Gå til innhold

Flatskjerm-TV


Gjest Lilleulv

Anbefalte innlegg

Gjest Lilleulv

Vi skal kjøpe flatskjerm-TV. Jeg fant denne tråden, men den er fra januar. stiller derfor spørsmålet på nytt. Hvilken flatskjerm anbefales? Jeg vurderer allerede en fra Sony, LCD...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Venninna mi kjøpte en LG 42" og er superfornøyd + at prisen på tv'n ikke er så hoppende gæli heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig, veldig fornøyd med LGen vår. Topp kvalitet, men billigere enn mer kjente merker nettopp på grunn av at merket ikke er så kjent. Har også harddiskopptaker i LG, aldri problemer med noen av disse.

Og - flatskjerm tv er beste designløftet i stua noen gang. Så ikke hvor stygg den gamle klumpete tv'en var før den ble byttet ut med en flat, elegant tv og en like elegant tv bord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lilleulv

Vi har kjøpt denne

lekker TV! :) Men vi synes ikke vi får så bra bilde på den... er noe med kontrastene, og at menneskene blir rare i ansiktet. vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive det, men det ser ut som sånn bilder blir med noen av effektene på mobiltelefonen. nå har 2 menn sitti her og prøvd å fikse, men lurer på om det har noe med dette riks-tv-greiene og ikke selve tven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enkelte tv'er kreve spesielle instillinger for å se noen lunde ut. Googler du tv'ens navn finner du kanskje noe, ellers har elkjøp 30 dagers fri retur ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler foresten Samsung. Vi har en 40" som nå ikke er til salgs i fysiske butikker lenger, men en kompis har 50" plasma. Syns de er veldig bra jeg :) Ikke bare ser de pen ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv

vi har styra verre med innstillingene i dag, men uansett: det ser ikke bra ut. jeg håper virkelig ikke det skal være sånn :/ bildet på skjermen minner meg om bildene på mobilen dersom man benytter seg av en av de effektene som er der. ikke fullt så ille, men i den retning. murr. i morra ringer jeg lefdal og spør litt. har vært 2 tekno-kyndige mannfolk her og holdt på med denne tven uten å finne ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilleulv: Tror vi to har samme Tv. Vi er fornøyd med bildekvaliteten, men ofte så blir noe av bildet litt "skurrete" på en måte. Hvis f.eks en person løper, så danner det seg små uklare firkanter rundt personen... DET liker vi ikke! Noen som vet om det går an å gjøre noe med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilleulv: Tror vi to har samme Tv. Vi er fornøyd med bildekvaliteten, men ofte så blir noe av bildet litt "skurrete" på en måte. Hvis f.eks en person løper, så danner det seg små uklare firkanter rundt personen... DET liker vi ikke! Noen som vet om det går an å gjøre noe med dette?

Tror det kan ha noe med at det er "støy" på mottagersignalene deres - altså ikke optimale mottagerforhold - og at tv'n ikke er god nok til å redusere støyen. En bedre tv vil kunne fjerne slik støy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lilleulv

ja!! når ting er i bevegelse så blir det mer uklart!!! men dette gjelder uansett om det er tv eller dvd! har vi kjøpt en crap-tv? jeg angrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vi kjøpt en crap-tv? jeg angrer.

Vel - LG er vel ikke akkurat de som har mest erfaring når det gelder produksjon av tv'r?

Jeg for min del hadde kjøpt Toshiba, men de koster litt mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det kan ha noe med at det er "støy" på mottagersignalene deres - altså ikke optimale mottagerforhold - og at tv'n ikke er god nok til å redusere støyen. En bedre tv vil kunne fjerne slik støy.

Ja det er jo mye "støy" på mottakersignalene når vi ser på DVD...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Søskenbarnet mitt har 42" LG, og den er veldig bra! Har ikke sett noen uklartheter på den TV'en..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er jo mye "støy" på mottakersignalene når vi ser på DVD...

Kanskje det er dårlig kabel da vettu, eller kanskje dårlig dvd-spiller, eller kanskje dårlig kvalitet på dvd'n. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv
Kanskje det er dårlig kabel da vettu, eller kanskje dårlig dvd-spiller, eller kanskje dårlig kvalitet på dvd'n. :roll:

nope, nope og nope. men det med kabel vet jeg ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nope, nope og nope. men det med kabel vet jeg ikke...

Hehe, jeg svarte egentlig det spydige svaret til mia83 da, men hvis problemet hos dere ligger i kabelen og dere før løst det, så er det jo fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...