iss Skrevet 17. oktober 2008 #301 Del Skrevet 17. oktober 2008 Så bra han fikk lettet på trykket, håper han blir mindre plaget nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 17. oktober 2008 #302 Del Skrevet 17. oktober 2008 Ja, håper det blir bedre for Harald. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 17. oktober 2008 #303 Del Skrevet 17. oktober 2008 Hei Malama! Velkomen heim att og vel så det, du har vore sårt sakna! Håpar de har kosa dåke i lag med familien rundtomkring og mormora heima. Kjekt å ha deg online igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 18. oktober 2008 Forfatter #304 Del Skrevet 18. oktober 2008 I dag har Harald fått seg seng! Ja, vi bestemte oss for å sette opp sprinkelseng i stua. På soverommt har han fortsatt vugga, den kan han ha lenge enda. Bortsett fra at han altså egentlig sover for det meste i senga vår da... Inntil nå har vi brukt vogna som innesoveplass, men med dette været er det ikke kjekt å ta den inn i stua lenger, så da ble det lettere å ha seng til ham, så sover han bedre og tryggere enn på sofaen med pute forran Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 18. oktober 2008 #305 Del Skrevet 18. oktober 2008 Grattis med ny seng til Harald! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 18. oktober 2008 Forfatter #306 Del Skrevet 18. oktober 2008 Om nå bare Harald kunne fått orden på fordøyelsen! Vi fikk lurt utav ham noe vha termometer som tidligere nevnt, men siden har det ikke kommet noe mer. Vi VET der er mer, han fiser med veldig stank, og dessuten hadde han visst spist ett av mine hår.. mamma trodde det lå et lite hår mellom beina hans, og tok det bort, dvs trakk det ut fra tarmen hans, med bæsj på. Så helt klart, der er mer inni der. I går hadde han igjen veldige smertehyl i perioder, og i natt har han sovet urolig. Men i dag har det ikke vært mer enn noen få slike hyleperioder, og stort sett en fornøyd gutt, heldigvis. Men, åpenbart har han problemer med å få ut noe, dessverre. Så her bedriver vi lårgymnastikk på stellebordet. Og får ut illeluktende luft, men lite annet. Ja, bortsett fra at han tidvis tisser på oss da Og nå har han prøvesovet senga (sovna i armene til mormora si mens jeg og mannen bygget sammen senga) og den virket greit den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamille86 Skrevet 18. oktober 2008 #307 Del Skrevet 18. oktober 2008 Grattis med ny seng til lille Harald. Sikkert veldig greit å ha i stuen istedenfor vognen. Håper alt ornder seg meg magen til lillegutt Han deilig kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 18. oktober 2008 #308 Del Skrevet 18. oktober 2008 Gratulerar så masse med 2 månadersdagen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter #309 Del Skrevet 19. oktober 2008 Ja, i dag er Harald 2 måneder gammel! Og for en start på dagen! Da han kom ned på soverommet i gårkveld var han ikke helt god. Han skreik noe innmari oppe på stua, men ble tilslutt båret ned. Jeg fikk forsøke å amme, ellers skulle mannen gå med ham, sa han. Gutten spiste, og vi sovna begge to mens mannen var på badet. Vel, gutten ble flyttet over i vuggen sin, og våknet da. Jeg/vi sang et par nattasanger til ham, dvs jeg kom ut av melodien på den ene så jeg ga opp og vi sang den andre. Sa "god natt", og lot ham ligge der. Han sov i en halvtime. Ikke så mye å skryte av det, men da vugget jeg på vuggen mens jeg nynnet melodien på den sangen jeg i mellomtiden hadde kommet på igjen. Så sovnet han igjen. Og sov der til klokka var seks! Da fikk han komme over i vår seng for mat, og etter å ha spist lå han urolig, og plutselig hørte jeg en kjent lyd. Han var fortsatt urolig, og jeg lot ham ligge, og så kom det en gang til. Da bestemte jeg at om jeg hadde rett i min mistanke kunne ikke den enda litt såre stumpen ligge med dette i to timer til, så vi tok et lite stell. Eller, et stort et! Jeg har ikke tilgang til rennende vann fra stellebordet, så jeg skylte tre kluter før vi begynte. Jeg pleier klare meg fint med to, men just in case. Jeg måtte rope på mannen å få ham til å komme og skylle et par kluter til. Makan til giga-mega-bleiepakke har jeg ikke sett. DET var nok godt å få ut, tenker jeg! Dernest sov han videre ved siden av meg til klokka åtte. Da våkna han med et hyyyyyyyl, jeg aner ikke hva det var, men jeg tok ham opp og bysset til han roet seg, så fikk han mat, og så gikk jeg i dusjen mens han lå der og pludra med mannen. Junior sov når jeg kom ut av dusjen, så nå sover guttene mine nede, og jeg sitter oppe og sorterer litt papirer og sånn, prøver å rydde frem "sypulten" min, for mamma skulle prøve symaskina mi... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 19. oktober 2008 #310 Del Skrevet 19. oktober 2008 Grattis med 2 månedersdagen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamille86 Skrevet 19. oktober 2008 #311 Del Skrevet 19. oktober 2008 :hoppe: Gratulerer med 2 måndersdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 20. oktober 2008 #312 Del Skrevet 20. oktober 2008 Så godt å endeleg få det ut! Håpar dåke kosar dåke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter #313 Del Skrevet 21. oktober 2008 Og så er hverdagen tilbake... Mamma dro hjem i gårkveld, og jeg og Harald er alene i dag, for første gang på snart 2,5 uke. Det er da man innser hvor lett det var å si "kan du se etter ham mens jeg går på do?" Vel, klokka er straks ti, og jeg spiser frokost. Mamma ringte mens Harald fikk sitt morgenstell, men jeg har ikke ringt henne tilbake enda, når han aksepterer å ligge under babygymmen for seg selv, prioriterer jeg å spise. (Tygger mens jeg skriver, vanskeligere å tygge mens jeg snakker i telefon) Da vi var nedom helsestasjonen på torsdag med det stygge utslettet i baken på Harald fikk vi råd om en salve, og jeg kunne komme tilbake i dag om jeg ville. Hun skrev ned navn og fødselsdato på Harald, slik at helsesøstra mi, som er på jobb i dag, kunne vite om at vi kom. Men nå er jo utslettet så godt som borte. Og magen hans fungerer igjen. Da vet jeg ikke om jeg skal gå. Men, hun "venter" meg kanskje? Gå ned og si at han er bra igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 21. oktober 2008 #314 Del Skrevet 21. oktober 2008 Kan jo kanskje ringe ned og sei ifrå at han er betre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 21. oktober 2008 Forfatter #315 Del Skrevet 21. oktober 2008 Det kunne jeg jo ha gjort ja... for jeg tror ikke at jeg orker å gå ned. Nå har jeg ikke avtalt AT jeg skulle komme da, men at jeg KUNNE komme, og at det skulle være i dag fordi da er helsesøstra "mi" der, og dessuten lege, dersom det var eksem slik mamma var redd for måtte han få resept fra legen, men siden dette gikk bort med en soppsalve fra apoteket som var reseptfri, så var det sikkert det... Huff, mer slitsomt å være alene med ham ja, ikke kommet oss ut enda, men været er jo ikke direkte fristende for en lang tur heller. Nå ligger han under babygymmen og leker seg mens jeg spiser litt. Igjen. Og planen er at når han er lei (og jeg helst da mett) skal han få tørr bleie og varme klær, og jeg skal ha på regndress, vogna skal sikkert ha regntrekk, og så skal vi rusle tur. Forhåpentligvis sovner han da, så får vi se hva jeg får gjort i huset etterpå. Hittil har jeg tatt av sengene, med ham i sjal på magen, men ikke lagt på nytt (det er langt lettere uten en på magen...) Fasinerende å se ham ligge der og studere de fargerike plastfigurene og slå på dem innimellom... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter #316 Del Skrevet 22. oktober 2008 Huff, i dag HAR han noen sånne prikker igjen. Utslettet han hadde lignet veldig på bilder jeg har sett av sopp, så jeg tror nok det er det han hadde/har. Men så stusser jeg da, på den salven dama på hjelsestasjonen sa vi skulle bruke, daktacort. For det står (utenom at det er til behandling av fotsopp da ) at behandling av barn bare skal skje i samråd med lege! Blir jo litt sånn ekkelt i magen å tenke på at vi altså har gjort dette på babyen slett ikke i samråd med lege, ikke engang helsesøster, men ei anna dame på helsestasjonen som i to sekunder rådførte seg med helsesøster etter å ha sett på gutten min og fastslått at hun ikke visste hva dette var, men at det ikke var så ille da... Men kanskje sopp? Neppe eksem, men kanskje? Huff, ikke mye tillitsvekkende, og dette har jeg smurt på min lille baby? Joda, det hjalp, men det er hydrokortison i den, og følsom, sart liten babyhud. Og så litt søking på nett senere da, fastslår jeg at denne salven ikke bare brukes mot (fot)sopp, men også mot eksem. Jaha, ja, da vet jeg ikke hva det er han har/hadde likevel da? Jeg hadde selv veldig mye eksem da jeg var baby/barn visstnok, og måtte bade med spesialolje fra apoteket i flere år. Mamma ble automatsk skeptisk da hun så disse tørre utslettene til Harald, og særlig da han fikk et par prikker på haka, fikk et "bånd" fra øyebryn til øyebryn, og noen prikker på ene kinnet. Disse i ansiktet har dog gått bort uten behandling, han er forsåvidt litt tørr der over øynene, men ellers egentlig ok. Han har ikke fått det andre steder på kroppen, slik jeg hadde. Mamma inspiserte ham regelmessig med tanke på dette, ettersom jeg hadde det. (og som hun sa: "Han er jo så lik deg på alle andre måter...") Huff, vet ikke hva jeg skal gjøre jeg. Rota meg aldri til å ringe helsestasjonen i går (dagen i går var rett og slett ganske rotete her, jeg kom meg ikke ut av huset på trilletur før klokka var to! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 22. oktober 2008 Forfatter #317 Del Skrevet 22. oktober 2008 Jaja, masse prikker er det ikke, kanskje er det ikke noe denne gangen, jeg avventer litt og ser, smører med et eller annet, og ser hva som skjer, evt ta turen ned på helsestasjonen senere dersom det utvikler seg de neste dagene. For jeg vet ikke hva som gjør det jeg... jeg bytter bleie ofte, bortsett fra om natta da, da bare ved indikasjon på bæsjebleie (men bruker da alltid en type bleie som føles tørr mot huda når han våkner om morgenen, så lenge jeg har nok innlegg i den), ellers sover vi mest mulig. Vi vasker godt, tørker grundig, og lar stumpen lufttørke mens junior spreller og koser seg. Vi får se hvordan det utvikler seg fremover. Nå har jeg spist middag alene jeg, for mannen er i Stavanger, med flybilett hjem klokka åtte, men den er fleksibel avhengig av når de gir seg for dagen (det er lønnsforhandlinger...) egentlig burde han vært der til fredag, men han kommer hjem i dag, sier han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter #318 Del Skrevet 23. oktober 2008 Og det deilige med at mannen kom hjem fra forhandlingene, og en annen er der for de siste to dagene: han kunne komme hjem fra jobb klokka tre Vel og merke tok han en jobbtelefon i det han kom inn døra, og har logget på jobb-pc'n rett etter middag, men han er hjemme Dvs, Harald sover på sin far, og jeg har armene fri. Men bruker jeg denne tiden til noe fornuftig? Tja, nei, jeg sitter jo her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 23. oktober 2008 #319 Del Skrevet 23. oktober 2008 Man trenger da ikke bruke sine ledige armer utelukkende til fornuft, vel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter #320 Del Skrevet 23. oktober 2008 Sant nok. Men huset ser lettere bomba ut, og en kamerat av mannen (hans forlover) kommer visst på besøk i helga... greit nok at vi har babygym på gymmatte på gulvet, vippestol og bilstol i stua, barnevogn i gangen og kluter og smokker overalt, men det burde vært rydda litt i andre ting... Men gutten som for en uke siden ikke fikk ut avføring, har absolutt ikke problemer med det nå lenger.. nei, tvert imot avsluttes de fleste måltider med en meget karakeristisk lyd fra junior... som krever bleieskift.... Denne gangen er det pappa'n som bytter, det er litt annenhver gang her, det er vel den 3. nye bleien han får siden mannen kom hjem fra jobb for 4 timer siden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå