Anamelona Skrevet 12. februar 2009 Forfatter #1001 Del Skrevet 12. februar 2009 Shampo er i alle fall overflødig... Man trenger ikke vaske det lille håret ungen har... Badeolje og evnt litt mild såpe holder. Tja.. Hvis hun er som meg og Pappamelona, så får hun ikke hår før hun er nærmere året... Lukter vel best av baby uten shampoo kanskje. Vi får prøve de gratisproduktene først før vi vurderer å kjøpe da! Et supert tips på såre rumper er faktisk potetmel. Det bruker vi på jobb og det er som et lite tryllemiddel. Er tross alt ikke alle rumper som tåler sinksalver. Men det kan dere evt ta etterhvert. Ikke dumt! Hvis din erfaring er så god som du sier er jo dette noe vi burde prøve!! Jeg bruker også potetmel når stumpen er sår. Har litt stående i en liten krukke på badet, og dabber fingrene nedi der og dabber på stumpen etter vask. Bruker det egentlig mest for å sørge for at stumpen blir skikkelig tørr - potetmel suger fukt som bare rakkeren. Så børster jeg det bort etterpå. Smører ofte i tillegg, da... ...igrunn genialt! Hadde aldri kommet på det selv... kan jo kjøpe sinksalve i backup... Hehehehe Har leieboer ikke betalt husleie i tide? Joda, alt er redegjort for, men hun skrev under på en 9måneders-kontrakt! Og den utgår snart! Nå vil utleier ha leiligheten litt for seg selv! Her begynner det å bli spennende!! Håper alt er bra med deg. Og for en flott mage da !! Blir rett og slett kjempe misunnelig når jeg leser alt det koselige du gjør fortiden, og med din kjære hjemme og dere bare går og venter på lille jenta Dere er så heldige Masse lykke til, titter innom og følger med deg Spennende blir det nok utover ja! Men det koselige vi gjør veier nesten ikke helt opp for alt det slitsomme. Jeg går på paracet, hostesaft, all slags halstabletter, Otrivin (og alle andre usunne graviditets-fyfy'er) Hoster hele natta og sover fryktelig dårlig pga det. Uff.. Får dårlig samvittighet av alt jeg propper i meg, men jeg var på sykehuset to ganger igår pga symptomer fra influensaen som er ganske like svangerskapsforgiftning, så jeg ble liggende i nærmere 3 timer tilsammen i hjerte/fosterlydsmåling i tillegg til blodprøver, blodtrykksmåling, ultralyder (Dét er jo kjekt da :rødme: Min tredje denne uka....) og allslags tull... Det er kjekt at de tar meg på alvor, men jeg synes det blir VEL alvorlig til tider! Så nå begynner jeg bare å bli klar for å få veer og få ut Babymelona! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 12. februar 2009 #1002 Del Skrevet 12. februar 2009 Så de vet at det ikke er svangerskapsforgiftning? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 12. februar 2009 Forfatter #1003 Del Skrevet 12. februar 2009 Så de vet at det ikke er svangerskapsforgiftning? Så langt er det veldig mye som har tydet på det, med samme symptomer. Men etter den 24timers urinprøve-analysene, pluss undersøkelsene igår, så ser alt HELT fint ut!! Selv med opphovnede ben og litt rusk i urinprøvene pluss andre småsymptomer som også kan være influensaen... Men positiv eggehvite-tester forklarte de med at det alltid vil være litt avvik når det gjelder stikkprøver som morgenurinprøvene jo er. Og når det er tvil, gjennomføres 24timers-analysen. Og den var jo fin. På ultralyden igår kveld så de også litt kalk i morkaka, men det indikerte visst at jeg kun var på slutten svangerskapet. Imorgen er det ny jordmortime (den var jeg satt opp på for noen uker siden) pluss ny legetime. (Blir vel ny hjerterytmemåling ) Men nå begynner jeg å føle meg litt sånn småhysterisk førstegangsfødende her.. Selv om det jo er de, og ikke jeg, som vil ha meg inn på all slags undersøkelser. :dåne: Vil ikke ha på meg stempel som hysterisk førstegangsfødende...!!! Men om få dager er jeg innenfor termin, så jeg håper jeg slipper flere slike "turer" på sykehuset... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Grafica Skrevet 12. februar 2009 #1004 Del Skrevet 12. februar 2009 Godt at de tar det såpass seriøst da ihvertfall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nattlys Skrevet 12. februar 2009 #1005 Del Skrevet 12. februar 2009 Bra at det står fint til med lill saken i magen da Snart baby-tid! Hihi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 12. februar 2009 Forfatter #1006 Del Skrevet 12. februar 2009 Godt at de tar det såpass seriøst da ihvertfall! Joa, ska itj' stå på dét sjø. Eller noe i den dur... Bra for økonomien vår at vi bor såpass nærme sykehuset iallefall! Bra at det står fint til med lill saken i magen da Snart baby-tid! Hihi Ikke lenge igjen i det hele tatt. Imorgen er jeg faktisk innenfor termin. Disse pluss/minus 2 uker. :dåne: Vasket siste babyklesvask nå, og fått hengt opp til tørk. Eneste vi mangler nå er å teste om vogna vi kjøpte (i november) passer i bilen. Satser vel egentlig på at den gjør det. Skikkelig familiebil vi har skaffet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 12. februar 2009 #1007 Del Skrevet 12. februar 2009 Så koselig! Alt er klappet og klart jo! :dåne: Skulle vel egentlig bare mangle, men det er sikkert mange som ikke har like orden på ting som dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 12. februar 2009 Forfatter #1008 Del Skrevet 12. februar 2009 (endret) Så koselig! Alt er klappet og klart jo! :dåne: Skulle vel egentlig bare mangle, men det er sikkert mange som ikke har like orden på ting som dere! Joda... Får da håpe at det er noen uti der som er litt mer urutinert.. Vil ikke ha stempel som totalt urutinert. men jo, vi begynner vel å få det meste i orden her nå. Vi mangler kanskje å få vasket over hele huset og gjøre det litt rent og fint her til babyen kommer i hus. Det er jo ikke måte på hva en liten hund klarer å dra med seg inn av usynlige ufyseligheter... Så en liten gulv-/trappevask skal vi nok få unnagjort! Selv om jeg har liten tro på at Babymelona har planer om å krype rundt her de første ukene! Endret 12. februar 2009 av Anamelona Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 12. februar 2009 #1009 Del Skrevet 12. februar 2009 Tror ikke hun bryr seg sånn veldig nei! Men det er kanskje greit å ha unnagjort mest mulig sånt før hun melder sin ankomst! Både fordi det kan bli lenge til neste gang, og fordi det sikkert dukker opp en del folk som vil se den søte lille melonen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 12. februar 2009 Forfatter #1010 Del Skrevet 12. februar 2009 Tror ikke hun bryr seg sånn veldig nei! Men det er kanskje greit å ha unnagjort mest mulig sånt før hun melder sin ankomst! Både fordi det kan bli lenge til neste gang, og fordi det sikkert dukker opp en del folk som vil se den søte lille melonen.. :dåne: Huff, ja... Jeg er litt sånn for-meg-selv-menneske, så det blir litt mye styr tror jeg. Får ligge leeenge på sykehuset og dikte opp noe 15min besøkstid daglig-greier. Men første uka hjemme blir forbeholdt den nye familien, og ingen andre. Det vet alle. Og alle er (så langt) enige i den... Vi må jo komme i rutiner og bli kjent med jenta vår så... Så de som vil se henne i begynnelsen får komme en liten tur på sykehuset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 12. februar 2009 #1011 Del Skrevet 12. februar 2009 Høres ut som en lur (og koselig!) plan! Noen har jo så mye besøk at de ikke er alene med babyen før den er flere uker gammel, har jeg inntrykk av.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 12. februar 2009 Forfatter #1012 Del Skrevet 12. februar 2009 Høres ut som en lur (og koselig!) plan! Noen har jo så mye besøk at de ikke er alene med babyen før den er flere uker gammel, har jeg inntrykk av.. Jeg har ingen planer om å dra i hus masse folk nei. Hadde jeg vært hypersosial så kanskje, men vi trives aller best i eget selskap, og jeg liker å gjøre ting på egen måte og finne ut av ting i mitt eget tempo.. Tips på KG og slikt er helt ok, men tips, råd og besserwissing jeg må stå og nikke og smile til (selv om det irriterer meg grønn) blir jeg rablende gal av, så jeg vil gjøre meg kjent med egen situasjon før jeg tar imot folk her! Sikkert masse forskjellige oppfatninger ab slikt, men slik blir det her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 13. februar 2009 Forfatter #1013 Del Skrevet 13. februar 2009 (endret) Kontrollen idag: Alle prøver fine, bortsett fra 2+ på urinprøven. Noe som ikke er helt gunstig. Så da blir det ny kontroll på mandag, og jeg skal ringe om jeg får andre symptomer før den tid. Ok ordning! Ellers; Jordmor mente så sikkert hun kunne mene det at hodet til Babymelona har festet seg! Så da har hun altså funnet rette veien og gjør seg klar. Når det skal sies så kjennes det egentlig at hodet har festet seg. Med en gang jeg har fått på meg buksa etter en tissetur, føles det som jeg må tisse igjen! Jaja... En god trøst er at dette er helt i sluttfasen og ikke evigvarende! Joda, og så har jeg en god del sterke kynnere, og jeg overbeviser meg selv om at Babymelona driver på og forbereder seg på å komme ut, kanskje en uke før termin! Er jo lov å håpe? Sånn ellers-ellers; Hadde min første natt uten tett nese og dobesøk på laaange tider inatt, og GUD så herlig det var. Bortsett fra litt kraftige hosteanfall i løpet av natta, så var det en god natt. Sov lenge (0730 Det er for tiden lenge...) og godt! Har nettopp hatt en blund på sofaen også, så nå er jeg godt uthvilt og skal straks begynne på middag! Biff it is!!! edit: Ifølge tickeren har jeg hemoroider! Jeg kan ikke finne dem!! :klø: Endret 13. februar 2009 av Anamelona Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 13. februar 2009 #1014 Del Skrevet 13. februar 2009 Nam, biff... Så bra at det meste så fint ut på kontroll! God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest itla Skrevet 13. februar 2009 #1015 Del Skrevet 13. februar 2009 edit: Ifølge tickeren har jeg hemoroider! Jeg kan ikke finne dem!! :klø: Innenfor termin, jo! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kaffedama Skrevet 13. februar 2009 #1016 Del Skrevet 13. februar 2009 Så bra at du er frisk igjen ellers! Spennende når babymelona kommer, hvis du er litt før termin kan du jo slenge deg med rushet av de andre nå i helga eller rundt min "fødsel" (har lest at noen mener man ikke kan kalle det det) i midten av uka. Her har vi lagd sjokoladekake og sønnen er helt ekstatisk. Han hopper og danser rundt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nattlys Skrevet 13. februar 2009 #1017 Del Skrevet 13. februar 2009 Det hva et skikkelig godt råd Kjempe lurt å være hjemme og bli kjent med babymelona! Man er vell sliten nok om ikke folk skal renne ned dørstokken.. Å godt at lille melon gjør seg klar for å komme ut Kos deg med biff! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 13. februar 2009 #1018 Del Skrevet 13. februar 2009 Berre ein tur innom for å stjela (låna?) tickeren din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 13. februar 2009 #1019 Del Skrevet 13. februar 2009 innen for termin jo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 14. februar 2009 Forfatter #1020 Del Skrevet 14. februar 2009 Nam, biff... Så bra at det meste så fint ut på kontroll! God helg! God helg til deg også! Innenfor termin, jo! Jaaa.. Nå skal hun ut! Så bra at du er frisk igjen ellers! Spennende når babymelona kommer, hvis du er litt før termin kan du jo slenge deg med rushet av de andre nå i helga eller rundt min "fødsel" (har lest at noen mener man ikke kan kalle det det) i midten av uka. Her har vi lagd sjokoladekake og sønnen er helt ekstatisk. Han hopper og danser rundt... Hehe.. Det hadde vært noe å skryte av for den lille: "Jeg er faktisk ikkee født jeg, jeg bare kom!" Vel, keisersnitt er nok også fødsel. Derav definisjonen vaginal fødsel, som jo er en annen type fødsel. Godt med sjokoladekake! *Misunnelig* Det hva et skikkelig godt råd Kjempe lurt å være hjemme og bli kjent med babymelona! Man er vell sliten nok om ikke folk skal renne ned dørstokken.. Å godt at lille melon gjør seg klar for å komme ut Kos deg med biff! Biff var skikkelig bra! Jepp, nå er det bare for den lille melonen å komme seg ut! innen for termin jo Jaaaa... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå