Gå til innhold

Anamelona og Melonbarna!

Anamelona

Anbefalte innlegg

Det er noe med natta også da, ting føles litt roligere og tiden går fortere synes jeg... Uansett om det er fødsel eller tv-titting. (Har jo ikke født enda da men... :) ) Liker mørket ute, det føles så beroligende. Kanskje det er det som frister??

Sikkert ikke så usannsynlig :). Jeg syntes det var greit å dra inn om natta sist. Ingen naboer som glodde ut vinduet, vi fikk kjøre til døra, ingen nysgjerrige i korridorene, det føltes ihvertfall veldig rolig sånn sett.

Kunne godt dratt inn i mørket denne gangen også, men det er litt mer styr rent praktisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå kan jo en fødsel ta litt tid da :sjenert: Da jeg skulle ha lillemannen starta riene for alvor i to tida på natta (og jeg hadde ikke sovnet enda), vi dro inn på sykehuset rundt seks. Lillemannen kom ikke før halv tolv PÅ KVELDEN! Da var jeg trøtt da... Vil ikke anbefale et sånt forløp nei :riste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødte på ettermiddagen jeg. Det begynte på morgenen, og så var bebis ute kl 15. Tror i alle fall de kommende besteforeldre syntes det var fint - så fikk de oppdatering med en gang :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert ikke så usannsynlig :). Jeg syntes det var greit å dra inn om natta sist. Ingen naboer som glodde ut vinduet, vi fikk kjøre til døra, ingen nysgjerrige i korridorene, det føltes ihvertfall veldig rolig sånn sett.

Kunne godt dratt inn i mørket denne gangen også, men det er litt mer styr rent praktisk...

Ja, det var liksom litt bedagelig å gå i korridorene der da vi var der i helga, sånn i forhold til på dagen. :jepp: Da er jo kantina og heiser etc fulle av folk. Selv om vi sleit alvorlig med å komme oss ut på natta da. Dørene mot hovedinngangene var låst. :ler: Vi bare snek oss ut akutten.. :sjenert:

Nå kan jo en fødsel ta litt tid da :sjenert: Da jeg skulle ha lillemannen starta riene for alvor i to tida på natta (og jeg hadde ikke sovnet enda), vi dro inn på sykehuset rundt seks. Lillemannen kom ikke før halv tolv PÅ KVELDEN! Da var jeg trøtt da... Vil ikke anbefale et sånt forløp nei :riste:

Nei, det orker verken jeg eller Pappamelona tror jeg. :riste: Min fødsel tar 10 timer fra første ri til hun er ute! Litt inspirert at de sære damene fra tv-programmet som skulle planlegge sin egen smertefrie fødsel, med hunder tilstede, synsk(?) hjelper og uten smertestillende. :ler: Her melder Babymelona sin ankomst i 18-19 tida på kvelden, vi drar på sykehuset 23 tida, hun er ute 0400-0430 ca natt til 28 februar. Hehe...

Fødte på ettermiddagen jeg. Det begynte på morgenen, og så var bebis ute kl 15. Tror i alle fall de kommende besteforeldre syntes det var fint - så fikk de oppdatering med en gang :fnise:

Fort og greit det da! :) Begge besteforeldresidene her vil ha oppdatering samme når på døgnet det er, så dem om det. :ler: Får bare vente og se hvordan det blir og om jeg orker besøk helt i starten! Ikke godt å vite... Spennende blir det uansett. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått oppdatert tickeren min! Skjønner ikke helt hvorfor den stilte seg en dag tilbake.. :vetikke:

Så: JEEJ!!! 33 UKER!!! :hoppe:

Idag var jeg på svangerskapskontroll, og alt var fint, til tross for helgens happening. Ikke noe virus eller noe tull i kroppen nå iallefall. :)

Jeg fortsetter på jobb fra mandag av, kun halv jobb fortsatt, men det holder for meg, tung og umobil som jeg er. :sjenert:

Det var bare en liten ting legen hadde å pirke på, og det var spor av eggehvite i urinprøven min. Så jeg må levere ny prøve på mandag for dobbeltsjekk. Det var bare veldig lite, og har vel sine årsaker... Men han ville sjekke uansett. :) Blodtrykket var lavt og fint, ingen hevelser, vekta har bikket 80 :dåne: , og blodprosenten var normal. Så lite tyder på svangerskapsforgiftning selv om de fant litt rusk i urinprøven. Heldigvis!

Så sånn sett har det vært en grei dag, og jeg gleder meg til å komme på jobb igjen i neste uke. :strix: Det er DRITkjedelig å gå hjemme hele dagen. Jo mer tid jeg har, jo mindre blir gjort. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hi-hi :fnise:

Men godt alt står bra til med deg og babymelona da :jepp: 33 uker allerede!

Jepp! Tror det går mer eller mindre normalt for seg her nå. Tatt ny blodprøve idag for å sjekke nivået medisin i blodet, så får vi se om det ligger stabilt. :jepp:

Normalt defineres slik: Formen er skremmende varierende og totalt umulig å forutsi! Jeg er trøtt og sliten, puster veldig tungt og snorker vel som et middels stort sagbruk. Tror Pappamelona egentlig nyter å være tilbake på båt og ligge og høre på båtmotor mens han sover isteden. :ler:

Vi trøster oss med at det er ikke så altfor lenge igjen. ;)

Humøret derimot har ikke vært sånn sinna-glad-lei meg-bekymret-frustrert slik jeg leser flere opplever nærmest på én gang. :klø: Egentlig er det bare fint, så slipper Pappamelona å prøve å tolke meg fra time til time. Kanskje det er det at han er borte i uker om gangen som gjør at jeg er så strålende fornøyd når han er hjemme? Og at han er verdens beste? Og at han er så hjelpsom og påpasselig? Og at han nekter meg å gjøre sånn og sånn fordi det ikke er bra for meg osv... :rødme:

Det er herlig å være enda mer forelsket nå enn da vi møtte hverandre for over 6 år siden. :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sur: Glemte å kjøpe sjokoladepudding idag! Må stikke på butikken nå jeg da.. :sjenert:

Sånn by the way: Dumming, Tussi! I hele dag har jeg gått og spist kalde grillpølser med ketchup og lompe! :ler: *dilla*

Men nå; ut og handle pudding!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag så jeg en body med vannmelon på, da tenkte jeg på deg! :fnise:

:ler: Spørs om jeg ikke hadde kjøpt den om jeg hadde sett den. :lur: Babymelona har jo vært min lille "melon" her inne siden jeg fikk positiv test så..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på en liten butikk som ikke er del av en kjede da, så spørs hvor lett det er å finne andre steder :(

Jeg får snoke litt rundt og se om jeg finner noe lignende en plass! Min og Babymelonas lille interne hemmelighet. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og at han nekter meg å gjøre sånn og sånn fordi det ikke er bra for meg osv... :rødme:

En sånn en har jeg også for tida :sjenert: På dette holkeføret betyr det at jeg ikke får gå ut av huset omtrent. Dessuten bor tante og onkel i nabohuset og de er om mulig enda strengere. Kommer og leverer posten på døra slik at jeg ikke skal ut å falle :fnise: Litt søtt... og litt plagsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sånn en har jeg også for tida :sjenert: På dette holkeføret betyr det at jeg ikke får gå ut av huset omtrent. Dessuten bor tante og onkel i nabohuset og de er om mulig enda strengere. Kommer og leverer posten på døra slik at jeg ikke skal ut å falle :fnise: Litt søtt... og litt plagsomt.

Kjenner igjen den! :jepp: Jeg fikk ikke lov å gå ute på isen mer enn høyst nødvendig. Kun lufte hund, handle mat etc... Og nå er han så påpasselig at jeg ikke får skifte lyspære i gangen, for jeg skal ikke stå på gardintrapp eller risikere å få strøm. :fnise: Han er verdens beste da.. :rødme:

For å presisere at han ikke er noen nazi, kontrollerende konemishandler som har hjernevasket meg: Han hadde ikke kuttet meg i småbiter og lagt meg i fryseren om jeg hadde gjort ting han vil jeg ikke skal gjøre, :ler: men han vil passe på meg nå. Spesielt etter opplevelsen vår i helga.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner igjen den! :jepp: Jeg fikk ikke lov å gå ute på isen mer enn høyst nødvendig. Kun lufte hund, handle mat etc... Og nå er han så påpasselig at jeg ikke får skifte lyspære i gangen, for jeg skal ikke stå på gardintrapp eller risikere å få strøm. :fnise: Han er verdens beste da.. :rødme:

For å presisere at han ikke er noen nazi, kontrollerende konemishandler som har hjernevasket meg: Han hadde ikke kuttet meg i småbiter og lagt meg i fryseren om jeg hadde gjort ting han vil jeg ikke skal gjøre, :ler: men han vil passe på meg nå. Spesielt etter opplevelsen vår i helga.. :sjenert:

Jeg får heller ikke lov til å stå på stoler/krakker nei... Eller løfte tungt. Eller vaske for mye. Eller sove for lite :fnise: Og for all del, ikke nazi i det hele tatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg får heller ikke lov til å stå på stoler/krakker nei... Eller løfte tungt. Eller vaske for mye. Eller sove for lite :fnise: Og for all del, ikke nazi i det hele tatt!

Hehe.. Vi har to ganske like og ansvarsbevisste mannfolk. Forskjellen her er jo at han er borte 3-4 uker i slengen, og da blir jeg litt hjelpesløs om jeg skal følge alt til punkt og prikke. :ler: Men når jhan er her får jeg ikke bære støvsugeren opp trappa engang. De er herlige disse mannfolka altså! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du frøken tjukka, når er det du har termin igjen? :)

:skratte: Takk for den gitt. :tommelopp:

Termin er 27 februar! :)

Minnes da du sa: "Anamelona har et riskorn i magen sin!" :rødme: (Ut ifra tickeren som i uke 7 sa: I'm the size of a rice!)

Riskornet mitt sparker jaggu godt fra seg nå. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Ja, det var tider det... Hun har vokst godt siden den gang! Heldigvis! :jepp:

27.februar er jo ikke lenge til i det hele tatt! :dåne: Snart har du Minimelona i armene dine! :rødme:

Ok, så er jeg bittelitt misunnelig! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...