Gå til innhold

Sannheten om Suzy

Suzy

Anbefalte innlegg

Å så fornøyd jeg er!!! :nigo:

Gårsdagen ble så vellykket. Alle spiste så det nesten tøt ut av ørene deres og enda var det mer enn nok mat. Tror det fleste forsynte seg tre ganger - da tyder det vel på at det smaker bra :)

En takk til Elastica for gryterettoppskrift :blomst:

Gjestene kom klokka 15 og de siste gikk igjen nærmere 21.30, og det var hyggelig hele vegen. Stas! Mammaen min fortjente selvsagt ikke noe mindre, men det var fint at det ble så vellykket.

I dag har jeg spist en rolig frokost og lest alle avisene jeg ikke rakk i går. Så dro jeg på langkjøringtime på treningssenteret og tok litt sit-ups på ball etterpå. Hjem og slenge på maten, og spise sammen med datteren. Nå er det fred og ro i heimen - kaffe på trakteren igjen og klesvask i maskina.

Skulle hatt en ekstra fridag i morgen, kjenner jeg, for det ble liksom ikke helt helg, men neste helg har jeg ikke noe på tapetet, så da må det vel bli rom for å slappe av? Jeg skulle ønske jeg kunne fåel helg med kjæresten snart også, for vi har liksom ikke hatt noe fritid sammen siden han flyttet opp hit. Enten har det vært noe arrangement, eller så har det skjedd et eller annet - nå er det snart to måneder siden han flyttet og da må det vel snart gå an å tilbringe ei helg i senga? :lur:

Vel, vel... surfe og sløve litt nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så flott at selskapet var vellykket! Da blir det jo verdt all jobben som kreves for å få alt på plass!

Er forøvrig enig med deg i at det høres ut som at det er på tide med en hel helg med bare deg og kjæresten ja. :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Good morning!

Jobber overlapping med sjefen i dag - hun skal tilbake ved roret etter å ha vært vekk i 14 dager, så det er greit med litt overlapp. Merker jeg er passe lei av å sjefe akkurat nå og bare ønsker å skrive og dille for meg selv...

I går hadde jeg verdens roligste dag og det var herlig. Kjæresten kom innom på kvelden for å få kakerester og jeg ble med til ham for å sove der i natt. Koselig :rødme:

Han skulle avgårde litt over sju, så jeg satt på hjem med ham og skiftet, sminket meg osv hjemme før jeg syklet på jobben. Like greit egentlig, for klærne mine lukter alltid så ille når jeg har vært der. Han røyker inne og da lukter det. Merker det somregel ikke før jeg har kommet hjem, for jeg røyker jo littegranne sjøl, men det er litt guffent. Men han bestemmer jo i eget hus, så jeg kan ikke få ham til å røyke ute der.

I kveld er det den vanlige dobbelttimen. Ei jeg kjenner skal være med på prøvetime hos meg i dag og det gleder jeg meg til. Koselig med nye fjes og flere på timene, dessuten kjenner jeg at jeg blir motivert og ivrig når det skal være med noen jeg kjenner.

Tror jeg skal drive litt i kjelleren med puss og fiks - har noen bokhyller, vinduskarmer og annet plukk som skulle vært malt, som er igjen og som jeg like godt kan gå på først som sist. Det er liksom ikke så mye igjen nå, før det er ei trivelig og stilig kjellerstue som datteren kan kose seg med. Har ikke råd til noen tv der enda, men det kan vi jo ta etterhvert - for eksempel ønske til jul..? Jeg har en ekstra forsterker og en ekstra dvd-spiller som kan tas i bruk så snart rommet er klart. Må forresten ha elektriker til å legge opp noen kontakter der nede også - penger, penger, penger...

Men nå må jeg jobbe. Mye å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at selskapet gikk så bra! :tommelsmil:

Innom med en :kaffekopp: og ønsker deg en strålende start på uken.

Åh takk - herlig med :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyst til å dele den gryterett oppskriften med meg?

Trenger en god en, nemlig....

Høres forresten ut som en deilig søndag du hadde.

Søndager er fine dager, jo mer kos og avslapping- jo bedre er det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn laget jeg elggryten min i går:

Først kokte jeg kraft av rådyrben, gulrøtter, løk, hvitløk, einebær, laurbærblad, hel pepper, litt salt. Bena hadde fått brunet seg litt i ovnen først.

Deretter stekte jeg bitene med elgkjøtt, men etter tips fra pøbelsara hadde jeg de i en pose med mel, litt salt og pepper, slik at de var melbelagte da jeg stekte de. Litt av gangen i pannen, og sterk varme.

Etter at kraften var ferdig hadde jeg det stekte kjøttet oppi og lot det koke på svak varme i noen timer.

Til slutt jevnet jeg med litt hvetemel og vann, hadde i fløte, geitost og tørkede tranebær. Jeg har aldri fått til så god saus før, og tilskriver det pøbelsaras melposetips.

:)

Der er gryta - jeg brukte kraft som jeg hadde frosset ned fra før og buljong, så det er ikke nødvendig å koke den opp sjøl. Dessuten brukte jeg enebær og en skvett karamellsaus i sausen (sammen med brunost, salt og pepper - og selvsagt fløte).

Jeg hadde en som ikke tåler gluten i selskapet så jeg hadde bitene i en pose med lys Maizenajevning og jevnet sausen etterpå med vanlig Maizena, men ellers fulgte jeg tipset til punkt og prikke :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O-Ren Ishii
I går hadde jeg verdens roligste dag og det var herlig. Kjæresten kom innom på kvelden for å få kakerester og jeg ble med til ham for å sove der i natt. Koselig :rødme:

:hjerter_rundt:

Han skulle avgårde litt over sju, så jeg satt på hjem med ham og skiftet, sminket meg osv hjemme før jeg syklet på jobben.

Det var enda bra at motebloggerne ikke fikk nyss i at du ikke hadde vært hjemme i natt. : :sjokk:

I kveld er det den vanlige dobbelttimen. Ei jeg kjenner skal være med på prøvetime hos meg i dag og det gleder jeg meg til. Koselig med nye fjes og flere på timene, dessuten kjenner jeg at jeg blir motivert og ivrig når det skal være med noen jeg kjenner.

Lykke til! Hva er det du instruerer i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var enda bra at motebloggerne ikke fikk nyss i at du ikke hadde vært hjemme i natt. : :sjokk:

Iik! De var nok senere oppe enn meg :fnise:

Lykke til! Hva er det du instruerer i?

Spinning - har en ener og en treer-time på mandager, så da er jeg som regel helt slakt etterpå. Deilig og slitsom - og tilhørende tunge bein dagen etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppskriften på gryta, OH MY GOD det hørtes godt ut!

Fint du nevnte det med maizenna, jeg tåler nemlig heller ikke gluten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppskriften på gryta, OH MY GOD det hørtes godt ut!

Fint du nevnte det med maizenna, jeg tåler nemlig heller ikke gluten!

Den ble SÅ god! Og det var veldig enkelt - sånn flaks med den Maizenna'en da. Jeg brukte vanlig lys jevning (sånn derre rett i gryta greie) også den alminnelige Maizennaen til å tykne etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen, god morgen!

I dag skal vi ha fotokurs på jobben og jeg gleder meg. Det er alltid morsomt med påfyll av kunnskap og alltid morsomt å kunne lage et bedre produkt.

Sliten kveld i går etter dobbel time, men det var deilig. Agurk var med på den ene timen min - veldig koselig :) - og i går var det mange på time! Det var stas. Blir oppglødd og gira på å inspirere når det er mange på plass.

Morgenmøte nå og mer :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Suzy!

Håper du får en knallfin dag i dag!

Jeg sitter og forbereder meg mentalt på avdelingsmøte fra 08:30-12:00. Det blir knallhardt .. Kjenner jeg er døsig allerede.

Sees! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grrmmff.... :kjefte:

Jeg har ikke den beste av dager, men det er humør som henger igjen fra i går.

Sent i går kveld ringte farmora mi og kjeftet på meg fordi jeg ikke har tatt meg av faren min som har brukket ankelen. Isolert sett kunne kanskje dette vært en riktig anklage fra hennes side, MEN... (og her kommer utblåsningen)

Han brakk beinet på bursdagen min, da hadde jeg ei uke foran meg med baking og styr fra morgen til kveld - bortsett fra fredag da jeg skulle opp og ned til Oslo en tur, fordi jeg skulle arrangere 60 årslag for mora mi, hjemme hos meg selv.

Lørdag var det selskap og søndag rydd. Jeg snakket med ham den dagen det skjedde og dagen etterpå - og fikk melding om at han var hjemme igjen fra sjukehus. Den dagen sendte jeg kjæresten bort for å sjekke om det var noe han trengte, men han hadde fått hjelp av naboene sine og da pustet jeg ut for jeg visste han ble tatt vare på.

Inntil i går har jeg ikke hatt noe ledig tid til å dra til ham, og jeg vurderte å dra i går, men var da til massasje og følte meg ikke på topp etter det, så jeg bestemte meg for å ta det i dag. Jeg understreker igjen at han har blitt svært godt tatt vare på av naboer og venner og jeg er helt sikker på at han ikke har lidd noen nød på noe vis. Han har fått middag alle dager og det er minst tre stykker innom ham hver dag.

Så... de siste ti årene har jeg ikke fått så mye som en hilsen på bursdagen min av denne fabelaktige farmora - også ringer hun og anklager meg for dårlig omsorg. Argumentet hennes var at han har stilt opp så mye for meg, men hallo han er faren min - fedre stiller opp for barna sine og han har jo for h.. bare meg!

De første 25 årene av livet mitt stilte han sannelig ikke opp med noe annet enn kritikk og drittslenging. Det er igrunnen det siste ett og et halve året som han har endret seg og stilt opp og som forholdet vårt har endret seg.

Jeg har slitt med å forholde meg til farmor og det ble absolutt ikke noe bedre nå. Jeg kjenner at jeg ikke har noe å snakke med henne om mer. Hun smiler og er så blid når vi ses og når jeg ikke er tilstede så sier hun til faren min at jeg tror jeg er noe osv osv. Jeg var det eneste barnebarnet hennes inntil jeg var 23 år og enda klarer hun ikke å sette pris på meg!

Jeg var så sint i går kveld at jeg var helt kvalm og jeg er det fortsatt inni meg. Snakket lenge med mamma som hjalp meg ned på jorda igjen, men jeg kjenner jo at jeg blir skikkelig stressa på dette.

Jeg hadde dårlig samvittighet overfor faren min og hadde jo planlagt å dra dit i dag - nå kjenner jeg at jeg får lite lyst til det også, for da tror farmor sikkert at det er hennes fortjeneste at jeg kommer. Men jeg skal følge opprinnelig polan og jeg skal dra. Jeg skal ikke nevne det at hun har ringt med et ord. Jeg har tenkt å be om unnskyldning for fraværet mitt og late som ingen verdens ting. Jeg skal gjøre meg ferdig med henne. Alle besteforeldrene mine er døde. Dessverre.

:sukk:

Vel, vel... på jobb igjen nå. Har tenkt å stikke oppom faren min etter jobb og trene en time på kvelden. Har invitert kjæresten til å sove over i natt og gleder meg til det. Den som var i den enden av denne dagen nå... :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke neglisjert din far, Suzy. Hadde du trodd han ikke ble tatt vel vare på, så hadde du jo tatt tak i det. Syns farmoren din har helt skivebom i anklagene sine her..

Kjenner følelsen din. Jeg gjorde meg ferdig med min farmor da jeg ble 14-15 år, etter å ha funnet ut at min verdensoppfattelse mens jeg vokste opp overhodet ikke stemte. Kjenner igjen sinnet ditt, så sint at man blir kvalm og at det nesten bobler over på innsiden.

Noen ganger er det best å gi slipp på, eller kvitte seg med, mennesker som ikke behandler en vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger er det best å gi slipp på, eller kvitte seg med, mennesker som ikke behandler en vel.

Du har helt rett.. Jeg har begynt å roe meg litt ned etterhvert, men det føles så unødig. Og jeg blir så lei av at "the blame game" skal kjøres støtt. Jeg gjør så godt jeg kan for de jeg kan, men jeg prioriterer de som alltid har vært der for meg - ikke de som stort sett ikke har vært det.

:sukk: Men det er godt å få høre at jeg ikke har neglisjert ham uansett. Du er flink til å oppmuntre :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig er det unødig .. Det hører ikke hjemme. Og jeg mener bestemt at slike mennesker klarer man seg bedre uten. Jeg trodde lenge at jeg skulle få en "smell" fordi jeg kuttet ut min farmor, men det har bare vært en befrielse!

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for omtanken jenter.

Livet er betraktelig lysere i dag. Først og fremst var gårsdagen på jobb en skrekkelig stressdag med bare rot, kaos, tull og tøys. Jeg skrev så fort at jeg knapt har peiling på hva jeg har gjort i løpet av dagen :overrasket:

Liker ikke sånne dager...

Etter jobb stakk jeg innom en butikk og kjøpte med meg en posjon salat og dro til faren min på sjukebesøk. Det ble godt mottatt og jeg satt i en og en halv time og skravlet. Han var blid som bare det og sa bare at han hadde vært litt skuffet over at jeg ikke hadde vært der i uka som var, men jeg forklarte situasjonen og da var det ok. Nevnte ikke farmora mi med et ord og han har åpenbart ikke hørt noe om at hun har ringt, så da er det bygones. Det er min hemmelighet (og et par andres). Lettet over å oppdage at ting var som jeg trodde og fornøyd med å ha avgjort noe for meg selv. Heretter er jeg ferdig med henne :jolie:

Dro hjem og skiftet, slengte i meg en boks kesam og dro på trening. Instruktøren på timen jeg pleier å gå hadde tråkket over, så det ble en annen time, men den var tøff nok den - var oppe i 93 % av maks i kondisdelen, så det er ikke noe å klage på.... I dag satser jeg på ei økt med styrketreing sammen med datteren :trene:

Også skjedde det noe som jeg ble ganske glad over og som inspirerte meg litt... En av lederene på treningssenteret satt i skranken da jeg kom til trening i går og hun sa: "Du det er noe jeg skulle sagt deg.. Du har blitt så tynn. Hva er det du har gjort? Du var veldig flott nå altså!"

Ble skikkelig glad, for jeg ligger veldig stand-by på de fire-tem kiloene ned som jeg gikk ned på starten av sommeren. Jeg har altså stabilisert meg bra. Men jeg har jo et ønske om å gå ytterligere fem kilo ned og nå ble jeg veldig inspirert til å gå på en karbofri periode igjen altså. Det var så koselig å høre at det synes :nigo:

Skal rygge langsomt tilbake på null karber i løpet av uka - begynner for fullt på søndag eller mandag. Nå skal de siste fem vekk :tommelopp: Dette skal jeg greie!

Men nå - det jeg ikke kan leve uten :kaffekopp:

PS: Å våkne med kjæresten sin er en velsignelse. Han er verdens fineste mann og jeg er verdens heldigste jente... :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...