Gå til innhold

Kaos

Knøttet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ville uansett ringt en manuellterapeaut, jeg. Vi gjorde jo det med lillegutt, og vi trengte ikke noe henvisning, det var bare å få en time. Kostet ingenting heller. Så da har dere i alle fall fått sjekket det opp.

Kan jo høre med ammepoliklinikken også, men mitt inntrykk er at de ikke nødvendigvis kan så mye om KISS, og da er det jo ikke så lett å eventuelt få utelukket det heller.

Kos deg masse på treff i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår bebis drev jo med litt sånn tull han også. Han kunne vri seg vekk og hylskrike enten med en gang jeg la ham til, eller i løpet av måltidet. Rare greier, skjønte aldri hva det kom av. Nå har han ikke gjort det på lenge. Håper S slutter med det snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håpar ammeproblema dine snart blir bedre. :troest: Eg synst absolutt du burde be om hjelp, når du sliter sånn med amminga!

Takk :) Har fått time hos helsesøster nå, så håper det ordner seg :jepp:

Jeg ville uansett ringt en manuellterapeaut, jeg. Vi gjorde jo det med lillegutt, og vi trengte ikke noe henvisning, det var bare å få en time. Kostet ingenting heller. Så da har dere i alle fall fått sjekket det opp.

Kan jo høre med ammepoliklinikken også, men mitt inntrykk er at de ikke nødvendigvis kan så mye om KISS, og da er det jo ikke så lett å eventuelt få utelukket det heller.

Kos deg masse på treff i morgen :)

Jeg vurderte det, istedetfor å gå gjennom helsestasjonen, men nå har jeg fått time hos helsesøster og høre hva hun mener. Om det ikke hjelper så bestiller jeg meg time hos manuellterapeut, har funnet ut hvor de holder til og alt allerede :jepp: Kostet det ingenting med manuellterapeut?! Vurderte ammepoliklinikken også, men om det har med nakken å gjøre så er det jo ingen vits antar jeg... Dessuten ligger helsestasjonen nærmere, så jeg tar de i første omgang...

Takk, skal gjøre det! :)

Gleder meg til treff i morgen :hoppe: Skummelt, ja, men jeg tror det blir veldig koselig :)

Jeg også! Blir spennende, og skummelt... ;)

Vår bebis drev jo med litt sånn tull han også. Han kunne vri seg vekk og hylskrike enten med en gang jeg la ham til, eller i løpet av måltidet. Rare greier, skjønte aldri hva det kom av. Nå har han ikke gjort det på lenge. Håper S slutter med det snart!

Så han sluttet helt av seg selv? Det var det jeg håpte på også, for han hadde en periode hvor han holdt på slik tidligere også, og da sluttet han av seg selv. Nå har han vært slik lenge, så jeg tør ikke håpe på at han slutter av seg selv med det første :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

T har vært litt fra og til med det tullet. Hvert noen dager hvor han har gjort det til alle måltidene, og noen ganger bare et måltid i mellom. Alt med ujevne mellomrom... Nå er det *bank i bordet* lenge siden sist, i alle fall en mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sliten i kveld, ja... Prøvde å se Unge mødre nå, men siden jeg er på nett samtidig får jeg ikke med meg allverdens. Interessant uansett da :) Og så presenteres de visst av Kvinneguiden! :overrasket::fnise:

Har fått time hos helsesøster på torsdag klokken elleve, håper vi finner ut av det da. Vi har iallfall en veldig koselig helsesøster som tok meg alvorlig da jeg var så sinnsykt sliten sist :jepp: Fint navn har hun også, så litt rart på meg når jeg presenterte meg som det samme som hun nettopp hadde sagt, minus etternavnet såklart :fnise:

Tror vi gir opp hele transtyret med S, det lukter så vondt og vi får jo ikke bort smaken heller! *oppgitt*. Får heller gi d-vitamindråper tenker jeg :jepp:

Jeg har en tendens til å trøstespise godteri om jeg har en dårlig dag, og i dag har jeg både en dårlig dag og har hatt lyst på noe i hele dag. Det som er irriterende er at jeg ikke aner hva jeg har hatt lyst på! :roll: Så nå har jeg kjøpt Cola, sjokolademuffins og seigmenn, ikke så flink til å være sunn, nei :roll::sjenert: Skal kose meg med godteri og Grey's nå snart! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

T har vært litt fra og til med det tullet. Hvert noen dager hvor han har gjort det til alle måltidene, og noen ganger bare et måltid i mellom. Alt med ujevne mellomrom... Nå er det *bank i bordet* lenge siden sist, i alle fall en mnd.

Godt han har sluttet nå da!

S gjør det til nesten alle måltider, som regel ikke nattmåltidet da. Rare greier :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åj, glemte at det var svar på den forrige siden også... :sjenert:

Skjønner godt at du blir frustrert av ammingen, er ikke lett å vite hva som gjør det. Det er sikkert en god ide å stikke innom helsesøster og ta det derfra.

Hva sier du til trilling og middag på torsdag?

:klemmer:

Frustrert, sliten og drittlei! Jepp, har fått time hos helsesøster nå :)

Trilling og middag på torsdag høres ut som en kjempeplan! :tommelsmil:

Åj, tiltaksfull mann du har da, skrive brev med en gang! Så bra!! :jepp::lur: Tror aldri samboeren min hadde giddi det... :sjenert:

Helt ærlig så har jeg aldri prøvd ulla til SparKjøp før. Egentlig først nå i det siste at jeg virkelig har fått opp øynene for denne katalogen, etter mye positive erfaringer som andre bekjente har hatt og fortalt om. Men jeg regner med at ulla helt sikkert er god og kløfri! Den typen der ligger jo til og med under "undertøy"-kategorien, og da MÅ den jo være behagelig å ha på. Uansett har jeg nå ikke vært borti sånn type ull som klør, jeg da, kun hjemmestrikkede garn-plagg som har gjort det! ;)

Tror faktisk jeg skal vurdere å handle noen sånne ull-singletter selv, sikkert kjempefint og varmt å ha under de vanlige klærne i "daglig livet"! :) Kanskje også noen sånne "benklær", som de kaller dem (shortsliknende "truse"), til å ha i tillegg til trusa, så slipper jeg å bli kald på rumpe-stumpen og lårene!! :fnise: Viktig å ikke fryse noe sted når man ammer, vel, vil IKKE ha brystbetennelse...

Huff, skjønner at du blir sliten av amme-problemene og at du ikke vet hva som feiler lille S og sånn... Har desverre ingen erfaringer eller råd og komme med, med håper du veldig snart får den hjelpen du (og S) trenger, slik at hverdagen blir enklere! :troest:

Var mail, og ikke brev- men tiltaksfull mann, ja! :tommelsmil:

Tror nok SparKjøp-ulla er god og kløfri ja, uten at jeg har noen som helst forutsetning for å si det :sjenert: Skal iallfall prøve ut ull, er så kaldt nå om dagene, og kaldere skal det bli!

Brystbetennelse er det nok best å holde seg unna, ja. Jeg har hørt det er sinnsykt vondt... Da er det lurt å bruke ammeinnlegg av ull :jepp:

Takk :) Har kontaktet helsestasjonen nå da, så jeg håper på å få løst det :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var mail, og ikke brev- men tiltaksfull mann, ja! :tommelsmil:

Tror nok SparKjøp-ulla er god og kløfri ja, uten at jeg har noen som helst forutsetning for å si det :sjenert: Skal iallfall prøve ut ull, er så kaldt nå om dagene, og kaldere skal det bli!

Brystbetennelse er det nok best å holde seg unna, ja. Jeg har hørt det er sinnsykt vondt... Da er det lurt å bruke ammeinnlegg av ull :jepp:

Takk :) Har kontaktet helsestasjonen nå da, så jeg håper på å få løst det :)

Ei venninne av meg hadde brystbetennelse i fjor vinter, og hun fikk en SVÆR blå flekk på halve puppen. Hun sa det var SINNSYKT vondt!

Bestilte 3 par Tom og Trine ullammeinnlegg i SparKjøp, faktisk! ;)

Har hørt at det er viktig å ikke fryse noe sted, til og med å fryse på beina kan visst føre til brystbetennelse. Så her blir det ull på alle utsatte steder fra etter fødselen! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt å ordne time på helsestasjonen. Håper hun har noen tips, eller vet hvorfor det er sånn i alle fall.

Ja, det blir jo bare verre og verre det her... Håper virkelig vi får hjelp der...

Ei venninne av meg hadde brystbetennelse i fjor vinter, og hun fikk en SVÆR blå flekk på halve puppen. Hun sa det var SINNSYKT vondt!

Bestilte 3 par Tom og Trine ullammeinnlegg i SparKjøp, faktisk! ;)

Har hørt at det er viktig å ikke fryse noe sted, til og med å fryse på beina kan visst føre til brystbetennelse. Så her blir det ull på alle utsatte steder fra etter fødselen! :jepp:

Au! Håper jeg slipper unna det, ja... Da er det nok lurt med ull overalt :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg så fortvilt at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre... S bare krangler mer og mer og nå får vi ikke lagt han heller *sukk*. Prøvde å gi han morsmelkerstatning, men det likte han ikke i det hele tatt... Nå ligger han og sover på pappaen sin, må vel få lurt han over i senga snart slik at han får sovet. Gruer meg allerede til nattammingen, håper det går bedre enn det gjorde isted. Lurer nesten på om jeg begynner å få for lite melk :sad:

Ellers har jeg hatt en veldig fin dag da, treffet var veldig koselig :biggrin: Det er så kjekt å møte andre med babyer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt du skal til helsesøster i morra da.

Hender lillegutt er sånn også, men da er han stort sett ikke så innmari sulten...

Vi betalte ingenting hos manuell terapauten heller. Skulle til og med få refundert kjøre utgiftene, som minnet meg på at det har jeg ikke ordnet...

Håper det går bedre med lille S i natt. Ikke alltid så lett å bli klok på dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innom med en :klemmer: Kjedelig at jeg ikke fikk tid til avtalen vår i dag, men får ta det igjen neste uke :) Hvordan gikk det hos helsesøster i dag? fælt at han er så styrete ved puppen nå, håper det går bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du skal til helsesøster i morra da.

Hender lillegutt er sånn også, men da er han stort sett ikke så innmari sulten...

Vi betalte ingenting hos manuell terapauten heller. Skulle til og med få refundert kjøre utgiftene, som minnet meg på at det har jeg ikke ordnet...

Håper det går bedre med lille S i natt. Ikke alltid så lett å bli klok på dem...

Det har slått meg at S kanskje ikke er så sulten når han begynner å krangle, men nå spiser han ofte bare hver 4.time, og noe sjeldnere enn det kan jeg jo nesten ikke gi han mat heller synes jeg...

Jøss, overrasket over at man ikke betaler noe hos manuellterapeut! :overrasket:

Natten gikk heldigvis fint:)

:troest:

Takk :):klem:

Takk for sist :) Veldig koselig, synes jeg :jepp:

Hvordan gikk det i dag?

I like måte! Det var veldig koselig :jepp:

Det gikk bra, oppdaterer lengre ned ;)

Innom med en :klemmer: Kjedelig at jeg ikke fikk tid til avtalen vår i dag, men får ta det igjen neste uke :) Hvordan gikk det hos helsesøster i dag? fælt at han er så styrete ved puppen nå, håper det går bedre.

:vinke:

Det går så bra så, du må gjøre skolearbeidet ditt vet du ;) Dessuten drittvær å trille i i dag :regn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vondt i nakken :forvirret:

Ser man veldig lokalkjent ut eller mindre skummel ut enn andre folk når man går med barnevogn? Noe må det være, for vanligvis blir jeg ikke spurt om veien til ditt og datt så ofte, men i det siste blir jeg spurt hele tida. Her en dag gikk jeg gjennom byen, og byen er jo ikke så stor, og på den lille stunda ble jeg spurt to ganger om veien til forskjellige ting! :overrasket: Ble spurt om veien til en skole av en engelskmann her en dag også, huff er så ekkelt å snakke engelsk, føler meg så klønete og teit :sjenert::fnise:

S var heldigvis snill i natt, spist uten å krangle så mye og sov som vanlig. Takk og pris for det, hadde han vært vanskelig så vet jeg ikke hva jeg skulle gjort, hadde ikke så mye tålmodighet igjen... :sjenert:

Helsesøster mente at S krangler fordi han er mett eller har luft i magen som må opp, rett og slett. Så nå prøver jeg å ikke krangle med han, men istedet ta han opp, lufte han og gi han den andre puppen. Var redd for at han ikke fikk i seg nok mat på den måten, men det virker som han gjør det. Skal veie han på 3mnd-kontrollen om under en uke, så vi får se da. Han har iallfall lagt godt på seg hittil! Nå er han 7260g (tror det var det han var iallfall, han er over 7000g iallfall) og ca 65cm (han var litt vanskelig å måle). Helsesøster sa at hun kunne se at han fikk i seg nok mat, for man ser at han har vokst :jepp: Dessuten virker han blid og fornøyd og er så god atte :hjerte:

Dessverre virker det som han har blitt vanskeligere å legge *sukk*. I går kveld fikk vi jo ikke lagt han som vanlig, han måtte bysses i søvn og så legges i senga, det samme i dag :( Når jeg skulle legge han på dagtid ble det også mye gråting, men fikk han til å sovne til slutt. Blir litt redd for at jeg gjør han utrygg når jeg ikke tar han opp når han gråter fordi han er trøtt... Men han ser jo at jeg er der, snakker rolig til han og stryker han. Stakkar, han er så trøtt men får ikke til å sovne med engang :( Håper problemene med å legge han om kvelden bare kommer av at han la seg sent i går og det dermed ble krøll i rutinene. Orker ikke å måtte bysse han hver kveld... Nå er det mannen som tar seg av leggingen om kvelden, men likevel... Kanskje vi burde begynne å legge S tidligere om kvelden? At han rett og slett er for trøtt når klokka er ni? :klø:

S har begynt å dra dyna over hodet når han legger seg, noe som er skummelt. Vurderte nesten å la han ligge i senga vår hele natt pga vi ikke tør at han får dyna over hodet, men vi har ikke så stor seng og er litt redd for at det blir for trangt. Er livredd for krybbedød... Er det noen som vet om en 140 seng er for trangt? :klø: :vetikke: Mannen løste iallfall problemet midlertidig med å ta enden av dyna under madrassen, slik at S ikke får dratt den over hodet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg litt usikker på om jeg har skrevet dette i boka mi før eller ikke, men siden jeg ikke kan finne det noe sted antar jeg ikke jeg har skrevet det... :sjenert:

Mannen må sannsynligvis på jobbkurs om noen uker, og da blir han natten over. Jeg tør ikke/orker ikke å være alene med S i to døgn, ta alle bleieskiftene, alt ansvaret og alt styret... :sad: Så nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre, selv om jeg har flere alternativer.

1. Få venninne til å overnatte

2. Overnatte hos venninne

3. Bli med til Oslo

#1 er upraktisk i og med at vi har ikke soveplass...

#2 venninnen dette er aktuelt med har ikke soveplass til oss

#3 blir dyrt, men er det alternativet jeg har lyst til, for da kan jeg besøke to venner i Oslo også... Selv om det er styr å reise med S.

Håper mannen slipper, men det blir vel ikke så populært. Dessverre er det midt i uken, hvis ikke kunne mamma kommet oppover. Heh, nå høres jeg umoden ut som ikke greier meg alene :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...