sånn. Gjør godt med en opprensking, også blir der så god plass! (Men vi må slutte å kjøpe så mye majones, ingen poeng i å kjøpe dobbeltpakker, når jeg alltid kaster 1,5 pakke av dem... det er bare mannen som spiser majones, og slett ikke daglig...)

Jaja, ikke sitte her når jeg egentlig gjør på så mange ting, og dessuten hører at vaskemaskina sentrifugerer, så jeg må bli ferdig med den tørre klesvasken så jeg får henge opp det som straks er rent...

Og derved er vi offisielt nede i max 17 tilstedeværende i dåpen, inkl dåpsbarnet. (Mannens farfar ringte, vi regna ikke med at de ville komme, og det er nå bekreftet) Fortsatt et par vi er usikre på, så vi får vel avklare det også etterhvert.

Men, det var den klesvasken da ja... og oppvaskmaskina. Og kjøleskapet... og strikketøyet. Og ryddelisten min. Ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den telefonen fra sjefen var forresten helt ufarlig, det var ikke om jobb, men om internseminar med middag og festligheter, som jeg er invitert på, dessuten invitert på julelunsjen i desember om jeg vil.

Og, han leser avisene hyppigere enn meg, og tipset meg om følgende artikkel;

http://www.bygdanytt.no/article661649.ece

De bygger barnehage sånn ce et halvt steinkast fra oss. Det må da hjelpe på dekningsgraden og muligheten for å få en barnehageplass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...