Gå til innhold

Anamelona og Melonbarna!

Anamelona

Anbefalte innlegg

Om det er noen trøst...

Gubben her i huset har klart og søle kaffe på meg hele TRE ganger.

Det er vondt det!

Ja, det er skikkelig vondt. Får jo tørre, ekle leppeer av at jeg går rundt og slikker mine sår også. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oppdatering fra heimen:

Minstemelona har (fortsatt ingen tenner, men) hatt brennkopper den siste uka. Skikkelig ufyselige greier, men vi smører henne godt der utbruddet er. Rundt halsen og litt nedover mot brystet. Håpløst. Samler seg jo litt sikkel og matrester der på null komma niks :roll:

Babymelona rømte fra turgruppa si i bhg i forrige uke sammen med kjæresten sin og utløste en leteaksjon. :haar: Heldigvis ble de funnet etter 10 minutter. Nede ved vannet. Jeg fikk vite dette idag. Godt er det. Hadde jeg fått vite det mens det pågikk hadde jeg blitt hysterisk. :daane::bond: Eller.. Jeg fikk vite det da, men forstod det sånn at hun bare hadde løpt litt avgårde, ikke at det var så alvorlig.. Ble kalt inn til samtale med daglig leder i bhg idag. Ekkel beskjed altså..... Har dannet meg ganske stygge bilder av potesielle situasjoner idag...

Melonbarna flyttet på samme rom igår og sovnet greit, men det livnet til klokken 0130 da Babymelona våknet av en eller annen grunn. Da jeg gikk inn for å prate henne til ro ble Minstemelona veldig glad for besøk og hylte da jeg gikk. Og sånn holdt de på å holde hverandre våkne. Annenhver gang med hyl rett før den andre sovnet. :murvegg: Klokken 0400 ble det stille igjen. Satser på ny frisk inatt og at dette bare var en sånn tilvenningsgreie... Det er kjekt å ha gjesterom når det trengs, så Minstemelona måtte ut. ;) Senga hennes stod jo bare inni en krok på et lite rom med en stor dobbelseng og masse rot. Ikke et særlig koselig barnerom akkurat.... Men nå, etter flere dagers rydding, ommøblering og organisering ble det riktig så fint der inne. :hoppe: Håper de finner roen med hverandre. Det ER tilvenning bare... :regler::)

Endret av Anamelona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en ekkel beskjed å få :daane:

Enda godt at det endte bra, og at de var raske med å finne dem.

Husk å gnu den litt godt inn da, hvis ikke blir du veldig hvit på leppene :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en ekkel beskjed å få :daane:

Enda godt at det endte bra, og at de var raske med å finne dem.

Husk å gnu den litt godt inn da, hvis ikke blir du veldig hvit på leppene :ler:

Ja, hvis jeg ikke hadde hørt om den i det hele tatt den dagen det skjedde så hadde jeg sikkert svimt av. Skikkelig ekkelt. Men hun er høyt og lavt og overalt, jeg vet det. Hun er skremmende rask og kom seg bort bare et minutt etter siste opptelling. Det skal ikke skje, men de er bare mennesker og jeg kan ikke bebreide dem synes jeg. De har det sikkert vondt med seg selv. De måtte møte opp alle sammen på kvelden for gjennomgang av rutiner og samtaler for hvordan de skal takle en slik situasjon når den oppstår. de driver fortsatt og intern-etterforsker saken. Og det er jo bra. :) Nå har de lært at 2-åringen min trenger et ekstra sett øyne, og det er jo bra. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt at de tar saken såpass på alvor, det er jo betryggende :jepp:

:Nikke: Og det er av alvorlige situasjoner lærdommen sitter best!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natt til igår og natt til idag gikk finfint. :nigo: Natt til idag våknet Minstemelona så vi måtte inn og putte på plass smokken, og begge våknet, men de fant selv roen til tross for at de ble liggende en stund og stirre ut i mørket. ;) Superflinke jenter! :tommelopp:

Vært superflott og kjempevarmt vær her idag. Babymelona har ridd på hest for første gang. En runde på en hest like stor som en loppe, og det var skummelt å skulle sette seg opp, men da vi kom oppå og hesten begynte å tusle avgårde skrattet hun av hele sitt hjerte. :ler: Skjønningen min. :hjerte: Deretter dro vi på stranda og vasset og lekte i sanden. :) Og så hjem og fylle bassenget for å la jentene sitte der og plaske og fjerne saltvann av kroppen.

Aldeles nydelig dag...

Men ho mor er sliiiiiiten. Om jeg bare hadde kunnet bade og avkjøle meg selv, men jeg viser meg ikke med magen min. Den skal fikses på ene eller andre måten!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi avanserte idag. Babymelona satt oppå en araber. En ganske stor hest i forhold til gårsdagen, og da red hun flere runder. Både med meg og med datteren til søskenbarnet mitt. :) Utrolig artig!! Hun synes det var kjempestas. Vi red uten sal, og det gjorde jo følelsen litt mer realistisk for henne virket det som. Når man er så liten er man jo knapt borti om man sitter på en sal. :ler:

Imorgen skal ho mor på ridetur på fjellet. GLEDER MEG!!!! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jaja, da er livet som student godt igang. Og jeg ser allerede nå at det ikke er rom for KG på timeplanen. HVERTFALL ikke nå som Pappamelona har reist på jobb igjen. :( Lange dager, kvalitetstid med ungene etter barnehagen, halvtime avkobling (Cæsar :fnise: ) Og deretter lese, lese, lese til klokka 2200/2230.

Så jeg skal nok klare å titte litt innom, og oppdatere litt, men det blir nok dessverre lite.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du vil bli savnet :klem:

:klemmer: Tusen takk! Jeg skal ikke forsvinne helt. ;)

Høres travelt ut, jeg er helt imponert! Lykke til fremover! :klemmer:

Takk for det. Du har meg jo på facebook, der er jeg hyppig innom. :)

Bare å si fra Spatula, om du vil følge med der. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten: VI HAR EN TANN!!! :hoppe: 13 mnd og 6 dager gammel fikk Minstemelona sin første tann. Eller... Den kommer vel imorgen. Den er synlig og hard, men kanskje ikke heeelt brutt gjennom. :roll: Så 13 mnd og 1 uke gammel da. :fnise: ..den andre tanna, ved siden av, er også synlig og kommer vel like etterpå. :nigo:

Endret av Anamelona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tann! :tommelsmil:

Her ventar me tann nr. 9 og 10 any day now, ser det ut som (når me ein sjeldan gong får mulighet til å sjå i eit sekund eller to :ler: ). Dei 8 første har vore ute sidan april, og har blitt flittig brukt, både på bord, seng, kne, lår, skuldre og puppen. :redd:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babymelona har fått alle hun skal ha. Fikk alle hun skulle ha, før 2-årsjekslene, før hun var fylt 1 år og 3 mnd. 2-årsjekslene på så å si på dagen ett år senere. I løpet av tre uker. ;)

Minstemelona fikk sin andre tann for 2 dager siden og sin tredje tann igår. :fnise: Raser frem her nå. :danse: Og ikke noe krangling av den grunn. Dag eller natt. Håper det fortsetter sånn. :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...