Gå til innhold

Bh-størrelse

Fremhevede innlegg

Skrevet

Visste ikkje heilt kor denne tråden passa inn, så eg prøver her :)

Eg er ei heilt normal slank jente på 20 år, og til vanleg sliter eg ikkje med å finne rette størrelsar på klesplagg. Dette er derimot eit problem når det kjem til bhar. Eg har målt meg sjølv fleire gonger (etter ulike sider som har varierande måtar), og eg ender alltid opp med at 75B skal passe meg. Likevel føler eg at dette vert feil då eg prøver plagget i butikkane (ulike kjeder). Lengda rundt er ok, men det som er problemet er at skåla kan virke litt for stor. Derimot, om eg går ned i størrelse vert den for liten igjen. Eg føler at eg havner utenfor alle størrelsane, og at det aldri vert heilt rett. Er det andre som opplever dette? Tips til kva eg kan gjere? (Er for øvrig ikkje så utadvendt at eg føler at kassadamene på til dømes cubus skal måle i vinkel for å hjelpe meg)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du går ned 5 cm i omkrets, skal du gå opp en cup-størrelse. Ergo er det slik at 75B=70C.

Husk at BHen skal sitte stramt på ytterste hakk først, så du kan flytte den innover etterhvert som den blir slappere i strikken.

Skrevet
Hvis du går ned 5 cm i omkrets, skal du gå opp en cup-størrelse. Ergo er det slik at 75B=70C.

Husk at BHen skal sitte stramt på ytterste hakk først, så du kan flytte den innover etterhvert som den blir slappere i strikken.

Det er det som forvirrer meg litt, for i mitt tilfelle er det jo denne cupen som virker for stor. Så eg bør vel ikkje gå opp då? :sukk:

Skrevet

Gå i en ordentlig undertøysbutikk å få deg målt. Der kan du også prøve ulike bh er sammen med en butikkansatt, så finner dere ut hva som er best på deg.

Skrevet
Gå i en ordentlig undertøysbutikk å få deg målt. Der kan du også prøve ulike bh er sammen med en butikkansatt, så finner dere ut hva som er best på deg.

Har tenkt på dette meir enn ein gong, men berre tanken på det skremmer meg litt. Føler det er flaut om eg har bomma ordentleg, og som student har eg heller ikkje råd til å kjøpe dei varene dei selger som koster mange hundre kroner. Men takk for tipset. Eg må nok bare psyke meg opp litt. :)

Skrevet
Har tenkt på dette meir enn ein gong, men berre tanken på det skremmer meg litt. Føler det er flaut om eg har bomma ordentleg, og som student har eg heller ikkje råd til å kjøpe dei varene dei selger som koster mange hundre kroner. Men takk for tipset. Eg må nok bare psyke meg opp litt. :)

Jeg bomma totalt!

I alle år hadde jeg brukt 85B, og var sikker på at det var riktig for meg selv om jeg aldri fant en bh som satt pent.

Så var jeg innom LaLina i Oslo, og de fant ut at jeg skulle ha 75C...

Så mye hadde jeg bommet!

Men det føltes ikke flaut i det hele tatt at jeg har brukt så feil i alle år, de var så flinke og profesjonelle, forklarte og viste.

Som de sa, jeg kunne kjøpe en ordentlig bh hos dem, og så kunne jeg kjøpe resten på andre plasser (de skjønte at jeg ikke hadde så mye penger) nå som jeg visste hvilken størrelse jeg skulle ha.

Skrevet

Støtter meg til sistnevnte kommentar.

Det er ikke flaut overhodet, tenk på hvor mange ganger daglig de gjør det. Og du har et prøverom, så de ser ikke når du skifter, de bare kommer inn og drar litt når du har bhen på. Ikke alt er like dyrt, si du vil ha en god basis BH som ikke er så dyr.

Jeg også hadde gått med feil i flere år, alt for løst. Hadde brukt 75 når jeg var 65...

Skrevet

Hele POENGET med bh er jo at den passer sikkelig, og da bør man gjerne få hjelp til å finne riktig størrelse. Særlig hvis en har store pupper.

Betjeningen på undertøysbutikker ser alle varianter av kvinnekroppen, hver dag, og for dem er det rimelig naturlig vil jeg tro.

Puppene kan heve seg en hel etasje hvis bh'n passer perfekt!

Skrevet
Hele POENGET med bh er jo at den passer sikkelig, og da bør man gjerne få hjelp til å finne riktig størrelse. Særlig hvis en har store pupper.

Betjeningen på undertøysbutikker ser alle varianter av kvinnekroppen, hver dag, og for dem er det rimelig naturlig vil jeg tro.

Puppene kan heve seg en hel etasje hvis bh'n passer perfekt!

http://overgang.no/86/mod_article/item/nul...CFQyN1QodKlfEtA

Sjekk denne siden kanskje det hjelper, lykke til

Skrevet

Trur nok eg skal satse på å få hjelp av butikkdamene. Trur eg nærast kjem til å dø på meg sjølv, men det er jo berre for ei lita stund. Så blir nok det meste betre etterpå :)

Skrevet

Det går fint, gjest. Damene som måler er proffe og har sett alle slags pupper før. De lar deg få ta på bh i fred, og kommer og sjekker etterpå.

Dessuten...kjøper du bh'er i merket Change, kan du få basic bher til 199 kroner. Vel verdt pengene.

Skrevet

Er det nokon som veit om stader i Stavanger der eg kan få målt meg? :)

Skrevet (endret)

La Senza holder til på Kvadrat og Change på storsenteret.

Endret av Saeria
Skrevet
La Senza holder til på Kvadrat.

Takk! Det skal verte det første som skjer så snart eg har fri ein av dagane. Ein smule lei av at eg ikkje finner noko som passer for å seie det sånn. Hehe.

Skrevet

Slengte på change i etterkant også, i tilfelle du ikke så det. ;) Jeg har lagt merke til at La Senza sine ofte er litt strammere i omkretsen i forhold til change, men jeg liker begge merkene godt.

Skrevet

(Eg er trådstartar, hehe)

No har eg endeleg lokalisert Change i Stavanger, og har planar om å stikke innom ein gong i den kommande veka for å få hjelp og tips. Er det nokon som har erfaring med denne butikken/kjeden? Lurer litt på korleis produkta dei har er i pris og kvalitet, samt om dei utfører målingar osv. på ein ok måte slik at måla faktisk stemmer godt.

Skrevet

Kvaliteten er helt kurant den. Bh'ene varierer i pris, fra 199,- for basic til 649,- for de fineste bh'ene. De billigste BH'ene har bedre kvalitet enn H&M, men ikke like god som dyrere BH'er. Allikevel synes jeg de er gode å ha på.

Jeg har ikke handlet i Stavanger, men antar at de ansatte der har blitt godt opplært i hvordan de skal tilpasse BH til den enkelte kunde.

Skrevet
Kvaliteten er helt kurant den. Bh'ene varierer i pris, fra 199,- for basic til 649,- for de fineste bh'ene. De billigste BH'ene har bedre kvalitet enn H&M, men ikke like god som dyrere BH'er. Allikevel synes jeg de er gode å ha på.

Jeg har ikke handlet i Stavanger, men antar at de ansatte der har blitt godt opplært i hvordan de skal tilpasse BH til den enkelte kunde.

Då skulle det jo vere overkommeleg for meg òg då :ler: Ser litt fram til dette eigentleg, sjølv om eg nok kjem til å føle meg ein smule dum der og då. Det eg frykter mest er vel å ende opp med å gå frå B til ein endå mindre cup. Er vel derfor eg har latt dette vente på seg. Hehe.

Skrevet (endret)

For å si det slik...For noen år siden ramlet jeg inn på La Lina i den tro at 70/75B var min størrelse. Mine pupper var jo ikke mer enn en håndfull.

Resultat? 65DD. :ler:

Nå, har jeg lagt litt på meg, så jeg er en 70DD/E. Fremdeles har jeg ikke digre pupper, men de syns jo litt da. :sjenert:

Edit: Dessuten er det slik at de fleste bruker for stor omkrets og for liten cup.

Endret av Saeria

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...