Gå til innhold

Er pakistanere etnosentrisk og fordomsfulle?


Gjest Realist, ja visst!

Anbefalte innlegg

Folk fra land i øst-europa er de aller verste. Det er bare mafia og svindel med hele gjengen. Har noen i nabolaget, og har sett hvordan de er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Folk fra land i øst-europa er de aller verste. Det er bare mafia og svindel med hele gjengen. Har noen i nabolaget, og har sett hvordan de er.

relativt enig du!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan mener du at de nekter å svare på spørsmål?

Er selv iraner, og hvis du går inn i en butikk som er iransk, er det sjeldent du vil se forskjell fra det, og det italienske (mange iranere har en forkjærlighet for italia & russland).

Man ser ofte ikke hvem som er iranere. Iranere er ariske, så en iraner kan risikere å være like lys som deg eller nabo'n din. Iranere er utvandrere og litt rotløse, og dermed GODT spredt over hele verden. Vi anser oss som veldig vestlige faktisk.

kan hende de er sånn mot menn og, eller står du bak hjørnet og spionerer?

Hva hvis hun misforstår? Hva hvis hun alltid kommer med bæsj hengendes i ræva?

hva hun de egentlig hvisker: hun er veldig kresen, gi henne kun de beste grønnsakene.

Hva VET dere?

1. spørsmål: de nektet å svare på spørsmålet mitt da jeg spurte hvor en spesiell saus stod, bare så rart på meg, og fortsatte å skravle på sitt eget språk sammen.

2. spørsmål: Jo, jeg VET at de er iranere for de fortalte hvor de kom fra til en mannlig norsk kunde i butikken. Jeg stod i nærheten og hørte det.

3. spørsmål: om de er sånn mot alle, ikke vet jeg, gidder ikke stå bak hjørnet å spionere, har bedre ting å gjøre. Men jeg reagerer når noen oppfører seg uhøflig mot kunder i butikken uavhengig av nasjonalitet. Jeg er en som jobber med kundebehandling selv og setter derfor pris på god service og misliker dårlig service.

4. Mulig jeg misforstår, at det bare er deres kultur som gjør at dere ignorerer meg i butikken sin. Jeg VET at det ikke er fordi jeg er vanskelig kunde. Jeg smiler på vei inn, klarer meg selv (eneste gang jeg spurte var første gang i butikken og da spurte jeg om en lusen liten ting) jeg plukker grønnsaker selv, henter varer selv, betaler for meg, takker og smiler når jeg går ut. (derfor er det altså ikke som du så barnslig skrev: at jeg har bæsj hengende ut av rumpa, mulig det er noe som skjer ofte i ditt hus, men her i huset er vi ganske så renslige)

Skulle gjerne skippet å gå i butikken, men nå er det rett og slett slik at det er ingen andre butikker i nærheten av meg som har alle de matvarene de har og jeg liker å lage mat og trenger faktisk disse ingrediensene til tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Tydelig at rasisme går begge veier. Angående det med "innvandrer butikker" så opplever jeg og at de generelt behandler norske på en litt dårligere måte. Ikke at dem sier det høyt eller noe, men du bare merker at det er feil at du er etnisk når du er der...Tror det mest gjelder folk fra araberland som er rasister mot oss norske. Afrikanere derimot er generelt utrolig hyggelige og åpne :). Har også inntrykk av at iranere er utrolig greie. Har et par kammerater derfra og jeg vet serriøst ikke om noen som er så hyggelige som dem. Pakkistanere derimot er en annen sak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Det jeg har erfart av å ha pakistanere som nabo er at de er fordumsfulle og forferdelige stae. De er fryktelige å ha som naboer. Nordmenn, ikke kjøp leiliegheter hvor naboer er pakistanere. De stinker når de lager mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
jeg syns somaliere, irakere (til tider) og japanesere + koreanere burde falle under disse kategoriene litt mer enn pakistanere.

Tja...kommer an på, men mange iranere er patrioter i allefall.

Irakere er ofte mer a-sosiale, og ja litt etnosentriske.

Ja, definitvt.

har du generelt et problem med iranere og irakere? haha???

Hvordan mener du at de nekter å svare på spørsmål?

Er selv iraner, og hvis du går inn i en butikk som er iransk, er det sjeldent du vil se forskjell fra det, og det italienske (mange iranere har en forkjærlighet for italia & russland).

Man ser ofte ikke hvem som er iranere. Iranere er ariske, så en iraner kan risikere å være like lys som deg eller nabo'n din. Iranere er utvandrere og litt rotløse, og dermed GODT spredt over hele verden. Vi anser oss som veldig vestlige faktisk.

kan hende de er sånn mot menn og, eller står du bak hjørnet og spionerer?

jeg nekter ikke for at de er sånn, men da må jeg le litt av deg som gidder å gå tilbake dit (les innlegget helt neders sitert av deg), og i tillegg kneppe opp skjorta for noen grønnsaker :skratte: - ja jeg regner med at du overdriver litt, men dog!

Hva er poenget med å ødelegge på den måten?

Hva hvis hun misforstår? Hva hvis hun alltid kommer med bæsj hengendes i ræva?

hva hun de egentlig hvisker: hun er veldig kresen, gi henne kun de beste grønnsakene.

Hva VET dere?

det går fint at du ikke kunne dy deg.

Som skrevet over her: Skjønner godt at du skammer deg, over å gå inn der ja.

hei, beklager, men er du albaner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...