Suzy Skrevet 21. september 2009 Forfatter #1701 Del Skrevet 21. september 2009 Takk.. Det er jo ikke seriøst i det hele tatt - slettes ikke. problemet er at de andre har spilt i flere år og alle virker så trygge på seg selv osv - Jeg er rett og slett ikke særlig god til å være med på ting jeg ikke mestrer. Jeg kan godt være midt på treet og aldri bli skikkelig flink til noe - men å suge lut - det takler jeg dårlig. Vet ikke hva det er med slikt, men jeg har aldri vært noe trygg i sport og får fort dårlig sjøltillit. Kjæresten vet at jeg gruer meg litt, men er veldig sånn "det er jo bare for moro og ingen bryr seg om det" og at jeg bare kan plukke opp ballen når jeg ser at jeg ikke får poeng. Det ender nok med at jeg spiller og forsøker å gjøre det beste ut av det. Kanskje jeg bare har godt av å kjøre meg selv litt på ting jeg ikke vil også.. Forresten føles det godt bare å ha skrevet det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest svanungen Skrevet 21. september 2009 #1702 Del Skrevet 21. september 2009 (endret) Forresten føles det godt bare å ha skrevet det. Tror det kommer til å gå bra jeg! Og som du skriver, kanskje det er litt sunt å presse seg til litt sånne ting av og til. Ting man egentlig ikke er særlig komfortabel med, men som gjør en sterkere og tøffere. Sender noen gode golfvibber! (Ingen golf-smiley her jo....) <--- golf? :klø: Endret 21. september 2009 av svanungen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fairygirl Skrevet 21. september 2009 #1703 Del Skrevet 21. september 2009 Tenkte det var på tide å hilse på deg her inne, Suzy! Og dette virket som en grei anledning. Du er jo så flink til å gi andre råd, så nå tenkte jeg å prøve meg på å gi deg noen tanker, siden du spør her i boka di... Slik jeg tolker ditt innlegg, er du usikker på rammen, litt, rett og slett; om du passer inn? De andre har mer erfaring og har gjort dette før. Og dette er første gang du er med? Samtidig er du en talefør kvinne, slik jeg oppfatter deg ( etter å ha vært innom her i ny og ne ) SÅ ... skulle det ikke gå an å bli enige om spillereglene på forhånd, så du er helt krystallklar på at det er greit å henge etter, eller at dere blir enige om at du får dispensasjon i gitte situasjoner slik at du er med hele veien? Sånn at du får den roen du trenger til å slappe av og kose deg Du er jo tross alt nybegynner og da er det det du er; nybegynner!! Ingen forventer noe annet av deg, og da er det heller ingen grunn til at du skal gjøre det heller. ( Du kan evt la kjæresten hinte til dem først på forhånd, hvis du er litt sjenert til å ta det opp ) Det er jo kjempehyggelig at de inviterte deg med, og dette er en gylden mulighet for deg til å lære av flere på en gang, med større erfaring enn deg! Og du har alt å vinne på dette; skulle du mot formodning gjøre det bedre på et slag eller to, enn en eller flere av de andre, er du "en helt" ( nygebynner som du er ) ... og hvis ikke, er intet tapt. I tillegg er jeg sikker på at du vil være en gledesspreder og et artig tilskudd i gruppa LYKKE TIL! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 21. september 2009 Forfatter #1704 Del Skrevet 21. september 2009 Næmmen hei frøken Fe Så hyggelig at du leser i boka mi og så hyggelig at du tar deg tid til å komme med råd - og gode. Du har helt sikkert rett. De vet jeg er fersking og at jeg nesten ikke har spilt noe - og derfor ikke kan så mye. Jeg må jo bare forsøke å følge reglene og dermed plukke opp ballen når det blir tydelig at jeg ikke kommer til å greie å ta noe poeng. Det er et utrolig godt poeng at jeg kan unnskyldes for å være dødsdårlig og får masse backing om det skulle gå fint Jeg var med i fjor også, men da kunne jeg jo ikke spille, så da fulgte jeg med rundt og tok bilder av alle som spilte, for å gjøre noe nytte for meg, og det var kjempepopulært det altså. Det hele bunner vel igrunnen i at jeg ønsker å passe inn og være mer til underholdning enn til bryderi og irritasjon Men du.. tusen takk for tro på at jeg vil være et trivelig tilskudd. Det skal jeg da i hvertfall forsøke ettersom jeg kan være noe avhengig av velvilje Det hjelper fortsatt veldig å ha luftet hodet her inne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest svanungen Skrevet 22. september 2009 #1705 Del Skrevet 22. september 2009 God morgen! Suzy til bryderi og irritasjon? Har jeg ingen tro på! Som Fairygirl skriver, du blir garantert et artig tilskudd til gruppa! Vi har tro på at dette blir knall! Står bra til en tirsdag morgen? Her går det bra Regner og blåser, og jenta er i grunn ganske fornøyd med det. Er jo skikkelig koselig høstvær! Var veldig mørkt ute i morges da, men litt koselig det også... Bare tre måneder til sola snur! Tusen takk for knall oppbacking i boka mi forresten! Setter STOR pris på det! Serverer en og ønsker en kjempefin tirsdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 22. september 2009 Forfatter #1706 Del Skrevet 22. september 2009 God tirsdagsmorgen! Fresh from spinning og fremdeles både varm og svett til tross for dusj. Hjelpe meg som kroppen min reagerer på den morgensyklinga altså. Jeg svetter enormt og musklene er som graut inni låra - virker ikke på noe vis Men jeg får da kjørt de stakkarne som møter opp likevel Satser på å klare både massasje etter jobb og yoga i kveld, så er jeg vel brukt opp for i dag, tenker jeg. Takk for alle gode råd jenter. Jeg har bestemt meg for å dra opp på golfbanen og slå litt i morgen, etter jobb, for da har jeg ikke noen avtaler eller timer, så får jeg se om jeg greier noe etter så leng pause. Kanskje jeg til og med klarer å overvinne meg sjøl og bli med noen en runde...? Ja, ja... Oops - møte. Tilbake senere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 22. september 2009 Forfatter #1707 Del Skrevet 22. september 2009 ... og der var møtet over. Jeg har forøvrig fått alle munnsårs mor rett under underleppa. Det dukket opp på under en halvtime i går. Faktisk! Har ikke hatt et så heftig og vondt utbrudd på det jeg kan huske. Spørs om kroppen min reagerer på å ha vært kjæresteløs så lenge og brått bli utsatt for nærkontakt med ham igjen. Hjelpe meg... Åh.. nå fikk jeg akkurat medling fra venninna jeg har forsøkt å få med meg fast på yoga igjen. Meldte henne og lurte på om hun var klar for yogaen i dag og nå er det sår hals som er problemet. Jeg kjenner jeg blir litt utålmodig med henne, for hun er så redd for å bli syk at hun hemmer seg selv - hun frykter å presse seg for hardt og dermed bli dårlig igjen (sliter med mye forskjellig, så det er helt forståelig) at hun tilslutt ikke får presset seg i det hele tatt og det er så synd! Jeg forsøker å dytte og dra - hjelpe og støtte, men føler jeg kjemper mot vindmøller og jeg vil at hun skal f\å det bedre Får ta tiden til hjelp. Nå MÅ jeg begynne å fokusere på jobben, tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 22. september 2009 #1708 Del Skrevet 22. september 2009 Kjærestehelgen høres helt fantastisk ut. :rødme: Jeg er rett og slett ikke særlig god til å være med på ting jeg ikke mestrer. Jeg kan godt være midt på treet og aldri bli skikkelig flink til noe - men å suge lut - det takler jeg dårlig. Det er som å lese om meg selv. Jeg hater virkelig å være dårlig i ting. Jeg tror det er derfor jeg stort sett alltid starter med akitviteter jeg tror jeg kan bli god i, for jeg vet at jeg bare blir deppa av å stange hodet i veggen. Men du, angående hyttetur og lavkarbo; kan du ikke bare si det som det er? Jeg synes ofte det er mye enklere. Så får barede som synes det er rart/teit/whatever si det om de vil, men det har du forberedt deg på, så du har noen passende og gode svar på lur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 22. september 2009 Forfatter #1709 Del Skrevet 22. september 2009 Englefjes!!! Så godt å høre det er andre enn meg som er redd for å være dårlige! Jeg er også fæl til å safe og jeg er ikke noe åpenbart sportstalent, så jeg holder meg stort sett til ting som krever stamina eller hjerne - for det har jeg så det holder Sukk.. jeg skjønenr jeg har utrolig godt av å oppdra meg sjøl litt med dette her. Jo jeg skal lavkarbe så godt jeg kan. Endel ting er "lett": Ikke drikke øl, ikke spise sjokoldae og snop +++ og bare ikke forsyne seg med potetene, pastaen og andre ting - lurer på om jeg skal kjøpe med meg noen ekstra egg og koke meg endel til å ha med som niste på banen. Det er lettvint, næringsrikt og godt - kan jo slenge med en tube med kaviarmix for å få litt snert og smak på dem. Frokosten søndag tror jeg er veldig egg og bacon-basert, så da holder jeg meg bare unna brødet. Nå begynner jeg å nræme meg mentalt forberedt på denne turen, tror jeg. Jeg er en skikkelig autist altså - tenkl å trenge så mye tid på å tåle å bevege seg ut av komfortsonen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 22. september 2009 #1710 Del Skrevet 22. september 2009 Nå begynner jeg å nræme meg mentalt forberedt på denne turen, tror jeg. Jeg er en skikkelig autist altså - tenkl å trenge så mye tid på å tåle å bevege seg ut av komfortsonen... Vi er nok ikke helt ulike på det punktet heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 22. september 2009 Forfatter #1711 Del Skrevet 22. september 2009 (endret) Felles skjebne er faktisk en slags trøst Endret 22. september 2009 av Suzy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest svanungen Skrevet 22. september 2009 #1712 Del Skrevet 22. september 2009 Må man ut av komfortsonen altså? Vil helst ikke jeg heller... Er mye tryggere her hvor jeg har litt "kontroll"! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 22. september 2009 Forfatter #1713 Del Skrevet 22. september 2009 Ja man MÅ ut av komfortsonen.. jeg skal mentaltrene meg sjøl hele jævla uka, så skal vi se dette blir århundrets tur.. kanskje... håper jeg... Nå vil jeg bare utsette å gjøre noe mer i dag. Skal til massøren min klokka halv fire og gleder meg så alvorlig Har hatt noen ganske støle dager i det siste og ser frem til å få knadd meg varm og mjuk igjen. Forsøker å tviholde på yogaen etterpå også, for det er en eneste yogaøkta jeg rekker denne uka her og da bør jeg gå. Sliter med å prioritere golfen i morra, for jeg har mer lyst på en skikkelig tur i svømmehallebn eller evntuelt ei dugelig styrketrening, men fader heller. Nå MÅ jeg På fredag er det forøvrig lønning og jeg har en bunke regninger og totalt underskudd i heimen. Noe sier meg at det må bli knallhard prioritering den neste måneden. Har forresten bestilt nytt vindu til datteren sitt rom i kjelleren og håper det skal komme snart (bestilte i sommer), for jeg hadde håpt jeg skulle få satt det inn i høst og dermed kunne pusle med rommet hennes i vinter og ha det klart og ferdig til henne når hun kommer hjem. Og jeg får jo ikke gjort noe der inne før det vinduet er skiftet, for det blir jo så mye rot og skitt når det skal gjøres. Men så vet jeg at det blir på 3.500 kroner og jeg vet da pokekr hvor jeg skal få hostet opp dem før den 25. oktober og da er det alt-alt for sent å få satt det inn. Det er liksom aldri slutt på ting å bekymre seg for... Men nå skal jeg ta ut mine nest siste kroner for å bli knadd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supramundane Skrevet 22. september 2009 #1714 Del Skrevet 22. september 2009 Hei Suzy! Håper at golfturen blir fin jeg. Det er kjipt med en sånn dårlig magefølelse, men jeg tror du er en bonus å ha med på tur uansett! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 23. september 2009 Forfatter #1715 Del Skrevet 23. september 2009 Har på følelsen at jeg har sovet som en død i natt. Laaangt nede under dyna, inne i drømme - kjempeuthvilt da klokka ringte, men litt sånn langt opp til overflaten likevel. Har funnet meg og er klar for dagen sånn ca. Forsøker så smått å krabbe litt oppover med karboinntaket om dagen. Savner å ha mer å velge mellom og å spise skikkelig godt med grønnsaker. Skeiet ut i går med wokgrønnsaker og svinekjøtt med chilisaus på til middag og kom opp i 50 gram karber i løpet av dagen. Det er antagelig litt vel mye på en dag (og i dag har jeg tatt restene til frokost og er på 15 g alt!), men omkring 20 eller 25 bør da være levelig? Har hørt 40 g om dagen også for å holde seg i ketose eller i det minste være innenfor korrekt inntak, men jeg vet ikke... Litt forvirrende hvor den grensa går egentlig. Det eneste jeg vet er at nå tikker det den rette veien og da er jeg redd for å ødelegge det. Kommer ikke til å nå målet mitt før bursdagen, for dit er det bare to uker og jeg har fire kilo igjen, men om jeg klarer en til innen da så skal jeg være veldig fornøyd - også får jeg heller sette meg nye datomål. I dag har jeg planlagt å fikse meg et eller annet med en rest scampi og en laks. Får se hva det blir Det som er lite gledelig med å gå på en slags "kur" er at man blir så inderlig fiksert på mat. Tenker mat og løsninger hele veien og det kan fort bli litt mye... Merker at jeg blir litt lei meg sjøl iblant. Det gledelige er at, i allefall jeg, merker at kroppen trives med dette. I går gikk jeg rett fra jobb til massasje og svingte bare innom hjemme der jeg rakk en halv Atkinsbar før yoga og enda var jeg ikke helt villt sulten innen middag klokka åtte. Da hadde jeg ikke spist siden jeg hadde i meg to tunfiskbokser til lunsj. Travel dag i går ja. I dag skal jeg komme meg opp på den h... golfbanen og i det minste slå litt så jeg har forsøkt før helga. Hjalp ikke så veldig at kjæresten hadde vært ute med to av de andre som skal avgårde og gått en runde i går og gledesstrålende fortalte at det hadde gått helt suverent. Jadda... Det som hjalp bittelitt er at det er ei til som er helt fersk og skal være med. Da er vi to duster i det minste... Vel, nok syt og klag. Venninna mi kommer (forhåpentligvis) en tur i kveld også. Hun trenger å komme seg unna, så jeg håper hun greier det. Jeg er litt bekymra for henne, for hun er litt nede i en dump om dagen og jeg er litt usikker på hvordan jeg kan få gitt henne en god dytt i riktig retning, men vi får se. Åh... fortsatt på i dag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest svanungen Skrevet 23. september 2009 #1716 Del Skrevet 23. september 2009 God morgen! Skal farte herfra om 10 min, så bare innom med et ønske om en super dag! Kose deg masse Golfingen kommer til å gå så bra atte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 23. september 2009 #1717 Del Skrevet 23. september 2009 Takk for oppmuntrende ord inne i boken min! Jeg skjønner tankene rundt det at man blir opphengt i maten og alt det rundt. Det er dessverre en av ulempene ved å følge så strikte kostholdregimer i perioder. Jeg vet selv hvor opphengt jeg kan bli, selv om jeg aldri har kjørt på med ketogen diett. Men det kan jo hende at slike tiltak blir nødvendig når alle kiloene skal av en eller annen gang til neste år. Ellers: Golfingen kommer til å gå knallbra. Jeg har troen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 23. september 2009 Forfatter #1718 Del Skrevet 23. september 2009 OK... *bretter opp ermene* Nå skal jeg hjem og skifte til joggesko og golfkøller. Nemlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supramundane Skrevet 23. september 2009 #1719 Del Skrevet 23. september 2009 Håper det gikk bra med golfingen i dag! Kjenner til den "opphengte" følelsen... virkelig. Jeg har sluntret helt siden jeg var i trøndelag. Må få skjerpet inn kraftig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest svanungen Skrevet 24. september 2009 #1720 Del Skrevet 24. september 2009 God morgen! Hvordan gikk golfingen i går? Litt mer klar for hyttetur? Håper du hadde en positiv opplevelse på golfbanen! Fikk kosa deg litt Det som er lite gledelig med å gå på en slags "kur" er at man blir så inderlig fiksert på mat. Tenker mat og løsninger hele veien og det kan fort bli litt mye... Merker at jeg blir litt lei meg sjøl iblant. Så inderlig enig! Blir mye mat-tanker og matprat, og man må hele tiden tenke litt fremover på hva man skal og kan spise når. Føler jeg i mye større grad må planlegge, og blir til at det blir mye mat-tanker. Noe som har en tendens til å resultere i at jeg blir inderlig matlei. Men etter helgens hormonstyr har det heldigvis gått seg til igjen. Håper du får en finfin torsdag, Suzy! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå