Gå til innhold

Veien fra to- til tre. Baby i magen!


mother_to_be??

Anbefalte innlegg

Heisann alle sammen der ute!

Nå har vi bestemt min mann og jeg oss for å bli gravide! Jeg har gått på p-piller sammenhengene ca. ett år. Fredag 15. august sluttet jeg å ta pillen.

Jeg er veldig spent på hvor lang tid det tar før jeg blir gravid. Jeg håper så klart det skjer fort, men han hørt det kan ta tid så er lurt å ha tolmodighet trur jeg.

Jeg oppdaterer dette "startinnlegget" når det skjer noe "nytt", samtidig som jeg legger et nytt svar med hva som har skjedd :) (Greit å ha ting samlet?!)

Foreløbig:

Uke 33: Siste gang jeg hadde mens

Fredag 15. august: Siste dag med mens, feiring av bryllupsdag, og tok første p-pille på nytt brett.

Onsdag 20. august: Vi hadde bestemt oss og jeg lot vær å ta p-pillen. Siste p-pille på meg i denne om gang.

Torsdag 21. august: Babydagbok opprettet!!!

Fredag 22. august: Fikk mensen!

Tirsdag 26. august: Ferdig med mensen! Da kan prøvingen begynne!

Torsdag 28. august: Første forsøk! :sengekos:

Torsdag 3. september: Merket at det kom litt "slim" ut nedentil. Eggeløsningslim kanskje?

Lørdag 6. september: Hadde litt "stikkesmerter" i magen, pluss følte det trykte veldig i underlivet. Usikker hva dette er.

Søndag 7. september: Andre forsøk!! Tjoho!! :sengekos:

Mandag 8. september: Litt type "stikksmerter" i nedre mageregion. Høyre siden. (Vet ikke om dette har noe sammenheng med noe av dette, men prøver å skrive ned mest mulig :P)

Tirsdag 9. september: Bestilte meg sett med tester på billig-tester.no Hvor lang tid tar det før man kan ta test tru?

Torsdag 11. september: Testene fra billig-tester kom i posten, og måtte så klart prøve en bare for "moroskyld", denne slo så klart ikke ut. Hehe! 3. forsøk :sengekos: Blir ikke prøving i helgen, siden vi får besøk. Men man vet jo aldri!! :fnise:

Søndag 14. september: :sengekos:

Tirsdag 16. september: :sengekos:

Fredag 19. september: :sengekos:

Lørdag 20. september: TANTE RØD (TR) kom på besøk :(

Fredag 26. september: Ferdig med TR

Lørdag 27. september: Bestemte meg for at jeg ikke gidder å skrive :sengekos: hver gang vi :sengekos:

Endret av mother_to_be??
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:klemmer: Velkommen hit!

Vi er ikke helt klar til å starte prøving enda, men følger ikke så langt bak. Eller vi er vel egentlig ganske klar begge to, men vi fant ut at om vi skulle ha barn så ville vi gjerne gifte oss. Og så virket det mest praktisk å gifte seg før en får barn eller blir gravid. Så 1. januar er vi klar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med deg :) Vi har vært gift litt over ett år, og det har vært et veldig fint år! Gleder meg til vi går i fra to til å bli ett :)

Så du skal gifte deg 1. januar?

Klem :klemmer:

:klemmer: Velkommen hit!

Vi er ikke helt klar til å starte prøving enda, men følger ikke så langt bak. Eller vi er vel egentlig ganske klar begge to, men vi fant ut at om vi skulle ha barn så ville vi gjerne gifte oss. Og så virket det mest praktisk å gifte seg før en får barn eller blir gravid. Så 1. januar er vi klar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med deg :) Vi har vært gift litt over ett år, og det har vært et veldig fint år! Gleder meg til vi går i fra to til å bli ett :)

Så du skal gifte deg 1. januar?

Klem :klemmer:

Vi gifter oss på nyttårsaften :) Gleder meg veldig! Ting begynner å falle litt på plass, selv om jeg synes det gjenstår uendelig mye å planlegge. Blir litt stresset av det allerede :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er mye som skal tenkes igjennom! :) Dere får nok en flott dag! Det er en dag man aldri glemmer :)

Vi gifter oss på nyttårsaften :) Gleder meg veldig! Ting begynner å falle litt på plass, selv om jeg synes det gjenstår uendelig mye å planlegge. Blir litt stresset av det allerede :fnise:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pupsilure

Velkommen hit! :klem:

Blir spennende å følge deg.

Jeg er ganske verpesyk selv for tiden, men vi skal vente til etter bryllupet da........ Er ikke helt enig i den avgjørelsen for tiden, men vet at det er det vi har bestemt, og at det blir best sånn. Og at det egentlig er det jeg vil.

Håper det klaffer fort for dere! Har du brukt p-piller i mange år eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt sammenhengene i ett år! :) Håper det ikke har så mye å si for meg :S Er spent på når blødningen min er ferdig nå sånn at vi kan begynne prøvingen :D

Ja, det er mye som skal tenkes igjennom! :) Dere får nok en flott dag! Det er en dag man aldri glemmer :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse som prøvar! :hoppe: Du kan gleda deg til tida framover, for det ei kjempespennande tid du går i møte! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag 22. august: Fikk mensen!

Tirsdag 26. august: Ferdig med mensen! Da kan prøvingen begynne!

Torsdag 28. august: Første forsøk! :sengekos:

Hvor lang tid tar det før man kan ta test tru?

Det er så rart... Nå som vi på en måte har bestemt oss for å få barn, er det akkurat som man føler seg anderledes allerede, selvom det er VELDIG lite sansynlig at jeg er gravid alt... Hehe!

:hoppe: Da er dere skikkelig i gang! Krysser fingrene for at det går fort.

Tror det skal gå an å teste positivt fra 8-10 dager etter EL. Og den er vel som regel 12-14 dager etter første dag i mens. Så sånn ca 11. september er vel tidligst mulige positive test. Kommer selvfølgelig an på hvor lange sykluser du har da.

PS: Når du oppdaterer i det første innlegget istedenfor å skrive et nytt så blir det veldig vanskelig å følge med. Det kommer ikke opp beskjed i listen over mine innlegg at det har kommet noe nytt og det er også vanskelig å se hva som faktisk er endringen. Et lite tips bare ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Da skal jeg oppdatere ved å skrive nytt innlegg/svar.

MEN bør jeg oppdatere hva som skjer også ved å skrive nytt innlegg? Der jeg skriver datoer og sånn?

Jeg skal på en firmafest 16. september hvor jeg vet det blir servert vin. Hadde tenkt å test meg før dette, slik at dersom jeg er gravid vil jeg ikke drikke vin :)

:hoppe: Da er dere skikkelig i gang! Krysser fingrene for at det går fort.

Tror det skal gå an å teste positivt fra 8-10 dager etter EL. Og den er vel som regel 12-14 dager etter første dag i mens. Så sånn ca 11. september er vel tidligst mulige positive test. Kommer selvfølgelig an på hvor lange sykluser du har da.

PS: Når du oppdaterer i det første innlegget istedenfor å skrive et nytt så blir det veldig vanskelig å følge med. Det kommer ikke opp beskjed i listen over mine innlegg at det har kommet noe nytt og det er også vanskelig å se hva som faktisk er endringen. Et lite tips bare ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Da skal jeg oppdatere ved å skrive nytt innlegg/svar.

MEN bør jeg oppdatere hva som skjer også ved å skrive nytt innlegg? Der jeg skriver datoer og sånn?

Jeg skal på en firmafest 16. september hvor jeg vet det blir servert vin. Hadde tenkt å test meg før dette, slik at dersom jeg er gravid vil jeg ikke drikke vin :)

Du gjør selvfølgelig akkurat slik du synes er best :) Men min erfaring er at det er fint å utdype litt i nytt svar, men at det kan være greit å få med stikkord i en liste som oppdateres (som åpningsinnlegget ditt).

Det er bare å prøve seg frem, så finner du nok noe som passer for deg!

Å teste før du skal på fest høres lurt ut :jepp: Men det kan enda være tidlig sånn at en negativ test ikke autoatisk utelukker at du er gravid. Om du kjenner når du har EL og dette er 12-14 dager etter det så burde nok en test slå ut om du er gravid.

Blir spennende å følge med fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ¤bella¤
Tirsdag 26. august: Ferdig med mensen! Da kan prøvingen begynne!

Torsdag 28. august: Første forsøk! :sengekos:

Hvor lang tid tar det før man kan ta test tru?

Du kan begynne å teste rundt dato for forventet mens.

Om du har en syklus på 28 dager, så har du kanskje EL rundt dag 12-14, og IKM på dag 28.

Vet du ca hvor lange sykuser du har?

Eller når du har EL? For det er jo da du kan bli befruktet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤bella¤
:hoppe: Da er dere skikkelig i gang! Krysser fingrene for at det går fort.

Tror det skal gå an å teste positivt fra 8-10 dager etter EL. Og den er vel som regel 12-14 dager etter første dag i mens. Så sånn ca 11. september er vel tidligst mulige positive test. Kommer selvfølgelig an på hvor lange sykluser du har da.

11 september blir jo på dag 13 i syklusen og veldig veldig liten sjanse for positiv test da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 september blir jo på dag 13 i syklusen og veldig veldig liten sjanse for positiv test da...

Blir ikke 11. september dag 20 i syklusen da? :klø: Dag 1 en første dag i mens, 22. august. EL ca 5. september og IKM 19. september. Gitt at syklusen er 28 dager da. Har jeg forregnet meg helt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest ¤bella¤
Blir ikke 11. september dag 20 i syklusen da? :klø: Dag 1 en første dag i mens, 22. august. EL ca 5. september og IKM 19. september. Gitt at syklusen er 28 dager da. Har jeg forregnet meg helt?

Beklager. Jeg tok dag 1 som 28 august ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Uff, merker jeg har lite greie på alt dette med EL og syklus!! Litt flaut nesten! Hehe! Nå har jeg gått på p-piller som sagt så er ikke helt sikker på hvor lang syklus jeg har. Men husker jeg det rett fra før jeg begynte på p-piller så fikk jeg som regel mensen den 1. hver måned (f. eks 1. august) også hadde jeg mensen i 4-5 dager. Men mulig jeg husker å tenker helt galt?

Hehe...

Men merker man når man har eggeløsning? Vet ikke om jeg merker det jeg?! Hehe, er det litt sånn "boblefølelse og stikkinger" i magen? For det kjenner jeg av og til.

Hilsen *ei som ikke har sååå peiling merker jeg*...Hehe

Beklager. Jeg tok dag 1 som 28 august ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som det har blitt nevnt er det lite sjans for at det slår ut før denne festen, MEN jeg føler lissom at jeg må gjøre det (ta en test altså) for å kunne slappe av på den festen :) Kunne så klart latt hver å drukket noe også, men da blir sikkert alle misstenksome... :)

Du gjør selvfølgelig akkurat slik du synes er best :) Men min erfaring er at det er fint å utdype litt i nytt svar, men at det kan være greit å få med stikkord i en liste som oppdateres (som åpningsinnlegget ditt).

Det er bare å prøve seg frem, så finner du nok noe som passer for deg!

Å teste før du skal på fest høres lurt ut :jepp: Men det kan enda være tidlig sånn at en negativ test ikke autoatisk utelukker at du er gravid. Om du kjenner når du har EL og dette er 12-14 dager etter det så burde nok en test slå ut om du er gravid.

Blir spennende å følge med fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤bella¤
Som det har blitt nevnt er det lite sjans for at det slår ut før denne festen, MEN jeg føler lissom at jeg må gjøre det (ta en test altså) for å kunne slappe av på den festen :) Kunne så klart latt hver å drukket noe også, men da blir sikkert alle misstenksome... :)

Gjør det noe om folk er mistenksome? Jeg drakk ikke mellom eggløsning og mensen mens vi prøvde ;)

Jeg hadde fryktelige murringer i magen rudt eggløsning, men brukte eggløsningtest fra www.billigetester.no for å sjekke når jeg hadde eggløsning.

På bruksnavisningen står det når man skal begynne å teste for eggløsning uti fra hvor lange sykuser man har.

Når du nå da hadde føste dag i mensen den 22 august er det dag en i syklusen din. Så varer sykusen til dagen før du får mens på nytt ;)

Endret av ¤bella¤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...