Gå til innhold

Masse blod på papiret etter avføring


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Har hatt veldig problemer med magesmerter de siste ukene så denne uken har jeg tatt en test over flere dager for å finne ut om det er blod i avføringen...

Siste prøve ble tatt på formiddagen i dag.

Så hendte det noe ekkelt i ettermiddag.. merket at det var masse blod på papiret etter at jeg hadde bæsja. Tenkte først at det sikkert var en rift men så begynte jeg å tenke at det kunne umulig komme så mye for bare en rift.

På mandag skal jeg levere inn prøvene jeg har tatt de siste dagne men bør jeg oppsøke legen anngående det i ettermiddag?? Hvis jeg har blod i avføringen skulle de vell finne det i de prøvene jeg har tatt de andre dagene da??

Hilsen en veldig bekymret gjest.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville ringt på legevakten og hørt om du bør ta turen dit jeg.....

Best å sjekke slike ting, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :sjenert:

*Huff* hater legevakta..flere timers venting :gråte: men kan alltid ringe å høre..

Holder det ikke med å vente til mandag når de åpner på legekontoret?

Tenkte at jeg skulle vente til i morgen for å se om det kom mer siden det ikke kom noe mer enn den ene gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på hvor mye blod det er. Er det kun på papiret eller er det masse i do? Renner det i undertøyet? Blør du i lang tid av gangen? Hele dagen liksom. Siden du tydligvis utredes av din egen lege så er jo behandling underveis hvis det ikke er en stor blødning. Tror ikke du trenger å kontakte legevakta dersom det ikke er stor blødning og du allerede er under utredning.

Ved stor mengde gjentatte ganger må du selvfølgelig kontakte legevakta. Det kan feks være en hemmoroide som har sprukket, polypper osv.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på hvor mye blod det er. Er det kun på papiret eller er det masse i do? Renner det i undertøyet? Blør du i lang tid av gangen? Hele dagen liksom. Siden du tydligvis utredes av din egen lege så er jo behandling underveis hvis det ikke er en stor blødning. Tror ikke du trenger å kontakte legevakta dersom det ikke er stor blødning og du allerede er under utredning.

Ved stor mengde gjentatte ganger må du selvfølgelig kontakte legevakta. Det kan feks være en hemmoroide som har sprukket, polypper osv.

Lykke til.

ååå takk!! Fekk meg til å slappe litt mer av. Det var ikke så mye at det rant i do men det var mer.. (ca 1 ts) men det var så merkeligt for blodet var helt klart..

Det var kun den ene gangen. Ingenting i undertøyet og jeg prøvde å se om det kom mer men det gjorde det ikke. Tørket å tørket for å finne utav om det var rift eller hvor det kom fra men ikke ett eneste spor.

Tenker jeg uansett tar det opp på mandag siden jeg skal levere prøvene.

En blir utrolig usikker og redd når slike ting skjer..

mn om det samme skulle hende i morgen bærer det rett til legevakta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med så "lite" blod er nok ikke legevakta nødvendig siden du allikevel skal til legen på mandag. Smerter og større blødning, ja da kontakter du de. Legevakta vil nok enten bare si du må kontakte fastlegen eller så kanskje du får en rectoscopi hvor de kikker deg inn i baken.

Ikke bekymre deg du ;-)

Ja, jobber med dette ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk:)

Hei, jeg hadde det samme, men det var bare hemoroider, de er veldig følsomme, et godt råd som har hjulpet meg er grovt brød, så grovt som mulig og activia yoghurt om morgenen og mye sunn mat og frukt/ grønnsaker disse plagene er historie nå.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt veldig problemer med magesmerter de siste ukene så denne uken har jeg tatt en test over flere dager for å finne ut om det er blod i avføringen...

Siste prøve ble tatt på formiddagen i dag.

Så hendte det noe ekkelt i ettermiddag.. merket at det var masse blod på papiret etter at jeg hadde bæsja. Tenkte først at det sikkert var en rift men så begynte jeg å tenke at det kunne umulig komme så mye for bare en rift.

På mandag skal jeg levere inn prøvene jeg har tatt de siste dagne men bør jeg oppsøke legen anngående det i ettermiddag?? Hvis jeg har blod i avføringen skulle de vell finne det i de prøvene jeg har tatt de andre dagene da??

Hilsen en veldig bekymret gjest.....

Hei! Jeg tror også at du kan vente! Jeg hadde samme problemer, til meg var det pga. en tarmsykdom, og veeeldig mye blod, men heller ikke det var akutt liksom!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hemoroider
Takk for svar :sjenert:

*Huff* hater legevakta..flere timers venting :gråte: men kan alltid ringe å høre..

Holder det ikke med å vente til mandag når de åpner på legekontoret?

Tenkte at jeg skulle vente til i morgen for å se om det kom mer siden det ikke kom noe mer enn den ene gangen.

Hadde du hard avføring som var vond å få ut? Da kan dette være hemoroider, både innvendige og utvendige. De innvendige kan du ikke se eller føle, men de gir veldig vond dotur, og blødninger. Dette kan i så fall vente til mandag.

Hadde du ikke hard avføring, og den ellers ikke var unormal og du nå har plutselig begynt å blø ville jeg godt på legevakten. Spesielt hvis det ikke har gitt seg med blødningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest TS
Hei! Jeg tror også at du kan vente! Jeg hadde samme problemer, til meg var det pga. en tarmsykdom, og veeeldig mye blod, men heller ikke det var akutt liksom!

Lykke til!

hei hei!

Nå skal jeg til legen for å levere prøvene så jeg får ta det opp da. Har ikke hatt noe som helst mer siden den ene gangen på lørdag.

Tarmsykdom..hmm.. fekk du noe fra legen da? eller gjekk det bort av seg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Jeg er en tolv år gammel jente som fikk MASSE blod på papiret etter jeg hadde bæsjet og jeg er litt usikker på om det er mensen. Har hatt magesmerter noen dager. Men blodet kommer ikke i trusa, kun på papiret. Om det er noen som kan hjelpe hadde jeg blitt mer en glad :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...