Gå til innhold

Flatskjerm-TV


Gjest Lilleulv

Anbefalte innlegg

Jeg har en kompis feks med plasma fra samsung. Denne er 1-2 år gammel og man ser windowsbaren så og si på tv'en konstant. Han sitter ikke med tv og pc'n på 24/7 men vanlig bruk. Og min mor, som ser relativt mye på tv har og problemer, her henger bevegelsene igjen. Men aner ikke hvor gammel denne er.

Jeg har heller ikke hørt at innbrenning er et like stort problem, men har heller ikke hørt det motsatte.

Jeg skal selv ha meg plasma snart, men bruke lcd'en vi har til pc.

Edit:

Jeg og anbefaler panasonic 50" plasma, flott bilde men ganske tung XD Vi hadde denne bare i en måned men..

Hei.

Hvorfor jeg lurte på hvor du har hørt og sett at det ikke er forbedring angående innbrenning er fordi, det så og si ikke lenger skal være et problem på de nye modellene.

Din Mor har problemer med at bevegelsene henger igjen. Du snakker da om etterslep, som skal være et mye større problem på LCD.

Har hun LCD?

lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

LES NÅ HVA JEG SIER. Jeg har IKKE hørt at det har blitt forbedringer, og jeg har IKKE hørt det motsatte heller. Jeg har IKKE påstått noe heller. Jeg bare sier det jeg trodde, og ville ha håndfaste bevis på at det er forbedret.

Men ja, det kan hende der er LCD hun har, og ja, jeg vet at det er vanlig med "bevegelselagg" på de i å med at jeg sitter med en slik pc skjerm :kaffe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LES NÅ HVA JEG SIER. Jeg har IKKE hørt at det har blitt forbedringer, og jeg har IKKE hørt det motsatte heller. Jeg har IKKE påstått noe heller. Jeg bare sier det jeg trodde, og ville ha håndfaste bevis på at det er forbedret.

Men ja, det kan hende der er LCD hun har, og ja, jeg vet at det er vanlig med "bevegelselagg" på de i å med at jeg sitter med en slik pc skjerm :kaffe:

Du skriver

Hei, har du noe å referere til ang innbrenning? Har ikke hørt noe om at det har forbedret seg. Eller sett.

Når du skriver i den setningen at du ikke har hørt eller sett at innbrenning ikke var blitt forbedret, så må det da være naturlig å tro at du har spurt noen om det problemet, og at du da fikk en bekreftelse på at det ikke var forbedret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver

Når du skriver i den setningen at du ikke har hørt eller sett at innbrenning ikke var blitt forbedret, så må det da være naturlig å tro at du har spurt noen om det problemet, og at du da fikk en bekreftelse på at det ikke var forbedret.

Spør meg heller da enn å anta. Jeg er ofte å titter på nye tv'er men salgspersoner nevner aldri noe mer om innbrenning. Jeg nevnte også at jeg ikke har hørt at det er like ille, så da skulle det liksom være naturlig å tro at jeg har fått bekreftelse på det og? Nei, for det bryter jeg opp med å spør etter bevis så jeg får avklart om de er like ille eller bedre siden ingen har fotalt meg noe. Hva skal du frem til egentlig?

*slutter å spam'e lilleulv's tråd pga krevulerende mengde* :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør meg heller da enn å anta. Jeg er ofte å titter på nye tv'er men salgspersoner nevner aldri noe mer om innbrenning. Jeg nevnte også at jeg ikke har hørt at det er like ille, så da skulle det liksom være naturlig å tro at jeg har fått bekreftelse på det og? Nei, for det bryter jeg opp med å spør etter bevis så jeg får avklart om de er like ille eller bedre siden ingen har fotalt meg noe. Hva skal du frem til egentlig?

*slutter å spam'e lilleulv's tråd pga krevulerende mengde* :goodbye:

NEI, MEN ER DET MULIG DA.

Jeg lurer faktisk på det samme....hva var det egetnlig du skal frem til.

Du sier jo selv nå at du ofte er ute og ser på tv og du vet også at plasmaens største problem før var innbrenning, er ikke det da veldig naturlig å spørre selgere om det problemet, og få en bekreftelse på det?

slutter å spam'e lilleulv's tråd pga krevulerende mengde*

Da lover jeg også at dette var siste innlegg.

Endret av baltazar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ikke forsvinn
Da lover jeg også at dette var siste innlegg.

Nei - ikke forsvinn, vi trenger folk som vet hva de snakker om her. Det er litt dumt, men det er alltid sånn her at det er noen som ikke oppfører seg helt ok, men vær så snill å ikke bry deg om dem. Noen tåler rett og slett ikke å bli motsagt og andre tåler rett og slett ikke at andre vet bedre enn dem.

Du har peiling på et du skriver om i denne tråden, derfor håper jeg du ikke slutter å skrive her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir spennende å høre din erfaring med 37" TV'en fra Panasonic. Jeg lurer litt på å kjøpe en 50" i samme modellrekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv
Det blir spennende å høre din erfaring med 37" TV'en fra Panasonic. Jeg lurer litt på å kjøpe en 50" i samme modellrekke.

skal oppdatere når jeg får en som ikke er knust :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv

Jeg er fornøyd jeg! :) var et bra tips det. Ekstremt mye bedre enn den LG'en vi hadde... men den må det jo ha vært noe feil med :O

Allikevel ble jeg litt skuffa. da vi bestemte oss for å bytte ut gamle-tven og investere i en skikkelig flatskjerm trodde jeg at jeg skulle få helt sinnsykt bilde liksom. men da må man vel gi en god del mer for tv'en har jeg forstått :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av problemet er vel at i butikken så vises TV med et bilde fra en HD kilde slik at alt skal se perfekt ut. Og så kommer man hjem til et "dårlig" TV signal og dermed så hjelper det ikke hvor god TV'en er. Det er nå min teori :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv
Noe av problemet er vel at i butikken så vises TV med et bilde fra en HD kilde slik at alt skal se perfekt ut. Og så kommer man hjem til et "dårlig" TV signal og dermed så hjelper det ikke hvor god TV'en er. Det er nå min teori :-)

Det kan stemme! signalet faller ut hele tiden også :/ og med antenneforsterker så har vi ikke signaler i det hele tatt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er fornøyd jeg! :) var et bra tips det. Ekstremt mye bedre enn den LG'en vi hadde... men den må det jo ha vært noe feil med :O

Allikevel ble jeg litt skuffa. da vi bestemte oss for å bytte ut gamle-tven og investere i en skikkelig flatskjerm trodde jeg at jeg skulle få helt sinnsykt bilde liksom. men da må man vel gi en god del mer for tv'en har jeg forstått :)

Selv de beste flat-tv-er leverer ikke like bra standard tv signaler som den gamle rør tv-en. PX80 er en av de bedre flat tv-ene på standard signaler. Det hjelper å skru ned kontrasten, skarpheten og lyset slik at man softer bildet litt. Skru også av støyreduksjonen...

Da vil du få så opptimalt bilde som mulig.

Skal man ha fullt utbytte av PX80, eller en annen flat tv så bør det anskaffes en dekoder slik at man får et signal som nærmer seg dvd kvalitet og da leverer faktisk PX80 meget bra.

Husk også at plasma skjermer bruker litt tid på å kjøre seg inn. PX80 kan hakke og lage litt slep den første tiden, men dette blir mykere og penere ettersom tv er i bruk.

Det tar mellom 100 og 200 timer før plasma cellene får stabilisert seg skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv
Selv de beste flat-tv-er leverer ikke like bra standard tv signaler som den gamle rør tv-en. PX80 er en av de bedre flat tv-ene på standard signaler. Det hjelper å skru ned kontrasten, skarpheten og lyset slik at man softer bildet litt. Skru også av støyreduksjonen...

Da vil du få så opptimalt bilde som mulig.

Skal man ha fullt utbytte av PX80, eller en annen flat tv så bør det anskaffes en dekoder slik at man får et signal som nærmer seg dvd kvalitet og da leverer faktisk PX80 meget bra.

Husk også at plasma skjermer bruker litt tid på å kjøre seg inn. PX80 kan hakke og lage litt slep den første tiden, men dette blir mykere og penere ettersom tv er i bruk.

Det tar mellom 100 og 200 timer før plasma cellene får stabilisert seg skikkelig.

aha! Takk for info :) og jeg har sett at det er litt uklart når ting er i bevegelse ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...