Gå til innhold

omskjæring av gutt

Fremhevede innlegg

Skrevet
Jeg er omskjært, har ikke hatt noe problmemer med det. Sex fungerer, onani fungerer. Mulig den er mindre følsom enn den egentlig skal være, men den er fortsatt følsom, så følsom at det er ikke noe problem.

Jeg er kjempeglad for at jeg er omsjært.

Får jeg en sønn, da skal han omskjæres.

hei

hvorfor ikke la han velge selv? det er jo umulog for dem nesten og onanere når de er små før de kan bruke hjelpemidler desuten har du komplikasjonene som jeg har nevnt over, jeg kan heller ikke se at du får det gjennom her til lands om du bor her uten en medisinsk årsak siden ingrep på barn før di kan besteme sel generelt kun er tilat nar di er medisinsk nødvendig, desuten kan følsomheten også avta når du blir eldre, jeg kan ike se at du har noen ret til og besteme det for barnet dit, det vil bli barnets krop ike din

hilsen

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg er omskjært, har ikke hatt noe problmemer med det. Sex fungerer, onani fungerer. Mulig den er mindre følsom enn den egentlig skal være, men den er fortsatt følsom, så følsom at det er ikke noe problem.

Jeg er kjempeglad for at jeg er omsjært.

Får jeg en sønn, da skal han omskjæres.

hei

og vorfor er du glad for det, va hadde vert så mye verre med og ikke vert det?

hilsen

Skrevet
hei

hvorfor ikke la han velge selv? det er jo umulog for dem nesten og onanere når de er små før de kan bruke hjelpemidler desuten har du komplikasjonene som jeg har nevnt over, jeg kan heller ikke se at du får det gjennom her til lands om du bor her uten en medisinsk årsak siden ingrep på barn før di kan besteme sel generelt kun er tilat nar di er medisinsk nødvendig, desuten kan følsomheten også avta når du blir eldre, jeg kan ike se at du har noen ret til og besteme det for barnet dit, det vil bli barnets krop ike din

hilsen

Ingen barn velger noe som helst selv. Religion, hva de skal spise, og alt sånt.

Komplikasjoner kan man få av alle opperasjoner. Og jo, man kan onanere selv om man er omskjært, jeg gjør det 1-5 ganger om dagen.

Får jeg barn, så bor jeg også i USA så det er ikke noe problem for å gjennomføre det.

Jeg mener at omskjæring er det riktige å gjøre. I motsetning til de fleste, så vet jeg hva det vil si å være omskjært da jeg er det selv. Har aldri hatt noe problem med det. Jeg er glad jeg måtte bli da jeg var barn.

Skrevet
hei

og vorfor er du glad for det, va hadde vert så mye verre med og ikke vert det?

hilsen

Beklager, men det er privat. Har sikkert 100-talls grunner.

Det er penere, det var 1. Resten vil jeg holde for meg selv, da jeg ikke vil fremstille meg som en gærning, noe jeg ikke er, men folk vil ofte ikke forstå eller vil forstå.

Gjest Omskåret mann
Skrevet

Jeg ble omskåret da jeg var 18, av medisinske årsaker. Har hatt veldig store problemer med å komme under samleie etterpå. Må holde på i timesvis, og klarer ikke slappe av, så jeg vil advare de som tror at det er "no big deal".

Leste også om Kristoffer Schau som ble omskåret på De 7 dødssyndene (tv-programmet), og han hadde visst også fått store problemer med å komme etterpå. Kjente meg igjen i den. Følsomheten reduseres definitivt, og for noen (ikke alle) blir det et problem.

Selv er jeg homofil, og synes peniser med forhud er penest å se på. Det er kanskje fordi jeg er norsk, men sånn er det.

Gjest "gjest"
Skrevet (endret)

Tror det her ordner seg uten noe omskjæring og hvis det ikke gjør det så vent til at han kan trekke forhuden tilbake av seg selv før inngrepet blir gjort.

Huske på: Forhuden er der for en grunn og det er for å holde glans sensitivt.

I statene er det her en skikk som er på hell, og heldigvis for det. Ganske barbarisk og stroppe en nyfødt fast og skrelle av ham forhuden.

Alle menn som har blitt omskåret i voksen alder og som har hatt et sexliv før inngrepet rapporterer det samme: Følsomheten blir sterkt nedsatt, sex blir tørt og kjedelig. Det blir som å se men bare i svart/hvit der man før hadde fargesyn.

Endret av "gjest"
Skrevet
Ingen barn velger noe som helst selv. Religion, hva de skal spise, og alt sånt.

Komplikasjoner kan man få av alle opperasjoner. Og jo, man kan onanere selv om man er omskjært, jeg gjør det 1-5 ganger om dagen.

Får jeg barn, så bor jeg også i USA så det er ikke noe problem for å gjennomføre det.

Jeg mener at omskjæring er det riktige å gjøre. I motsetning til de fleste, så vet jeg hva det vil si å være omskjært da jeg er det selv. Har aldri hatt noe problem med det. Jeg er glad jeg måtte bli da jeg var barn.

hei

jeg snakket om små barn, før de kan bruke hjelpemidler, desuten blir omskjering mindre og mindre vanlig i usa og, sjansen er stor for og kome på skoler med mange som ikke er det, og hvorfor mener du det er riktig? som en uner nevner her man kan risikere og få problemer med samleie, vorfor risikere det for barnet sit i steden for og akseptere det som det er

nei man bør ikke bestem over et barn anet en det som er nødvendig, et barn bestemer og sel va det liker av mat så det er et darlig alternativ,

forhuden er og en funskjonel del av penis og har nesten likemange nerveseler som klitoris, tenkt pa smerten et barn utsetes for av ingrepet nar det er lite jeg syns nesten det er bestialsk og gjore det i steden for og la det besteme sel

syns du det vile vere greit og operere nesa pa et barn bare fordi man ike likte den uten at det var noe galt med den bare at den lignet pa en slekning man ike liker f eks

hilsen

Gjest Sykepleier
Skrevet

Ta lærdom av det lichendama skrev! Hun vet hva dette dreier seg om!

Til trådstarter "pappa": Jeg er enig med at barnet ditt bør omskjæres dersom dette kan bedre hans plager! Hva er værst? Å ha slike plager livet ut eller være frisk men omskjært?

Det siste er det beste! Gjør det!!!

Skrevet
hei

jeg snakket om små barn, før de kan bruke hjelpemidler, desuten blir omskjering mindre og mindre vanlig i usa og, sjansen er stor for og kome på skoler med mange som ikke er det, og hvorfor mener du det er riktig? som en uner nevner her man kan risikere og få problemer med samleie, vorfor risikere det for barnet sit i steden for og akseptere det som det er

nei man bør ikke bestem over et barn anet en det som er nødvendig, et barn bestemer og sel va det liker av mat så det er et darlig alternativ,

forhuden er og en funskjonel del av penis og har nesten likemange nerveseler som klitoris, tenkt pa smerten et barn utsetes for av ingrepet nar det er lite jeg syns nesten det er bestialsk og gjore det i steden for og la det besteme sel

syns du det vile vere greit og operere nesa pa et barn bare fordi man ike likte den uten at det var noe galt med den bare at den lignet pa en slekning man ike liker f eks

hilsen

Flott det Tule at du kan mye om område, og diverse funksjoner innen dette, men gode råd vedr. dette forstår du deg ikke på! Fordyp drg videre når det gjelder forandring av kroppen, men når det er medisinsk begrunnet bør du ikke si så mye om saken selvom du vet mye om kropp!

Gjest Sykepleier igjen
Skrevet

Det du babler i vei om er skjønnhetsoperasjoner - det er ikke snakk om det i dette tilfelle! Prøv å skille det fra hverandre! Prøv!!!

Her er det snakk om en lidelse som kan bli borte om gutten blir omskjært!

En lidelse han vil ha kanskje livet ut om han ikke blir omskjært! Dette handler ikke om en skjønnhetsoperasjon forstår du vel!

LES før du uttaler deg Tule!

Gjest Omskåret
Skrevet (endret)
Alle menn som har blitt omskåret i voksen alder og som har hatt et sexliv før inngrepet rapporterer det samme: Følsomheten blir sterkt nedsatt, sex blir tørt og kjedelig. Det blir som å se men bare i svart/hvit der man før hadde fargesyn.

Noen menn opplever sterkt nedsatt følsomhet. De aller fleste opplever moderat/lite nedsatt følsomhet. Det finnes undersøkelser på dette. En annen ting er at en god del menn ser på litt nedsatt følsomhet som en positiv ting(den gruppen menn som i utgangspunktet har slitt med for tidlig utløsning eksempelvis).

Endret av Helen
Gjest "gjest"
Skrevet (endret)
Noen menn opplever sterkt nedsatt følsomhet. De aller fleste opplever moderat/lite nedsatt følsomhet. Det finnes undersøkelser på dette. En annen ting er at en god del menn ser på litt nedsatt følsomhet som en positiv ting(den gruppen menn som i utgangspunktet har slitt med for tidlig utløsning eksempelvis).

Nedsatt følsomhet i underlivet er aldri en positiv ting.

Endret av Helen
Skrevet
Ta lærdom av det lichendama skrev! Hun vet hva dette dreier seg om!

Til trådstarter "pappa": Jeg er enig med at barnet ditt bør omskjæres dersom dette kan bedre hans plager! Hva er værst? Å ha slike plager livet ut eller være frisk men omskjært?

Det siste er det beste! Gjør det!!!

hei

og bli friks uten og mate omskjeres er vel det beste og her har legene git det en mulighet da bor han vel vente til han kan ta stiling sel det er ike så mange år

hilsen

Skrevet
Det du babler i vei om er skjønnhetsoperasjoner - det er ikke snakk om det i dette tilfelle! Prøv å skille det fra hverandre! Prøv!!!

En lidelse han vil ha kanskje livet ut om han ikke blir omskjært! Dette handler ikke om en skjønnhetsoperasjon forstår du vel!

hei

jeg har lest og di har fåt beksjed om at det er god mulighet for at det kan bli borte uten omskjering ogsa, da hadde jeg ventet i det lengste og gjort det om det ble nodvendig og lat han ta stiling sel

hilsen

Skrevet (endret)
Nedsatt følsomhet i underlivet er aldri en positiv ting.

I motsetning til deg som bastant hevder alle menn som er omskjært rapporterer at sex blir tørt og kjedelig.

Moderat nedsatt følsomhet er en positiv ting for en rekke omskjærte menn(og partnere). Du fremstiller deg igjen som en idiot ved å hevde å vite hva "alle" menn i denne gruppen føler.

Endret av Helen
Skrevet (endret)
I motsetning til deg som bastant hevder alle menn som er omskjært rapporterer at sex blir tørt og kjedelig.

Moderat nedsatt følsomhet er en positiv ting for en rekke omskjærte menn(og partnere). Du fremstiller deg igjen som en idiot ved å hevde å vite hva "alle" menn i denne gruppen føler.

hei

ingen har vel hevdet og vite vordan alle omskjerte men foler, men risikoen er der derfor er det droyt og vile utsete sit mulige barn for det framfor og la det besteme sel nar det blir støre, det har ingen fordeler av det, det er mer naturlig da, forhuden har losnet og det er mindre fare for glans, og skikken blir mindre vanlig ogsa i usa sjansen er store for og skile seg ut, jelper det mot tidlig utlosning er det et argument med det bor personen fa vurdere sel7

hilsen

Endret av Helen
Skrevet

hei

dete var og et svar til gjesten som vil omskjere en gut om han far en uanset, han mente at det ike var feil og gjore dete pa kropen til et barn siden barnet ike bestemer andre ting heler derfor samenlignet jeg med skjønhetsoperasjon jeg mener det ike skal vere lov og gjore unodvendige ingrep pa barn

sa lenge han kan bli frisk her mener jeg det beste er og forsoke og unga ingrepet

hilsen

Gjest Gjest_silje_*
Skrevet

Til ts:

Slik jeg ser det at hvis dere tenker på omskjæring så bør det skje nå, mens han enda er et barn og kan få et naturlig forhold til kroppen sin ennå. Det hadde ikke vært lett for en gutt i tenårene å få beskjeden at nå skal penisen din bli "unormal". Ikke det at det er "unormalt" , men for en gutt som akkurat har oppdaget seg selv, så vil det nok bli unormalt for han med en "ny" penis.

Jeg tenker at følelsene til en gutt på 10 år ikke er så omfattende som om noen år igjen, nå kan gutten få opp selvtillit før puberteten, og kunne leve normalt.

Men da tenker jeg bare på følelsene til gutten.. og når tid et slikt inngrep er lettest å lære seg å leve med.

Jeg synes at denne tråden har gått over styr, hvorfor prøve å bli ekspert i et så omstridt emne? og uansett hva andre mener her, så er det tross alt foreldrene til trådstarter som skal velge. Noe som nok er et ufattelig vanskelig valg.

Foreldrene her har nok fått god informasjon av leger og annet, men her tror jeg (kanskje jeg tar feil) at de spurte for å få høre andres erfaringer slik at de kan bli tryggere på hva de skal velge. I denne tråden så er det flere som er omskjært som har skrevet og fortalt sine erfaringer, og jeg tror at det er viktigst å høre på dem, og også hun som selv har erfart hva det vil si å ha denne sykdommen selv. Ikke på alle andre som vet om "alle" som har opplevd omskjæring som både det ene og det anre.

I en slik situasjon så hadde jeg hatt store problemer med å velge selv hva jeg skulle gjort for mitt eget barn, men hvis jeg i det hele tatt skulle tenke på omskjæring, så ville jeg uansett tatt det før barnet fikk seksuelle preferanser og ble bevisst på seg selv, siden jeg da mener at det kan gjøre "mer" skade på følelsene til barnet. Nå har barnet lettere for å bli fortrolig med seg selv, og når det blir bevisst på seg selv, så har barnet hatt dette så lenge at det mest sannsynlig ikke spiller noen stor rolle, og derfor blir eventuell sex mer avslappet senere.

Uansett hva dere velger så ønsker jeg dere lykke til med et vanskelig vag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...